Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2005, 19:07   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo

PS: nooit de nieuwe spelling onder de knie gekregen?
Privé gebruik ik een ietwat eigen Vlaamse spelling.
Op 't werk, als ambtenaar, gebruik ik de standaardtaal, zonder al te veel fouten, of 't zou niet lang duren ...

ps: heb jij die vraag gesteld omdat je een moeial bent, of banaal nieuwsgierig?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 19:34   #22
bartje
Minister-President

Standaard

Heeft helemaal niets daarmee te maken, maar wel de manier waarop hij het gezegd heeft, en dan zeggen ze van de Kerk, respecteer de andere , da's ne supergoeie datte.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 20:20   #23
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Heeft helemaal niets daarmee te maken, maar wel de manier waarop hij het gezegd heeft, en dan zeggen ze van de Kerk, respecteer de andere , da's ne supergoeie datte.
Die mens komt voor zijn geloof op.
Ik weet bnergens dat hij U als mens nietrespecteert?
Hij vind homo zijn, Godeloos.
Waneer hij dat verfoeit is dat toch zijn goed recht, zoals het uw recht is om homo te zijn!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 20:50   #24
bartje
Minister-President

Standaard

Zal ik effe:

- In augustus 2003 werden alle katholieke partijen opgeroepen om zich te verzetten tegen het homohuwelijk omdat dit “een wettelijke erkenning zou zijn van een afwijkend gedrag”. In november 2003 werden de Belgische bisschoppen op het matje geroepen door de paus omdat in België een wet over het homohuwelijk werd goedgekeurd.

Het openlijk oproepen om holebi’s te discrimineren:

In een brief van de Vaticaanse Congregatie voor de Geloofsleer van augustus 2002 werd bijvoorbeeld openlijk opgeroepen om holebi’s te discrimineren en te weren als leraar, sportinstructeur of militair. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Ook in de apostolische brief “Ter bescherming van het Geloof” uit juli 1998 eiste de paus absolute gehoorzaamheid aan de pauselijke uitspraken (onder meer) over homoseksualiteit.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

Een actief verzet tegen de holebi-beweging:

In juli 2000 kreeg de Gay Pride in Rome felle tegenkanting van het Vaticaan. De paus stelde dat “homoseksualiteit een objectieve stoornis is die tegen elke natuurwet indruist”.

Dit alles hierbovenkan je wel uit opmaken dat hij een homohater pur sang was en totaal GEEN respect voor ons had; vooral dat om homo's te discrimineren als leraar etc. vind ik gewoonweg SMERIG!

Oud 8 april 2005, 21:14   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal ik effe:

- In augustus 2003 werden alle katholieke partijen opgeroepen om zich te verzetten tegen het homohuwelijk omdat dit “een wettelijke erkenning zou zijn van een afwijkend gedrag”. In november 2003 werden de Belgische bisschoppen op het matje geroepen door de paus omdat in België een wet over het homohuwelijk werd goedgekeurd.

In een brief van de Vaticaanse Congregatie voor de Geloofsleer van augustus 2002 werd bijvoorbeeld openlijk opgeroepen om holebi’s te discrimineren en te weren als leraar, sportinstructeur of militair. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Ook in de apostolische brief “Ter bescherming van het Geloof” uit juli 1998 eiste de paus absolute gehoorzaamheid aan de pauselijke uitspraken (onder meer) over homoseksualiteit.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

In juli 2000 kreeg de Gay Pride in Rome felle tegenkanting van het Vaticaan. De paus stelde dat “homoseksualiteit een objectieve stoornis is die tegen elke natuurwet indruist”.

Dit alles hierbovenkan je wel uit opmaken dat hij een homohater pur sang was en totaal GEEN respect voor ons had; vooral dat om homo's te discrimineren als leraar etc. vind ik gewoonweg SMERIG!
Het goede nieuws : we zijn er vanaf !!!!!!! Het slechte nieuws : er komt een nieuwe 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 21:33   #26
bartje
Minister-President

Standaard

yeps en die nieuwe we zullen zien hé wat een visie dat hij heeft tegenover holebi's, pas op zu, ik verwacht nu geen wereldwonder dat het helemaal gaat veranderen hé, maar een beetje meer respect en verdraagzaamheid zo van de nieuwe paus toch niet misstaan vind ik.

Oud 8 april 2005, 21:38   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
yeps en die nieuwe we zullen zien hé wat een visie dat hij heeft tegenover holebi's, pas op zu, ik verwacht nu geen wereldwonder dat het helemaal gaat veranderen hé, maar een beetje meer respect en verdraagzaamheid zo van de nieuwe paus toch niet misstaan vind ik.
Idd, het is jullie van harte gegund 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 22:38   #28
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hoe durft die eigenlijk in de buurt van onze Vorst te komen?
En hoe durft die zich Christen te noemen? Omdat hij Jezus' uitspraak "Bemint uw naaste tot aan de taalgrens" zo mooi uitvoert?
Bedoelt u met de vorst die bekende parkinsonlijder die zijn buitenechtelijke dochter verstoot en zijn 'naasten bemint, maar nog meer hun belastingen'?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 22:42   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Hoe durft die eigenlijk in de buurt van onze Vorst te komen?
En hoe durft die zich Christen te noemen? Omdat hij Jezus' uitspraak "Bemint uw naaste tot aan de taalgrens" zo mooi uitvoert?
Hilarisch gewoon...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 22:55   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Bedoelt u met de vorst die bekende parkinsonlijder die zijn buitenechtelijke dochter verstoot en zijn 'naasten bemint, maar nog meer hun belastingen'?
Die vorst die ooit in zijn nieuwjaarsbrief de bevolking wees op de noodzaak van de morele waarden van het gezin maar ondertussen zelf wel vrij en vrolijk een scheve schaats reed, inderdaad een man om respect voor te hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 23:00   #31
perotinus
Burger

Standaard

Citaat:
Zal ik effe:

Ach Bartje, de volgelingen van de volksmenner van Galilea proberen al 2000 jaar de homo's om zeep te helpen. Resultaat: wij zijn er nog altijd, sterker dan ooit en de Vaticaanse bende kalft elk jaar meer af. Waar maak jij je zorgen in?
Oud 8 april 2005, 23:38   #32
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 00:25   #33
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Die mens komt voor zijn geloof op.
Ik weet bnergens dat hij U als mens nietrespecteert?
Hij vind homo zijn, Godeloos.
Waneer hij dat verfoeit is dat toch zijn goed recht, zoals het uw recht is om homo te zijn!
Dan moet jij niet verontwaardigd zijn als er mensen hier aan belang-bashen doen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 00:26   #34
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
dat is nu net het hilarische
liberalen en sossen mogen vanvoor zitten, onze super-tsjeef zit vanachter
Dat heeft niets te maken met het geloof van Reynders, maar dat is uitsluitend protocolair. Eerste Minister, met een Vice-Premier van de andere taalgroep. Onkelinx zit in het buitenland, dus het was Reynders.

Reynders is niet gelovig: JP II was ook staatshoofd.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 00:29   #35
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De Paus deed de communistische dictatuur in Polen al vallen, en geeft postuum nog een klap aan de Vlaams-nationale dictatuur in België. Voorwaar een heilig man: SANTO SUBITO!!
Hmmm ... een beetje overdreven, geloof ik.
Oud 9 april 2005, 01:21   #36
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Dat heeft niets te maken met het geloof van Reynders, maar dat is uitsluitend protocolair. Eerste Minister, met een Vice-Premier van de andere taalgroep. Onkelinx zit in het buitenland, dus het was Reynders.

Reynders is niet gelovig: JP II was ook staatshoofd.
Als die gasten hun idealen trouw waren, dan zouden ze zijn weggebleven van de begrafenis van de paus (of iemand anders gestuurd hebben)

Het is toch al te belachelijk dat er 4 vrijzinnigen, leden van de loge, België in Vaticaanstad vertegenwoordigen. Er is maar 1 woord voor: hypocrisie
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 01:29   #37
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Als die gasten hun idealen trouw waren, dan zouden ze zijn weggebleven van de begrafenis van de paus (of iemand anders gestuurd hebben)

Het is toch al te belachelijk dat er 4 vrijzinnigen, leden van de loge, België in Vaticaanstad vertegenwoordigen. Er is maar 1 woord voor: hypocrisie
Herhaling van wat ik zei: JP II was ook een staatshoofd. Overigens zijn er ook katholieken in bepaalde loges, er zijn allerlei strekkingen.
Oud 9 april 2005, 07:41   #38
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal ik effe:

Ik zie nergens staan dat hij de homo haat.
Hij geeft alleen zijn visie weer, en de lijn welke de kerk moet volgen. Nergens staat er een oproep om te haten. De homo beweging maakt dat ervan.
Het staat die mens toch vrij om in zijn kerk de regels uit te zetten.
Wie er nier akkoord kan mee gaan stapt maar op uit de kerk.
Sho simple.
Maar men mag wel leraars, werklieden discrimineren wanneer ze van het Vlaams Belang zijn!
Een geloof is een geloof, en wie daarvoor kiest moet er zich maar aan aanpassen.
Maar ik hoor U niets zeggen over de Jehovea's getuigen? Die zijn dezelfde visie toegedaan. De mormonen, de protestanten,....... enz.
Alleen dienen paus heeft het bij de homo BEWEGING verkorven. Let wel op beweging he! En ik schrijf niet bij de Homo en lesbische mensen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 07:46   #39
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie

Zeer correct : dat is hypocrisie ten top.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 11:04   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hij de val van het communisme en de muur verwezenlijkt heeft ben ik het volledig mee eens maar hij was een grote homohater, een homohater pur sang zoals je het zou kunnen zeggen en dat was enorm kwetsend voor de Christelijke homo's. De zaken die hij over homo's gezegd heeft waren bijwijlen ongehoord!
En niet alleen over homo's...

Niet teveel aan storen. Het was een dictator zoals zovele anderen, met dit verschil dat hij een katholieke oppergaai was en geen politieke. Godsdienst is alleen maar een blok aan het been in het leven van een naar vrijheid strevend mens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be