![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aangezien de winnaar steeds iemand uit de politiek is, is de kans groot dat dat in België ook zo zal zijn. Koning Boudewijn bijvoorbeeld? En anders geef ik die pater Damiaan veel kans: niet dat ik 'm ken of het buitenland 'm kent, maar volgens mij is dat in België wel een groot symbool.
P.S. En toch had Willem van Oranje meer stemmen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Les Flamandes dansent sans rien dire Sans rien dire aux dimanches sonnants Les Flamandes dansent sans rien dire Les Flamandes ça n'est pas causant Si elles dansent c'est parce qu'elles ont vingt ans Et qu'�* vingt ans il faut se fiancer Se fiancer pour pouvoir se marier Et se marier pour avoir des enfants C'est ce que leur ont dit leurs parents Le bedeau et même son Eminence L'archiprêtre qui prêche au couvent Et c'est pour ça et c'est pour ça qu'elles dansent Les Flamandes Les Flamandes Les Fla Les Fla Les Flamandes Les Flamandes dansent sans frémir Sans frémir aux dimanches sonnants Les Flamandes dansent sans frémir Les Flamandes ça n'est pas frémissant Si elles dansent c'est parce qu'elles ont trente ans Et qu'�* trente ans il est bon de montrer Que tout va bien que poussent les enfants Et le houblon et le blé dans le pré Elles font la fierté de leurs parents Et du bedeau et de Son Eminence L'archiprêtre qui prêche au couvent Et c'est pour ça et c'est pour ça qu'elles dansent Les Flamandes Les Flamandes Les Fla Les Fla Les Flamandes Les Flamandes dansent sans sourire Sans sourire aux dimanches sonnants Les Flamandes dansent sans sourire Les Flamandes ça n'est pas souriant Si elles dansent c'est qu'elles ont septante ans Qu'�* septante ans il est bon de montrer Que tout va bien que poussent les petits-enfants Et le houblon et le blé dans le pré Toutes vêtues de noir comme leurs parents Comme le bedeau et comme son Eminence L'archiprêtre qui radote au couvent Elles héritent et c'est pour ça qu'elles dansent Les Flamandes Les Flamandes Les Fla Les Fla Les Flamandes Les Flamandes dansent sans mollir Sans mollir aux dimanches sonnants Les Flamandes dansent sans mollir Les Flamandes ça n'est pas molissant Si elles dansent c'est parce qu'elles ont cent ans Et qu'�*' cent ans il est bon de montrer Que tout va bien qu'on a toujours bon pied Et bon houblon et bon blé dans le pré Elles s'en vont retrouver leurs parents Et le bedeau et même Son Eminence L'archiprêtre qui radote au couvent Et c'est pour ça qu'une dernière fois elles dansent Les Flamandes Les Flamandes Les Fla Les Fla Les Flamandes Waar zie jij flamingants staan, Tavek? Ik zie wel flamands staan, jij niet?
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niets van Brel afweet, kan je er maar beter over zwijgen. Brel beschouwde zichzelf namelijk als Vlaming, maar had een hekel aan flaminganten. Hij had groot gelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
't Is allemaal maar brood en spelen... Aangezien ik meer belang hecht aan kunst dan aan geschiedenis (zonder daarmee afbreuk te willen doen aan de Groten der Belgische kleigronden), krijgt René Magritte mijn stem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Brel was een groot muzikant met veel kleine kantjes: hij was een bourgeois fanskiljon die zijn vrouw bedroog en zijn kind verwaarloosde.
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoeveel van het werk van Brel heb je al beluisterd ? Ik stel voor om bvb eens te beginnen bij Mijn vlakke land. En ga dan maar door naar al de rest van zijn werk, om maar te genieten van zijn muziek ![]() Neen hoor, Brel was een Vlaming, maar dan van het verfranste soort, maar toch een Vlaming. "Ik ben van Luxemburg" , is een uitdrukking waar ik mijzelf ook wel in kan vinden......als je weet in welke context brel deze zong. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar troost jullie, in een ander geeft ie het koningshuis ook een veeg uit de pan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Pater Damiaan
![]() |
#29 |
|
![]() op sportgebied kies ik voor Raymond Goethals
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Al de namenlijst gezien voor de zogenaamde Grootste Belg? Gewoonweg misselijkmakend. Zo komen figuren als Mark Uytterhoeven erin voor. En met sommige namen pronkt men schaamteloos. Zo wordt Charles Rogier bestempeld als een advocaat uit Luik. Wat ze er echter niet bij vermelden is dat deze Vlaamsonvriendelijke Rogier ('Dat de Vlamingen maar eerst Frans leren en dan om werk komen bedelen als ze wat willen eten') echter uit het Franse St.-Omer afkomstig was.
No schaamtelozer gaat men om met namen als Mercator, Rubens, enz... TOEN ER NOG GEEN SPRAKE WAS VAN BELGIË. Waarom dan niet Pieter De Coninck hé? Maar ach ja, dat is het symbool voor de Vlamingen en ja...dat is ketterij hé. Wie schiet er dan nog over om als Vlaming ff de belgofielen zich te laten verslikken? Willem Elsschot? Ik weet het niet. Als iemand in die top-100 een lijst ziet waarop wij, Vlaams-nationalisten, toch nog La Belgique ff met het schaamrood kunnen doen rondlopen, gelieve dit zo spoedig mogelijk te melden ![]() Oja, wie mijn keuze zou geweest zijn als grootste Belg? PIETER DE CONINCK ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Brel kan ik "leven", maar dan staat Toots Thielemans wel close in zijn buurt.
Muziek en poëzie is natuurlijk ook niet "alles". Een sportfanaat kiest ongetwijfeld voor Merckx........ ![]() ![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Topic bestaat al: http://forum.politics.be/showthread.php?t=31660
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Grappig dat je Mercator vernoemt. Aangezien hij zichzelf een latijnse naam heeft gegeven, zal hij zijn land ook wel in het latijn benoemen.
"Tijdens de Renaissance hanteerde men de naam Belgica voor de Zeventien Provinciën, ruwweg gebaseerd op de historische ligging van Belgica, als latinisatie. Belgica wordt alzo een synoniem voor de Nederlanden en Nederlands." |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Ohw ok, nouja de naam Jacob Van Artevelde schoot ook nog door mijn hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat doet Charles Rogier trouwens in die lijst? Die man verklaarde openlijk het Nederlands in België te willen uitroeien en was van origine een Fransman.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Les Flamandes is eerder een parodie op de Vlaamse vrouw, en kan moeilijk als anti vlaams worden bestempeld. In Les Flamingants en La,La,La...is hij wel wat duidelijker. Zoek die lyrics maar eens op. |
|
![]() |
![]() |