Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2003, 23:19   #21
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Christenen hebben negers eeuwenlang als slaven gebruikt. De Christenen hebben alle Indianen in Noord Amerika uitgemoord en hun land afgepakt.
De zwarten in de VS zijn beter af dan de meeste Afrikanen in Afrika. En nee, de Indianen zijn niet helemaal uitgemoord.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 23:22   #22
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Ach de Eoropeanen hebben wel flink huis gehouden in Amerika en dat betreur ik ten zeerste. Echter, ik zal niet boeten voor daden waar ik niet verantwoordelijk voor was en die ikzelf niet onderschrijf PUNT

Groeten
Oud 7 mei 2003, 23:34   #23
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
De koude oorlog is er gekomen als gevolg van de vooruitgang. Nee, de moslims hadden in '45 inderdaad geen atoombom, maar technologisch stonden ze minder ver. In het westen sterven er véél minder babies. Slechts heel weinig babies sterven bij de geboorte. Ook steeds minder moeders sterven bij de bevalling. In de 19e eeuw hadden we geen atoombommen, maar hoeveel vrouwen stierven er toen niet in het kraambed? Wij kunnen nu veel meer ziektes genezen. En ja, het westen had vroeger slaven. Maar nu hebben we machines om een deel van het werk te doen.
De technologie is geen rechtvaardiging voor alle misdaden die tegen de menselijkheid zijn gepleegd. De tecnologie heeft niemand gedwongen om anderen te vermoorden, te verkrachten en te misbruiken.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 23:53   #24
Stefanie
Minister-President

Standaard

Je snapt het niet. Ik had het niet over goed en kwaad. Ik had het niet over een rechtvaardiging. Vreemd dat je mijn uitleg als een rechtvaardiging beschouwt. Dat is het dus helemaal niet. Zielig. Op die manier blijf je eeuwig stilstaan in de middeleeuwen. Moslims willen alleen maar middeleeuwen. En willen ons land doen terugkeren naar middeleeuwse toestanden. Jij legt hier precies uit waarom. De atoombom is slecht en dus moeten wij maar leven als middeleeuwers. Wel, daar doe ik dus niet aan mee.
Oud 8 mei 2003, 00:48   #25
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet. Ik had het niet over goed en kwaad. Ik had het niet over een rechtvaardiging. Vreemd dat je mijn uitleg als een rechtvaardiging beschouwt. Dat is het dus helemaal niet. Zielig. Op die manier blijf je eeuwig stilstaan in de middeleeuwen. Moslims willen alleen maar middeleeuwen. En willen ons land doen terugkeren naar middeleeuwse toestanden. Jij legt hier precies uit waarom. De atoombom is slecht en dus moeten wij maar leven als middeleeuwers. Wel, daar doe ik dus niet aan mee.
Hoe kun je uit de post opmaken dat ik terugwil naar de middeleeuwen? Ik heb technologie nooit afgekeurd. Omdat ik de atoombom slecht vind, wil ik volgens jou dat we terugkeren naar middeleeuwse toestanden. Een zeer vreemde redenatie mevrouw Stefanie. Nu generaliseer je ons allemaal. Jij zegt "Moslims willen terug naar de middeleeuwen". Dit is een generalisatie. Niet alle moslims willen terug naar de middeleeuwen. Hooguit een zeer klein gedeelte.
Oud 8 mei 2003, 10:08   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Turk4ever, je zegt dat maar een heel klein deel van de moslims terug wil naar de middeleeuwen.

Maar als je erover nadenkt, de Koran is geschreven in de vroege middeleeuwen, en de Hadith in de jaren na de profeet.
Nu als je deze 2 boeken gaat bekijken zoals eigenlijk verplicht is, namelijk letterlijk, en zonder uitzonderingen of afwijkingen, dan heb je een dik probleem met technologie en vooruitgang, namelijk die dingen staan niet beschreven in deze boeken.

Voorbeeld. Een computer. Dit doet in bepaalde menselijke aspecten na.Ook foto's ,en films zijn in theorie anathema in de Koran.Men mag namelijk geen afbeeldingen van natturlijke zaken maken als je dieper ingaat op de woorden van Allah, gegeven aan de profeet Mohamed.

Dus Turk4ever,en je geloofsbroeder Ali(denk ik dan toch) jullie zijn al goed hypocriet bezig door hier je ideologie te komen verdedigen.
Oud 8 mei 2003, 12:43   #27
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Onzin. Het Christendom is 7 eeuwen ouder dan de Islam. Wil jij zeggen dat het Christendom dus nog achterlijker is? De Christenen zijn de echte hypocrieten.
Oud 8 mei 2003, 13:23   #28
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Onzin. Het Christendom is 7 eeuwen ouder dan de Islam. Wil jij zeggen dat het Christendom dus nog achterlijker is? De Christenen zijn de echte hypocrieten.
Je moet niet gaan vergelijken met het christendom! Hoeveel mensen van dit forum denk je dat nog elke week braaf naar de kerk gaan? Het christendom stelt bijna niets meer voor in Belgie, dat is gewoon pure traditie, de Islam daarentegen wordt toch veel strikter gevolgd. Of niet soms? Jij kan het weten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 14:06   #29
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ze zijn allebei achterlijk. Bent u het nu eens met ons en zweert u de Islam en het Christendom af?

Case closed.
Oud 8 mei 2003, 15:29   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Turk4ever, je hebt het constant over de problemen met het Christendom IN HET VERLEDEN.

Ik heb het over het Islamprobleem VANDAAG.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 16:52   #31
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Mijn voorstel is om hem tot moslim te maken, en dan te wachten tot het gebed.

[size=1]Shit, mijn farcen worden steeds slechter en slechter...[/size]
Oud 8 mei 2003, 17:01   #32
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

[size=1]inderdaad, ik heb het al eens gezegd.[/size]
Oud 8 mei 2003, 18:44   #33
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Turk4ever, je hebt het constant over de problemen met het Christendom IN HET VERLEDEN.

In 1992 zijn er een kwart miljoen Islamitische Bosniers gedood door Christelijke Serviers. Er worden in Tsjetsjenie nog steeds duizenden moslims doodgemaakt door Russen.
Oud 8 mei 2003, 18:49   #34
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

In 1992 zijn er een kwart miljoen Islamitische Bosniers gedood door Christelijke Serviers. Er worden in Tsjetsjenie nog steeds duizenden moslims doodgemaakt door Russen.

HO wacht jij dan eens ff: Dus Moslims rellen niet ???

India
Indonoesië
Fillipijnen
Nigeria
Libanon
Egypte
Sudan

moet ik nog doorgaan over de vreedzame moslims???

Wees reeël en erken dat vrijwel alle geloven in de wereld geweld uitlokken !!!
Oud 8 mei 2003, 19:07   #35
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

[size=1]Ik moet om dat te kunnen lezen de resolutie van mijn scherm veranderen.[/size]
Oud 8 mei 2003, 19:44   #36
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:

[size=1]Ik moet om dat te kunnen lezen de resolutie van mijn scherm veranderen.[/size]
[size=1]Je kan ook gewoon op de Quote knop klikken dat gaat iets vlotter.[/size]
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 20:27   #37
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fout. Helemaal fout. De bijbel is een boek OVER God. De Koran is het woord VAN God. Een groot verschil. De bijbel is geschreven door mensen die Jezus nooit ontmoet hebben. Ze hadden het van horen zeggen. Wij Christenen zijn altijd vrij om de bijbel naar eigen inzichten te interpreteren. Bovendien zijn er geen Christelijke wetten. De tien geboden zijn vaag en zijn niet echt concrete wetten.
Oud 8 mei 2003, 20:31   #38
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hoe kun je uit de post opmaken dat ik terugwil naar de middeleeuwen? Ik heb technologie nooit afgekeurd. Omdat ik de atoombom slecht vind, wil ik volgens jou dat we terugkeren naar middeleeuwse toestanden. Een zeer vreemde redenatie mevrouw Stefanie. Nu generaliseer je ons allemaal. Jij zegt "Moslims willen terug naar de middeleeuwen". Dit is een generalisatie. Niet alle moslims willen terug naar de middeleeuwen. Hooguit een zeer klein gedeelte.
Neen. Fout. Als je technologische vooruitgang aanvaardt, moet je ook aanvaarden dat de mens een atoombom kan maken. Die kennis hebben we. Het één kan niet zonder het ander. Je kan niet én de vooruitgang aanvaarden, maar de negatieve kanten ervan niet. En ja, de moslims willen terug naar de middeleeuwen. De gematigde moslims die dat weigeren worden bedreigd en geïntimideerd. Het beste voorbeeld is Hirsi Ali Ayaan. En 't schijnt dat de AEL de allochtonen in Borgerhout ook intimideert. Die actrice in Casablanca werd uitgescholden voor hoer, terwijl de film waarin zij speelde pleit voor de multicul. En nu worden de allochtonen gedwongen om affiches van resist te hangen in hun winkels. Daar las ik gisteravond iets over.
Oud 9 mei 2003, 13:23   #39
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Citaat:

[size=1]Je kan ook gewoon op de Quote knop klikken dat gaat iets vlotter.[/size]
[size=1]Eens zien welke resolutie je voor deze uit je hoed gaat moeten toveren! [/size]
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2003, 14:26   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Citaat:

[size=1]Eens zien welke resolutie je voor deze uit je hoed gaat moeten toveren! [/size]
Quote knop

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be