Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 16:15   #21
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

wie zegt dat de briefschrijver handelt uit politieke motieven, ik ga zeker niet ontkennen dat het politieke implicaties heeft maar dat bewijst het eerste nog altijd niet.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:17   #22
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

bovendien is het de taak van de politiek om de criminaliteit aan te pakken, zodus heeft zelfs straatcriminaliteit een band met de politiek.
Oud 14 maart 2005, 16:23   #23
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

en nog iets, echte racisten lopen vaak ook niet zo hoog op met het vlaams belang. ze zullen er waarschijnlijk wel op stemmen omdat ze geen politiek alternatief hebben
Oud 14 maart 2005, 16:23   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
De briefschrijver omschrijf ik als een criminele politicus (je gaat toch niet ontkennen dat hij een politieke agenda heeft)
Ge beweert dus dat de brieven door een linkse politucus geschreven werden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:24   #25
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zolang het onderzoek niet uitgeklaard is kunnen we hier niet veel meer over zeggen vrees ik. Misschien is het een gestoorde racist, misschien is het een linkse provocatie, we zullen het waarschijnlijk weten als de dader aangehouden is. Waar ik me aan erger is dat sommigen er reeds van uit gaan dat het of een racist, of een linkse provocatie is, alsof ze de waarheid in pacht hebben.

Over het voor of tegen zijn van het dragen van een hoofddoek kan gediscussieerd worden maar het moet voor iedereen duidelijk zijn dat bedreigingen uiten de foute manier is, al moet ik er wel bij zeggen dat de volksvertegenwoordigers van tegenstanders ervan de mond gesnoerd worden dmv het cordon, wat dergelijke acties wel in de hand kan werken.

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 14 maart 2005 om 16:28.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:25   #26
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
wie zegt dat de briefschrijver handelt uit politieke motieven, ik ga zeker niet ontkennen dat het politieke implicaties heeft maar dat bewijst het eerste nog altijd niet.
Lijkt me een plausbile redenering tot het ogenblik dat de dader gevat is.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:28   #27
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge beweert dus dat de brieven door een linkse politucus geschreven werden.
Ik beweer niks, maar let op...ik ontken ook niks...

Als de briefschrijver iets snapt van omgekeerde psychologie kan het weleens om een sluwe linkse pseudo-politieker gaan maar het kan ook zijn dat het om een iewat dommere racist gaat.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:34   #28
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het kan ook zijn dat de briefschrijver zijn echte bedoelingen maskeert onder een dikke laag politiek. Het is mogelijk dat de briefschrijver een eitje te pellen heeft met Rik zelf en dat Naïma slechts een pion is in een "spelletje".

Maar het kan evenzeer gaan om een criminele pseudo-politieker, links of rechts.
Oud 14 maart 2005, 16:37   #29
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als de briefschrijver iets snapt van omgekeerde psychologie kan het weleens om een sluwe linkse pseudo-politieker gaan maar het kan ook zijn dat het om een iewat dommere racist gaat.
Als hij dan toch iets zou snappen van 'omgekeerde psychologie' moet hij ook beseffen dat als hij opgepakt wordt hij het tegengestelde bereikt van wat hij wilde.

Citaat:
Het kan ook zijn dat de briefschrijver zijn echte bedoelingen maskeert onder een dikke laag politiek. Het is mogelijk dat de briefschrijver een eitje te pellen heeft met Rik zelf en dat Naïma slechts een pion is in een "spelletje".
Dan heeft hij tot nu toe wel veel reclame gemaakt voor 'Delicatessen Remmery', al zou door te dreigen met voedselvergiftiging alweer het omgekeerde effect bereikt worden.

PS: En wie weet leest hij wel mee op forum.politics.be 8)

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 14 maart 2005 om 16:39.
Oud 14 maart 2005, 16:40   #30
styllo_ben
Minister-President

Standaard

een andere hypothese:

Vlaanderen storten in een welles-nietes oorlogje waardoor in het algemeen de politiek en dus alle politieke partijen eronder lijden. Wie wint hierbij...tuurlijk, de Walen.
Vergeet ook niet dat de zaak de internationale media gehaald heeft en dat Vlaanderen en niet zozeer België hieronder te lijden had.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 14 maart 2005 om 16:40.
Oud 14 maart 2005, 16:42   #31
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Als hij dan toch iets zou snappen van 'omgekeerde psychologie' moet hij ook beseffen dat als hij opgepakt wordt hij het tegengestelde bereikt van wat hij wilde.

je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken, hé

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 14 maart 2005 om 16:42.
Oud 14 maart 2005, 16:44   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is net hetgene wat ik zo raar vindt, waarom zou iemand uit racistische overwegingen ermee dreigen iemand af te maken die een quasi perfect geintegreerde buitenlandse in dienst heeft terwijl er zoveel andere sujetten rondlopen die elke vorm van integratie afwijzen. dit is alles behalve logisch

Inderdaad en waarom net die persoon, ...

als het iemand zou zijn die bv, alle moslimwerknemers van bedrijf X of Y viseert zou ik nog zeggen, maar dit is te persoonlijk, dit is iemand die die twee of in elk geval 1 ervan goed kent en zijn persoonlijke vendetta uitvecht.

Wat ik verder nog zo bizar vindt is dat heel dat zaakje zo geweldig goed in beeld wordt gebracht, ik zou dat als bedrijfsleider stil houden en intern regelen, het zeker niet aan de klok hangen want dan geef je die idioot nog maar een platform, ...

Bovendien duurt dit al te lang, elke amateur had al lang fouten gemaakt, een beetje speeksel onder de postzegel of een huidschilfer in de enveloppe zijn genoeg om u te doen hangen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:46   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een andere hypothese:

Vlaanderen storten in een welles-nietes oorlogje waardoor in het algemeen de politiek en dus alle politieke partijen eronder lijden. Wie wint hierbij...tuurlijk, de Walen.
Vergeet ook niet dat de zaak de internationale media gehaald heeft en dat Vlaanderen en niet zozeer België hieronder te lijden had.

Heel die zaak is een grote reclamecampagne geworden, ...

komaan een onozel bedreiginkje, ... ik denk dat er mensen zijn die elke dag zwaardere zaken te slikken krijgen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:52   #34
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Eender links of rechts, vlaming of waal. Als het uitkomt zal de media een grote rol spelen. Hangt ie het aan de grote klok (dus gewoon een voortzetting) dan kan het zijn dat we rare dingen gaan zien, verzwijgt ie het dan blijft alles zoals het is. Je kunt je afvragen wat het beste is...
En zoals het nu gemedialiseert is heb ik het gevoel dat de media zelf gaat kiezen ifv wat de dader is. Helemaal niet partijdig dus... . Maar nu ben ik op de feiten aan't vooruit lopen, we zullen zien wat het brengt. Alleen vind ik het ferm verdacht dat de dader nog altijd niet gevat is.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:52   #35
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Heel die zaak is een grote reclamecampagne geworden, ...

komaan een onozel bedreiginkje, ... ik denk dat er mensen zijn die elke dag zwaardere zaken te slikken krijgen, ...
Hier ben ik akkoord mee, de vraag is nu wie er achterzit en welke bedoelingen hij heeft (politieke agenda of persoonlijke geschil met Rik).

En tuurlijk zijn er aasgieren op de loer...
Oud 14 maart 2005, 16:57   #36
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bovendien duurt dit al te lang, elke amateur had al lang fouten gemaakt, een beetje speeksel onder de postzegel of een huidschilfer in de enveloppe zijn genoeg om u te doen hangen...
En dan zit je daar met je DNA, begin maar eens te zoeken onder 6 miljoen Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 14 maart 2005 om 16:58.
Oud 14 maart 2005, 17:36   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niks, maar let op...ik ontken ook niks...

Tot zolang de dader niet gevat is blijft het inderdaad koffiedik kijken.
Wie wint erbij?
-Remmery die een hoop gratis reclame krijgt en op slag een BV geworden is.
-Het linkse kamp dat inderdaad politieke munt slaat uit het gebeurde.
Wie verliest:
Het rechtse kamp dat alle sympathie van de meeste mensen verliest.

Persoonlijk gok ik op een of andere gek van het slag valse bommeldingen, vals brandalarm, antraxbrieven, groen radioactief poeder enz.
Oud 14 maart 2005, 17:39   #38
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De koning naar Ledegem???? Je meent het niet. Gaan ze die soap echt verder zetten??

Telkens het dreigt wat stil te vallen, wordt er weer tamtam rond gemaakt.

Ik zie er manipulatie van hogerhand in en hoe langer hoe meer.

Dit is niet opgezet door een gefrustreerde werknemer, die zou al lang door de mand gevallen zijn.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 17:39   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het kan evenzeer gaan om een criminele pseudo-politieker, links of rechts.
Kan best zijn, maar waarom dan niet dreigen met voedselvergiftiging?
Oud 14 maart 2005, 17:44   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad en waarom net die persoon, ...

als het iemand zou zijn die bv, alle moslimwerknemers van bedrijf X of Y viseert zou ik nog zeggen, maar dit is te persoonlijk, dit is iemand die die twee of in elk geval 1 ervan goed kent en zijn persoonlijke vendetta uitvecht.

Wat ik verder nog zo bizar vindt is dat heel dat zaakje zo geweldig goed in beeld wordt gebracht, ik zou dat als bedrijfsleider stil houden en intern regelen, het zeker niet aan de klok hangen want dan geef je die idioot nog maar een platform, ...

Precies, daarom denkt men in de richting van politiemensen.
Was Rik geen politieman in zijn vorig leven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be