Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2005, 21:41   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit gaat niet over smaken, maar wel over oordelen. Een oordeel is gestoeld op redenen.
Jan, een oordeel is gewoonlijk een emotionele keuze, nadien zoekt men dat naar een of andere reden.
Dat is natuurlijk niet redelijk, het is emotioneel.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 12:24   #22
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Heel de VRT liet zich trouwens van haar slechtste kant zien. Na de verkiezing van kardinaal Ratzinger tot paus werden er alleen maar tegenstanders geïnterviewd (met uitzondering van de heel diplomatische bisschop van Gent), terwijl men de reactie van kardinaal Danneels dik in de verf zette. Eens te meer werd duidelijk dat men bij de VRT de publieke opinie in een bepaalde richting wil stuwen.

Mgr. Léonard is inderdaad niet alleen een heel verstandig maar tegelijkertijd ook beminnelijk man. Juist deze hoge menselijke kwaliteiten weet hij uitstekend te combineren met trouw aan de Kerk en de christelijke leer en ethische waarden.
Ben ik het volledig mee eens. De VRT is zwaar gebuisd tijdens het hele gebeuren rond het overlijden van Johannes-Pauls II en de verkiezing van Benedictus XVI. De etnocentrische navelstaarderij en de bekrompen geest die daar hoogtij viert is gewoon beneden alle peil.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 13:17   #23
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Och mensen toch, gaan we nu al discussies voeren over het woord beschaafd zijn en wat ik al dan niet bedoelde? Het was maar een manier van spreken hoor, ik kon evengoed gezegd hebben dat hij bij mij bekrompen overkomt door geen slecht woord over Opus Dei te kunnen zeggen.
En het is slechts een "emotionele" uiting omdat ik het sch*t heb aan groeperingen die homos haten of rabiate fundamentalistische christenen die denken dat ze zich te mengen hebben in andermans leven. Denk wat je wil maar zo'n instelling vind ik emotioneel gezien zeer onbeschaafd.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 23 april 2005 om 13:18.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 13:20   #24
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Och mensen toch, gaan we nu al discussies voeren over het woord beschaafd zijn en wat ik al dan niet bedoelde? Het was maar een manier van spreken hoor, ik kon evengoed gezegd hebben dat hij bij mij bekrompen overkomt door geen slecht woord over Opus Dei te kunnen zeggen.
En het is slechts een "emotionele" uiting omdat ik het sch*t heb aan groeperingen die homos haten of rabiate fundamentalistische christenen die denken dat ze zich te mengen hebben in andermans leven. Denk wat je wil maar zo'n instelling vind ik emotioneel gezien zeer onbeschaafd.
Iemand die anderen bekrompen noemt omdat zij niet zeggen wat hij wil dat ze zeggen ... is dat niet een beetje hypocriet?
Oud 23 april 2005, 13:34   #25
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Iemand die anderen bekrompen noemt omdat zij niet zeggen wat hij wil dat ze zeggen ... is dat niet een beetje hypocriet?
Je mag het noemen wat je wilt maar mensen die sympathiseren met zo'n groepje xenofoben vind ik inderdaad bekrompen. Het gaat daarom niet over het feit dat hij er niet negatief over was maar het feit dat hij door z'n dubbelzinnig antwoord duidelijk toont dat hij sympathiseert met Opus Dei.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 23 april 2005 om 13:34.
Oud 23 april 2005, 13:41   #26
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Je mag het noemen wat je wilt maar mensen die sympathiseren met zo'n groepje xenofoben vind ik inderdaad bekrompen. Het gaat daarom niet over het feit dat hij er niet negatief over was maar het feit dat hij door z'n dubbelzinnig antwoord duidelijk toont dat hij sympathiseert met Opus Dei.
U gooit gewoon wat scheldwoordenin het rond. Op wat baseert u bv. uw beweren dat Opus Dei "xenofoben" zijn? Bij mijn weten gaat het om een internationale beweging waarbij per definitie mensen van zeer diverse nationaliteiten en culturen aangesloten zijn.

Bovendien is uw redenering zeer merkwaardig. Als ik hier dus weiger om Groen! ondubbelzinnig te veroordelen wil dat zeggen dat ik per definitie een symphatisant van Groen! ben?
Oud 23 april 2005, 14:29   #27
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
U gooit gewoon wat scheldwoordenin het rond. Op wat baseert u bv. uw beweren dat Opus Dei "xenofoben" zijn? Bij mijn weten gaat het om een internationale beweging waarbij per definitie mensen van zeer diverse nationaliteiten en culturen aangesloten zijn.

Bovendien is uw redenering zeer merkwaardig. Als ik hier dus weiger om Groen! ondubbelzinnig te veroordelen wil dat zeggen dat ik per definitie een symphatisant van Groen! ben?
Ik baseer me enkel op hun uitingen over de emancipatie van de vrouw en holebis.
Zei ik iets over veroordelen? Ik bedoel enkel hoe/wat hij antwoordde op die vraag. Op enigzins dubbelzinnige wijze zei hij toch dat hij het helemaal niet eens is met de kritiek op Opus Dei. Daarbij wetende dat hij een zeer conservatief persoon is is het nogal logisch te concluderen dat hij dan ook wel iets heeft tegen feministen, homos en zaken zoals abortus?

Kijk, mij allemaal niet gelaten, maar ik ken de gevolgen van die hetse tegen homos en abortus maar al te goed, dus ik ga geen positief woord over m'n lippen krijgen over mensen die actief meedoen met dit kinderachtig gemoei.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be