Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2005, 14:06   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Het zuid oosten, Florida, niet zo heel ver van Miami. Ik werkte toen voor een Nederlandse rederij, maar ik ben ook een tijdje in Los Angeles geweest en in Santa Monica. Het binnenland hebben we tijdens de vakanties bezocht, maar natuurlijk niet alles, Amerika is gewoon reusachtig in vergelijking met Europa en de gemiddelde Amerikaan bestaat gewoon niet.
Ik heb ook (maar slechts een korte tijd) in de US verbleven ... in en rond Cincinnati, Ohio ...

... en een aantal kleine kanttekeningen bij uw post ...

... Amerika is inderdaad reusachtig

... Wanneer U het binnenland bezocht, met wie hebt U dat gedaan? Bij mij waren het steeds collega's die mij stukjes van hun land lieten zien, dus ik had minder kans om in contact te komen met 'de gemiddelde Amerikaan' (meer dan de helft van de collega's was reeds in Europa geweest, wist dat Brussel de hoofdstad was van België en niet omgekeerd, hadden een ruim interessegebied, maakten zich ook druk omwille van de korte programma's tussen de reclameblokken op TV, de meesten konden zich niet vinden in de 2-partijstaat, de enge media-cultuur, ... voor de meesten onder hen was het gras groener aan de overkant)

... Het beeld dat mijn (intussen) ex-collega's toen tijdens urenlange gesprekken geschetst hebben over 'the prommised land' was helemaal niet zo veel belovend als wat de meeste van hun landgenoten er volgens hen van dachten...

... De gemiddelde Amerikaan bestaat niet, maar er hebben wel een aantal 100.000.000 dicht naast geleden...
Oud 8 april 2005, 14:41   #22
Confucius
Gouverneur

Standaard

Binnenland hebben we tweemaal gedaan met een campingcar zoals een toerist. Mijn oudste dochter heeft daar zelfs twee jaar school gelopen en daar had ik wel problemen mee, omdat de kinderen zo gepamperd werden. Alles moest precies altijd uitgelegd worden terwijl mijn vrouw en ik vonden dat je soms eens ferm moet kunnen zijn zonder nonsence. Ook het feit dat ze vriendelijk aandringen om je bij een kerk aan te sluiten, en er zijn er genoeg. Ik vind het een fantastisch land en ik ben er graag geweest ook al omdat de mensen er zo open en gastvrij zijn. De oom van mijn vrouw was indertijd afgestudeerd als arts in Leuven en heeft nadien een carriere opgebouwd als genycoloog in Santa Monica en zijn 4 kinderen hebben het daar allemaal gemaakt. Hij zei me altijd dat hij de stap nooit beklaagd heeft en dat de mogelijkheden die hij daar gekregen had bij ons gewoon niet bestonden. Ik moet echter toegeven dat hij na zijn dood in Vlaanderen begraven is bij zijn ouders volgens zijn testament.
Nee, het zwart wit beeld dat onze media hier ophangen van de VS klopt van geen kanten.
Oud 8 april 2005, 14:50   #23
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenland hebben we tweemaal gedaan met een campingcar zoals een toerist. Mijn oudste dochter heeft daar zelfs twee jaar school gelopen en daar had ik wel problemen mee, omdat de kinderen zo gepamperd werden. Alles moest precies altijd uitgelegd worden terwijl mijn vrouw en ik vonden dat je soms eens ferm moet kunnen zijn zonder nonsence. Ook het feit dat ze vriendelijk aandringen om je bij een kerk aan te sluiten, en er zijn er genoeg. Ik vind het een fantastisch land en ik ben er graag geweest ook al omdat de mensen er zo open en gastvrij zijn. De oom van mijn vrouw was indertijd afgestudeerd als arts in Leuven en heeft nadien een carriere opgebouwd als genycoloog in Santa Monica en zijn 4 kinderen hebben het daar allemaal gemaakt. Hij zei me altijd dat hij de stap nooit beklaagd heeft en dat de mogelijkheden die hij daar gekregen had bij ons gewoon niet bestonden. Ik moet echter toegeven dat hij na zijn dood in Vlaanderen begraven is bij zijn ouders volgens zijn testament.
Nee, het zwart wit beeld dat onze media hier ophangen van de VS klopt van geen kanten.
Nog één vraagje ... hoelang is het geleden dat je er gewoond hebt? Bij mij was het in het begin van dit millennium en ik dien er bij te vertellen dat een aantal (oudere) collega's steeds vertelden dat het vroeger beter was, maar de draagwijdte van zo'n uitspraak is heel relatief want welke oudere mens zegt dat niet.
Oud 8 april 2005, 14:52   #24
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
een aantal (oudere) collega's steeds vertelden dat het vroeger beter was, maar de draagwijdte van zo'n uitspraak is heel relatief want welke oudere mens zegt dat niet.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 15:09   #25
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Nog één vraagje ... hoelang is het geleden dat je er gewoond hebt? Bij mij was het in het begin van dit millennium en ik dien er bij te vertellen dat een aantal (oudere) collega's steeds vertelden dat het vroeger beter was, maar de draagwijdte van zo'n uitspraak is heel relatief want welke oudere mens zegt dat niet.
Een jaar of twaalf geleden terug naar hier verhuisd, maar geloof je nu echt dat sedert Bush president is, het land een dictatuur geworden is ? Inderdaad de security is fel verhoogd, vooral voor buitenlanders, maar ze zouden na de aanslag van 11 september wel bijzonder nalatig geweest zijn om dat niet te doen. Trouwens we zijn er sedertdien nog driemaal geweest om de familie van mijn vrouw te bezoeken, telkens voor twee weken en altijd goede ervaringen gehad. Ik ken er zelfs heel wat ingeweken Vlamingen maar ook Nederlanders (rond L.A.) die het ronduit belachtelijk vinden wat onze pers over Amerika schrijft en ik neem iedere keer tijdschriften van hier mee, zoals bv Humo, Knack of Trends omdat ik weet dat ze dat waarderen.
PS Ik ben iets over de vijftig. Het is maar wat je oud noemt...

Laatst gewijzigd door Confucius : 8 april 2005 om 15:10.
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 15:22   #26
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een jaar of twaalf geleden terug naar hier verhuisd, maar geloof je nu echt dat sedert Bush president is, het land een dictatuur geworden is ? Inderdaad de security is fel verhoogd, vooral voor buitenlanders, maar ze zouden na de aanslag van 11 september wel bijzonder nalatig geweest zijn om dat niet te doen. Trouwens we zijn er sedertdien nog driemaal geweest om de familie van mijn vrouw te bezoeken, telkens voor twee weken en altijd goede ervaringen gehad. Ik ken er zelfs heel wat ingeweken Vlamingen maar ook Nederlanders (rond L.A.) die het ronduit belachtelijk vinden wat onze pers over Amerika schrijft en ik neem iedere keer tijdschriften van hier mee, zoals bv Humo, Knack of Trends omdat ik weet dat ze dat waarderen.
PS Ik ben iets over de vijftig. Het is maar wat je oud noemt...
Er zat zeker geen bedoeling achter, ik ben vooraan in de 30 en zeg soms op een onbewaakt moment ook al dat het vroeger beter was ...

Ik weet niet exact wat het Bush effect is geweest in de US, maar ben er wel vast van overtuigd dat 9-11 veel meer was dan bibberen op de grondvesten.

Wanneer ik het goed begrijp zijn de mensen die jou feedback geven over de pers in Europa over de US geen native Americans, of eventueel 2-de generatie immigranten? Indien dit effectief het geval is dien je ook rekening te houden met hun ingesteldheid, opvoeding, ... die zoals je zelf hebt aangehaald, minder gepamperd kan zijn dan de puur Amerikaanse.

Komt er bij dat wat zij via de media te horen en zien krijgen ook enorm gekatalyseerd is dus dat zij ook een vertekend beeld krijgen.
Een stom voorbeeld is het verschil van nieuwsvoering tussen CNN-World en CNN-US. CNN MOET om toch één of andere vorm van betrouwbaarheid buiten de US te garanderen veel kritischer nieuws brengen dan in de US. Beelden van Amerikaanse doden tijdens de oorlog in Irak komen in de US nooit op TV, that's the policy, terwijl CNN-World zich dit niet kan permiteren want anders krijgen ze sowiso een label opgekleefd.
En zo zijn er nog een heel aantal zaken die in consideratie moeten worden genomen, maar ik moet er nu vandoor, tot later
Oud 8 april 2005, 15:35   #27
Confucius
Gouverneur

Standaard

Je kunt geen paar jaar in de VS wonen en werken met Amerikaanse collega's zonder je een mening te vormen en hen te leren kennen. Het beeld dat de media geven van Amerika is eerder patriotisch, maar dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen. Ze zijn tenslotte in oorlog. Maar voor wat betreft objectiviteit vind ik bijvoorbeeld hun kwaliteits kranten beter dan de onze. Denk hierbij bv aan de zaak Lernhout & Hauspie indertijd waarbij onze pers in het begin allesbehalve kritisch was.
Nee voor wat betreft hersenspoeling moeten we zeker niet onderdoen voor de Amerikanen. Het is gewoon zo dat als je als buitenstaander naar onze politiek kijkt, ze heel erg gericht is op de Franse, alleen valt dat niet zo op als je hier woont.
Oud 8 april 2005, 17:09   #28
Kitten
Partijlid

Standaard

Ik woon in the VS, in het "liberale" noord-oosten, en eerlijk gezegd, de media hier hangen me de keel uit. Ze maken een circus uit alles en sensatie staat op nummer een. Moeilijk geloofwaardige reportages.

Ze zijn *allemaal* patriottisch maar kiezen duidelijk partij in hun eigen middens. Voor de gemiddelde Amerikaan misschien genoeg maar als je naar het nieuws hier kijkt, heb je geen benul van de meningen buiten de grenzen van de Verenigde Staten van Amerika.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 17:10   #29
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee voor wat betreft hersenspoeling moeten we zeker niet onderdoen voor de Amerikanen. Het is gewoon zo dat als je als buitenstaander naar onze politiek kijkt, ze heel erg gericht is op de Franse, alleen valt dat niet zo op als je hier woont.
En hier heb je wel gelijk in, ja.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 14:05   #30
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Ik woon in the VS, in het "liberale" noord-oosten, en eerlijk gezegd, de media hier hangen me de keel uit. Ze maken een circus uit alles en sensatie staat op nummer een. Moeilijk geloofwaardige reportages.

Ze zijn *allemaal* patriottisch maar kiezen duidelijk partij in hun eigen middens. Voor de gemiddelde Amerikaan misschien genoeg maar als je naar het nieuws hier kijkt, heb je geen benul van de meningen buiten de grenzen van de Verenigde Staten van Amerika.
Dat is het hele eieren eten.
De gemiddelde Amerikaan weet enkel wat de Amerikaanse nieuwszenders brengen.
Btw; ik heb er lange tijd verbleven eind jaren '80 en begin jaren '90 en ik kan je zeggen dat het verschil HUGE is als je het land vergelijkt met nu.
En dat is niet enkel sinds Bush hoor. De ommekeer is ingezet toen Clinton (nav de Oklahoma bombing)de anti-terrorisme wet heeft ingevoerd.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 9 april 2005 om 14:16.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 14:42   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ge moet eens naar zo'n programma als 'cops' kijken.
zo van die zwaarlijvige amerikaanse flikken voor wie hun uniform het verlengstuk van hun pik is.
en steeds dat akelige fanatisme waarmee ze hun job uitoefenen.

pakken ze met groot, stoer machtsvertoon zo'n een schriel drugshoertje op.
en ge moet niet denken dat er te klappen valt met die mannen hé.
neenee, gij zijt the bad guy.

"good job, nobody got hurt" zeggen ze dan altijd.

wedden dat hun preuts wijf niet wil pijpen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 14:51   #32
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zo van die zwaarlijvige amerikaanse flikken voor wie hun uniform het verlengstuk van hun pik is.

En als het alleen maar schriele drugshoertjes waren, maar kinderen uit de lagere school (zelfs de kleuterklas) in hand- en enkelboeien afvoeren naar het politieburaeu.
In welke beschaafd land zie je nog zulke taferelen?
Oud 9 april 2005, 15:48   #33
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Just, soms vraag ik me af of het geen opgezet spel is, zo laag bij de gronds gaan ze te werk.
Oud 14 april 2005, 14:13   #34
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

En het wordt van langs om triester ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrtnieuws.net
Aanstekers zijn verboden op vluchten naar de VS
do 14/04/05 - Aanstekers en lucifers zijn vanaf vandaag verboden op vluchten van en naar de Verenigde Staten. Het gaat om een nieuwe veiligheidsmaatregel van de Amerikaanse overheid om terroristische aanslagen te voorkomen.
Het gaat om een totaalverbod op aanstekers en lucifers. Passagiers mogen geen aanstekers meer op zak hebben, maar ze ook niet meer in de handbagage en zelfs in de grote bagagestukken meenemen.
De nieuwe eis geldt voor alle vluchten van en naar de VS. Dat land wil voorkomen dat iemand aan boord van een vliegtuig een bom kan laten ontploffen.
In 2001 probeerde Richard Reid met lucifers een in zijn schoen verstopte bom aan te steken. Dat mislukte door de tussenkomst van het cabinepersoneel.
Passagiers die dat wensen, kunnen hun aansteker bij hun terugkeer weer oppikken.
Oud 14 april 2005, 15:12   #35
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Enkele jaren terug is er nog zo'n sf film geweest,de naam ontglipt me nu, waarin de mensen op een absurde wijze gecontroleerd en gescand werden.
De fictie wordt werkelijkheid.
Er is ook zo'n samenzweringstheorie waarin een kleine groep door allerlei vormen van controle de mensheid wil besturen.

Waar gaan we naartoe.....
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 12:30   #36
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard De kikker in het warme water

Een prachtige simulatie van waar de VS de laatste decennia aan het doormaken is ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier CLERC, schrijver en filosoof
Stel u een ketel koud water voor, waarin een kikker rustig rondjes zwemt. Onder de ketel begint een zacht vuurtje te branden, zodat het water langzaam opwarmt. Al gauw is het water lauw; de kikker vindt dit best prettig en blijft zwemmen.

De temperatuur blijft stijgen. Het water is nu warm. De kikker begint dit onaangenaam te vinden, het water is hem echt wel wat té warm. Hij wordt er wat loom van, maar daar blijft het ook bij. Geen zorgen tot paniek!

Het water wordt nu heet. De kikker vindt dit echt niet meer kunnen, maar door de hitte en het vele zwemmen is het beest zo uitgeput dat het niet meer in staat is om uit de ketel te springen.

De temperatuur blijft stijgen, tot de kikker gewoon levend wordt gekookt. En het beest heeft niet één poging ondernomen om uit de ketel te springen.

Was de kikker echter meteen in een ketel water met een temperatuur van 50° terechtgekomen, dan zou hij met één enkele beweging uit de ketel zijn gewipt.

Moraal van het verhaal: wanneer een verandering traag genoeg plaatsvindt, valt ze niet op. Ze zal dan meestal geen enkele reactie, laat staan weerstand of verzet uitlokken. Iets om over na te denken...
Oud 5 mei 2005, 03:36   #37
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Texas wil cheerleaders verbieden ophitsend te dansen

Politiestaten?
Neen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Het parlement van Texas maakt zich zorgen rond het obscene gedrag van vrouwelijke scholieren tijdens sportmanifestaties. Het Huis van Afgevaardigden in Austin keurde een wetsontwerp goed, dat de zogenaamde cheerleaders verbiedt om tijdens de pauzes van schoolse sportmanifestaties nog langer de toeschouwers te onderhouden met opzwepende dansjes.

Tijdens de stemming was er heel wat hilariteit, maar het ontwerp werd met 65 stemmen tegen 56 aangenomen. Voor de wet van kracht wordt, moet de Senaat nog goedkeuring geven.

'De wet moet er uiteindelijk voor zorgen dat we ophouden onze jonge meisjes uit te buiten', zei Democratisch afgevaardigde Al Edwards. De geestelijke is gekend voor zijn onverbiddelijke strijd tegen het moreel verval. In het verleden zou hij ervoor gepleit hebben de vingers van drugdealers af te hakken.

De wet stootte reeds op veel kritiek. Onder meer Will Harrel, directeur van de Amerikaanse burgerrechtenorganisatie in Texas, liet in de Star Telegram het volgende optekenen: 'Deze verregaande en moreel beperkende wet herinnert mij aan de Taliban'.
Oud 5 mei 2005, 11:53   #38
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

pff dat was maar een flauw verhaal. Bovendien wordt het niet verboden, maar kunnen publieke scholen die zich daaraan schuldig maken een deel van hun subsidies verliezen.

Ik had gehoopt dat je met iets serieuzer zou afkomen zoals dit
http://www.nydailynews.com/05-02-200...p-261517c.html
(het eerste artikel dat ik erover tegenkwam, er zijn er waarschijnlijk nog honderden over te vinden)

Een artikel over de paar bijzonder conservatieve (zeg maar reactionaire) rechters die de democraten filibustreren, waarop bepaalde republikeinen de regels willen veranderen om dit niet meer mogelijk te maken.

Maar de grap is op die republikeinse idioot, de kans dat zijn voorstel van wijziging van de senaatsregels erdoor komt is zeer klein. (en terecht, geen dictatuur van de meerderheid!)

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:27   #39
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
pff dat was maar een flauw verhaal. Bovendien wordt het niet verboden, maar kunnen publieke scholen die zich daaraan schuldig maken een deel van hun subsidies verliezen.
Ik had gehoopt dat je met iets serieuzer zou afkomen zoals dit
http://www.nydailynews.com/05-02-200...p-261517c.html
(het eerste artikel dat ik erover tegenkwam, er zijn er waarschijnlijk nog honderden over te vinden)
Een artikel over de paar bijzonder conservatieve (zeg maar reactionaire) rechters die de democraten filibustreren, waarop bepaalde republikeinen de regels willen veranderen om dit niet meer mogelijk te maken.
Maar de grap is op die republikeinse idioot, de kans dat zijn voorstel van wijziging van de senaatsregels erdoor komt is zeer klein. (en terecht, geen dictatuur van de meerderheid!)
Het moeten niet steeds wereldschokkende verhalen zijn ... het verhaal van de kikker vergeten? ... hier nogmaals ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BIZZ
Stel u een ketel koud water voor, waarin een kikker rustig rondjes zwemt. Onder de ketel begint een zacht vuurtje te branden, zodat het water langzaam opwarmt. Al gauw is het water lauw; de kikker vindt dit best prettig en blijft zwemmen.
De temperatuur blijft stijgen. Het water is nu warm. De kikker begint dit onaangenaam te vinden, het water is hem echt wel wat té warm. Hij wordt er wat loom van, maar daar blijft het ook bij. Geen zorgen tot paniek!
Het water wordt nu heet. De kikker vindt dit echt niet meer kunnen, maar door de hitte en het vele zwemmen is het beest zo uitgeput dat het niet meer in staat is om uit de ketel te springen.
De temperatuur blijft stijgen, tot de kikker gewoon levend wordt gekookt. En het beest heeft niet één poging ondernomen om uit de ketel te springen.
Was de kikker echter meteen in een ketel water met een temperatuur van 50° terechtgekomen, dan zou hij met één enkele beweging uit de ketel zijn gewipt.
Moraal van het verhaal: wanneer een verandering traag genoeg plaatsvindt, valt ze niet op. Ze zal dan meestal geen enkele reactie, laat staan weerstand of verzet uitlokken. Iets om over na te denken...
En wat jouw link betreft ... gewoon dat nu ook al de rechters ter discussie staan bewijst de titel van deze thread en bevestigt alweer het kikkerverhaal ...

Laatst gewijzigd door Gun : 5 mei 2005 om 13:28.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:47   #40
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Lynndie England moet een nieuw proces krijgen

Blijkbaar is de rechtspraak zowat de enige macht in de US die nog een greintje betrouwbaarheid uitstraalt

Hoop doet leven

Citaat:
do 05/05/05 - Het proces tegen de Amerikaanse soldaat Lynndie England moet worden overgedaan. England staat terecht wegens mishandeling van Iraakse gevangenen in de Abu Ghraib-gevangenis.

Korporaal Graner heeft gezegd dat England op zijn bevel handelde. Ze pleitte schuldig om strafvermindering te krijgen.

Uit de getuigenis van haar overste en gewezen minnaar korporaal Charles Graner blijkt dat ze heeft gehandeld op bevel en dat ze zich van geen kwaad bewust was.

De rechter vroeg Lynndie England of ze echt zeker was dat ze schuldig wilde pleiten terwijl ze een bevel uitvoerde dat haar vroegere overste Charles
Graner had gegeven.

"Indien U denkt niet schuldig te zijn en denkt dat U enkel een bevel hebt opgevolgd van korporaal Graner, moet U niet schuldig pleiten", zei de rechter aan de 22-jarige soldate eerste klas. "Er zijn bewijzen dat U niet schuldig bent", voegde hij eraan toe.

England bleef echter bij haar schuldbekentenis. De rechter weigerder die echter te aanvaarden en daarom moet het proces worden overgedaan.

Graner is eerder tot 10 jaar veroordeeld wegens zijn aandeel in de mishandelingen.

De marinier die in november vorig jaar een ongewapende en gewonde Irakees doodschoot in een moskee in Fallujah, zal niet vervolgd worden.

Het incident werd gefilmd door een "ingebedde" journalist en de beelden gingen de wereld rond. Nadat de Amerikanen een moskee in Fallujah hadden ingenomen, schiet de marinier een Irakees neer die gewond op de grond ligt tussen een aantal lijken.

Volgens de Marine gebeurde dat "uit zelfverdediging".

Naar een andere marinier, die in dezelfde moskee eveneens een ongewapende Irakees doodschoot, loopt nog een onderzoek.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be