![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens recente onafhankelijke peilingen zou er net zoals in 1994 terug een doorbraak kunnen zijn van extreem-rechts in het Waalse landsgedeelte. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 verloor het Front National méér dan de helft van haar 47 verkozen gemeenteraadsleden door interne twisten en ruzies. Momenteel zetelt er nog 1 FN-verkozene in het Waals parlement namlijk Alain Saudane. de concurrentielijst FNB(onstaan uit het FN) kan nog rekenen op 1 gemeenteraadslid in de stad Moeskroen. Het andere gemeenteraadslid jean Marie Boland in 2000 verkozen voor het FNB in de stad Verviers is intussen overgestapt naar de splintergroepering Nation. Ondanks deze slechte situatie volgens nieuwe peilingen het FN de kiesdrempel van 5% kunnen overschrijden. Dus ook Wallonië wacht een zwarte zondag....
www.frontnational.be (FN) www.fnb.to(FNB)
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het valt toch wel te betwijfelen of de belgicisten van het FN en FNB enig noemenswaardig electoraal resultaat zullen halen. De personen die in die partijtjes actief zijn, blinken niet echt uit in intelligentie en zin voor organisatie, strategie,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem in Wallonië is namelijk niet erg verschillend van hier: sjoemelende politici, corrupte partijen, maffiapraktijken in regionale regeringen en stedelijke colleges, diefstal, fraude, doofpotten, etc..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in Vlaanderen heb je enkel het Blok dat echt rechts is. De rest van de grote partijen is min of meer links, en anders heb je wat kleine rechtse partijtjes met een paar procent, maar dat betekent dus ook niet veel volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Toch wel echt "treffend" dat jullie FN en FNB zo verafschuwen enkel om het feit dat ze het Belgisch nationalisme aanhouden. Ik denk toch niet dat er zoveel verschil is in de standpunten van het Vlaams Blok enerzijds en het FN en FNB anderzijds...
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien dat de belangrijkste standpunten zijn, zie ik niet in wat het Vlaams Blok zou kunnen aanvangen met die idioten (en dat is het juiste woord) van FN en FNB. Persoonlijk hoop ik dat links vooruitgaat in Wallonië (PS & Ecolo) terwijl ze in Vlaanderen (zeker de groenen en de linkse VLD) best op hun bek gaan. Vlaanderen vraagt een rechtser beleid, de Walen een linkser. Zou dat niet schitterend zijn? ![]() Hoe sterker de verschillen binnen de politieke "families" boven en benden de taalgrens, hoe beter. Tot den Belziek onbestuurbaar wordt... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Enkel op staatkundig vlak volgens mij. "Harde aanpak van de criminaliteit", "immigratiestop", meer blauw op straat, minder corruptie zijn ook standpunten die door het FN worden verwoord. Als ge hoopt dat "Links" in Wallonië vooruitgaat kan ik enkel maar vaststellen dat ge als Blokker géén zier geeft om een fatsoenlijk beleid maar enkel uit zijt om een Vlaanderen als onafhankelijke staat op de wereldkaart te zien. Als ik moet kiezen tussen en rechts-België of een Links onafhankelijk Vlaanderen dat kies ik het "eerste" hoor. Trouwens waarom zouden de Walen géén recht hebben op een fastoenlijk rechts bestuur. Ik geeft toe dat het FN een véél te extreme partij is. FNB komt al dichter in de buurt maar ook in Charleroi, Namen, Luik en Verviers kampt men met serieuze onveiligheidsproblemen. Weet dat een Waalse zwarte zondag zoals in 1994 misschein ook de Waalse traditionele partijen misschien iets méér zou verrechtsen en dat kan enkel maar positief zijn.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Hoe beoordelen jullie de kansen van de Vlaams Bloklijst in Henegouwen?
Heeft iemand daar meer zicht op? Zijn er forummers die op de taalgrens of in Henegouwen wonen of er goede relaties hebben?
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U herziet ongetwijfeld uw mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad al bijna 15% is een Stad als Charleroi voor Ecolo en de CDH. We gaan er op vooruit ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |