Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2005, 23:18   #21
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hier mogen ze zelfs op de vlag én het staatshoofd van een bevriende natie pissen
Voila. Belgium, land of the free!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 23:20   #22
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Besef jij dat deze uitspraken in Europa onaanvaardbaar zijn?
Dat was misschien een ongelukkige uitspraak. Maar tja ik had ook iets anders kunnen zeggen ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 23:23   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Dat was misschien een ongelukkige uitspraak. Maar tja ik had ook iets anders kunnen zeggen ...
Sta jij ook zo tegenover de Belgische vlag bijvoorbeeld?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 23:24   #24
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Alles mag gezegd worden, zolang je maar weet welke daden kunnen en dewelke niet kunnen.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 23:30   #25
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Sta jij ook zo tegenover de Belgische vlag bijvoorbeeld?
Welke moet het zijn Belgische of Vlaamse? Dit forum zit vol vl-belangers dus .. Ik zal natuurlijk respect vertonen tegen Vlaamse of Belgische vlag. Een vlag is geen stof waarmee je gat afkuist. Tijdens betogingen e.d zou ik nooit op een vlag stampen tis eender welk vlag die van Armenië, Griekenland, .. Dat is gewoon te ver gaan.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 23:38   #26
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke moet het zijn Belgische of Vlaamse? Dit forum zit vol vl-belangers dus .. Ik zal natuurlijk respect vertonen tegen Vlaamse of Belgische vlag. Een vlag is geen stof waarmee je gat afkuist. Tijdens betogingen e.d zou ik nooit op een vlag stampen tis eender welk vlag die van Armenië, Griekenland, .. Dat is gewoon te ver gaan.
Zou het dan toch waar zijn dat bij sommigen een vlag belangrijker is dan een mens?
Sommigen zouden wel hun gat met een bepaalde vlag willen afkuisen (desnoods er nog op pissen ook)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 23:45   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom trapten die kinderen op het Turkse vlag? Ik kan best aannemen dat een vlag voor de Koerden niet veel betekent.
Hoe?

Jullie beweren toch voortdurend dat er geen Koerden bestaan, maar dat dat gewoon "Bergturken" zijn? En dat er geen Koerdisch identiteitsgevoel bestaat?

Jullie ontmaskeren nu zelf de Turks staatspropaganda...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 00:01   #28
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Maar weet je wat, ik vind het goed zelfs prachtig dat die kinderen dat deden tijdens Nevruz-viering (begin van de lente). Veel Turken zagen de gevaar niet aankomen.
Welk gevaar???
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 09:11   #29
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Luister, enkele jaren geleden schoot het Turkse leger nog een Grieks-Cyprioot dood die een Turkse vlag van de vlaggestok wilde halen. De vlag-fetisjisten in de Turkse generale staf hebben ze duidelijk niet allemaal op een rijtje.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 09:20   #30
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hadden die kinderen geen ouders, geen familieleden en geen soortgenoten meer.
Citaat:
Waarom trapten die kinderen op het Turkse vlag? Ik kan best aannemen dat een vlag voor de Koerden niet veel betekent. Volgens mij moeten ze stambomen van die kinderen oppakken en doen wat ze moeten doen.
Zeg, besef je eigenlijk zelf wat voor een fascistische praat jij verkoopt?
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 09:32   #31
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk spuwt je. Maar ik zou je aanraden om dit in het openbaar te zeggen. Liefst ook in Antwerpen.
Geef de koerden waar ze recht op hebben: een eigen staat. Probleem opgelost. En als het je niet aanstaat, trap jij het dan maar af, uit Belgie, wel te verstaan: sofa imperialistje!
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 09:38   #32
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele nationale vlag heeft betekenis voor mij

Dat het mensheid verdeeld is in naties en landen is al erg genoeg...

"Respect" hebben voor de vlag is mij dus iets onbekends
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 10:27   #33
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

De strijd van de Koerden tegen de Turken is vergelijkbaar met die van de Palestijnen tegen de Israeli's.

Koerden hebben groot gelijk om de Turkse vlag te verbranden tot de -nu wel overduidelijk- fascistische Turkse bezetter daar weg is.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 10:36   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
[size=3]ik ga lid worden van amnesty international...ik zweer het, in naam van rechtvaardigheid!!!![/size]
Een heel verstandige keuze!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 10:37   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Welk gevaar???
Koerd zijn en Koerdische feesten vieren is volgens de Turken al een groot gevaar.

En zeggen dat ze dan met zo'n mentaliteit bij de EU willen komen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 10:43   #36
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Hier heb ik een link toegevoegd waar je kan lezen hoe het mogelijk werd een dergelijke juridisch kader te creëren waardoor minderjarigen dus voor zulke zaken vervolgd kunnen worden.

www.xs4all.nl/~kicadam/kurdistan/grondwet.html

Ik hoop hiermee dat sommige zaken nu duidelijker worden.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 10:46   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Koerd zijn en Koerdische feesten vieren is volgens de Turken al een groot gevaar.

En zeggen dat ze dan met zo'n mentaliteit bij de EU willen komen...
Een ware SCHANDE.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 11:46   #38
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom trapten die kinderen op het Turkse vlag?

Omdat die Turkse vlag symbool staat voor onderdrukking...

Ik kan best aannemen dat een vlag voor de Koerden niet veel betekent.

O jawel hoor, ze hebben hun koerdische vlag.

Volgens mij moeten ze stambomen van die kinderen oppakken en doen wat ze moeten doen.

Wil je AUB de in het vetgedrukte eens nader verklaren? Wij westerlingen, wiens rechten en leven al ruime tijd gewaarborgd is door de grondwet, zijn allang vergeten wat ge hiermee bedoelt...

Het is duidelijk dat zij werden gebruikt. Waarom zijn die kinderen jonger dan 18jaar denk je?

IN TURKIJE IS HET MOGELIJK MINDERJARIGEN TE STRAFFEN MET DERGELIJKE ZAKEN, LEEFTIJD MAAKT NIKS UIT. DE STAATSVEILGHEIDSWET MAAKT GEEN ONDERSCHEID IN LEEFTIJD. ALS TURK MOEST JE DAT TOCH WETEN...

De kinderen moeten vrijgelaten worden vind ik.

In plaats van het ganse land te tooien met turkse vlaggen als protest tegen de daden van die jongens, kunnen ze misschien beter protestmarsen houden voor die jongens. Hé, we spreken over Turkije...de Turkse bevolking geeft de regering met die vlaggenvertoon carte blanche zodat zij ongestoord die jongens gaan vervolgen.

Het ligt dus niet aan de kinderen maar aan hun ouders, connecties,...

Het ligt waarschijnlijk aan de Koerdische bewustzijn, het Koerdische volk...

Maar weet je wat, ik vind het goed zelfs prachtig dat die kinderen dat deden tijdens Nevruz-viering (begin van de lente). Veel Turken zagen de gevaar niet aankomen.

Gij zijt dus blij met dit incident? Eigenlijk heb je gelijk: er gaat nu een golf van extreem-nationalisme door het land...wie niet weg is, is gezien...
Bovendien, de koerden spreken van newroz, niet nevruz.

Na die vreselijke AANSLAG op Turkse vlag hebben de mensen betogingen gehouden met Turkse vlag in hun handen.

Het was inderdaad een "vreselijke" aanslag. Hoeveel doden vielen er nu weer?

Het heeft ons wakker geschud. In grote steden als Ankara, Istanbul, Izmir .. hebben duizenden mensen vlaggen opgehangen tegen de ramen van hun winkel, huis,...

Extreem-nationalisten zaten hierop te wachten, het is als een adrenaline stoot voor die lui...en bovendien hebben zij nu een "geldige reden" om terug in de aanval te gaan. De koerdische partijbureau in Istanbul heeft al "bezoek" gekregen van Turkse extreem-nationalisten. Ze hebben er de boel kort en klein geslagen en de mensen toegetakeld. En ze hebben er de Turkse vlag gehangen als vergelding...

Mensen lopen nu rond met affiches als "ofwel houden, ofwel aftrappen".

Aftrappen? Die jongens, en de ganse Koerdische bevolking zijn geen immigranten hoor, het is hun eigen thuis. Naar waar zouden ze moeten aftrappen? Syrische woestijn misschien, net zoals de Armeniërs 90 jaar terug.
Uw uitspraak van houden ofwel oprotten is totaal verkeerd, in Koerdistan zijn de Turken vreemdelingen, toch niet de Koerden zelf.

Wat natuurlijk te vriendelijk is tegen een terrorist het moet zijn "ofwel aftrappen, ofwel ...."

Dus die 13 en 14 jarige jongens zijn terroristen die het best...(vermits gij het niet durft zeggen, zal ik het doen) gemarteld en vermoord moeten worden. En liefst ook nog hun familie en vrienden erbij. Of nog beter, de ganse koerdische bevolking...

El Turco, ik beloof het u. Van zodra een teletijdmachiene uitgevonden wordt, zal ik u komen bevrijden uit uw pre-historische wereld.

Nu is de moment om te ontdekken wie van Turkije houdt en er niet van houdt.

Een hele rits vlaams belangers houden niet van België...er zijn ook tieners bij. Maar ziet ge hier de Belgische anti-terreur commando's scholen binnenvallen, op zoek naar vlaams belangse tieners?

Nu kunnen sommige mensen zeggen het is maar een stof. Wat voor een drama e.d.
Maar een vlag betekent voor Turken (ook voor ieder natie) veel meer dan een stof.

Zoals sommigen geen waarde hechten aan vlaggen...zo hecht gij geen waarde aan (Koerdische) levens. Zielig! Leer eerst mensenlevens respecteren, dan pas zou vlaggenliefde echte betekenis krijgen, dan pas zou het waard zijn een vlag te eren...de vlag van de rechtvaardigheid!!!

Dus die kinderen moeten niet zwaar gestrafd worden maar bewoners in Mersin, Diyarbakir,.. moeten heel goed in de gaten gehouden worden. Na één kleine overtreding moeten ze goed aangepakt worden.

Dus pak maar meteen de ganse bevolking aan. Zijt gij bewust op zo niveau aan het praten of schort er iets aan jou???

Ik zie het als een eerbetoon van die mensen. Je gaat naar school, je krijgt brood en water (ik weet wel dat die mensen het eerst moeten verdienen) van een staat en dat doet je?

Dus de Koerden krijgen alles van de staat en dan doen ze dit. Wat een ondankbare volk die Koerden... weet ge wat die Koerden, naast hun brood en water willen...nee, ik ga het niet zeggen. Want mensen als jij weten toch niet wat 'rechten', 'vrijheid' en 'democratie' betekenen. Maar ik heb je beloofd: van zodra de teletijdmachiene...

Tuurlijk spuwt je. Maar ik zou je aanraden om dit in het openbaar te zeggen. Liefst ook in Antwerpen.

Waarom...wat zal er gebeuren met mij??? AUB, verwoord dat eens, zodat iedereen weet hoe Turkse extreem-nationalisten zijn...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 13:39   #39
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Pak ze hun subsidies af !

(naar analogie met de reactie van het Vlaams Blok op Massis, The Musical)

Oud 24 maart 2005, 14:18   #40
Cigerim
Vreemdeling

Standaard

Turkse extreem nationalisten zijn zo en dan
Cigerim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be