Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2005, 23:27   #21
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Men gaat er altijd van uit dat moslims zélf vragende partij zijn voor integratie. Maar velen onder hen willen gewoonweg niet integreren. Ze voelen zich goed in hun eigen gemeenschap, wat ik kan begrijpen.
Of neem nu de hoofddoek. Of het nu als religieus of politiek symbool wordt gepercipieerd.. Wat ik persoonlijk onder het dragen van een hoofddoek versta is: "Ge moet mij nie proberen te versieren, da pakt nie. Toch nie als ge gene moslim wordt..".

Akkoord, iedereen heeft het recht om zich te onderscheiden van anderen. Maar zeg mij eens: kent er iemand een ander expliciet teken dat elke verleidingspoging van mij al doet stranden voor ik eraan begin, (En dan doel ik natuurlijk niet op behoofddoekte oude troela's maar frisse exemplaren.. ) én dat massaal in het straatbeeld aanwezig is?

Dé bepalende factor om de geslaagdheid van integratie te bekijken is de mate waarin er met elkaar wordt gepaard. In beide richtingen. Maar ik zou toch verwachten dat de bereidheid van migrantenvrouwen om een rijkere, sociaal hoger op de ladder staande Vlaming tot partner te nemen groter zou zijn dan iemand uit de sociaal lagere migrantengemeenschap tot man te nemen. Of men moet zich natuurlijk meer migrant dan Belg voelen..

En daar wringt het schoentje.
Zolang ik niet "Mijn Volk" kan zeggen zonder voor racist uitgescholden te worden is de integratie mislukt.
Zolang ik mij autochtoon moet noemen ipv. Belg ("Belg" is zo'n breed begrip geworden) is de integratie mislukt.

En naar mijn mening zal ze ook mislukken. Want het gaat er niet om of de migrantengemeenschap nu wel of niet misdadig is, of ze nu rijk zijn of in krotten wonen. Het gaat er om dat het een 'gemeenschap' is. Los van de Vlaamse. Zulke 'losse gemeenschappen' moeten niet noodzakelijk een probleem vormen, ze mogen enkel niet te groot worden. En daar, daar vrees ik voor..
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be