Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2005, 00:39   #21
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Blijkbaar werkt het toch niet, als je hier zo de opmerkingen leest.
http://games.telenet.be/forum/showpo...&postcount=364

Daar krijg je de visie van mensen die niet erg geïnteresseerd zijn in politiek, omtrent hetzelfde thema. Kun je dan nog hetzelfde zinnetje herhalen?
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:16   #22
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Soaps kunnen misschien wel vele mensen boeien. Ik volg ook wel eens een soap, zoals Zone Stad en Matroesjka's (deze laatste is niet voor hetgene wat jullie denken ). Twee series waar misdaad en geweld de hoofdrol in vormen. Wie denkt dat politiek 'correcten' hier niets mee kunnen aanvangen om een vertekend beeld naar voren te brengen slaat de bal goed mis.
Vanavond nog keek ik naar Zone Stad, en ik moet in het prille seizoen alle afleveringen al gezien hebben, terwijl ik twee afleveringen van Matroesjka's heb gemist. Bij beide series viel mij meteen op, wat ik vorig seizoen ook had opgemerkt. De daders zijn Vlamingen, altijd zijn de daders Vlamingen. Met namen zoals Koen, vandaag nog Kenneth, Jan, Frans, Hippoliet, ... weet ik wat nog allemaal.
Nog nooit heb ik een allochtoon persoon zien fungeren als de dader.
Eigenaardig, want in Antwerpen en ook in andere grootsteden wordt 80% van de misdaad gepleegd door mensen van allochtone afkomst.

Het is duidelijk: men wil een verkeerd beeld scheppen tegenover de bevolking, over de uitstraling en de nationaliteit van de dader.
Ik zeg niet dat alle daders in zulke series allochtoon moeten zijn, maar af en toe mag er toch ook wel eens een buitenlander (lees: een niet EU'er) een rolletje spelen van dader. Of is men bang dat mensen een negatief beeld zullen krijgen van de multiculturele samenleving? Ben ik de enige die dit opmerkt?

http://belgiebarst.web-log.nl
Waar halen ze het toch vandaaaaan ??? ik begrijp dat niet.
Vlamingen die misdaden begaan, allez wie bedenkt nu zoiets. Echt onbegrijpelijk.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:18   #23
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
de reden daarvoor is simpel: door in series autochtonen als criminelen en allochtonen als brave burgers voor te stellen trek je een duidelijke lijn tussen fictie en realiteit..
AAAAAAAAAAAAAAh ja, dat moet de reden zijn. Oef.
Oud 10 maart 2005, 18:20   #24
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Wel, zone-stad heb ik nog niet gezien, maar hoewel allochtonen goed vertegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken voor wat overvallen e.d. betreft, lijkt het mij niet zo vreemd dat als je iets hoger gaat kijken je veel meer Belgen gaat terugvinden. De bende van de miljardairs waren toch ook Belgen.

90 % van de statistieken worden ter plaatse verzonnen, 75 % van de mensen weten dat

Blijkbaar werkt het toch niet, als je hier zo de opmerkingen leest.
Is Hippoliet geen Griekse naam eigenlijk? of de naam van een dier?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be