Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2005, 18:59   #21
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Grellig, wat mij betreft mogen zij direct uit mijn programmering. Ik heb nog een poging
gedaan om 18u vandaag even het nieuws op te zetten en owee het begon alweer met het ophemelen van die Naima en haar Remmery werkgever, dan maar direct naar BBC World overgeschakeld. Ja 1handclapping ik kijk naar verschillende buitenlandse zenders in vijf verschillende talen en stel vast dat hun journalisten torenhoog boven deze van VRT en VTM staan, vanaf de nieuwslezers tot en met degene die het weerbericht geven. Geen schooljuf of collegien gedoe zoals in dit land maar professionele journalisten.
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 18:59   #22
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Confrontatie en programma's die tot echte eerlijke discussie kunnen leiden mogen al niet meer sedert 1999! Verbod zeker van Paarsgroene Guy.

Heb je de Guy sedertdien buiten geënsceneerde verkiezingsdebatten al eens in confrontatie gezien, waar hij over zijn beleid moet in debat komen met oppositie. Was eigenlijk al in aanloop in 1999 aan de gang, toen hij weigerde voor VTM in debat te komen tegen Tobback. Intussen is deze ook al Paarsgestemd en zou datl geen probleem meer zijn. Verantwoording voor zijn Slangiaanse dioxine-crisis (was al met jaarwisseling bekend (ook voor groen!), maar moest in doofpot tot eind mei) zou ook een opsteker zijn.

Wie het heeft over de rode loper bij de nationale zenders, moet ook denken aan het blauwe fabriekje van Van Thillo bij de commerciële zender.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:01   #23
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Komt geloof ik op TV op het net van National oftewel CNBC van 12u tot 19u ..
En het is een Nederlandstalige zender met alleen actualiteit?

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 26 maart 2005 om 19:01.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:04   #24
ilfalco
Minister-President

Standaard

tja ze zijn echt wel zielig bezig zeker op de VRt ... gisteren ergens gelezen dat men 20.000 mensen verwachtte voor remmery in concert. HlN en belga spreken van minder dan 1000 mensen en veel minder dan verwacht ... maar onze rode prutzender slaagt er in om te doen alsof het een succes is , terwijl ik ergens las van iemand die er geweest is en die sprak van minder dan 500 man en dat voor gratis concert van Vermandere etc. Eigenlijk totale waanzin dat wij allemaal bijdragen om die extreem-linkse journalisten van werk te voorzien. De vlaamse regering geeft zelfs subsidies aan de media zogezegd om up-to -date te blijven .. wel dan heeft elke economische tak zo'n subsidies nodig. En dan vill politica gisteren , men probeerde die Vangeluwe echt anti-Vb woorden in de mond te leggen , en dan maar zeveren over berlusconi .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:06   #25
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Confrontatie en programma's die tot echte eerlijke discussie kunnen leiden mogen al niet meer sedert 1999! Verbod zeker van Paarsgroene Guy.

Heb je de Guy sedertdien buiten geënsceneerde verkiezingsdebatten al eens in confrontatie gezien, waar hij over zijn beleid moet in debat komen met oppositie. Was eigenlijk al in aanloop in 1999 aan de gang, toen hij weigerde voor VTM in debat te komen tegen Tobback. Intussen is deze ook al Paarsgestemd en zou datl geen probleem meer zijn. Verantwoording voor zijn Slangiaanse dioxine-crisis (was al met jaarwisseling bekend (ook voor groen!), maar moest in doofpot tot eind mei) zou ook een opsteker zijn.

Wie het heeft over de rode loper bij de nationale zenders, moet ook denken aan het blauwe fabriekje van Van Thillo bij de commerciële zender.
Merk ook op dat men de uitzendingen voor derde heeft afgeschaft speciaal omdat het Vb daar te hoog mee scoorde.
Oud 26 maart 2005, 19:06   #26
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
En het is een Nederlandstalige zender met alleen actualiteit?
Zoals ik gelezen heb wordt het 100% pure & saaie wetstraat tv, waar ze bijvoorbeeld de verschillende commissies zullen laten zien en andere dingen waar je niks van hoort of ziet op tv .. dus geen Polspoel&Desmet gehalte
Oud 26 maart 2005, 19:09   #27
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Waarom loopt er in de Vlaamse regering ook niet eens een naakte man binnen zoals in de kamer in Nederland vandeweek?Was wel lachen,heeft iemand dit gezien?

Dat krikt het sensatiegehalte altijd omhoog.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 26 maart 2005 om 19:10.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:12   #28
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Zoals ik gelezen heb wordt het 100% pure & saaie wetstraat tv, waar ze bijvoorbeeld de verschillende commissies zullen laten zien en andere dingen waar je niks van hoort of ziet op tv .. dus geen Polspoel&Desmet gehalte
Zou goed zijn, eindelijk iets voor politiek-geïnteresseerden, het is erg tegenwoordig. Wel spijtig dat het geen 24/24 is met eventuele reportages over politici, partijen, ideologiën, ... wanneer er niets live te beleven valt.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:17   #29
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik kijk dan ook uit naar het nieuwe Actua-TV
Als ik me niet vergis is de drijvende kracht achter deze zender een journalist van...
De Morgen.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:21   #30
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Actua-TV start op 8 april 2005 om 12u op het kanaal van National Geographic Channel. Is een initiatief van journalist Ludwig Verduyn.

FEITELIJK nieuws uit de Wetstraat brengen. Met die doelstelling wil Actua-TV een reactie zijn tegen het infotainment en meewerken aan de herwaardering van het politieke werk. De nieuwe zender wil daarom alleen berichten over wat de politiek presteert en de politici beoordelen op de inhoud van wat ze zeggen of doen.

Actua-TV zal het nieuws uitzenden via de carrouselformule. De reportages worden na elkaar gemonteerd, een presentator of een studio komen er niet aan te pas. De redactie bestaat voorlopig uit acht mensen: zes journalisten en twee medewerkers voor het logistieke werk. Daarnaast doet het station een beroep op freelancers.
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:32   #31
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=4]Verduyn lanceert 'Media Nieuwsdienst'
[/size]
Ludwig Verduyn start begin september met de 'Media Nieuwsdienst'. Dat weet de krant De Morgen te melden en werd ons bevestigd. De ex-hoofdredacteur van die krant, en ex-hoofdredacteur van de Contact nieuwsdienst, zal samen met enkele journalisten nieuwsgaring gaan verzorgen voor lokale en regionale radiostations van bij de bron in de gebouwen van de Senaat in de Brusselse Wetstraat. Intussen kwam onze redactie van Ludwig Verduyn te weten dat de Media Nieuwsdienst de politieke actualiteit en het sociaal-economisch nieuws op de voet volgt. Dagelijks levert men tot vijf quotes van 20 tot 35 seconden, volledig redactioneel afgewerkt, klaar om op antenne te worden gebracht en voorzien van een inleidend tekstfragment waarin de betreffende quote in zijn contekst wordt geplaatst. Ook voorziet men dagelijks een uitgebreider interview over een actueel politiek onderwerp. Daarnaast levert de Media Nieuwsdienst audiofragmenten van de wekelijkse persconferenties die premier Verhofstadt geeft op vrijdag, na afloop van de kabinetsraad.

Naast nationale politieke onderwerpen besteedt de Media Nieuwsdienst ook aandacht aan regionale politieke onderwerpen. Politieke mandatarissen die in de Wetstraat werken, vertegenwoordigen steeds een eigen regionale achterban. De nieuwe nieuwsdienst zal dagelijks één regionaal uitgediept interview maken van 2 tot 3 minuten waarin een regionale problematiek centraal staat.

Ook produceert de Media Nieuwsdienst het programma “Quotes”, een wekelijks politiek informatief programma opgebouwd rond een centrale gast die wordt geconfronteerd met quotes van politieke vrienden en vijanden, eventueel journalisten. In elke aflevering staat één politicus centraal. Quotes liep eerder onder supervisie van Ludwig Verduyn op Radio Contact en Contact2.

Ondertussen ontekten we na een surftocht bij DNS ontdekken dat Ludwig eind juni de url www.medianieuwsdienst.be geregistreerd heeft.
http://www.fmradio.be/new/nieuws.php?id=2673
Ik vermoed dat het weeral 'objectieve' berichtgeving zal zijn... met nul komma nul debatten... Dus zonder woord en tegenwoord...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:37   #32
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
nu kan ik de vrt echt niet meer vatten hoor, nadat ze de zevende dag hebben omgetoverd tot een sport en muziekprogramma gaan ze blijkbaar nu van villa politica een religieus showke maken. is het nu werkelijk ze dat de vlamingen gewoon niets meer mogen weten van politiek? zou dit een nieuwe manier zijn om de "verzuring" tegen te gaan.

bovendien vond dat stukske presentatrice het weer nodig te blijven aandringen op een veroordeling van het VB door die bisschop en gaat men bij niemand minder dan marc spruyt gaan aankloppen voor een objectieve kijk op het VB

ik begin er serieus aan te denken om die lichtbak door de venster te kieperen
Nochtans zit een groot deel van Vlaanderen als bloemzakken naar die lichtbak te turen, zonder zich veel vragen te stellen.

Randfiguren zoals u en ik ergeren zich eraan. Mainstream grijze muizen zijn er verlekkerd op, voor mij is het net alsof je pot mayonaise in 1 keer oplepelt ( zo'n grote van 1 liter ) ... disgusting.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 19:41   #33
ilfalco
Minister-President

Standaard

iemand van Demorgen ... dat zegt wel genoeg zeker.
Oud 26 maart 2005, 19:43   #34
ilfalco
Minister-President

Standaard

Och ja die rode kremlinzender slaagde er zelfs in om na de veroordeling van het Vb iemand van de extreem-linkse liga op te voeren als neutrale jurist , ze doen het zo opzichtelijk dat het belachelijk en doorzichtig is.
Oud 27 maart 2005, 00:57   #35
Gino B
Vreemdeling

Standaard

Mag ik even melden dat er in de raad van beheer van de VRT ook wel Vlaams Belang'ers zitten. Maar ja, als jullie er toch van overtuigd zijn dat de zender zo rood is als maar kan, duidt dat er op dat de Belang'ers hun stem ook niet echt kunnen laten gelden hé...
Gino B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 01:54   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gino B
Mag ik even melden dat er in de raad van beheer van de VRT ook wel Vlaams Belang'ers zitten. Maar ja, als jullie er toch van overtuigd zijn dat de zender zo rood is als maar kan, duidt dat er op dat de Belang'ers hun stem ook niet echt kunnen laten gelden hé...
Opmerking is natuurlijk alleen maar relevant als er de helft plus één vb'ers zouden inzitten. En zelfs dan nog. Ten tijde van de cvp/vld regeringen had de zender maar weinig van zijn linkse signatuur verloren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be