Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2005, 23:10   #21
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Allé, de aap komt weer uit de mouw bij de fanatieke blokkertjes. Zielig hoor.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 01:02   #22
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Over de (voorlopige) voordelen van België:
België kan op dit moment verantwoordelijkheden opnemen die eigenlijk op Europees niveau thuishoren, bijvoorbeeld op het vlak van defensie. Aan mij moet je niet vragen een Vlaams leger op te richten, een Belgisch leger is al belachelijk genoeg, zeker onder deze minister (PS-minister André Flahaut.).
Ik weet dat men van ons absoluut negentiende-eeuwse nationalisten wil maken die dromen van een eigen staat met duidelijke grenzen, maar dat zijn we niet.
Duidelijk dus? Volgens De Wever is België als tussennniveau tussen Vlaanderen en de EU uitgeleefd en gaan we in de toekomst alleen nog moeten uitmaken wat Europees en wat Vlaams moet. Defensie is iets typisch dat beter supranationaal wordt georganiseerd...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 05:53   #23
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Duidelijk dus? Volgens De Wever is België als tussennniveau tussen Vlaanderen en de EU uitgeleefd en gaan we in de toekomst alleen nog moeten uitmaken wat Europees en wat Vlaams moet. Defensie is iets typisch dat beter supranationaal wordt georganiseerd...
lijkt me logisch.. een Vlaams leger zal per definitie niet veel voorstellen. Wij pacifistische lamzakken zullen de dienstplicht toch nooit meer invoeren, bovendien is het vrijwilligerslegertje van drie man en ne paardekop verworden tot een veredelde civiele dienst om zandzakskes en droge voeding uit te delen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 april 2005 om 05:54.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 06:38   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens, Knuppel, dat je zo voorbarig reageert over een uitspraak die overduidelijk uit zijn context werd gerukt en uitspraken doet die verdorie perfect samenvallen met die van wat die-hard-belgicisten...

Valt me weer zwaar tegen!
Zopas gelezen in 'Het Verbond'.
De N-VA pleit voor een 'regio' Vlaanderen samen met nog andere regio's maar de gedachte van een onafhankelijke STAAT Vlaanderen heeft ze losgelaten.
Oud 15 april 2005, 06:44   #25
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De N-VA pleit voor een 'regio' Vlaanderen samen met nog andere regio's maar de gedachte van een onafhankelijke STAAT Vlaanderen heeft ze losgelaten.
heb zoeven een argwanende mail gestuurd via de NVA website, waarschijnlijk zal daar geen reactie op komen.. we zullen zien.
Alleszins moeten ze WETEN dat ze met vuur spelen, ze dr�*jven mij naar het Belang! Als de Vlaamse onafhankelijkheid geen breekpunt is voor de NVA, moeten ze zichzelf niet langer vlaamsnationalistisch noemen en moeten ze mijn steun ook niet meer verwachten.
Dit was het laatste dat ik eigelijk van Bart DW had verwacht, ik had hem altijd hoog ingeschat, nu echter.
Oud 15 april 2005, 11:23   #26
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Bij ons op de unief heten ze zoiets 'kritsch zijn'...
Is dat kritisch zijn? Een passage uit een interview uit zijn context rukken? En dan nog wel door een flamingant...

Echt zielig.
Oud 15 april 2005, 11:24   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
heb zoeven een argwanende mail gestuurd via de NVA website, waarschijnlijk zal daar geen reactie op komen.. we zullen zien.
Alleszins moeten ze WETEN dat ze met vuur spelen, ze dr�*jven mij naar het Belang! Als de Vlaamse onafhankelijkheid geen breekpunt is voor de NVA, moeten ze zichzelf niet langer vlaamsnationalistisch noemen en moeten ze mijn steun ook niet meer verwachten.
Dit was het laatste dat ik eigelijk van Bart DW had verwacht, ik had hem altijd hoog ingeschat, nu echter.
Dat is uiteindelijk dé partij van de Vlaams-nationalisten. Zij winden er ook geen doekjes om. De N-VA wel.

Laatst gewijzigd door Yann : 15 april 2005 om 11:25.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:42   #28
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Tja, als volleerd beroepspolitieker weet BDW natuurlijk welk publiek de Humo leest en zal hij zijn antwoord zo onduidelijk houden dat iedereen tevreden is (we zien hier bv belgicisten en niveanen die allebei akkoord gaan met de uitspraak).
Hij heeft vlug de tjevenstreken aangeleerd!
Belangrijk is natuurlijk te weten van waar de onafhankelijksidee in het programma komt van de nva! Tot voor de oprichting van de nva waren Bourgeois en co trouwe volgers van de brave federalisme -lijn van de VU! Na de onvermijdbare ondergang van de VU wou bourgeois echter geen 2derang figuur spelen in een andere partij zoals zo velen van zijn oud-partijgenoten en richtte dus zijn eigen partij op! Vermits er uit de oude VU-vijver niet veel meer te halen viel en er door het proces tegen het Blok, waardoor deze laatste misschien ging uitgeschakeld worden, wel wat kiezers partijloos gingen worden, heeft men de vage "onafhankeijkseis" en een gematigd "migrantenstandpunt" in het programma overgenomen! Of men nu "meer onafhankelijkheid" binnen het belgisch systeem wou of een echte onafhankelijke staat heeft men nooit verduidelijkt en in die traditie moet men de uitspraak van BDW in de Humo verstaan. Zodat de soft-linkse lezers van dit blad het interpreteren als een soort afgezwakt regionalisme binnen europese context en partijslaafjes als zorroaster het dan weer kunnen uitleggen als een stap naar een onafhankelijke staat!
( toch opvallend dat Bourgeois zelf sinds hij minister is geen uitspraken meer doet in dit verband en zich ook afzijdig houdt van openbare Vlaams nationalistische betogingen!)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 11:43   #29
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat een heilige of zo, die De Wever? Volgens mijn kruidenaar is die man een dikke zeveraar.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:01   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarvan zijn bijnaam, Bart De Zever.............8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:26   #31
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Interessant. Welke bronnen, redenen en argumenten heeft "Het Verbond" (nog nooit van dat ding gehoord eigenlijk...) eigenlijk om die bewering te staven?

De ene leugen vergoelijk je met een verzinsel. Het gaat er niet op vooruit moet ik zeggen...
Oud 15 april 2005, 12:28   #32
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
en partijslaafjes als zorroaster het dan weer kunnen uitleggen als een stap naar een onafhankelijke staat!
Als ik een partijslaafje ben, hoe zit het dan met iemand die van het klakkeloos berichten van de VB-webstek copy/pasten zijn handelsmerk heeft gemaakt, Jantje?
Oud 15 april 2005, 12:30   #33
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Belangrijk is natuurlijk te weten van waar de onafhankelijksidee in het programma komt van de nva! Tot voor de oprichting van de nva waren Bourgeois en co trouwe volgers van de brave federalisme -lijn van de VU! Na de onvermijdbare ondergang van de VU wou bourgeois echter geen 2derang figuur spelen in een andere partij zoals zo velen van zijn oud-partijgenoten en richtte dus zijn eigen partij op! Vermits er uit de oude VU-vijver niet veel meer te halen viel en er door het proces tegen het Blok, waardoor deze laatste misschien ging uitgeschakeld worden, wel wat kiezers partijloos gingen worden, heeft men de vage "onafhankeijkseis" en een gematigd "migrantenstandpunt" in het programma overgenomen!
Mooie theorie. Zelf uitgevonden?
Oud 15 april 2005, 14:01   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Mooie theorie. Zelf uitgevonden?
Nu ben ik werkelijk overdonderd door je objectieve en onderbouwde tegenargumentatie! applaus!
Oud 15 april 2005, 14:03   #35
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Als ik een partijslaafje ben, hoe zit het dan met iemand die van het klakkeloos berichten van de VB-webstek copy/pasten zijn handelsmerk heeft gemaakt, Jantje?
dat is dan nog iets heel anders dan de hielen likken van de partijtop!
Oud 15 april 2005, 14:40   #36
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie verwachtte anders na het 'Vlaams' kartel met de CD&V?
men leest het weeral verkeerd.
de Vlaamse staat blijft essentieel. Maar geen staat met 'duidelijke grenzen' dwz geen 19de eeuws staat die volledig onafhakelijk ageert van omringende regio's. dat is ook niet meer mogelijk.

Nice try, echter.
Oud 15 april 2005, 14:40   #37
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, het kleine bekrompen wereldje der traditionele vlaams-nationalisten... Het enige wat ze meer hebben dat de belgicisten is wat verstand. Maar zin voor grootsheid ontbreekt bij beiden, dat heeft Joris Van Severen in 1934 al gezien. Meer dan 70 jaar later is het nog steeds zo.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 14:44   #38
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nu ben ik werkelijk overdonderd door je objectieve en onderbouwde tegenargumentatie! applaus!
Voor een tegenargumentatie moet er eerst een argumentatie zijn. Wat ik citeerde is niet bepaald een argument maar weer zo'n "speculatie" van jou.
N-VA is namelijk opgericht door diegene die een radicalere koers wilden varen dan het groepje van Bert Anciaux en co dat nu SPIRIT heet. Vlaamse onafhankelijkheid was trouwens al van bij het begin een N-VA standpunt, dat komt helemaal niet van het Blok maar van de radicalere stekking in de VU.

Jij gaat er duidelijk gewoon van uit dat er enkel bij het Belang Vlaams-nationalisten zijn. Ik vraag me dan ook daadwerkelijk af wat voor een Vlaams-nationalist jij wel bent als je enkel kan kappen op N-VA en er niet voor terugdeinst dit hand in hand met de belgicisten te doen. Ik vraag me dan nog meer af wat jij reeds zoal gedaan hebt voor de Vlaamse Beweging behalve hier wat arrogant te zitten mekkeren op de kap van mensen die wel degelijk veel moeite steken in de Vlaamse ontvoogding. Als je op dit forum dan toch constant de Grote Ware flamingant wil uithangen hoop ik toch dat je je persoonlijk reeds ingezet hebt voor de beweging behalve om de zo veel jaar een rood stipje te zetten onder Vlaams Blok/Belang?
Oud 15 april 2005, 15:09   #39
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Interessant. Welke bronnen, redenen en argumenten heeft "Het Verbond" (nog nooit van dat ding gehoord eigenlijk...) eigenlijk om die bewering te staven?

De ene leugen vergoelijk je met een verzinsel. Het gaat er niet op vooruit moet ik zeggen...
Het Verbond is het bladje van het KVHV dacht ik.
Oud 15 april 2005, 15:11   #40
Ambiorix

Standaard

Citaat:
( toch opvallend dat Bourgeois zelf sinds hij minister is geen uitspraken meer doet in dit verband en zich ook afzijdig houdt van openbare Vlaams nationalistische betogingen!)
Ministers horen niet te betogen.

Voor de rest vind ik dat je érgens een punt hebt. Maar anderzijds ben je het toonbeeld van tweedracht en verdeeldheid onder de flaminganten. Met je rechtse groepje flaminganten ga je er niet komen, geloof me vrij, we moeten het Vlaamse volk in zijn geheel overtuigen, je snapt dat precies niet goed.
En over BDW, ok, Humo is een links blad, maar dat wil nog niet zeggen dat je opeens duidelijk andere taal moet spreken. Je kan je taalgebruik wat aanpassen, elke politieker doet dat, maar inhoudelijk mag er niets veranderen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 april 2005 om 15:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be