![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de taalwet mogelijks geschonden is, kan best zijn. Dat vind ik geen enkel probleem, aangezien het om een belachelijke wet gaat. Dit geval toont dit op pijnlijke wijze aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() een mongolenwet om de arme vlamingen te beschermen tegen ieder woordje frans dat maar onder hun ogen zou moeten komen !
Echt, afgang mannen.... |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bron: GVA De deur naar verdere verfransing van de hoofdstedelijke administratie staat weer wat wijder open. Hoe is het mogelijk dat de Vlaamse onderhandelaars dat konden laten passeren? De drang om minister te worden, moet immens groot zijn... Het is de voorbije dagen wat tussen de plooien van het Vlaams formatieberaad gevallen, maar we hebben (bijna) een nieuwe Brusselse regering. U kent ons idee daarover. Wij vinden dat dit college eigenlijk niet de naam ‘regering’ verdient. Het is veeleer een veredeld schepencollege. Zij het dan met wat meer pracht en praal dan in een gemiddelde Belgische stad of gemeente. En vooral beter betaald. Een regelrechte schande is het hoe die hoofdstedelijke excellenties zich op één lijn stellen met de federale en regionale ministers. Brussel had in dit piepkleine landje nooit een derde gewest mogen worden. Maar goed, het is er, en we zullen ermee moeten leven. Ook al werkt het op de buitenlandse lachspieren: een bureauchef in het bestuur van iets of wat wereldstad heeft méér te vertellen dan onze Brusselse minister-president. Enfin, als de dames en heren zich belachelijk willen maken met hun hoogdravende titulatuur en mega-hofhouding, dan is dat hun zaak. Veel erger is dat ze van het bestuur van de hoofdstad een potje maken. Zo is in het nieuwe regeerakkoord een derde versie van het zogeheten taalhoffelijkheidsakkoord ingeschreven. Dat bepaalt uitzonderingen op het principe dat hoofdstedelijke ambtenaren, statutairen én contractuelen, tweetalig moeten zijn. Een principe dat is vastgelegd in de taalwet. De taalwet is - op dat stuk althans - logisch. Brussel is officieel een tweetalige stad. Dus is het normaal dat de mensen die er in dienst zijn, ook tweetalig zijn. Zij moeten zowel Franstaligen als Nederlandstaligen te woord kunnen staan en verder kunnen helpen. We hebben het dan over loketbeambten, politiemensen, brandweerlui, sociale helpers, verplegers en dokters, enzovoort. Het zal je als Vlaming in Brussel maar overkomen dat je in een ziekenhuis belandt waar geen gebenedijd woord Nederlands wordt gepraat. Maar de Franstaligen zien die verplichte tweetaligheid niet zitten. In het verleden hebben de Brusselse openbare diensten veel Nederlandsonkundige ambtenaren aangeworven. Via de taalhoffelijkheidsakkoorden van 1996 en 1998 hebben ze dat proberen te legaliseren. De Raad van State heeft daar een stokje voor gestoken en de akkoorden vorig jaar geschorst wegens strijdig met de taalwetten. In een normale rechtsstaat schikt een openbaar bestuur zich naar de uitspraak van ‘s lands hoogste administratief rechtscollege. In de hoofdstad dus niet. De Brusselaars vinden dat ze boven de wet staan en hebben zich de afgelopen dagen de hersens gepijnigd voor het bedenken van een uitweg. Die is er ook gekomen: er mogen eentalige ambtenaren worden aangeworven als er geen tweetalige gevonden kunnen worden. De deur naar verdere verfransing van de hoofdstedelijke administratie staat weer wat wijder open. Hoe is het mogelijk dat de Vlaamse onderhandelaars dat konden laten passeren? De drang om schepen... pardon, minister te worden, moet immens groot zijn. Paul GEUDENS Laatst gewijzigd door daiwa : 26 maart 2005 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Lees en huiver! Een franstalige site! -> http://fr.wikipedia.org/wiki/Accueil
![]() ![]() ![]() ![]() Regarde! J'écris en français! ![]() ![]() ![]() ![]() Echt niets beters te doen? ![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus die zal wel een beetje op de hoogte zijn van het politiek reilen en zeilen in dit land. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij een beetje een degelijk (lees: objectief) journalist was, dan werkte hij niet voor een rioolgazet als GVA.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 26 maart 2005 om 11:35. |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en gij kunt niet tegen persoonlijke beledigingen ? ok, lanceer er dan zelf ook niet de hele tijd aub. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 26 maart 2005 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() en Raf, heeft u bewijs van het feit dat P.Geudens niet of minder objectief zou zijn ?
zo niet ... hou u "argument" dan voor u. Misschien kan je eens proberen onn topic te antwoorden ? mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 26 maart 2005 om 13:04. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |