![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De échte vraag moet in Wallonië (of zuid Groot-Nederland als je wil) worden gesteld: wil jij na een splitsing van de sociale zekerhied nog een unitaire Belgische staat. Het antwoord is al gegeven door iedereen die van ver of van kortbij met de waalse politiek ook maar iets te maken heeft met Di Rupo/Eerdekens/Maingain/Onckelinckx/Moreau/Flahaut/Ducarme/Michel/Milquet/Wathelet/ enz op kop... Di Rupo ging 2 weken geleden in de 7e dag zelfs zo ver te preciseren dat een democratisch België (waarbij een Vlaamse stem evenwaardig was aan een Waalse) voor hem ondenkbaar was en aldus het einde van België betekende.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 maart 2005 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld laat deze peiling zien dat "de" mensen (nu ja, het klein groepje ondervraagden) niet voor een onafhankelijke staat Vlaanderen zijn, maar echter ook niet voor een unitaire staat. In die zin delen de mensen het separatistisch noch het unitaristisch denkpatroon. Het probleem zit dus eveneens aan jullie kant. Feit is echter dat de separistische partijen wel op een veel groter maatschappelijk draagvlak kunnen rekenen, wat echter wel belangrijk is voor de voortgang van de ideeën die ze verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het was die lelijke van Villa Politica die hem interviewde... Maar omdat hij dat heeft gezegd binnen het kader en helemaal ingebed in een door de VRT mede georganiseerd charmeoffensief om ondermeer de Flaminganten het gras voor de voeten weg te maaien hebben weinig mensen dit gezien/onthouden. En als je de ongelooflijke objectiviteit van onze media kent dan kan je je voorstellen dat ze achteraf hierover in alle talen hebben gezwegen. Kwestie van een "objectieve" duiding aan "de mensen" te garanderen hé... ![]() Nog zo'n staaltje van objectieve berichtgeving was eergisteren bijvoorbeeld waar SStevaert meer zendtijd kreeg om zijn schabouwelijk frans te etaleren dan de grootste partij van het land in een ganse verkiezingsperiode.
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
deze peiling bewijst duidelijk dat de bevolking meer vertrouwen heeft in de deelstaten als het op besturen aankomt dan in Belgie, ik ben ervan overtuigd dat dat 15 jaar geleden niet zo geweest zou zijn. dit wil zeggen dat de niet afhoudende informatiecampagnes en acties van het VB en de n-va wel degelijk helpen in het vlaamse bewustwordingsproces. volgens mij is de eerste stap in de legitimatie van de vlaamse onafhanklijkheidsstijd bij het volk gezet. het verschil tussen beide cijfers duidt niet zozeer de liefde van het volk voor belgie aan, dan wel hun inconsequentie.het verder afbreken van de federale staat zal immers onafwendbaar leiden naar de splitsing van belgie want de walen zullen bijvoorbeeld nooit een splitsing van de sociale zekerheid aanvaarden. er is dus geen enkel rationeel argument om tegelijk de bevoegdheden verder te willen splitsen en toch nog belgie te willen behouden, en waneer we in het rationele niets vinden moeten we het maar in het irrationele gaan zoeken..... en daar hebben we het vlug gevonden.... het enige belgische gevoel dat bij de meeste mensen nog overblijft is voetbal, tennis en fritten... koekendoosromantiek dus het is nu aan de vlaams nationalistische partijen om ook dat laatste restje belgie uit de geest van het volk te verwijderen zodat we deze onstaat eindelijk naar de geschiedenisboeken kunnen verwijzen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aanvankelijk was ik niet unitaristisch. Gezien de B.U.B. de enigste partij is, die opkomt voor de mening van 85 % van de landgenoten, heb ik het programma bestudeerd, en ben ik overtuigd unitarist geworden. Dat wil echter niet zeggen dat ik op latere datum mijn mening kan herzien, bv. wanneer het federalisme bewijst een goede staatsvorm te zijn.
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
geen geweld veroorloofd in de strijd tegen de flaminganten? ik heb hier nochtans al andere dingen gelezen.... het oproepen tot repressies brengt in mijn gedachten toch geweld mee... alsook het executeren van collaborateurs 60 jaar na de oorlog zoals vloemans dat zou willen. Laatst gewijzigd door muys : 21 maart 2005 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Er hangt inderdaad veel af van hoe men een vraag stelt. Ikzelf ben ook tegen een scheiding van België.
Maar als men de vraag anders zou stellen : bvb. Bent u tegen de scheiding van België zodat ons koningshuis verder ongestoord Vlaanderen mag uitschelden voor racisten en ondertussen Vlaams geld er door draaien en mag Wallonie ongestraft geld verbrassen en Vlaanderen als vuil behandelen dan weet ik zeker dat ik voor een scheiding ben. Dus voor België als de beide partijen eerlijk voor elkaar zijn en respect tonen voor elkaar, niet oms als een stuk vuil behandeld te worden. Laatst gewijzigd door Geertje : 21 maart 2005 om 11:38. |
![]() |
![]() |