Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2005, 14:51   #21
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zwak argument. Zeer zwak. Een betoging is altijd tegen iets.
Argument? Ik zeg gewoon waarom ik er niet was
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 15:20   #22
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

De steun van de autochtone inwoners van Linkebeek voor de Vlaamse betogers was hartverwarmend. (We mochten zelfs door hun living om zo de massaal opgetrommelde politie te omzeilen)
Oud 6 maart 2005, 15:57   #23
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, 't was een hoopje crapule bijeen.
de laatste stuiptrekking van een belgicist die een verrotte staat probeert te verdedigen
Oud 6 maart 2005, 16:47   #24
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel gewoon vast dat ondanks alle voorafgaande hetze er maar 500 echte flaminganten overblijven. Hallucinant.
beste, de afrekening gebeurt nog altijd in het stemhokje, niet op straat of in peilingen.

Resultaat, meer dan 1.000.000 vlaamse stemmen voor seperatistische partijen, bijna al de rest voor (con)federalistische partijen.

En de unitaristen?

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 16:50   #25
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
In mei 2003. Zonder media-aandacht haalden we daar 4.000 man !
Heb ik iets gemist? Was dat dan voor unitarisme? Straf toch, voor de splitsing van een kieskring trommelt en 13.000 mensen bijeen, voor een tegenbetoging 500, maar tegen separatisme maar 4.000. Aan die cijfers te zien splitst men liever een kieskring dan dat men het federalisme verdedigt, ofwel heeft B+ weinig militanten. Raar hoor, met die 90% Belgen die voor unitarisme of federalisme zijn.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 6 maart 2005 om 16:53.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 16:50   #26
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Een betoging wordt georganiseerd, wie wil tegenbetogen is iets totaal anders dan een betoging voor een bepaalde zaak.

Wie naar een tegenbetoging gaat, weet op voorhand dat er boel van komt en dat is niet de bedoeling van de Vlaamse zaak en trekt alleen de heethoofden aan;

Als er een betoging georganiseerd wordt voor de splitsing zal er WEL veel volk zijn, dan ga je om voor je mening uit te komen en niet om tegen anderen te gaan jouwen.
Tussen haakjes :1000 francofonen die van overal komen ,noem je toch geen succes??
En dit voor een betoging die ze zelf organiseerden met bescherming van hogerhand!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 16:52   #27
Brigant
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
[size=2]Grappig: NVA gekleed in echte BOURGEOIS-stijl (VRT) -)))

Voor de rest: führer De Winter (voor één keer met NVA verenigd) en enkele kaalgeschoren nazi's !

Halfvasten op z'n best !

De flaminganten waren maar met 500 man !

Het extremistische FDF had maar 1.000 mensen kunnen optrommelen waaronder nog een handvol RWF'ers.

Steeds minder gekken in onze maatschappij: van 13.000 (betoging Halle in mei 2004) naar 500 (want ik kan de Franstalige extremisten moeilijk meetellen).

Geef het op, extremisten, het is ermee gedaan. Uw spel is uit !

Leve het unitaire België !
[/size]
Ging de BUB niet gepast antwoorden op de provocatie van 'beide' kanten ?
De Franstaligen waren met 700, de flaminganten met 500.
Die andere extremisten waren blijkbaar met 0 ....tenzij de BUB zich had verschanst tussen het FDF volk.
De Flaminganten waren wel een tegenbetoging, geen groots ge-organiseerde betoging.

Tussen het FDFvolk zaten ook Vlamingen die niet mee-betoogden maar die wel kanten tegen de FDF betoging en tegen de keuze van de Burgemeester van Linkebeek.
Ik veronderstel dat men die bij de FDF betoging zal hebben bijgeteld

4000-man in 2003 bij de BUB ? In uw natte dromen zeker, 1500 mensen op een 'groots opgezette betoging' is peanuts.

Brigant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 16:53   #28
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, 't was een hoopje [size=5]crapule[/size] bijeen.
Gooi jij altijd met naamkaartjes in het Frans?
Oud 6 maart 2005, 17:03   #29
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Gooi jij altijd met naamkaartjes in het Frans?
't is niet voor niets de unitaire taal van de unitaristen... vraag maar aan Philippe de Belgique....

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 17:25   #30
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Nu ga je jezelf al beliegen! Vorig jaar was het volgens u net geen "1000 man" en kreeg u zelfs mot met Patriot, die vinnig opmerkte dat u er niets van wist want "Hans was er niet eens op de betoging"...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:18   #31
Girl
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
[size=2]Grappig: NVA gekleed in echte BOURGEOIS-stijl (VRT) -)))

Voor de rest: führer De Winter (voor één keer met NVA verenigd) en enkele kaalgeschoren nazi's !

Halfvasten op z'n best !

De flaminganten waren maar met 500 man !

Het extremistische FDF had maar 1.000 mensen kunnen optrommelen waaronder nog een handvol RWF'ers.

Steeds minder gekken in onze maatschappij: van 13.000 (betoging Halle in mei 2004) naar 500 (want ik kan de Franstalige extremisten moeilijk meetellen).

Geef het op, extremisten, het is ermee gedaan. Uw spel is uit !

Leve het unitaire België !
[/size]
Hans, ik heb een vraag voor u. Wat is er mis met een splitsing van brussel/halle/vilvoorde? Ben je niet voor een democratie misschien?
Ik heb helemaal geen probleem met uw "unitair" belgie eh, maar ik kan er helemaal niet tegen dat jij met mijn vlaamse roots lacht, ik erger me echt aan jou! Wie is hier nu extreem? Jij of ik?
Girl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:24   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Tussen haakjes :1000 francofonen die van overal komen ,noem je toch geen succes??
Vooral als je dan nog weet dat men een deel uit Frankrijk erbij heeft moeten halen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:27   #33
Girl
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Vooral als je dan nog weet dat men een deel uit Frankrijk erbij heeft moeten halen...
LOL, idd veel franse vlaggen gezien, waarom kruipen ze eigenlijk daar niet, simpel toch niet?
Oud 6 maart 2005, 18:28   #34
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Girl
Hans, ik heb een vraag voor u. Wat is er mis met een splitsing van brussel/halle/vilvoorde? Ben je niet voor een democratie misschien?
Ik heb helemaal geen probleem met uw "unitair" belgie eh, maar ik kan er helemaal niet tegen dat jij met mijn vlaamse roots lacht, ik erger me echt aan jou! Wie is hier nu extreem? Jij of ik?
Jazeker girl,laat u niet doen!Ze doen niets anders als spotten............

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:29   #35
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat u voor een unitair Belgie bent kan ik nog verstaan maar dat u partij kiest voor mensen die Vlaams grondgebied willen inpikken dat kan ik niet verstaan,kom dus niet staan zeveren dat u unitair bent,u bent gewoon tegen de Vlamingen en ik bedoel daar nu eens geen flaminganten mee hoor.
Geef Vlaanderen wat Vlaanderen toekomt en geef Wallonie wat Wallonie toekomt,en Brussel blijf met uw poten van de faciliteitengemeenten af,want op een goede dag zullen Vlamingen dit niet meer pikken.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 18:35   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Een betoging wordt georganiseerd, wie wil tegenbetogen is iets totaal anders dan een betoging voor een bepaalde zaak.

Wie naar een tegenbetoging gaat, weet op voorhand dat er boel van komt en dat is niet de bedoeling van de Vlaamse zaak en trekt alleen de heethoofden aan;

Als er een betoging georganiseerd wordt voor de splitsing zal er WEL veel volk zijn, dan ga je om voor je mening uit te komen en niet om tegen anderen te gaan jouwen.
En dit voor een betoging die ze zelf organiseerden met bescherming van hogerhand!!!
Zo is dat maar.

Maar wel schampen omdat er 'maar' 13.000 Vlamingen opdaagden in Halle. Dat zijn er nochtans liefst 13x maal meer die volgens bubbelzeggen niet wakker liggen van BHV.
Nee nee, met die 13.000 wordt enkel bewezen dat het het Vlaams-nationalisme is dat op sterven na dood is.
Het belgiscisme echter, dat samenheult met het franstalig imperialisme, d�*t is springlevend jongens!
Oud 6 maart 2005, 18:35   #37
Girl
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Dat u voor een unitair Belgie bent kan ik nog verstaan maar dat u partij kiest voor mensen die Vlaams grondgebied willen inpikken dat kan ik niet verstaan,kom dus niet staan zeveren dat u unitair bent,u bent gewoon tegen de Vlamingen en ik bedoel daar nu eens geen flaminganten mee hoor.
Geef Vlaanderen wat Vlaanderen toekomt en geef Wallonie wat Wallonie toekomt,en Brussel blijf met uw poten van de faciliteitengemeenten af,want op een goede dag zullen Vlamingen dit niet meer pikken.
U neemt me de woorden uit de mond, nicely said indeed. Denk dat zijn ware aard nu bovenkomt. Ook de FDF is niet voor de rechten van de Franstaligen maar wil ook systematisch de Vlamingen uit de laatste nederlandstalige brusselse gemeenten weg!
Oud 6 maart 2005, 19:21   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die 'goede dag' is NU!
Oud 6 maart 2005, 19:26   #39
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En die 'goede dag' is NU!

Op deze 'goede dag' kreeg de Marginale Beweging (vroegere Vlaamse Beweging) amper 500 man op de been.

Een prettige, goede dag verder Knuppeltje. En daarna: sweet dreams.

Oud 6 maart 2005, 19:27   #40
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bubbels ten voete uit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be