Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 maart 2005, 15:43   #21
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

We hebben nu strijd tegen terrorisme? Mag daar nu eindelijk strijd tegen religies bij?
Oud 17 maart 2005, 15:44   #22
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
denk dat de paus nu ook geestelijk achteruit aan't gaan is
Nu?
Oud 17 maart 2005, 15:48   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

zo richting niveau van bin laden aan't gaan
Dixie is offline  
Oud 17 maart 2005, 16:55   #24
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Seg klopt het dat er voor elke paus een zuil is in het vaticaan en dit de laatste zuil was?
Volgens een geschifte fundi hier uit de buurt komt er daarna een anti-paus of zoiets.
(*leve de anti-paus*)
Die gaat homos en euthanasie enz toelaten en dan gaat er een atoombom of komeet of zoiets de wereld vernietigen lol.
la_Principessa is offline  
Oud 30 maart 2005, 14:39   #25
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

[/quote]Seg klopt het dat er voor elke paus een zuil is in het vaticaan en dit de laatste zuil was?
Volgens een geschifte fundi hier uit de buurt komt er daarna een anti-paus of zoiets.
(*leve de anti-paus*)Van de vele andere bezienswaardigheden die in de Sint-Paulus buiten de Muren te bewonderen zijn, zoals de prachtige kloostergang en de vele kapellen, mag er één zeker niet vergeten worden. Het zijn de fameuze 'medaillons' die tussen de bogen en de lichtbeuk aan beide wanden van de basiliek zijn aangebracht. In een eindeloze rij beelden ze alle pausen uit, vanaf Sint-Petrus tot nu. Er zijn 264 van zulke medaillons, ronde mozaïeken met elk een doorsnee van twee meter, iets wat moeilijk te geloven is als je beneden in de kerk staat. Een Latijns bovenschrift vermeldt de naam van de paus in kwestie, een onderschrift de lengte van zijn pontificaat tot op de dag nauwkeurig. Deze traditie zou zijn begonnen door Gregorius de Grote, wat betekent dat de oudste medaillons van ongeveer het jaar 600 dateren. Na het medaillon van Johannes Paulus II zijn er nog maar weinig over, wat overeenstemt met de pausprofetie van Malachias (+1148), die tussen de huidige paus en het einde der wereld nog maar twee andere pausen voorspelde[quote] dit heb ik hierover gevonden
Dixie is offline  
Oud 30 maart 2005, 14:48   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik hoop dat dat stuk vuil van 'n paus zo snel mogelijk crepeert,
Een VB-er had het niet verdraagzamer en netter kunnen verwoorden....
Oud 2 april 2005, 22:03   #27
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Seg klopt het dat er voor elke paus een zuil is in het vaticaan en dit de laatste zuil was?
(*leve de anti-paus*)
Die gaat homos en euthanasie enz toelaten en dan gaat er een atoombom of komeet of zoiets de wereld vernietigen lol.
?
Flandriar is offline  
Oud 2 april 2005, 22:09   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik hoop dat dat stuk vuil van 'n paus zo snel mogelijk crepeert
Ik hoop dat ge nen Polak tegen het lijf loopt en dat ook nog eens durft te herhalen. Ik denk dat ze u uit het kanaal kunnen vissen....
Tavek is offline  
Oud 2 april 2005, 22:12   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik hoop dat ge nen Polak tegen het lijf loopt en dat ook nog eens durft te herhalen. Ik denk dat ze u uit het kanaal kunnen vissen....
Ik hoop dat gij ne keer ene tegenkomt en hem in zijn gezicht "polak" noemt. Ge zult er eveneens een natte broek aan overhouden
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 april 2005, 22:39   #30
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Il stel voor dat de nieuwe paus een moslim is. Dit is immers een gouden kans van het kristendom om te tonen hoe multicultureel ze zijn.

Ik stel voor, Imam Hasnar Ayatti uit Iran. Ie predikt nu wel nabij Evergem, maar zijn jeugdigheid en radicalisme maken hem ideaal voor deze taak.
Oud 3 april 2005, 00:03   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik hoop dat gij ne keer ene tegenkomt en hem in zijn gezicht "polak" noemt. Ge zult er eveneens een natte broek aan overhouden
Tiens
Tavek is offline  
Oud 25 april 2005, 23:03   #32
waarnemer
Burgemeester

Standaard

En de nieuwe paus heeft net verklaard...
waarnemer is offline  
Oud 26 april 2005, 07:14   #33
Piet Hein
Minister

Standaard

Het is de plicht van de paus om met andere gelovige en niet gelovige proberen een goede band te hebben. Anders kan dat zware rellen te weeg brengen.
Piet Hein is offline  
Oud 28 april 2005, 22:10   #34
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Het is de plicht van de paus om met andere gelovige en niet gelovige proberen een goede band te hebben. Anders kan dat zware rellen te weeg brengen.
Is dat alleen waar voor de paus?
waarnemer is offline  
Oud 29 april 2005, 07:56   #35
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
De paus dankte de moslims en de joden. Hiermee probeert die man, gezien de uitspraken van de leiding van het VB over de Islam, zonder twijfel de vlaamse Kiezer belachelijk te maken. Dit was ook te verwachten van die extreem linkse club waarvan hij de leiding heeft, een club die komt met teksten als de tien geboden en de parabel van de barmachtige Samaritaan.

Dit lijkt wel een samenzwering om het ideeëngoed van het VB, dat een rechtbank zelfs racistisch durfde noemen, niet in gelijke mate aan bod te laten komen als ideeën zoals gelijke rechten en verdraagzaamheid. Van discriminatie gesproken.
Het Vlaams Belang zegt niets anders dan Verhofstadt en Dewael
luc broes is offline  
Oud 29 april 2005, 10:21   #36
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het Vlaams Belang zegt niets anders dan Verhofstadt en Dewael
Allé, dat zal Dewinter graag horen.
Oud 29 april 2005, 11:54   #37
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een VB-er had het niet verdraagzamer en netter kunnen verwoorden....
Het is inderdaad een beetje cru gesteld, maar in C heeft hij wel gelijk me dunkt. Alle geloofsvormen zijn per definitie verderfelijk omdat zij allemaal door de eeuwen heen tot niets anders dan dood en vernieling hebben geleidt. Wie de geschiedenis een beetje kent kan niet anders dan dat beamen.

Wie denkt dat er een opperwezen bestaat zou toch eens een kijkje moeten nemen in de evolutietheorie van Darwin. Dus voor mijn part mogen ze alle kerken, moskeën, tempels en wat weet ik nog allemaal met de grond gelijk maken. Het zal de mensheid een hoop miserie besparen.
TC is offline  
Oud 29 april 2005, 15:09   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Het is inderdaad een beetje cru gesteld, maar in C heeft hij wel gelijk me dunkt. Alle geloofsvormen zijn per definitie verderfelijk omdat zij allemaal door de eeuwen heen tot niets anders dan dood en vernieling hebben geleidt. Wie de geschiedenis een beetje kent kan niet anders dan dat beamen.
Wie denkt dat er een opperwezen bestaat zou toch eens een kijkje moeten nemen in de evolutietheorie van Darwin. Dus voor mijn part mogen ze alle kerken, moskeën, tempels en wat weet ik nog allemaal met de grond gelijk maken. Het zal de mensheid een hoop miserie besparen.
Dat is nogal een simpele redenering. Wat heeft in de geschiedenis van het mensdom nog zoal tot dood en vernieling geleid?
Geld, bezit en poitiek. Ook afschaffen?
Pater Damiaan, uitgekozen tot grootste Vlaming van de eeuw vond zijn drijfveer in zijn geloof.
In alle beschavingen speelde godsdienst een belangrijke rol. Het was ook de inspiratiebron van de mooiste kunst. Godsdienst is gewoon niet weg te denken
Er waren natuurlijk ook misbruiken, en die moet men trachten te vermijden.
luc broes is offline  
Oud 1 mei 2005, 00:11   #39
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dat is nogal een simpele redenering. Wat heeft in de geschiedenis van het mensdom nog zoal tot dood en vernieling geleid?
Geld, bezit en poitiek. Ook afschaffen?
Pater Damiaan, uitgekozen tot grootste Vlaming van de eeuw vond zijn drijfveer in zijn geloof.
In alle beschavingen speelde godsdienst een belangrijke rol. Het was ook de inspiratiebron van de mooiste kunst. Godsdienst is gewoon niet weg te denken
Er waren natuurlijk ook misbruiken, en die moet men trachten te vermijden.
Godsdienst is ook niet weg te denken uit de moderne samenleving, jammer genoeg. Maar feit blijft dat vele oorlogen door de eeuwen heen het gevolg zijn geweest van religieuze conflicten.
In mijn ogen zijn vele ( niet alle ) godsdiensten, en in het bijzonder de islam, niet meer dan de indoctrinatie van de goedgelovingen en zwakken van geest, en worden er tegenwoordig in naam van de godsdienst mensonterende moorden gepleegd.
Geloof me, de mensheid zou veel beter af geweest zijn zonder enige vorm van geloof.
TC is offline  
Oud 1 mei 2005, 07:58   #40
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Godsdienst is ook niet weg te denken uit de moderne samenleving, jammer genoeg. Maar feit blijft dat vele oorlogen door de eeuwen heen het gevolg zijn geweest van religieuze conflicten.
In mijn ogen zijn vele ( niet alle ) godsdiensten, en in het bijzonder de islam, niet meer dan de indoctrinatie van de goedgelovingen en zwakken van geest, en worden er tegenwoordig in naam van de godsdienst mensonterende moorden gepleegd.
Geloof me, de mensheid zou veel beter af geweest zijn zonder enige vorm van geloof.
Wel grappig! Herlees toch maar eens mijn vorige tekst
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be