Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2003, 14:25   #21
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Tegenwoordig is men echt serieus werk aan het maken van dat kunstgras, dat is niet meer zomaar wat plastic dat groen ziet. Maar het zou echt hetzelfde aanvoelen als gewoon gras, maar wel enorm duur. Ik denk wel dat dat een oplossing kan bieden voor de problemen van sommige grasmatten.

K.LierseSK is nu niet meteen een topclub, ze zitten er waarschijnlijk net onder. De echte topclubs zijn RSCAnderlecht, club Brugge, Standard en RacingGenk, tot de G5(grote 5) behoort ook nog AAGent, maar wat die er bij komen doen weet ik niet echt, in vergelijking met de andere 4 hebben zij een veel kleinere aanhang. Als er 6ploegen zouden mogen meedoen voor de Benelux denk ik dat ofwel Lierse ofwel Lokeren bij de andere 5 zal gevoegd worden.
Het probleem in Belgie is dat er gewoon te veel "top"clubs dicht tegen elkaar liggen, er is een te klein potentieel aan supporters. Er zouden een aantal ploegen moeten fusioneren, maar dat ligt natuurijk allemaal nogal moeilijk bij de supporters.
Ik wist dat Vitesse nogal wat financiele problemen had, ze zijn namelijk de bevriende ploeg van de Liersesupporters, in de andere richting geldt dat trouwens ook, ze spelen in dezelfde kleuren .

Uiteraard moeten er ook lagere Beneluxliga's georganiseerd worden anders bestaat de kans dat de lagere Nederlandse en Belgische liga's te fel uit elkaar groeien.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 15:18   #22
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Tegenwoordig is men echt serieus werk aan het maken van dat kunstgras, dat is niet meer zomaar wat plastic dat groen ziet. Maar het zou echt hetzelfde aanvoelen als gewoon gras, maar wel enorm duur. Ik denk wel dat dat een oplossing kan bieden voor de problemen van sommige grasmatten.
Ja, ik weet dat kunstgras tegenwoordig erg mooi is, maar het gaat me meer om het principe. Voetbal hoor je gewoon te spelen op echt gras, er is al genoeg kunstmatigs bij het voetbal.

Citaat:
K.LierseSK is nu niet meteen een topclub, ze zitten er waarschijnlijk net onder. De echte topclubs zijn RSCAnderlecht, club Brugge, Standard en RacingGenk, tot de G5(grote 5) behoort ook nog AAGent, maar wat die er bij komen doen weet ik niet echt, in vergelijking met de andere 4 hebben zij een veel kleinere aanhang. Als er 6ploegen zouden mogen meedoen voor de Benelux denk ik dat ofwel Lierse ofwel Lokeren bij de andere 5 zal gevoegd worden.
Standard wel bij de topclubs en Lierse niet? :o Wanneer is Standard dan voor het laatst kampioen geweest? Lierse toch een jaar of vijf geleden nog? Volgens mij is het altijd of Anderlecht of Club Brugge dat kampioen wordt, en de laatste tijd nog twee keer Genk, klopt dat een beetje?
Maar ik denk dat die zes plaatsen gewoon naar de eerste zes in de ranglijst zullen gaan, of naar de zes met het hoogste gemiddelde over de laatste vijf jaar ofzo.

Citaat:
Het probleem in Belgie is dat er gewoon te veel "top"clubs dicht tegen elkaar liggen, er is een te klein potentieel aan supporters. Er zouden een aantal ploegen moeten fusioneren, maar dat ligt natuurijk allemaal nogal moeilijk bij de supporters.
Tja, maar wie zou er dan met wie moeten fuseren? Volgens mij zijn de clubs in België wel vrij goed over het land verspreid en is fusie dus niet erg logisch. En ook de supporters zullen dat niet leuk gaan vinden. Ik denk dat je beter alle clubs kunt behouden maar op een wat lager niveau kunt laten spelen, dan fuseren.

Citaat:
Ik wist dat Vitesse nogal wat financiele problemen had, ze zijn namelijk de bevriende ploeg van de Liersesupporters, in de andere richting geldt dat trouwens ook, ze spelen in dezelfde kleuren
Goh, dat wist ik niet. Bob Peeters komt zeker ook van Lierse?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 15:44   #23
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Wanneer is Standard dan voor het laatst kampioen geweest? Lierse toch een jaar of vijf geleden nog? Volgens mij is het altijd of Anderlecht of Club Brugge dat kampioen wordt, en de laatste tijd nog twee keer Genk, klopt dat een beetje?
Maar ik denk dat die zes plaatsen gewoon naar de eerste zes in de ranglijst zullen gaan, of naar de zes met het hoogste gemiddelde over de laatste vijf jaar ofzo.
Ik weet niet juist wanneer Standaard voor het laatst kampioen is geweest maar het is zeker al meer dan 10jaar geleden! Lierse is inderdaad 6jaar geleden nog kampioen geweest en won het jaar daarna de beker! Het probleem is natuurlijk dat die kleinere Belgische ploegen hun topspelers nooit kunnen behouden en dan steeds weer van af nul moeten opbouwen. Genk is al 2keer kampioen gespeeld de laatste 10 jaar,ze bestaan dan ook nog niet zo lang. Maar meestal gaat inderdaad tussen Anderlecht of Club Brugge. Feit is dat het in voetbal niet alleen om goed spelen gaat maar ook om geld en dat hebben ze in Standard wel, of het allemaal zo correct is is een andere zaak . Standard verkocht zo bijvoorbeeld Cavens voor een ongelooflijk hoog bedrag aan Marseille omdat beide ploegen dezelfde voorzitter hebben(Standard had toen geldproblemen), allemaal nogal bizarre toestanden.

Citaat:
Tja, maar wie zou er dan met wie moeten fuseren? Volgens mij zijn de clubs in België wel vrij goed over het land verspreid en is fusie dus niet erg logisch. En ook de supporters zullen dat niet leuk gaan vinden. Ik denk dat je beter alle clubs kunt behouden maar op een wat lager niveau kunt laten spelen, dan fuseren.

Die fusies moeten er uiteraard enkel bekomen worden uit puur economisch oogpunt. Niemand zit daar echt op te wachten. Er zijn een aantal experts die voorstellen gedaan hebben om fusies aan te gaan zodat de clubs verder gezond zouden kunnen leven. Dat daarbij niet werd gekeken naar de gevoeligheden in het voetbal was duidelijk. Zo stelden ze bijvoorbeeld een fusie tussen Lierse en aartsrivaal KVMechelen voor , dat is natuurlijk niet echt logisch als je weet dat er tijdens het onderling duel steeds relletjes zijn en iedereen weet dat beide supportersclans elkaar niet kunnen luchten.

Citaat:
Goh, dat wist ik niet. Bob Peeters komt zeker ook van Lierse?
Inderdaad! Dat was trouwens een van die spelers van het kampioenenjaar.
Oud 15 mei 2003, 16:03   #24
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik weet niet juist wanneer Standaard voor het laatst kampioen is geweest maar het is zeker al meer dan 10jaar geleden!
Ik heb het eens opgezocht, het was in 1983!!! Da's dus geen topclub maar een subtopclub.
Trouwens wel een handige site voor allerlei voetbalstatistieken van over de hele wereld: www.rsssf.com Onder 'current' of 'historical domestic results' vind je de landelijke clubcompetities.

EDIT: in 1983 werd Standard inderdaad eerste, maar de titel werd toen niet uitgereikt wegens een omkoopschandaal... de laatste keer dat Standard de titel echt won was in 1982.

Citaat:
Feit is dat het in voetbal niet alleen om goed spelen gaat maar ook om geld en dat hebben ze in Standard wel, of het allemaal zo correct is is een andere zaak. Standard verkocht zo bijvoorbeeld Cavens voor een ongelooflijk hoog bedrag aan Marseille omdat beide ploegen dezelfde voorzitter hebben (Standard had toen geldproblemen), allemaal nogal bizarre toestanden.
Tjezis, is er dan helemaal niks in Wallonië vrij van corruptie en vriendjespolitiek?! Die moeten we dus niet hebben in een BeNeliga! Lierse SK zit er nu zeker bij.

Dat gefuseer vind ik niks, laat elke club maar blijven. Wat zou dat in Rotterdam worden als Feyenoord, Sparta en Excelsior samen moeten gaan... Belachelijk gewoon.
Oud 15 mei 2003, 21:42   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik denk dat Vlaanderen zeker te vinden is voor een benelux-competitie.

Wallonie daarentegen.....dat zal moeilijk worden. Franstalig Belgie staat nu eenmaal heel twijfelachtig tgo samenwerking met Nederland.
Denken we maar aan Sabena die niet mocht samenwerken met de KLM.

Een benelux-competitie zou vooral gedomineerd worden door Nederlandse en Vlaamse clubs, aangevuld met énkele Waalse clubs. De voertaal zal dus ongetwijfeld Nederlands zijn. De Walen zullen dan een zoveelse 'njet' uitspreken; want daar zijn ze goed in...

Dan maar een Vlaams-Nederlandse competitie zou ik zeggen, en de Waalse clubs kunnen opgaan in de Franse competitie.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2003, 00:04   #26
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een benelux-competitie zou vooral gedomineerd worden door Nederlandse en Vlaamse clubs, aangevuld met énkele Waalse clubs. De voertaal zal dus ongetwijfeld Nederlands zijn. De Walen zullen dan een zoveelse 'njet' uitspreken; want daar zijn ze goed in...

Enkele Waalse clubs ; ik denk dat 1Waalse club al zal volstaan! Standard, eigenlijk zijn die wel zowat even corrupt als de PS maar het kan er alleen maar op beteren in een beneluxliga denk ik. Charleroi is bijna failliet, Bergen en LaLaouviere zouden moeten fusioneren als ze willen overleven(en dat willen ze voorlopig nog niet) en Moeskroen doet het de laatste tijd ook al niet te best. Maar ik geloof ook niet dat de Walen zullen instemmen met een Benelux-liga.
Oud 16 mei 2003, 00:14   #27
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Enkele Waalse clubs ; ik denk dat 1Waalse club al zal volstaan! Standard, eigenlijk zijn die wel zowat even corrupt als de PS maar het kan er alleen maar op beteren in een beneluxliga denk ik. Charleroi is bijna failliet, Bergen en LaLaouviere zouden moeten fusioneren als ze willen overleven(en dat willen ze voorlopig nog niet) en Moeskroen doet het de laatste tijd ook al niet te best. Maar ik geloof ook niet dat de Walen zullen instemmen met een Benelux-liga.
How about: Wie best speelt mag erin? Is sport federaal beheerd?
Oud 16 mei 2003, 00:45   #28
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:

Dan doen er al helemaal geen Waalse clubs mee! De voetbal is beheerd door de koninlijke Belgische voetbalbond(KBVB), en laat mij daar alstublieft geen boekje over opendoen want daar heb ik het geduld niet voor. U moet maar eens een willekeurige Belgische voetbalsupporter aanspreken om te weten hoe de modale supporter over de heren daar denken.
Oud 16 mei 2003, 01:19   #29
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Dan doen er al helemaal geen Waalse clubs mee! De voetbal is beheerd door de koninlijke Belgische voetbalbond(KBVB), en laat mij daar alstublieft geen boekje over opendoen want daar heb ik het geduld niet voor. U moet maar eens een willekeurige Belgische voetbalsupporter aanspreken om te weten hoe de modale supporter over de heren daar denken.
Het zou mij toch verbazen moest Waalse club Anderlecht niet mogen meedoen.
Oud 16 mei 2003, 01:23   #30
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Begin alstublieft niet he!! Op het forum van Anderlecht zijn er in alle geval meer Nederlandstalige dan Franstalige supporters en qua supportersaantal is dit ook zo geloof ik, dus dat is gewoon het systeem van het BROV toepassen--> Anderlecht is een Vlaamse club.
Oud 16 mei 2003, 01:26   #31
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Begin alstublieft niet he!! Op het forum van Anderlecht zijn er in alle geval meer Nederlandstalige dan Franstalige supporters en qua supportersaantal is dit ook zo geloof ik, dus dat is gewoon het systeem van het BROV toepassen--> Anderlecht is een Vlaamse club.
Dat is gewoon omdat ze Telenet niet hebben nationaal willen maken. Weer eens een streek van de Vlamingen waarbij ze alleen maar geld aan hun eigen uitgeven en de arme Walen laten vertengeren.
Oud 16 mei 2003, 08:13   #32
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
De meeste stemmen gelden, lijkt me. In de Belgische competitie domineren de Vlaamse clubs, er zijn maar vijf Waalse clubs, en Moeskroen is dan nog een faciliteitengemeente. Nog altijd 13 van de 18 clubs, inclusief Anderlecht, zijn Vlaams, dus dat moet lukken.

Citaat:
Dan maar een Vlaams-Nederlandse competitie zou ik zeggen, en de Waalse clubs kunnen opgaan in de Franse competitie.
In een Franse competitie zullen de Walen nog veel meer ondersneeuwen. Voor mij is een VlaNeliga ook goed maar ik denk dat dat helemaal niet geaccepteerd wordt door de UEFA.
Oud 7 maart 2014, 13:18   #33
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

mooi stadion, dat nieuw van AAG
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 17:39   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter Bekijk bericht
Fuck, zeg nu niet dat IK daar belastingen voor moet betalen!
Als goede vlaming staat u daarvoor op de eerste rij.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 02:53   #35
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
AA Gent krijgt een gloednieuw stadion. Het oude stadion zal met de grond gelijk gemaakt worden en een nieuw "Arteveldestadion" zal verrijzen.

Eindelijk zal ons land een modern en fris ogend stadion hebben; want zeg nu zelf, de huidige voetbalstadions (boudewijnstadion incluis) zien er alles behalve modern uit. (en dan druk ik het nog zacht uit)

Enkele impressies:

Nuy 18 jaar later lijkt de tijd rijp voor evaluatie: als ge de VIP-parking oprijdt lijkt ge in een achterbuurt beland te zijn.

Het vijfgangenmenu is wel okee. Wel genant dat ge wordt bediend door 18-jarige Miekes die ook niet meer uitstralen dan "jobstudent".

En de voetbal. Tja, het is Gent hé. je ziet elf jongens achter een bal hollen en af en toe weet er zelfs enen de bal te raken. Gelukkig kunt ge na de match gewoon verder champagne zuipen.
Oud 21 januari 2022, 07:26   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Nuy 18 jaar later lijkt de tijd rijp voor evaluatie: als ge de VIP-parking oprijdt lijkt ge in een achterbuurt beland te zijn.

Het vijfgangenmenu is wel okee. Wel genant dat ge wordt bediend door 18-jarige Miekes die ook niet meer uitstralen dan "jobstudent".

En de voetbal. Tja, het is Gent hé. je ziet elf jongens achter een bal hollen en af en toe weet er zelfs enen de bal te raken. Gelukkig kunt ge na de match gewoon verder champagne zuipen.
Wie gaat er ook naar Gent om naar de voetbal te kijken?

Als ik graag een matchke zie, dan ga ik naar een plaatselijke club kijken derde of vierde provinciale.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be