Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2004, 12:37   #21
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Het valt toch wel te betwijfelen of de belgicisten van het FN en FNB enig noemenswaardig electoraal resultaat zullen halen. De personen die in die partijtjes actief zijn, blinken niet echt uit in intelligentie en zin voor organisatie, strategie,...
Tot grote spijt van het Blok. Tja als de Walen het niet kunnen dan moeten jullie het maar zelf doen zeker.
Wat een onzin. Er zijn geen contacten tussen het Blok en het FN en maar terecht ook.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:38   #22
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

sire il y encore des belges... mais leur vote
Dit weekend las ik in De Standaard dat het Vlaams Blok in Brussel bijna 1.500 stemmen heeft verloren aan het Front National en F.N.B omwille van hun Vlaams-radikaal programma. Inderdaad, sire il y a encore des belges et ik vote pour les belgicains
Kan best. Eens zien hoe rap het duurt eer het die 1500 zal spijten dat ze voor een partij zonder programma, zonder structuur en zonder inhoud hebben gestemd.
Oud 5 juli 2004, 12:39   #23
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Het valt toch wel te betwijfelen of de belgicisten van het FN en FNB enig noemenswaardig electoraal resultaat zullen halen. De personen die in die partijtjes actief zijn, blinken niet echt uit in intelligentie en zin voor organisatie, strategie,...
Dat is ook zo. De dag dat er in Wallonië een extreem-rechtse kandidaat opkomt die charisme heeft, krijgt Wallonië ook een partij die na een aantal verkiezingen aan de 'groten' kan tippen.

Het probleem in Wallonië is namelijk niet erg verschillend van hier: sjoemelende politici, corrupte partijen, maffiapraktijken in regionale regeringen en stedelijke colleges, diefstal, fraude, doofpotten, etc.....
Als alle clichés over extreem-rechtse partijen kloppen (wat dat ook mogen zijn) is Wallonïë hét gebied om door te breken.

Als het FN in het mijnbassin van Frans-Vlaanderen 30% en meer kan halen, zou dat in Henegouwen vergelijkbaar moeten zijn.
Oud 5 juli 2004, 12:41   #24
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:

Hoe komt U daarbij? Ik denk niet dat het Vlaams Blok zit te wachten op enig electoraal succes van belgicistische fossielen in Wallonië. Mocht er opnieuw een Waals Blok ontstaan, dan wel...

Toch wel echt "treffend" dat jullie FN en FNB zo verafschuwen enkel om het feit dat ze het Belgisch nationalisme aanhouden. Ik denk toch niet dat er zoveel verschil is in de standpunten van het Vlaams Blok enerzijds en het FN en FNB anderzijds...
Ik zou dan toch die standpunten wel eens gedrukt willen zien. Los daarvan: zolang men in Wallonië de PS blijft steunen, kan het Vlaams Blok zijn programma nooit realiseren.
Oud 5 juli 2004, 12:45   #25
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Citaat:

Dit weekend las ik in De Standaard dat het Vlaams Blok in Brussel bijna 1.500 stemmen heeft verloren aan het Front National en F.N.B omwille van hun Vlaams-radikaal programma. Inderdaad, sire il y a encore des belges et ik vote pour les belgicains
Kan best. Eens zien hoe rap het duurt eer het die 1500 zal spijten dat ze voor een partij zonder programma, zonder structuur en zonder inhoud hebben gestemd.
Franstlige Brusselaars wensen nu éénmaal niet op een separatistische partij te stemmen. Het F.N heeft trouwens in het Brusselse een véél betere wijkwerking dan het Blok die het propagandawerk graag laten doen door de FN-haters van NATION en Hervéke....
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:52   #26
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Franstlige Brusselaars wensen nu éénmaal niet op een separatistische partij te stemmen. Het F.N heeft trouwens in het Brusselse een véél betere wijkwerking dan het Blok die het propagandawerk graag laten doen door de FN-haters van NATION en Hervéke....
Dat eerste kan kloppen. Hoewel er nog genoeg Franstaligen wél voor het Blok hebben gestemd.

Wat die wijkwerking betreft: 'k zou het niet weten (gezien mijn woonplaats).

En samenwerken met Nation, kom kom. Zoveel weet ik er nu wel van. Komt Hervé trouwens niet uit het FN als organisator van de ordedienst? Of ben je er niet lang genoeg bij om dat te weten?
Oud 5 juli 2004, 12:55   #27
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune

Toch wel echt "treffend" dat jullie FN en FNB zo verafschuwen enkel om het feit dat ze het Belgisch nationalisme aanhouden. Ik denk toch niet dat er zoveel verschil is in de standpunten van het Vlaams Blok enerzijds en het FN en FNB anderzijds...
Ik zou dan toch die standpunten wel eens gedrukt willen zien. Los daarvan: zolang men in Wallonië de PS blijft steunen, kan het Vlaams Blok zijn programma nooit realiseren.

De PS heeft de Eigen Volk eerst gedachte al lang in de praktijk gebracht. Heel de politiek van de PS is er op gericht om zoveel mogelijk mensen te binden ten koste van de anderen. Nooit zal ik A.Cools vergeten die voorstelde om de Limburgers als eerste te ontslaan in de Waalse fabrieken. Rechts in Wallonië bestaat daar in zijn eenvoudigste vorm binnen de PS als pakken wat we kunnen en de rest zoekt het maar uit. Wanneer het feest van de transferten over is dan ga je echte rechtse partijen te zien krijgen.

Mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:59   #28
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat eerste kan kloppen. Hoewel er nog genoeg Franstaligen wél voor het Blok hebben gestemd.

En samenwerken met Nation, kom kom. Zoveel weet ik er nu wel van. Komt Hervé trouwens niet uit het FN als organisator van de ordedienst? Of ben je er niet lang genoeg bij om dat te weten?
Van Laethem komt oorspronkelijk uit L'assaut een NR-groepering uit de jaren '80 die nauw samenwerkte met Forces Nouvelles(PFN), een kleine NR-splinterpartij die altijd campagne voerde tegen het F.N. Naast zijn nauwe samenwerking met het comit" B.I.S (VB-propaganda-intiatief) en Patrick Sessler (nu ook Vb'er)had hij vooral tot doel het VB als enigste rechts-alternatief te presenteren in het Brusselse. Nu ook het Brusselse VB geplaagd wordt door afsplitsingen hebben deze verkiezingen de Brusselaars een verstandigere keuze gemaakt.
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 13:07   #29
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Van Laethem komt oorspronkelijk uit L'assaut een NR-groepering uit de jaren '80 die nauw samenwerkte met Forces Nouvelles(PFN), een kleine NR-splinterpartij die altijd campagne voerde tegen het F.N. Naast zijn nauwe samenwerking met het comit" B.I.S (VB-propaganda-intiatief) en Patrick Sessler (nu ook Vb'er)had hij vooral tot doel het VB als enigste rechts-alternatief te presenteren in het Brusselse. Nu ook het Brusselse VB geplaagd wordt door afsplitsingen hebben deze verkiezingen de Brusselaars een verstandigere keuze gemaakt.
Afsplitsingen van het Blok????? Wat probeer jij hier te verkopen.

Patrick Sessler stond trouwens op de lijst van het FN voor de Brusselse Gewestraad. Zo goed ken jij de Brusselse situatie blijkbaar ook niet. Trouwens, het Vlaams Blok is nog altijd groter dan het FN.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be