Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 27 april 2005, 19:41   #21
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Schandalig, zeg. De uitbreiding van Brussel eisen. Hoe durven ze.
Inderdaad, andermans grondgebied opeisen is niet direct een daad van goed nabuurschap. In elk geval vonden de Tsjechen het niet zo leuk niet toen Hitler Sudentenland anschlusste.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 april 2005, 19:44   #22
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
De democratische meederheid van Wezembeek-Oppem wilt bij Brussel horen.
De Oostenrijkers wilden ook bij nazi-Duitsland horen. Dat gaf Hitler nog niet het recht het land zondermeer an te schlussen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 april 2005, 20:27   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Inderdaad, andermans grondgebied opeisen is niet direct een daad van goed nabuurschap. In elk geval vonden de Tsjechen het niet zo leuk niet toen Hitler Sudentenland anschlusste.
De vergelijking gaat hier evenwel niet op: Sudetenland was al sedert vele eeuwen bewoond door Sudetenduitsers/(Oud)oostenrijkers. Meer zelfs, het gebied was sedert de Middeleeuwen bewoond door Germanen en niet door Slaven.

Slechts door een totaal onjuiste grensafbakening na het opdoeken van het Oostenrijks-Hongaarse Rijk kwamen de Duitsers/(Oud)oostenrijkers uit het Sudetengebied plotseling in een staat terecht waar ze geen enkele affiniteit mee hadden.

Daarenboven werden ze na WO I onmiddellijk geconfronteerd met een heel rauwe en meedogenloze taal- en cultuurrepressie van de Tsjechoslovaakse staat. Niet verwonderlijk dan ook dat de Sudetenbevolking uitgelaten blij was toen de Duitse troepen binnenmarsjeerden.

De vergelijking met de Franstaligen in de Vlaamse Rand gaat dus niet op. De Franstaligen zijn daar "al eeuwenlang", wel integendeel.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 april 2005, 20:29   #24
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De vergelijking met de Franstaligen in de Vlaamse Rand gaat dus niet op. De Franstaligen zijn daar "al eeuwenlang", wel integendeel.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 april 2005, 21:04   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, oei, het late uur begint me parten te spelen
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 april 2005, 22:29   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Originally Posted by BloxbusterMR VOERT DE COMMUNAUTAIRE DRUK OP.

De MR-fractie in de Kamer is van plan een wetsvoorstel in te dienen waardoor Brussel, Vlaams-Brabant en Waals- Brabant zouden worden gehergroepeerd tot één enkele kiesomschrijving. Daardoor zouden alle inwoners in dat gebied zowel voor Franstalige als Nederlandstalige kandidaten kunnen stemmen. Het voorstel komt dus eigenlijk neer op een uitbreiding van de regeling in Brussel-Halle-Vilvoorde.Het initiatief is een antwoord op het wetsvoorstel dat de Vlaamse meerderheidspartijen hebben voorbereid over de splitising van het kiesarrondiddement Brussel-Halle- Vilvoorde. Dat zal aardig eindigen !

Wallonie ijzersterk ! Leve Belgique !
Waarop Hans antwoordde:

Citaat:
Héél mooi voorstel. Wel van ons gepikt, de snoodaards.

Uiteraard staan we hier 100% achter !
Duidelijk genoeg zo?
Oud 29 april 2005, 11:23   #27
Tegendradigaard

Standaard

Vive l'AnSSchluSS..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 2 mei 2005, 14:19   #28
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Egidius
De Duitstaligen vormden wel de meerderheid van de bevolking in het Sudetenland.
In sommige van de gemeenten van de rand spreekt de meerderheid Frans.

Aangezien de gewesten en gemeenschappen op taalbasis ingedeeld worden is het dus voor hen, en eigenlijk ook binnen de Vlaamsnationale ideologie (op taalvlak bekeken) normaal van bij het taalgebied gevoegd te worden wiens taal zij spreken.
Het probleem is dat de Vlaamsnationalisten er gewoon niet uit zijn wat een Vlaming is. Iemand die in Vlaanderen woont (dus ook een Franstalige of andere talen) of louter iemand die Nederlands spreekt (dus niet de Franstalige bewoners van de rand of anderstalige in het Vlaamse gewest)

Zo zie je maar weer welke problemen je creert door politieke entiteiten op taalbasis te organiseren.

ps: Hierbij doe ik geen positieve uitspraak over de verschrikkelijk Duitse agressie die EU meemaakte in de duistere jaren 30-40.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100

Laatst gewijzigd door A : 2 mei 2005 om 14:21.
A is offline  
Oud 2 mei 2005, 17:22   #29
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
De Duitstaligen vormden wel de meerderheid van de bevolking in het Sudetenland. In sommige van de gemeenten van de rand spreekt de meerderheid Frans.
U redeneert als een echte taalnationalist. Pas op: dat is oubollig. En bij mij moet u daar niet mee afkomen: ik zie geen graten in Vlaamse burgers die Frans (of Chinees of whatever) spreken. En ik vind het in tegenstelling tot u al helemaal geen reden om stukken van een ander land of regio te gaan annexeren.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 2 mei 2005, 18:16   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Op logica. De burgemeesters in BHV willen de splitsing. De democratische meederheid van Wezembeek-Oppem wilt bij Brussel horen.
Wees rechtvaardig en maak beiden content.
Wat van de democratische meerderheid in België?
luc broes is offline  
Oud 2 mei 2005, 19:22   #31
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op logica. De burgemeesters in BHV willen de splitsing. De democratische meederheid van Wezembeek-Oppem wilt bij Brussel horen.

Wees rechtvaardig en maak beiden content.
Behoudens het praktische gehalte (zie uitspraak JVDB) vind ik het eigenlijk geen slecht idee.
konden beide partijen van het probleem zich hier maar in terug vinden.
dan zijn de problemen opgelost en kunnen ze zich op nieuwe storten
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 2 mei 2005, 19:31   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Pol
Eigenlijk is de eenvoudigste oplossing het arrest uitvoeren van het Arbitragehof, zonder veel kronkelen. Nieuwe evenwichten zoeken brengt steeds nieuwe onevenwichten met zich mee. Zoals de Franstaligen nu weer hun positie verstrakken en als één man (vrouw) achter de FDF-elite op Vlaams grondgebied komen te staan. Wat begonnen was als een overgangsperiode om die Franstaligen de kans te bieden om de taal van het grondgebied te leren spreken, moet nu nog worden uitgebreid voor die Franstalige elite (denken ze toch van zichzelf en handelen er zeker naar met de steun van Franstalig België).
Als de Vlaamse meerderheidspartijen nog echt enig fatsoen willen opbrengen voor hun kiezers, die ze gelokt hebben met de onbetwistbare belofte van de splitsing, kunnen ze dinsdagnamiddag alleen nog samen met de Vlaamse meerderheid de splitsing stemmen in de parlementaire commissie en het parlement. De belofte vorig jaar met minister president Somers en de Paarse voorzitters Sterckx en Stevaert met de burgemeesters van de rand, kan niet worden gebroken opdat VLD en SPa nog enige geloofwaardigheid zouden kunnen behouden. De dreiging met de alarmbelprocedure moeten ze dan maar effectief uitvoeren, als ze dat dan nog goedvinden. Dat ze dan maar durven de alarmbelprocedure in gang zetten, we beginnen dan niet meer als gijzelaars van de Franstalige minderheid in België en FDF-Brussel. Er moet hoedanook een oplossing komen voor het arrest van het Arbitragehof om grondwettelijk geldige verkiezingen te kunnen houden. Of geven we ook het principe van de democratie op, om die Franstalige elite in Vlaams Brabant te blijven dienen.
Oud 2 mei 2005, 21:06   #33
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Hopla, de onbeschaamde Franstaligen spelen het hard en eisen effectief en blijkbaar eensgezind de uitbreiding van Brussel met de faciliteitengemeenten!
Wij, Vlamingen, eisen NU de stemming in de kamercommissoe over BHV. Laat hen het belletje gebruiken, zij en zij alleen zijn dan verantwoordelijk voor het platleggen van de hele zwik. En daarna kunnen wij eindelijk onze staatsvorming verder afronden...
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline  
Oud 2 mei 2005, 22:33   #34
vlaanderenvrij
Partijlid

Standaard

Kan je je gewoon es de reactie van Elio en co voorstellen mocht er es een Vlaams politicus zeggen: jongen, belt maar, we trekken het ons niet meer aan. Wat zeg je? Het land splitsen? Ik denk nie da wij het zijn die ons daar zorgen over moeten maken hé... *zucht* een mens mag toch dromen hé...
vlaanderenvrij is offline  
Oud 2 mei 2005, 22:42   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Niet de burgemeesters zijn hierin bevoegd, alleen de federale regering en parlement. U moet blijkbaar eens de tekst van de Grondwet bekijken. Taalgeboden materies alsook de wijziging van de taalgrenzen zijn nog steeds exclusieve bevoegdheden van de federale overheid.
Het splitsen van BHV ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 mei 2005, 23:09   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jep.

Maar niet toevallig zitten dezelfde partijen die in de federale regering zitten ook in de Vlaamse, waar ze samen een akkoord ondertekenden.
Oud 3 mei 2005, 08:14   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het splitsen van BHV ook.
Inderdaad, en dat kan onmiddellijk gebeuren vermits de Vlamingen er de meerderheid hebben. En in een democratie...
luc broes is offline  
Oud 3 mei 2005, 08:55   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Democratie die Belgique niet verdraagt.
Evenmin als ons democratisch Rafke.
Oud 3 mei 2005, 14:31   #39
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U redeneert als een echte taalnationalist. Pas op: dat is oubollig. En bij mij moet u daar niet mee afkomen: ik zie geen graten in Vlaamse burgers die Frans (of Chinees of whatever) spreken. En ik vind het in tegenstelling tot u al helemaal geen reden om stukken van een ander land of regio te gaan annexeren.

Egidius
Het Vlaamsnationalisme stoelt op dit oubollige taalnationalisme. Men wijst mensen de vinger om de taal die ze spreken. Ook u doet daar aan mee. Kijk dus eerst maar in eigen boezem. Voor mij doet de taal er niet toe, ik vergeleek uw voorbeeld enkel maar met het dwaze van het FDF en Vlaamsnationaaltaalnationalisme.

Vlaamse staat werd afgebakend op de taal die men sprak, u staat voor een Vlaamse staat, trek uw conclussies...

A is offline  
Oud 3 mei 2005, 14:32   #40
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wat van de democratische meerderheid in België?
Waaro zou een inwoner van pakweg de Panne zich moeten moeien met iets wat het gemeentelijk niveau van Wezenbeek-Oppem aangaat. Of maakt u graag van muggen olifanten?

A is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be