Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 maart 2005, 14:38   #21
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Beste Koalko, als U een volgeling van de Dalaï Lama bent zult U ons ongetwijfeld kunnen verlichten met de ideeën van de Dalaï Lama over hoe hij de toekomst
ziet ttz; de terugkeer van Tibet als een onafhankelijke Natie. Misschien kunnen de
Vlaams - Nationalisten die een einde wensen te maken aan de franskiljonse bezetting van hun land hier nog iets van opsteken !
Oud 16 maart 2005, 08:06   #22
koalko
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar koalko
Standaard

Goeiemorgen,

eerst en vooral ben ik geen volgeling van de Boeddhistische leer in het algemeen en de Dalai Lama in het bijzonder. Het gaat mij dus niet over ene of gene godsdienst. Het gaat mij over enkele waarden die ik (voor mij persoonlijk) als basis stel.

1. Respect

De Dalai Lama is er inderdaad in geslaagd om gedurende meer dan 50 jaar vredeloos te ijveren en ondanks de bezetter (als er Vlaams-Nationalisten zich hier in herkennen, het zij zo) met het woord een antwoord geven. Met alle respect maar ik zie dit niet als kenmerk van heel wat Vlaams Belang-aanhangers. De Dalai Lama en ik mag hier zeker veralgemenen veel Tibetanen hebben dus respect voor die andere. Dat respect mis ik in het discours van het Vlaams Belang.

2. Open mind

De Dalai Lama is, zoals eerder verteld, een heel gewaardeerd spreker net vanwege zijn 'open staan' voor de andere culturen. Hij leert andere culturen veel aan en hij zegt zelf dat hij heel veel leert van net die zelfde culturen. Het Vlaams Belang is ook hier absoluut geen voorbeeld van een open mind, dat is een feit. (getuige de uitlatingen van Vanhecke over moslims op Vlaams Belanglijsten)

3. Gelijkenissen

Beste AVV, ik heb gedacht maar dus heel weinig gelijkenissen gevonden. Als er al een was, dan was het het onafhankelijkheidsstreven, maar ook hier gaat het ballonnetje niet meer op. Gisteren nog las ik dat de Dalai Lama wel degelijk wil praten over opgaan in het Chinese rijk zodat zijn inwoners kunnen genieten van de op stapel staande economische boom.
Kunt u mij dus helpen aan die gelijkenissen.

Bij deze hoop ik dat ik voor eens en altijd heb duidelijk gemaakt dat het mij in deze topic over waarden gaat, die ik niet terugvind in het discours van het Vlaams Belang (soms is het net het tegenovergestelde) en niet over Walen en Vlamingen, niet over het koningshuis en Vlamingen, niet over onafhankelijkheid, Tibet en Vlamingen, enz.

mvg

KoalkO

ps: bedankt AVV voor dit iets gefundeerder antwoord na uw eerste vlugge reactie

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be