Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw partijvoorkeur?
n-va 18 45,00%
spirit 0 0%
vlaams belang 16 40,00%
andere 6 15,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 4 juni 2005, 22:14   #21
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Ik respecteer Matthias Storme en Marc Demesmaecker ook ontzettend. En inderdaad, de VU-traditie zeg je niet snel vaarwel. Ik heb nog steeds vertrouwen in mijn partij. Als fractie in de Vlaamse regering kunnen ze immers niet veel impact uitoefenen op het federaal beleid. Ook is de N-VA in mijn gemeente broodnodig om de verfransing tegen te houden. Het Vlaams Belang heeft hier niet echt veel stemmen.
Wat me vooral frustreert aan het Vlaams Belang is dat ze idd altijd roepen aan de zijlijn, maar nooit constructief bijdragen tot de Vlaamse Zaak. De N-VA wordt door hen "het rattenest van het Vlaams-Nationalisme" genoemd, en dat komt de samenhorigheid van de Vlaamse Beweging niet ten goede. Wij maken natuurlijk ook fouten in onze houding tegenover hen, en ook dat is niet goed te praten.
Voor gemeenteverkiezingen blijf ik dus steevast voor de N-VA stemmen, ik schenk onze ploeg hier alle vertrouwen. Maar als de partij het inderdaad zou verprutsen op Vlaams niveau, dan zal mijn stem waarschijnlijk naar het Vlaams Belang gaan. Maar zover zijn we nog niet. Ik vind dat Bourgeois heel goed zijn werk doen. Als minister van Toerisme promoot hij Vlaanderen in de wereld, en dat is niet te onderschatten. (cfr. de rel toen hij tegen de president van Zuid-Afrika gezegd had: "onze landen, Vlaanderen (ipv belgie) en Zuid-Afrika," of het promoten van de VLAAMSE kust."
lomeanor is offline  
Oud 5 juni 2005, 12:48   #22
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Normaliter ben ik ook de laatste om commentaar te geven op stromingen in de Vlaamse Beweging waar ik het niet mee eens ben. Ik ben altijd van mening geweest dat zulk gedrag enkel maar verdeeldheid zaait en de Vlaamse Beweging van binnenuit ondermijnt.

Maar het gedrag van de NVA-politici de na de afloop van de B-H-V crisis, gaat mij toch een ietsiepietsie VEEL te ver.
Op die manier zaai je pas verdeeldheid: Jezelf eerst als de ultieme Vlaams-nationalistische partij voordoen (en een groot deel van de beweging achter je aan sleuren); en steeds met de morele vinger naar het Vlaams Belang wijzen. En als het er dan écht op aan komt, schieten ze tekort in hun core-business. Zo zorg je echt voor pas voor verdeeldheid.

Ik ken veel NVA-gezinden die erg zijn teleurgesteld in hun partij... en nu weten ze niet meer op wie ze moeten stemmen (mijns inziens mede doordat het VB ook steeds door NVA werd gestigmatiseerd) Dus we lopen nu het risico dat die stemmen niet eens naar een Vlaams-Nationalistische partij gaan.
Oud 8 juni 2005, 14:33   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Opvallend:

Spirit: NUL
Oud 8 juni 2005, 14:50   #24
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tja, als ze zich gaan vermengen met (belgisch)federalisten, logisch dat er maar een lauw allegaartje van overschiet..[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 08-06-2005 at 15:50
Reason:
--------------------------------

Tja, als ze zich gaan vermengen met (belgisch)federalisten, logisch dat er maar een lauw allegaartje van overschiet..[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Tja, als ze zich gaan vermengen met federalisten, logisch dat er maar een lauw allegaartje van overschiet..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 juni 2005 om 14:50.
Ambiorix is offline  
Oud 16 juni 2005, 09:14   #25
superoccitanman
Vreemdeling

superoccitanman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Ik twijfel tussen VB, NVA, en nieuw-liberalen (Coveliers/LA/..)
uiteindelijk toch maar Coveliers (rechts én vlaams liberaal) maar dat kan nog veranderen.
Ik weet dat hij een grote bek heeft enzo, maar het is tenminste iemand die REDELIJK is in die zin dat hij wil samenwerken met het VB; dat is een absolute NOODZAAK als we een onafhankelijk Vlaanderen willen. Velen zien dat niet in.
met een handtekening als de jouwe (vlaggen van minderheden) zou ik toch niet op het VB stemmen, zeker als je weet dat die partij banden heeft met het Front National in Frankrijk en the British National Party en National Front in Engeland, niet bepaald partijen die deze minderheden steunen.
superoccitanman is offline  
Oud 16 juni 2005, 19:36   #26
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superoccitanman
met een handtekening als de jouwe (vlaggen van minderheden) zou ik toch niet op het VB stemmen, zeker als je weet dat die partij banden heeft met het Front National in Frankrijk en the British National Party en National Front in Engeland, niet bepaald partijen die deze minderheden steunen.
jeps jeps
ik weet dat goed genoeg hoor..
Als ik voor het VB zou stemmen zou het in ieder geval n�*et zijn om hun buitenlandse opstelling, standpunten, en banden. Ik zei het al elders: als ze met Le Pen gaan rommelen hoeft het voor mij niet meer.
Maar het communautair gejengel rond BHV hangt mij de strot uit. Splitsen die boel, en als politiek correct Vlaanderen hier te laf en te mak voor is, dan geef ik zonder schroom een PROTEST stem tegen het establishment.

Kan u zich voor 100% vinden in een partij?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 16-06-2005 at 20:41
Reason:

Citaat:
jeps jeps
Als ik voor het VB zou stemmen zou het in ieder geval n�*et zijn om hun buitenlandse opstelling, standpunten, en banden. Ik zei het al elders: als ze met Le Pen gaan rommelen hoeft het voor mij niet meer.
Maar het communautair gejengel rond BHV hangt mij de strot uit. Splitsen die boel, en als politiek correct Vlaanderen hier te laf en te mak voor is, dan geef ik zonder schroom een PROTEST stem tegen het establishment.

Kan u zich voor 100% vinden in een partij?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
jeps jeps
Als ik voor het VB zou stemmen zou het in ieder geval n�*et zijn om hun buitenlandse opstelling, standpunten, en banden. Ik zij het al elders: als ze met Le Pen gaan rommelen hoeft het voor mij niet meer.

Kan u zich voor 100% vinden in een partij?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 juni 2005 om 19:41.
Ambiorix is offline  
Oud 17 juni 2005, 07:25   #27
superoccitanman
Vreemdeling

superoccitanman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Kan u zich voor 100% vinden in een partij?
nee, inderdaad niet
superoccitanman is offline  
Oud 9 augustus 2005, 20:09   #28
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Niemand kan zich ooit 100 % vinden in een partij. Wie zegt dat dat wel kan, liegt.
Jong N-VA'er is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be