![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegenwoordig is men echt serieus werk aan het maken van dat kunstgras, dat is niet meer zomaar wat plastic dat groen ziet. Maar het zou echt hetzelfde aanvoelen als gewoon gras, maar wel enorm duur. Ik denk wel dat dat een oplossing kan bieden voor de problemen van sommige grasmatten.
K.LierseSK is nu niet meteen een topclub, ze zitten er waarschijnlijk net onder. De echte topclubs zijn RSCAnderlecht, club Brugge, Standard en RacingGenk, tot de G5(grote 5) behoort ook nog AAGent, maar wat die er bij komen doen weet ik niet echt, in vergelijking met de andere 4 hebben zij een veel kleinere aanhang. Als er 6ploegen zouden mogen meedoen voor de Benelux denk ik dat ofwel Lierse ofwel Lokeren bij de andere 5 zal gevoegd worden. Het probleem in Belgie is dat er gewoon te veel "top"clubs dicht tegen elkaar liggen, er is een te klein potentieel aan supporters. Er zouden een aantal ploegen moeten fusioneren, maar dat ligt natuurijk allemaal nogal moeilijk bij de supporters. Ik wist dat Vitesse nogal wat financiele problemen had, ze zijn namelijk de bevriende ploeg van de Liersesupporters, in de andere richting geldt dat trouwens ook, ze spelen in dezelfde kleuren ![]() Uiteraard moeten er ook lagere Beneluxliga's georganiseerd worden anders bestaat de kans dat de lagere Nederlandse en Belgische liga's te fel uit elkaar groeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik denk dat die zes plaatsen gewoon naar de eerste zes in de ranglijst zullen gaan, of naar de zes met het hoogste gemiddelde over de laatste vijf jaar ofzo. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Die fusies moeten er uiteraard enkel bekomen worden uit puur economisch oogpunt. Niemand zit daar echt op te wachten. Er zijn een aantal experts die voorstellen gedaan hebben om fusies aan te gaan zodat de clubs verder gezond zouden kunnen leven. Dat daarbij niet werd gekeken naar de gevoeligheden in het voetbal was duidelijk. Zo stelden ze bijvoorbeeld een fusie tussen Lierse en aartsrivaal KVMechelen voor ![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens wel een handige site voor allerlei voetbalstatistieken van over de hele wereld: www.rsssf.com Onder 'current' of 'historical domestic results' vind je de landelijke clubcompetities. EDIT: in 1983 werd Standard inderdaad eerste, maar de titel werd toen niet uitgereikt wegens een omkoopschandaal... ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Dat gefuseer vind ik niks, laat elke club maar blijven. Wat zou dat in Rotterdam worden als Feyenoord, Sparta en Excelsior samen moeten gaan... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat Vlaanderen zeker te vinden is voor een benelux-competitie.
Wallonie daarentegen.....dat zal moeilijk worden. Franstalig Belgie staat nu eenmaal heel twijfelachtig tgo samenwerking met Nederland. Denken we maar aan Sabena die niet mocht samenwerken met de KLM. Een benelux-competitie zou vooral gedomineerd worden door Nederlandse en Vlaamse clubs, aangevuld met énkele Waalse clubs. De voertaal zal dus ongetwijfeld Nederlands zijn. De Walen zullen dan een zoveelse 'njet' uitspreken; want daar zijn ze goed in... Dan maar een Vlaams-Nederlandse competitie zou ik zeggen, en de Waalse clubs kunnen opgaan in de Franse competitie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkele Waalse clubs ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mooi stadion, dat nieuw van AAG
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het vijfgangenmenu is wel okee. Wel genant dat ge wordt bediend door 18-jarige Miekes die ook niet meer uitstralen dan "jobstudent". En de voetbal. Tja, het is Gent hé. je ziet elf jongens achter een bal hollen en af en toe weet er zelfs enen de bal te raken. Gelukkig kunt ge na de match gewoon verder champagne zuipen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik graag een matchke zie, dan ga ik naar een plaatselijke club kijken derde of vierde provinciale. |
|
![]() |
![]() |