Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2005, 21:15   #21
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wet van Godwin,
jij verliest.
Jij ook.
[In veel Usenetnieuwsgroepen bestaat de traditie dat de thread afgelopen is zodra zo'n vergelijking wordt gemaakt. Degene die de nazi's als eerste noemt heeft automatisch verloren, ongeacht het onderwerp dat werd besproken. Daarbij komt dat degene die er op wijst dat de Wet van Godwin op de draad van toepassing is, eveneens als verliezer van de discussie wordt beschouwd, omdat het als een slechte gewoonte wordt gezien om de wet expliciet aan te roepen. ]

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 30 april 2005 om 21:16.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 21:20   #22
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Jij ook.
[In veel Usenetnieuwsgroepen bestaat de traditie dat de thread afgelopen is zodra zo'n vergelijking wordt gemaakt. Degene die de nazi's als eerste noemt heeft automatisch verloren, ongeacht het onderwerp dat werd besproken. Daarbij komt dat degene die er op wijst dat de Wet van Godwin op de draad van toepassing is, eveneens als verliezer van de discussie wordt beschouwd, omdat het als een slechte gewoonte wordt gezien om de wet expliciet aan te roepen. ]
Jij wijst erop dat ik erop wijs, dus in feite heb jij ook verloren. 8)
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 21:25   #23
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wijst erop dat ik erop wijs, dus in feite heb jij ook verloren. 8)

En ik deed niet eens mee!
Geboren verliezer ik. 8)

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 30 april 2005 om 21:26.
Oud 30 april 2005, 21:48   #24
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

En ik deed niet eens mee!
Geboren verliezer ik. 8)
Toch wel sportief dat je het toegeeft.8)

(of gewoon onsportief van mij, dat ik niet toegeef dat ik heb verloren en niet jij )
Oud 30 april 2005, 21:55   #25
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel sportief dat je het toegeeft.8)

(of gewoon onsportief van mij, dat ik niet toegeef dat ik heb verloren en niet jij )
Ag, we zijn losers, en we zijn er trots op.
Oud 3 mei 2005, 08:46   #26
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

En dan? Dat de moslims de meerderheid vormen. U doet net of de moslims de EU zouden afschaffen, alles om zeep gaan helpen en iedereen uitmoorden.
Beetje overdreven.

En daarbij, als alle moslims hier zouden zitten. Ga jij dan naar hun land van afkomst, daar zit dan niemand meer. En de moslims zouden niet naar daar komen omdat ze het toch allemaal al gezien hebben. En u leeft in het warme zuiden, vrij van alle zorgen. Mooi toch?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 11:02   #27
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eerder bang van mensen die bang zijn voor moslims, die hebben meestal rare kronkels in hun hersenpan....
Oud 3 mei 2005, 16:53   #28
tsebbe
Vreemdeling

tsebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
En dan? Dat de moslims de meerderheid vormen. U doet net of de moslims de EU zouden afschaffen, alles om zeep gaan helpen en iedereen uitmoorden.
Beetje overdreven.

En daarbij, als alle moslims hier zouden zitten. Ga jij dan naar hun land van afkomst, daar zit dan niemand meer. En de moslims zouden niet naar daar komen omdat ze het toch allemaal al gezien hebben. En u leeft in het warme zuiden, vrij van alle zorgen. Mooi toch?
Luistert u wel naar mij? Mensen trekken weg uit de grootsteden van Nederland! Weg uit de plaatsen waar ze zijn opgegroeid, plaatsen die ze thuis noemen. Dat is geen dagdromen en toekomstspeculatie van mij, het is simpelweg realiteit. Gaat u maar tegen die mensen vertellen hoe gezellig leven het wel niet is in zulk een wijk. Weet u ik heb geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen om u uit te leggen hoe het is om in zo'n stad te leven. Heel eenvoudig is het om de multicultuur vanop afstand te verdedigen als men van een kleinere stad afkomstig is, en niet het minste idee heeft hoe het nu daadwerkelijk is om dagelijks tussen antillianen, albanezen en wat weet ik nog voor allemaal allochtonen te leven. Maar als u oprecht gelooft dat er geen verband bestaat tussen de grote winst voor extreem en populistisch rechts en een migrantenoverkill dan kan ik jouw naiviteit niet eens beginnen te beschrijven.
Oud 3 mei 2005, 18:36   #29
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsebbe
Luistert u wel naar mij? Mensen trekken weg uit de grootsteden van Nederland! Weg uit de plaatsen waar ze zijn opgegroeid, plaatsen die ze thuis noemen.
Je hebt het over het ''terugsturen'' van mensen naar ''het land van herkomst''?

Citaat:
Dat is geen dagdromen en toekomstspeculatie van mij, het is simpelweg realiteit. Gaat u maar tegen die mensen vertellen hoe gezellig leven het wel niet is in zulk een wijk. Weet u ik heb geen flauw idee waar ik zou moeten beginnen om u uit te leggen hoe het is om in zo'n stad te leven.
Leef jij in zo'n wijk? Of is het makkelijk om over alles (met invloed van de Nederlandse media) een oordeel te hebben?

Citaat:
Heel eenvoudig is het om de multicultuur vanop afstand te verdedigen als men van een kleinere stad afkomstig is, en niet het minste idee heeft hoe het nu daadwerkelijk is om dagelijks tussen antillianen, albanezen en wat weet ik nog voor allemaal allochtonen te leven.
Kom maar een keer langs in Rotterdam. Vooral op Koniningendag konden we zien in welke mate de integratie ''mislukt'' is.

Citaat:
Maar als u oprecht gelooft dat er geen verband bestaat tussen de grote winst voor extreem en populistisch rechts en een migrantenoverkill dan kan ik jouw naiviteit niet eens beginnen te beschrijven.
De meeste Nederlanders buiten de randstad komen bijna nooit in aanraking met allohtonen, toch stemmen velen extreem-rechts.
De meeste extreem-rechtsen zijn in gebieden waar weinig tot geen allochtonen wonen.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 3 mei 2005 om 18:38.
Oud 3 mei 2005, 19:13   #30
tsebbe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je hebt het over het ''terugsturen'' van mensen naar ''het land van herkomst''?
Ik denk niet dat hier welke vorm van sarcasme dan ook op zijn plaats is. Het is best mogelijk dat u als een kluizenaar door het leven gaat, maar dit onderwerp is nochtans vaak genoeg op de tientalle nederlandse debatshows besproken. Als ik me niet vergis is het niet zo heel erg lang geleden nog op nova geweest.

Citaat:
Leef jij in zo'n wijk? Of is het makkelijk om over alles (met invloed van de Nederlandse media) een oordeel te hebben?
Ik leef niet in een nederlandse stad, ik moet het doen met multicultureel Gent.

Citaat:
Kom maar een keer langs in Rotterdam. Vooral op Koniningendag konden we zien in welke mate de integratie ''mislukt'' is.
Ach 1 dag op het jaar iedereen in het oranje, hieruit kunnen we toch niet anders dan concluderen dat de integratie geslaagd is niet? Waar halen ze het toch vandaan al die rotterdammers die voor wijlen de heer Fortuyn stemden.

Citaat:
De meeste Nederlanders buiten de randstad komen bijna nooit in aanraking met allohtonen, toch stemmen velen extreem-rechts.
De meeste extreem-rechtsen zijn in gebieden waar weinig tot geen allochtonen wonen.
Onzin. Hoewel ik geen totaalbeeld heb aangaande de nederlandse situatie neem ik aan dat deze niet wezenlijk verschilt ten aanzien van de vlaamse.

Laatst gewijzigd door tsebbe : 3 mei 2005 om 19:23.
tsebbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 19:31   #31
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsebbe

Ik leef niet in een nederlandse stad, ik moet het doen met multicultureel Gent.
Ok, ik dacht dat u Nederlands was.

Citaat:
Ach 1 dag op het jaar iedereen in het oranje, hieruit kunnen we toch niet anders dan concluderen dat de integratie geslaagd is niet? Waar halen ze het toch vandaan al die rotterdammers die voor wijlen de heer Fortuyn stemden.
Het was gewoon opvallend dat iedereen gezellig buiten liep en dat er geen problemen waren.
Het was gewoon een gezellig dag met veel multiculturele inbrengen en veel oranje op straat.

Leve de Koninigin!

Pim Fortuyn was niet extreem rechts. We zien nu
dat de PvdA in de peilingen de grootste partij in Rotterdam is. Je kan zeggen dat dit komt omdat er veel allochtonen in Rotterdam wonen, maar dan zou het onlogisch zijn dat een paar jaartjes geleden Pim Fortuyn veel kiezers had in Rotterdam.

Citaat:
Onzin. Hoewel ik geen totaal beeld heb aangaande de nederlandse situatie neem ik aan dat deze niet wezenlijk verschilt ten aanzien van de vlaamse.
Toch is het opvallend dat er veel neo-nazi's en ander extreem-rechts uitschot vaker in kleine afgezonderde dorpen aanwezig zijn.
Oud 3 mei 2005, 19:33   #32
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, ik dacht dat u Nederlands was.

Het was gewoon opvallend dat iedereen gezellig buiten liep en dat er geen problemen waren.
Het was gewoon een gezellig dag met veel multiculturele inbrengen en veel oranje op straat.

Leve de Koninigin!
Hehe, iedereen in't oragne en oragne eten eten enzo? (raar land nederland)
Oud 3 mei 2005, 19:58   #33
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Hehe, iedereen in't oragne en oragne eten eten enzo? (raar land nederland)
Meestal ziet het er zo uit:
De Koningen bezoket 1 of 2 plaatsen in Nederland, waar het dan erg druk wordt.
Er zijn vele openluchtfeesten en vrijmarkten (ook in Rotterdam dus)
Tijdens de vrijmarkten verkopen kinderen hun oude speelgoed en volwassenen hun rommel.
Ook mogen kinderen hun kunstjes vertonen.

Amsterdam: (kon geen foto's van R'dam vinden)

Het weer zat ook mee en het was heel druk met heel veel kraampjes.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 3 mei 2005 om 19:59.
Oud 3 mei 2005, 19:59   #34
tsebbe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Leve de Koninigin!
Opvallend inderdaad, uitzonderingen bevestigen de regel.

Citaat:
Pim Fortuyn was niet extreem rechts. We zien nu
dat de PvdA in de peilingen de grootste partij in Rotterdam is. Je kan zeggen dat dit komt omdat er veel allochtonen in Rotterdam wonen, maar dan zou het onlogisch zijn dat een paar jaartjes geleden Pim Fortuyn veel kiezers had in Rotterdam.
Wanneer het links uitkomt is de heer Fortuyn niet en dan wel extreem rechts. 1 van de redenen kan zijn dat er geen goed gestructureerde basis is voor een partij. (LPF is niets voor niets van het politieke spectrum verdwenen) In antwerpen zijn de neo-communisten ook 2de in de partijen ranglijst, maar toch heeft het VB binnenkort misschien de absolute macht.

Citaat:
Toch is het opvallend dat er veel neo-nazi's en ander extreem-rechts uitschot vaker in kleine afgezonderde dorpen aanwezig zijn.
Kan verschillende redenen hebben. Inwoners van steden staan intellectueel gemiddeld op een hoger niveau dan deze van het platteland. Het zal voor niemand groot nieuws zijn dat skinheads en dergelijke niet al te snugger zijn. Maar dit gaat natuurlijk over een subcultuur en alles wat daarbij hoort, niet over gedachten en deze spoken natuurlijk wel door de hoofden in de steden.
Oud 3 mei 2005, 20:06   #35
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer het links uitkomt is de heer Fortuyn niet en dan wel extreem rechts. 1 van de redenen kan zijn dat er geen goed gestructureerde basis is voor een partij. (LPF is niets voor niets van het politieke spectrum verdwenen) In antwerpen zijn de neo-communisten ook 2de in de partijen ranglijst, maar toch heeft het VB binnenkort misschien de absolute macht.
Toch blijft de PvdA de grootste partij in Rotterdam en zie ik nog geen ''Nederlands'' Belang meer dan een kwart van alle stemmen halen.

Citaat:
Kan verschillende redenen hebben. Inwoners van steden staan intellectueel gemiddeld op een hoger niveau dan deze van het platteland.
Dat is 'm nou net. Allochtonen zijn gemiddeld veel lager opgeleid en daardoor zijn zij vaker crimineler.

Citaat:
niet over gedachten en deze spoken natuurlijk wel door de hoofden in de steden.
Kunt u me een paar voorbeelden geven? (just curious)
Oud 3 mei 2005, 21:04   #36
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meestal ziet het er zo uit:
De Koningen bezoket 1 of 2 plaatsen in Nederland, waar het dan erg druk wordt.
Er zijn vele openluchtfeesten en vrijmarkten (ook in Rotterdam dus)
Tijdens de vrijmarkten verkopen kinderen hun oude speelgoed en volwassenen hun rommel.
Ook mogen kinderen hun kunstjes vertonen.

Amsterdam: (kon geen foto's van R'dam vinden)

Het weer zat ook mee en het was heel druk met heel veel kraampjes.
Ben daar zaterdag ook geweest in Amsterdam. Heb misschien vijf hoofddoeken in totaal geteld. En geen enkele djelabbah- en baarddragende tapijtenkruiper gezien.

Maar ik had helaas geen tijd om even langs de Linnaeussraat een kort eerbetoon voor Theo te gaan brengen.

Toch raar idee achteraf, al die mensen die op die bootjes staan te dansen, terwijl terzelfdertijd Hirsi Ali en Geert Wilders in de gevangenis moeten leven omwille van hun gedachten. Raar land, Nederland.

Laatst gewijzigd door Wreker : 3 mei 2005 om 21:05.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 21:08   #37
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is 'm nou net. Allochtonen zijn gemiddeld veel lager opgeleid en daardoor zijn zij vaker crimineler.
Bijna al mijn familieleden hebben geen hogere opleiding genoten. Mijn ouders hebben zelfs geen diploma van lager secundair.

Toch is er bij ons geen enkele crimineel in de (grote) familie. Hoe zou dat komen?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 21:16   #38
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijna al mijn familieleden hebben geen hogere opleiding genoten. Mijn ouders hebben zelfs geen diploma van lager secundair.

Toch is er bij ons geen enkele crimineel in de (grote) familie. Hoe zou dat komen?
....vaker...

Oud 3 mei 2005, 22:43   #39
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

waarom zou ik bang moeten zijn van een moslim?

niet alle moslims zijn slechte mensen e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 23:57   #40
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat men een lagere opleiding heeft gehad, dat men daarom crimineler is. In dit land, ook nederland, is hongersnood onbestaande, en hebben ook de allerlaagste klassen een dak boven hun hoofd. Enkel de verwaarloosbare kleine uitzonderingen bevestigen deze regel.

Men heeft allang de link Armoede & Allochtone criminaliteit sterk ontkracht, en de oorzaak eerder gelegd bij cultuur & kille afkeer tegen de Westerse maatschappij en haar normen. Wat dat laatste betreft kan ik enkel maar mee akkoord gaan, gezien de zowat de helft van m'n kennissen ondertussen al een strafblad hebben, maar geeneen een lage opleiding heeft/volgt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be