![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op 't werk, als ambtenaar, gebruik ik de standaardtaal, zonder al te veel fouten, of 't zou niet lang duren ... ps: heb jij die vraag gesteld omdat je een moeial bent, of banaal nieuwsgierig?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Heeft helemaal niets daarmee te maken, maar wel de manier waarop hij het gezegd heeft, en dan zeggen ze van de Kerk, respecteer de andere , da's ne supergoeie datte.
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet bnergens dat hij U als mens nietrespecteert? Hij vind homo zijn, Godeloos. Waneer hij dat verfoeit is dat toch zijn goed recht, zoals het uw recht is om homo te zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Zal ik effe:
- In augustus 2003 werden alle katholieke partijen opgeroepen om zich te verzetten tegen het homohuwelijk omdat dit “een wettelijke erkenning zou zijn van een afwijkend gedrag”. In november 2003 werden de Belgische bisschoppen op het matje geroepen door de paus omdat in België een wet over het homohuwelijk werd goedgekeurd. Het openlijk oproepen om holebi’s te discrimineren: In een brief van de Vaticaanse Congregatie voor de Geloofsleer van augustus 2002 werd bijvoorbeeld openlijk opgeroepen om holebi’s te discrimineren en te weren als leraar, sportinstructeur of militair. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Ook in de apostolische brief “Ter bescherming van het Geloof” uit juli 1998 eiste de paus absolute gehoorzaamheid aan de pauselijke uitspraken (onder meer) over homoseksualiteit.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! Een actief verzet tegen de holebi-beweging: In juli 2000 kreeg de Gay Pride in Rome felle tegenkanting van het Vaticaan. De paus stelde dat “homoseksualiteit een objectieve stoornis is die tegen elke natuurwet indruist”. Dit alles hierbovenkan je wel uit opmaken dat hij een homohater pur sang was en totaal GEEN respect voor ons had; vooral dat om homo's te discrimineren als leraar etc. vind ik gewoonweg SMERIG!
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() yeps en die nieuwe we zullen zien hé wat een visie dat hij heeft tegenover holebi's, pas op zu, ik verwacht nu geen wereldwonder dat het helemaal gaat veranderen hé, maar een beetje meer respect en verdraagzaamheid zo van de nieuwe paus toch niet misstaan vind ik.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Reynders is niet gelovig: JP II was ook staatshoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is toch al te belachelijk dat er 4 vrijzinnigen, leden van de loge, België in Vaticaanstad vertegenwoordigen. Er is maar 1 woord voor: hypocrisie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij geeft alleen zijn visie weer, en de lijn welke de kerk moet volgen. Nergens staat er een oproep om te haten. De homo beweging maakt dat ervan. Het staat die mens toch vrij om in zijn kerk de regels uit te zetten. Wie er nier akkoord kan mee gaan stapt maar op uit de kerk. Sho simple. Maar men mag wel leraars, werklieden discrimineren wanneer ze van het Vlaams Belang zijn! ![]() Een geloof is een geloof, en wie daarvoor kiest moet er zich maar aan aanpassen. Maar ik hoor U niets zeggen over de Jehovea's getuigen? Die zijn dezelfde visie toegedaan. De mormonen, de protestanten,....... enz. Alleen dienen paus heeft het bij de homo BEWEGING verkorven. Let wel op beweging he! En ik schrijf niet bij de Homo en lesbische mensen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet teveel aan storen. Het was een dictator zoals zovele anderen, met dit verschil dat hij een katholieke oppergaai was en geen politieke. Godsdienst is alleen maar een blok aan het been in het leven van een naar vrijheid strevend mens.
![]() |