![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ligt in de meeste gevallen de oorzaak van langdurige werkloosheid ? | |||
bij de werkloze |
![]() ![]() ![]() |
24 | 32,43% |
bij de overheid |
![]() ![]() ![]() |
50 | 67,57% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
dus hadden ze maar geen jaar moeten semmelen om hem aan te werven. De meeste bedrijven zijn te kieskeurig. en waarom... omdat ze niet echt iemand nodig hebben. vacatures zijn dus ook vaak half-nep. Wat hebben ze gedurende dat jaar gedaan dat ze gezocht hebben ? is de wereld vergaan ? is het bedrijf failliet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 19:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 3 maart 2005 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
ik sta daar al maanden en maanden voor ingeschreven. Het probleem is dat ge teveel geloof hecht aan demagogisch cijfermateriaal. Ik wil met u een steekproef doen. We nemen 100 vdab vacatures. Uiteindelijk eens zien hoeveel er echt zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Vorig jaar las ik een artikel waarin wel beweerd werd dat 80% van de echte, openstaande vacatures nooit gepubliceerd worden. Deze jobs worden telkens ingevuld via 'netwerken'. De tragedie is daarbij dat 80% van de sollicitanten voor slechts 20% van de openstaande betrekkingen solliciteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze die ene persoon beter werkloos hadden gehouden? Wat hebben ze gedaan ondertussen? Gewerkt, h�*rd gewerkt. Van 's ochtends tot laat op de avond én in 't weekend, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen en geen klanten te verliezen. Toen één van hen te ziek werd en die de 12u/dag die hij toen deed niet kon blijven kloppen, hebben ze beslist toch maar 'iemand' aan te nemen, ook al heeft die het gewenste diploma niet en is hij dus niét geschikt voor de job. Maar ik zal in jouw plaats vragen dat ze hem ontslaan - ze hebben hem immers toch niet nodig want ze hebben een jaar zonder gekund ![]() Weegt dat veel, zo'n zak vooroordelen?
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
chapeau
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 19:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 3 maart 2005 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Tja,
Volgens die theorie zijn er geen 45000 openstaande vacatures, maar in totaal 225000, waarvan er dan 45000 effectief gepubliceerd werden. Of indien slechts de helft van de gepubliceerde vacatures echt zijn, zoals je beweert, dan wil dat zeggen dat er in totaal nog steeds 112500 vacatures openstaan. De vraag is dan natuurlijk waarom werkgevers er zo weinig voor kiezen om hun vacatures te publiceren? Iemand daar een antwoord op? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens de sossen ligt het aan de werkzoeker blijkbaar. Het wordt toch eens hoog tijd dat de vlamingen aan 1 koord trekken en samen werken om de welvaart in Vlaanderen veilig te stellen. EENDRACHT MAAKT MACHT We hebben een minister van werk maar met stringskes en strakke broekskes schoon weer liggen te maken zul je de werkgevers niet hier houden,die vinden ze in China of den oost-blok ook wel!
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 3 maart 2005 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
'Niet geschikt zijn' is 'niet de vaardigheden bezitten om de job uit te voeren'. Te moeilijk om te begrijpen? Citaat:
Citaat:
![]() Tja, zo raken mensen niet aan een job hé. Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat mij opvalt op de website van vdab is dat openstaande vacatures meerdere malen staan vermeld, zeker wat betreft voor knelpuntberoepen.
Ik ga regelmatig eens poolshoogte nemen om er mijn "marktwaarde" uit af te leiden, altijd bijzonder nuttig om te weten 8) Een werkgever plaatst een normale openstaande vacature maar tegelijkertijd plaatst hij diezelfde vacature ook bij t-interim en een resem andere interimkantoren. Het valt geweldig op. Interimkantoor x heeft een openstaande betrekking voor beroep y in gemeente z. Zo kom je wel snel aan een groot aantal natuurlijk. Na eliminatie van de dubbele plaatsingen blijft er hooguit 1/3 over. |
![]() |
![]() |