![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zegt dat paternalisme je niets -wat ik niet onwaarschijnlijk acht-, kan je nog altijd een libertarisch beleid voeren, waarbij alle drugs toegelaten zijn (ongeacht de ciminele problemen die ze meebrengen van de verslaafden, want een roes kost geld, en geld is soms een probleem), maar dan moet je consequent blijven, en ook alle sociale voorzieningen afschaffen voor slachtoffers, immers alle solidariteit is dan op vrijwilligheid gebaseerd, maar dan is de collateral damage die je veroorzaakt bij de rest die te lijden heeft van het afschaffen van de solidariteit weer erg groot. Dat is de keus die je moet maken, al geef ik toe dat het wat ver gezocht lijkt.
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel zo is dat men vroeger tabak zelfs geneeskrachtige eigenschappen toedichtte. Nu weten we idd beter. Minder schadelijk, heb ik trouwens ook mijn twijfels bij, als je ziet dat cannabis zoveel meer carcinogeen en teratogeen is dan tabak, ook al gebruik je er uiteraard minder van. Afin, ik heb een lange ervaring met de cannabislobby, ken de meeste argumenten wel, en ken ook de gevolgen uit eigen ervaring (ik ben niet zo'n gunstige case als onze sinful).
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist schreef:
Citaat:
![]() ![]() Geneeskrachtige eigenschappen lijken mij overigens geen goed criterium om het te legaliseren als genotsmiddel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dus inderdaad dat de staat niet moet tussenkomen. Wat dat geld en die criminaliteit betreft: lees de links eens die ik hiervoor op het forum gepost heb.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Hmmm... Ik ga eens op zoek naar cijfers over doden en gewonden bij cannabisgebruik en paardrijden.
Ik ben kwasi zeker dat er in die laatste veel meer slachtoffers zijn. Zou het dan ook verboden moeten worden???
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boer bavo schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() boer_bavo schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jij met dat geld liever naar de hoeren gaat, dan vind ik dat ik je niet moet tegenhouden. Zelfs al zie ik daar voor mij de meerwaarde niet van in. Als iets geen meerwaarde biedt dan wordt het niet gekocht!!! Je hebt dus helemaal geen staat nodig om te beslissen of iets goed of slecht is. (tenzij mensen denken dat het hen meerwaarde zal bieden, en zich daarna bedrogen voelen, maar dat doen ze per product maar 1 keer hoop ik dan)
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bavo schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voorstanders van legalisering van alcohol? Is die discussie ooit gevoerd? Ja je had de drooglegging, maar dat kon niet volgehouden worden omdat de vraag zo groot was, en daardoor verdiende de maffia hopen geld en konden zich beter bewapenen. Ongeveer dezelfde situatie als nu met cannabis.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Legalisatie van marihuana is goed omdat je de winsten wegneemt van criminelen, omdat je de bereikbaarheid van harddrugs doet dalen en omdat je je ogen niet meer sluit voor het probleem. En dan je problemen veel beter aanpakken. Nu moffel je het gewoon weg. Je zegt: `het mag nie meer` en je hoopt dat het nie meer bestaat. Citaat:
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() Trouwens weer een nieuw geval van alcohol-overdosis:
De persoon werd uitgedaagd (van sociale druk gesproken) om adfundum cocktails te drinken met 8 verschillende dranken. Hij viel van zijn barkruk en overleed even later. De cafebaas wordt nu aangehouden. Ik zie niemand van de tegenstanders die daarover iets zegt, of die de legalisatie van alcohol wil teniet doen. Van cannabis is nog niemand gestorven.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinful schreef:
Citaat:
Citaat:
Dacht je trouwens dat iemand die een joint rookt geen alcohol meer drinkt? |
||
![]() |