![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals (nu al voor de vierde maal): Dimitri beweert nergens wat de Franstaligen beweegt om voor bepaalde politici te stemmen. Alleen bubbel Yann Verbeeck doet dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zit dus op een totaal verkeerd denkspoor. Ik heb niets gesteld over de beweegredenen van de Franstaligen. Alleen Yann Verbeeck deed dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je echt in het debat wilt vooruitgaan - voor zover je dat echt (nog) wilt, natuurlijk - moet je dan ten gronde argumenteren en in deze dus met iets anders afkomen.
[FONT=Verdana]Nog god, noch meester ... en zeker geen dogma's ![/FONT] Laatst gewijzigd door Malcolm X : 6 maart 2005 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een eerder bericht heb ik al uiteengezet wat Dimitri heeft gedaan en wat Yann deed. Dat waren twee totaal andere zaken. Yann Verbeeck meent te weten welke motieven de Franstaligen drijven bij de verkiezingen; Dimitri doet dat nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het komt hierop neer dat als je Yann's kritiek enkel en alleen weerlegt omdat ze niet op gegevens van onderzoek berust, je dat gebrek aan gegevens van onderzoek evengoed tegenover Dimitri's overgenomen stelling kan doen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik raad u aan gewoon even heel het bericht van Dimitri door te nemen. Dan zult u wel zien dat u gewoon iets bij elkaar fantaseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als Yann een waardeoordeel over probleem alpha weerlegt van Dimitri dan heeft die toch eerst zelf zo'n waardeoordeel geveld. Dat is toch de evidentie zelve ! Je kunt toch niets iets dat niet bestaat - wat toch jouw stelling was i.v.m. Dimitri - weerleggen ? ![]()
[FONT=Verdana]Nog god, noch meester ... en zeker geen dogma's ![/FONT] Laatst gewijzigd door Malcolm X : 6 maart 2005 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
wat baten kaars en bril als de uil niet lezen wil. 8)
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het opmerkelijke van de meeste Franstaligen in Vlaanderen is dus, dat ze Frans blijven spreken en ook eisen daarin bediend te kunnen worden, en dat ze op Franstalige partijen stemmen die hun belangen (gebruik van de Franse taal, aansluiting bij Brussel) vertegenwoordigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Overigens was dit stukje bedoeld als uitleg voor iemand die op dat forum vroeg naar de achtergronden van de discussie rond de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Er zit misschien een enkele subjectieve opmerking in: "zich nogal arrogant opstellen" moet objectief gezien "zich volgens de Vlamingen nogal arrogant opstellen" en "absurde eisen" moet objectief gezien "volgens de Vlamingen absurde eisen" zijn. Maar voor de rest is het niet meer dan een beschrijving van de relevante feiten, alleen de laatste twee zinnen geven mijn eigen mening wer. Laatst gewijzigd door Dimitri : 7 maart 2005 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat de Franstaligen zich niet als landgenoten gedragen en daardoor ook niet als landgenoten beschouwd worden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk zal u mij het antwoord op bovenstaande vraag dan ook schuldig moeten blijven, en bijgevolg, door de mand vallen. Citaat:
Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 7 maart 2005 om 13:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Waarom moet BHV gesplitst worden??
Zegt onze GRONDWET u iets?? Waarom een gezelschapspel spelen als er maar één speler de regels moet volgen en de andere mag doen en laten wat hij wilt? DUS... dan kan je beter solitair gaan spelen
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En die allochtonen, zij moeten toch ook die documenten begrijpen? Ze hebben toch ook een andere moedertaal dan het Nederlands? Hoe doen zij dat dan? Ofwel zijn die allochtenen een stuk positiever ingesteld t.o.v. het Nederlands, ofwel zijn de Franstaligen in de rand van slechte wil. |
|
![]() |
![]() |