Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 april 2005, 07:20   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik heb meerdere malen mijn ongenoegen geuit over de manier van handelen van Joachim Bourgeois, ook op dit forum. Meer kan ik ook niet doen. Ik kan hem geen spreekverbod opleggen.

Ik kan geen lid van onze partij verbieden om naar een of andere weblog te linken. Als deze link op de nationale site van BUB zou staan, zou het een geheel andere zaak zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste,

Mijn naam wordt ook, valselijk, gebruikt op deze site. Laat mij benadrukken dat ik nooit zélf een reactie postte op deze nepsite van één of andere flamingant.
Kijk eens aan, die uitstervende Flaminganten hebben nu zelfs al de BUB geïnfiltreerd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 april 2005, 07:21   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Het is schandalig dat er nog zulk een websites bestaan. Maar mag ik toch even tegen gebruiker vercetti zeggen dat er in het brusselse nog stevig voor de vlaamse zaak gestreden wordt! Wij zullen blijven werken aan een Vlaamse Rand, vrij van alle francofonie. Trouwens, de vraag wie de grootste Belg is, is volgens mij niet erg moeilijk. De koning is de enige Belg die nog bestaat, hem komt die titel toe.
Dat is helemaal niet schandalig. Dat is een toepassing van het recht op vrije meningsuiting.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 april 2005, 07:55   #23
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Kijk eens aan, die uitstervende Flaminganten hebben nu zelfs al de BUB geïnfiltreerd.
neen, slimme. Dat 'lid' waar Kim over spreekt is dhr. Yammine, die nepbelg waar Patriot over spreekt is diegene die het Belgicisme een valse naam geeft.

Gij stond ook ni van voor aan te schuiven toen ze verstand uitdeelden hé
Oud 6 april 2005, 07:55   #24
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat is helemaal niet schandalig. Dat is een toepassing van het recht op vrije meningsuiting.
inderdaad
Oud 6 april 2005, 08:04   #25
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
neen, slimme. Dat 'lid' waar Kim over spreekt is dhr. Yammine, die nepbelg waar Patriot over spreekt is diegene die het Belgicisme een valse naam geeft.

gij blijkbaar ook niet he, kim heeft hier immers al laten verstaan dat zij weet wie die joachim bourgeois is.

ps : wat zou jij ervan vinden moest annamans op zijn webstek linken naar blood and honour? dan zal het geen vrije meningsuiting meer zijn zeker maar 9mm amnestie?
muys is offline  
Oud 6 april 2005, 08:05   #26
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad
indien jullie zo een grote voorstander zijn van vrije meningsuiting, waarom dienden jullie dan klacht in tegen nva? haja, hoe zit dat nu eigenlijk met die klacht
muys is offline  
Oud 6 april 2005, 08:15   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer je mij nu voor de BUB te ronselen?
Distel is offline  
Oud 6 april 2005, 09:26   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
indien jullie zo een grote voorstander zijn van vrije meningsuiting, waarom dienden jullie dan klacht in tegen nva?
Vrije meningsuiting staat niet gelijk aan het constant stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep.
Kim is offline  
Oud 6 april 2005, 09:28   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
gij blijkbaar ook niet he, kim heeft hier immers al laten verstaan dat zij weet wie die joachim bourgeois is.
Ik ken Joachim Bourgeois enkel vanop dit forum (zoals ook andere forumgebruikers die de naam van Joachim Bourgeois hier in deze topic plaatsten), verder heb ik niets met de persoon in kwestie te maken en wil ik er ook niks mee te maken hebben.
Kim is offline  
Oud 6 april 2005, 10:20   #30
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting staat niet gelijk aan het constant stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep.
dan bent u toch voor een verbod op de site van Joachim Bourgeois, of zijn Flamiganten geen "bepaalde bevolkingsgroep"???
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 6 april 2005, 10:22   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

die Joachim Bourgeois zijn taalgebruik moet nochthans niet onderdoen voor het jouwe. Argumenten waarom het een nepsite zou zijn hebben we daarentegen nog altijd niet gezien.
Seba is offline  
Oud 6 april 2005, 10:28   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dan bent u toch voor een verbod op de site van Joachim Bourgeois, of zijn Flamiganten geen "bepaalde bevolkingsgroep"???
Ik ben het niet eens met Joachim Bourgeois en dat heb ik hier al meerdere malen gezegd.
Kim is offline  
Oud 6 april 2005, 10:41   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het niet eens met Joachim Bourgeois en dat heb ik hier al meerdere malen gezegd.
Daar heb je mooi om de vraag heen gefietst...
Distel is offline  
Oud 6 april 2005, 11:40   #34
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Neen, geen duidelijk omschreven althans. Het gaat hier om een politieke strekking en in pure politiek moet alles mogelijk blijven.
Hans1 is offline  
Oud 6 april 2005, 13:49   #35
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Neen, geen duidelijk omschreven althans. Het gaat hier om een politieke strekking en in pure politiek moet alles mogelijk blijven.
behalve het vlaams nationalisme dan?
muys is offline  
Oud 6 april 2005, 14:55   #36
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, geen duidelijk omschreven althans.
uit de site van Joachim Bourgeois blijtk nochthans duidelijk dat hij iedereen Flamigant noemt die confederaal of seperatistisch denkt. Wel degelijk duidelijk omschreven dus, je kan niet ontkennen dat hij één welbepaalde groep uit de bevolking viseert

Citaat:
Het gaat hier om een politieke strekking en in pure politiek moet alles mogelijk blijven.
buiten de politiek moet alles ook mogelijk blijven als je consequent voor vrije meningsuiting bent. Iedereen kan hier dus vaststellen dat de BUB pleit voor selectieve vrije meningsuiting....

bovendien viseert de NVA uitdrukkelijk niet de Waalse bevolking, maar wel de cliëntelistische Waalse politieke kaste. Of gaat u ons eens uitleggen wat het aanklagen van die scheepslift te maken heeft met de Waalse bevolking???
Seba is offline  
Oud 6 april 2005, 16:23   #37
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En die briefjes dan? Wat dat het geld voor de scheepslift of iets anders?

Bovendien wordt laster en eerroof aan een persoon al eeuwen lang bestraft. Dat mag dan ook niet?
Hans1 is offline  
Oud 6 april 2005, 17:55   #38
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En die briefjes dan? Wat dat het geld voor de scheepslift of iets anders?
ja, en die briefjes worden verspild door onze Waalse (en Vlaamse) politici

Citaat:
Bovendien wordt laster en eerroof aan een persoon al eeuwen lang bestraft. Dat mag dan ook niet?
laster en eerroof beperkt zich tot een individu, dat zou u als jurist wel mogen weten. Enkel de anti-discriminatiewetten pogen laster een eeroof jegens een groep wettelijk om te zetten, Matthias Storme heeft trouwens prachtig aangetoond en uitgelegd dat dit in een normale liberale rechtsstaat pure onzin is.

Bovendien antwoord u helemaal niet op de vraag: als de NVA "laster en eerroof" pleegt jegens de hele Waalse bevolking (kan u ook eens uitleggen hoe?), dan pleegt Joachim Bourgeois dat evengoed jegens alle Flamiganten

Uit uw reactie blijkt dat u duidelijk selectief voor vrije meningsuiting bent en de hele onzin van anti-discriminatiewetten maar al te graag misbruikt wanneer ze in uw kraam passen. Ik stel dan ook voor dat u misschien eens wat begint te lezen van uw eminente collega-jurist Matthias Storme. U hoeft alvast niet af te komen met het "argument" dat dat een Vlaemsch-nationalist is, want daarover rept Storme geen woord in z'n essays over burgerlijke vrijheden...
Seba is offline  
Oud 6 april 2005, 19:10   #39
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Dat diezelfde Matthias Storme dan maar eens eindelijk antwoordt op ons argument waarom smaad en eerroof tegen een persoon wel kan bestraft worden, maar niet tegen een bevolkingsgroep.
Hans1 is offline  
Oud 6 april 2005, 19:18   #40
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb meerdere malen mijn ongenoegen geuit over de manier van handelen van Joachim Bourgeois, ook op dit forum. Meer kan ik ook niet doen. Ik kan hem geen spreekverbod opleggen.
Kim, het is ondertussen bekend dat jij zowat de meest gematigde leden van de BUB hier op dit forum bent, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat zelfs partijleden (Patriot!) menen 'dat ons Vaderland rechten heeft op bepaalde gebieden'. Nu heb ik twee vragen: waar vind je daar zelf van, en wat is de opinie daarover binnen de partij. Wat dan die laatste vraag betreft: als je meent dat dat een privé-overtuiging is, wordt er dan binnen de BUB over gediscussieerd?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be