![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Mee eens. Die zijn ondertussen zo getraind in het zeiken en zuipen, frauderen en verdoezelen, dat ze nog niet eens meer zouden kúnnen regeren, al hádden ze het graag..
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hopla, het VB is weer de grote slechterik.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Tsja, als er zoveel VB'ers hier de goedheid van de partij bezingen, moeten er toch een paar tegenwerken, niet dan?
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
in onze buurlanden is het zo dat je om een apotheek te hebben apotheker moet zijn..... en je kan slechts 1 apotheek per apotheker hebben..... in ons land echter kan de onnozelste snul die genoeg centen heeft een apotheek (of meerdere officinae) kopen en laat dan de pas afgestudeerde apotheker die niet de kapitaalkracht heeft om een officina over te nemen, aan een minimum bediendenloontje zijn kont afdraaien en als er eventueel iets mocht fout lopen met een magistrale bereiding ook nog eens opdraaien voor het risico....... maar dit systeem zal nog niet zo snel veranderen want er zijn te veel politiekers en hooggeplaatste personen en belangrijke vennootschappen die meerdere apotheken bezitten.... denk maar aan de apotheken die eigendom zijn van de mutualiteiten (meestal VZW'tjes die aan sommige "leden" tot 30 procent korting geven op hun aankopen, waar het meestal de directie van het bejaardenhome is die met het voordeel gaat lopen en niet de behoeftige bejaarde... ) ja, ja..... de deontologie van de apotheker die geen klanten zou mogen hebben maar patienten is in dit landje ver zoek...... apotheeeeee...........neeejeuhhhhhh.............bo llenwinkels en poenscheppers...... als je tot het selecte clubje behoord....... inkomsten door de staat gegarrandeerd ! ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel benieuwd naar wie in ons Vlaamse land de meerkost gaat van zulk een geneesmiddel. ps: ik heb een soortgelijke ervaring in Turkije: zalfje voor koortsblaasje gekocht in apoteek zonder iets van tussenkomst van mutualiteit: veel goedkoper, even goed als duur zalfje uit Vlaamse apoteek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Weet je, in België heb ik steedsmeer het gevoel dat de traditionele partijen meer voor hun EIGEN PARTIJ doen dan voor hun EIGEN VOLK.
Trouwens, door het feit dat ze corrupt zijn of een belangrijke plaats in hun eugen partij willen behouden vergeten ze echter de hoofdzaak: het volk blij maken. Daarbij is ervaak een verdoezeling van deoorspronkelijke ideologie. Ik ken veeel mensen die mij gezegd hebben : " ik vind het goed zoals het nu is". Dit zijnmensen die nooit uit hun zetel komen en geconfronteerd worden met de WERKELIJKE problemen. Waarom denken sommige mensen nog zo? Gewoon omdat de overheid de taak heeft om haar burgers 'zoet' te houden terwijl zij ermisbruik van maken. Politiek is helaas geen 'spelletje' dat je zomaar kan verwaarlozen. Het is in de hoofdzaak eeninstelling voor de burger en niet omgekeerd.Vaak is dat gevoel juist in de omgekeerde zin. Wat nu dan? De traditionele partijen verzinken steeds meer in hun onderlinge problemen en in het verleden van ons land. Daarom zou het goed zijn om te vernieuwen ( zonder hiervoor de traditionele partijen compleet weg te krijgen ) en de kans te laten aan anderdenkenden die op een meer dynamische manier het probleem aanpakken.
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je in België naar de dokter en apotheker gaat, zal je na terugbetaling ook vaak maar 10 euro kwijt zijn. Het Belgisch systeem is kwalitatief als qua totale prijs één van de performantste van Europa.
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je met je hier verdiende geld daar gaat rentenieren ben je ineens een stuk rijker. Als je vanuit die landen naar hier komt werken en het geld naar huis stuurt, heb je ook voordeel. En als heel veel mensen dat doen zal dit verschil veminderen. Er speelt misschien ook iets met al dan niet betaalde rechten mee. Ik dacht dat ook in Thailand, zoals in Brazilië en Zuid-Afrika, veel geneesmiddelen gecopieerd worden zonder dat voor de patenten betaald wordt. Gelukkig voor die mensen, want zij kunnen onze prijzen niet betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
te snelle conclusie??? Ik trek geen te snelle conclusie, de Belgische Staat met dat SCHIJTEDUUR systeem, die trekken te snelle en verkeerde conclusies. Ik, ik onderga hun conclusie. Het Belgisch systeem is kwalitatief misschien wel een van de beste van Europa, COULD BE, MAAR... het Belgisch systeem is ook een systeem van dubbele betalingen (verlies van geld), is een systeem van terugbetaling (verlies van geld), is een systeem dat NIET houdbaar blijkt ten tijde van een ééngemaakt Europa (wegens TE DUUR)... Het is zelfs nu niet betaalbaar... OPEN UW OGEN (maar troost u want het is hetzelfde met ons DOP-systeem, te duur, demotiverend, onhoudbaar in Europa,...)
![]() |
![]() |
#35 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het Belgische systeem van gezondheidszorg is qua totale prijs één van de goedkopere van Europa. Cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie tonen dit aan. Het is dus niet SCHIJTEDUUR. Bovendien is het ook één van de kwalitatiefste. Onder andere om de volgende redenen. - artsen worden betaald per prestatie (per patiënt) en worden zo aangemoedigd hard te werken. In bijv. Spanje en het VK worden de artsen door de overheid betaald. Ik veronderstel per uur. Aangezien het quasi ambtenaren zijn hebben ze weinig prikkels om hard te werken. - het systeem met de verschillende mutualiteiten zorgt voor een gezonde concurrentie. - het systeem met een mengeling privé-ziekenhuizen en openbare ziekenhuizen, die beiden toegankelijk zijn voor elke patiënt, zorgt voor een gezonde concurrentie en dus kostenbesparing. Ook in een onafhankelijk Vlaanderen zou ik er voorstander van zijn deze gezonde mix van privé-initiatief en overheidsoptreden te behouden. Citaat:
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 15 april 2005 om 10:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar wat is uw punt?
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De goedkopere prijs kan evengoed gevolg zijn van een goedkopere munt.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat de patiënt globaal genomen ongeveer evenveel geld kwijt is aan gezondheidszorg. De vergelijkingen die hier gemaakt worden lopen mank: - eerst vergelijkt men arme met rijke landen - dan vergelijkt men verzekeringssystemen zoals het Belgische met systemen die volledig met belastingsgeld betaald worden.
![]() |