Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2005, 12:40   #21
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Tuurlijk, je laten overhoopschieten ten dienste van een ziekelijk patriotisme is het "hoogste goed" .
het is verder denken dan je eigen zelf , het is denken aan de anderen en zij die na je komen .
tegen de oorlog zijn is gemakkelijk , er heen gaan en hem vechten vraagt veel meer moed en doorzetting
Oud 8 maart 2005, 12:59   #22
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
een dipje , laat ze de boel openstellen voor een soort van vreemdelingenlegioen -> 2jaar soldaat = US burger
dat is ook wat ze doen
je ziet dit in lichtelijk overdreven vorm in de film starship troopers:
federal service guarantees citizenship
het fascistisch systeem begint vorm aan te nemen
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 13:04   #23
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jonge Amerikanen worden het stilaan beu om voor een ziekelijke president als kanonnenvlees te eindigen.
Het lijkt me zo'n beetje op onze situatie:

de Vlaming wordt het stilaan beu om voor een ziekelijk luie Waal als werktuig en financieringsmiddel te dienen.

Danku Pietje
trouwes ik heb nog steeds uw nummerplaat niet gekregen (bent u bang?)
Oud 8 maart 2005, 13:12   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Het lijkt me zo'n beetje op onze situatie:

de Vlaming wordt het stilaan beu om voor een ziekelijk luie Waal als werktuig en financieringsmiddel te dienen.

Danku Pietje
trouwes ik heb nog steeds uw nummerplaat niet gekregen (bent u bang?)
Misschien heb ik wel geen auto.........
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:17   #25
PO
Schepen

Standaard Army

Citaat:
het is verder denken dan je eigen zelf , het is denken aan de anderen en zij die na je komen .
tegen de oorlog zijn is gemakkelijk , er heen gaan en hem vechten vraagt veel meer moed en doorzetting
Thuis blijven en niet vechten vraagt nog meer moed.
Ik heb geen enkel probleem met de Amerikaanse vrijheids-logica maar hou mij het recht voor er een andere mening op na te houden.
De zwakheid van de EU is de macht van de USA.

Laatst gewijzigd door PO : 8 maart 2005 om 15:18.
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:39   #26
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Tot op een zekere hoogte.
De amerikaanse junta rond bush vind van hunzelf dat ze het godsrecht hebben om over de aarde te heersen. Tis niet omdat de EU zwak is dat de macht van de US zich op die manier kan profileren. Het is het eigen UBERMENSCH gevoel dat de amerikaanse beleidsmakers aanhangen dat ervoor zorgt dat ze voor zichzelf een exceptionalitische rol zien in de wereld. Ze voelen zich beter dan de rest, denken dat ze beter zijn en belangrijker nog ze vinden zichzelf het voorbeeld van alles wat goed is in de wereld. Dit vond Hitler ook toen hij zijn beleid uitvoerde.

Het amerikaanse beleid uitvoerig beschreven in PNAC heeft dezelfde waarde als Mein Kampf. Binnenkort komen de amerikanen nog met "we had no idea" af.
Oud 8 maart 2005, 15:42   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thuis blijven en niet vechten vraagt nog meer moed.
Ik heb geen enkel probleem met de Amerikaanse vrijheids-logica maar hou mij het recht voor er een andere mening op na te houden.
Indien de EU sterker zou zijn, (competitief met de VS dus), was het hier allang oorlog.
Oud 8 maart 2005, 15:44   #28
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Indien de EU sterker zou zijn, (competitief met de VS dus), was het hier allang oorlog.
Juist want PNAC laat duidelijk zien dat het de amerikaanse bedoeling is om elke andere macht ter wereld te bestrijden die moeite doen om op gelijke voet te komen.
Oud 8 maart 2005, 15:50   #29
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar. Zolang soldaten weten waar ze voor vechten. En steeds meer Amerikanen beginnen in te zien dat ze een 2e vietnam, maar dan op grote schaal, aan het bouwen zijn. Dat begon toch ook met Cambodja, of Laos, oid? Na 10 jaar zaten ze vast in Vietnam!

Anders gezegd: heb jij, als Europees staatsburger, zin om de oorlog van de USA tegen Iran, Syrië of, erger, China te bekostigen? Want zelf kunnen ze het niet meer betalen..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 8 maart 2005 om 15:51.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 17:42   #30
PO
Schepen

Standaard Army

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Tot op een zekere hoogte.
De amerikaanse junta rond bush vind van hunzelf dat ze het godsrecht hebben om over de aarde te heersen. Tis niet omdat de EU zwak is dat de macht van de US zich op die manier kan profileren. Het is het eigen UBERMENSCH gevoel dat de amerikaanse beleidsmakers aanhangen dat ervoor zorgt dat ze voor zichzelf een exceptionalitische rol zien in de wereld. Ze voelen zich beter dan de rest, denken dat ze beter zijn en belangrijker nog ze vinden zichzelf het voorbeeld van alles wat goed is in de wereld. Dit vond Hitler ook toen hij zijn beleid uitvoerde.

Het amerikaanse beleid uitvoerig beschreven in PNAC heeft dezelfde waarde als Mein Kampf. Binnenkort komen de amerikanen nog met "we had no idea" af.
Ieder zijn mening natuurlijk die ik respecteer.
Ik denk dat de Amerikaanse militaire overheersing een systeem is van economische kracht en politieke macht.
Toen de USSR nog een wereldmacht was, durfde de Amerikanen maar met mondjesmaat militaire stappen in de wereld te zetten.
Als de EU de rol van de USSR had overgenomen op militair vlak inplaats van binnen de NAVO de initiatieven aan de USA te laten, moesten de Amerikanen rekening houden met de EU. Nu dus niet.
En als ik toch moet kiezen: heb ik liever de Amerikaanse dan de Arabische of Moslimoverheersing.
Wacht nog enkele decenia dan komen de Chinezen eraan, en dan zullen we blij zijn dat de Amerikanen onze bondgenoot zijn.
Oud 8 maart 2005, 18:52   #31
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijwillig bij het Amerikaans leger gaan is idioterij van de bovenste plank. Het heeft alles te maken met kansarmoede, pure domheid en een misplaatste vorm van staatsverheerlijking (noem het patriotisme als je wil). Iemand die hersens en/of geld heeft in de VS gaat niet bij het leger. Ga maar een na hoeveel Amerikaanse Congressmen een kind hebben die in het leger zit, ik geloof dat het bij de laatste telling die ik van heb gehoord 1 was.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 18:56   #32
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Waar. Zolang soldaten weten waar ze voor vechten. En steeds meer Amerikanen beginnen in te zien dat ze een 2e vietnam, maar dan op grote schaal, aan het bouwen zijn. Dat begon toch ook met Cambodja, of Laos, oid? Na 10 jaar zaten ze vast in Vietnam!

Anders gezegd: heb jij, als Europees staatsburger, zin om de oorlog van de USA tegen Iran, Syrië of, erger, China te bekostigen? Want zelf kunnen ze het niet meer betalen..
ik ben bereid te betalen voor veiligheid en ik zeker bereid te betalen om te vermijden dat fundies met A-bommen zitten te zaaien
Oud 8 maart 2005, 21:34   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
De tijd om de dienstplicht terug in te voeren is aangebroken. Ik meen mij zelfs te herinneren dat het ter sprake gekomen was.
Het is in ieder geval een hoopvol signaal.
Ah.......onzen tijd als dienstplichtige.......als lid der trotse Belgische Heerscharen joegen we menig Rus de schrik op het lijf,wisten onze familieleden hun haardsteden zorgvuldig verdedigd,en de Belgische brouwerijen hun omzet verzekerd.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat de VS de dienstplicht nog zullen invoeren.

De tijd van de robots breekt aan..........
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 10:45   #34
PO
Schepen

Standaard Army

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Vrijwillig bij het Amerikaans leger gaan is idioterij van de bovenste plank. Het heeft alles te maken met kansarmoede, pure domheid en een misplaatste vorm van staatsverheerlijking (noem het patriotisme als je wil). Iemand die hersens en/of geld heeft in de VS gaat niet bij het leger. Ga maar een na hoeveel Amerikaanse Congressmen een kind hebben die in het leger zit, ik geloof dat het bij de laatste telling die ik van heb gehoord 1 was.
Al eens gekeken wat er in het Belgisch leger rondloopt? Wij hebben teveel, veel te veel generaals in verhouding tot het aantal soldaten blijkt?
Het Amerikaans leger is inderdaad een grote werkgever, maar niet zoals u aangeeft voor domoren en hersenlozen.
In het Amerikaans leger zitten procentueel gezien net zoveel universitairen, zoniet meer, dan in de industrie of dienstensector.
Natuurlijk gaan er ook mensen uit kansarme gezinnen in het leger, en die krijgen daar een gedegen opleiding en ontwikkeling.
De Amerikanen, ook de allernieuwste, zijn fier op hun land, jazeker, dat kun je van België moeilijk beweren.
Oud 9 maart 2005, 16:03   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaan er ook mensen uit kansarme gezinnen in het leger
Zij vormen duidelijk een meerderheid. Uitgezonderd misschien zij, die direct doorstoten tot officier.
Citaat:
en die krijgen daar een gedegen opleiding en ontwikkeling.
"Zij" worden omgevormd tot "killing machines". Zodanig gebrainwashed, dat ze op bevel zelfs hun eigen moeder zouden neerschieten.
Citaat:
De Amerikanen, ook de allernieuwste, zijn fier op hun land, jazeker
Blijkbaar dan toch minder dan vroeger, vermits er "minder" interesse lijkt voor het leger.
Oud 9 maart 2005, 17:28   #36
PO
Schepen

Standaard Army

Citaat:
Zij vormen duidelijk een meerderheid. Uitgezonderd misschien zij, die direct doorstoten tot officier.
"Zij" worden omgevormd tot "killing machines". Zodanig gebrainwashed, dat ze op bevel zelfs hun eigen moeder zouden neerschieten.
Blijkbaar dan toch minder dan vroeger, vermits er "minder" interesse lijkt voor het leger.
Tja, (als expert Amerikaanse militaire geschiedenis) kijkt u teveel naar "Star-Wars". Uw eenzijdige negatieve benadering van de Amerikaanse levensstijl is eigenlijk een karikatuur van uw dromen denk ik.
Maar goed, iedereen zijn mening daar kan ik best mee leven.
Oud 11 maart 2005, 19:12   #37
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Je moet de zaken niet omdraaien. Het neerschieten van landgenoten is een goede traditie van linkse dictaturen, denk bv aan de Cubaanse bootvluchtelingen, de Muur van Berlijn, de demarcatie zone tussen Noord- en Zuid-Korea...

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 19:17   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Je moet de zaken niet omdraaien. Het neerschieten van landgenoten is een goede traditie van linkse dictaturen, denk bv aan de Cubaanse bootvluchtelingen, de Muur van Berlijn, de demarcatie zone tussen Noord- en Zuid-Korea...
Het gaat hier over de VS. Geen idee waarom je er hier Cuba of Korea bijsleurt.........
Oud 11 maart 2005, 19:24   #39
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over de VS. Geen idee waarom je er hier Cuba of Korea bijsleurt.........
jij begint over amerikanen "getraind om hun eigen moeder af te schieten"... ik ken echter geen enkel geval van US soldaten die landgenoten afknallen, en geef een paar tegenvoorbeelden waar dit blijkbaar wél moet kunnen...

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be