Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2005, 00:35   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Overdreven strafbeleid ?
Als men iemand uit zijn bed sleurt om zijn auto af te pakken en men hem met een hamer op het hoofd slaat als hij de sleutels niet wil geven en men daarvoor maar zes jaar cel geeft ?
Vindt jij dat straf ?
Ik denk dat de modale Belg criminelen van dat kaliber minimum 30 jaar zou geven.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste Belgen de straffen die worden uitgesproken belachelijk mild vinden !
De criminelen mogen blij zijn met zulke milde rechters !
Sedert wanneer doen ze dat?
Sedert de dag dat je die wagens niet meer kan starten door vals contact te leggen! Die dag en niet vroeger. En dat is nog maar een tiental jaar zo en daarvoor werd dat nooit gedaan.
Het is toch normaal? Hoe meer je jezelf beveiligd hoe harder ze toeslaan. Hoe strenger de straffen hoe meer de kat in het nauw gedreven wordt en hoe harder die vecht om te ontkomen.
Stap daar toch eens van vanaf, het zal een pak veiliger worden.
Begrijp dat toch eens. Stel dat je iets mispeuterd en ze maken allemaal jacht op je, met wapens en je weet dat ze gaan schieten of je tientallen jaren de doos gaan indraaien wat ga je dan doen? Terug schieten en proberen ontsnappen natuurlijk.
Maar als je weet dat het allemaal met een minimale straf terecht komt, dan steek je braaf je handjes in de lucht en ga je mee.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 09:41   #22
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Home jackings, car jackings al dan niet gewapend natuurlijk is pas gekomen nadat de veiligheid door middel van sloten en speciale sleutels er aan te pas gekomen zijn.
Vroeger pikten ze een auto als niemand het zag, nu sleuren ze hem er uit omdat ze hem anders niet in gang krijgen. Er zijn geen stielmannen meer te vinden hé.
En als de politie niet gewapend op stap gaat dan doet de crimineel dat ook niet. Geef de politie zware wapens en de crimineel pakt liefst nog ééntje zwaarder. Dat hangt allemaal samen met het overdreven straf beleid dat we aan het voeren zijn.
Dus met andere woorden.......... niets meer sluiten, politie geen wapens meer....... en als ze je huis kome leeghalen, help ze een handje, anders krijgen ze nog last van hun rug.
Oud 30 april 2005, 13:11   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dus met andere woorden.......... niets meer sluiten, politie geen wapens meer....... en als ze je huis kome leeghalen, help ze een handje, anders krijgen ze nog last van hun rug.
Beetje gelijk de engelse bobby's. Werkt perfect! Wie daar van het milieu een wapen durft te trekken wordt uitgespuwd en dus doen ze dat daar meestal niet. Tenzij de echt zware criminaliteit maar daar heb je als burger totaal geen last van.

En ja, laat openstaan zoveel mogelijk en zorg dat er niets te halen is.
Mijn auto staat dag en nacht open. Ik haal mijn radio er uit en papieren die ik nodig heb en de rest kunnen ze zo pakken. Anders slaan ze toch maar een venster in of gebruiken ze een breekijzer en is gans de boel kapot.
Gewoon openstellen en leegmaken.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 april 2005 om 13:13.
Oud 30 april 2005, 14:18   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs een voorlader-musket uit de tijd van Amerikaanse Burgeroorlog,die volgens een nogal uitgebreide en onhandige procedure moet geladen worden is een wapen,en kan dus niet zomaar aangekocht worden,al is het maar om als "item" aan de muur te hangen....

Een dergelijk ding was eigenlijk maar efficient om met 100 tegelijk,in linie opgesteld, afgevuurd te worden...

Stel je voor dat er misdaadsyndikaten ontstaan die opnieuw de vuurlijn-drill gevolgd door de bajonet-charge beoefenen...jaja....goed dat de wet over ons waakt zeg
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 00:24   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Zelfs een voorlader-musket uit de tijd van Amerikaanse Burgeroorlog,die volgens een nogal uitgebreide en onhandige procedure moet geladen worden is een wapen,en kan dus niet zomaar aangekocht worden,al is het maar om als "item" aan de muur te hangen....

Een dergelijk ding was eigenlijk maar efficient om met 100 tegelijk,in linie opgesteld, afgevuurd te worden...

Stel je voor dat er misdaadsyndikaten ontstaan die opnieuw de vuurlijn-drill gevolgd door de bajonet-charge beoefenen...jaja....goed dat de wet over ons waakt zeg
Beetje ver afgedwaalt nietwaar?
Als er al een raid is doen ze dat tegenwoordig wel iets anders. Maar wie gaat nu een raid op burgers gaan doen waar niets mee te halen valt?
Oud 1 mei 2005, 00:32   #26
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

ik ben voor wapenbezit.

maar mijn dodelijkste wapens zijn mijn handen en ellebogen.

een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht, maak dat maar eens duidelijk aan het geboefte dat snachts je woning denkt leeg te moeten maken.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 01:03   #27
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje gelijk de engelse bobby's. Werkt perfect! Wie daar van het milieu een wapen durft te trekken wordt uitgespuwd en dus doen ze dat daar meestal niet.
Halooooo ?????? Werkt perfect ?????????????????????????

sinds ze enige jaren geleden in engeland de burgers hun wapens en sportwapens doen inleveren hebben is de gewapende criminaliteit er op 3 jaar tijd met [size=4]32 procent gestegen[/size] !!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar zoiets is hier niet controleerbaar gezien er geen statistische gegevens over overvallen of moorden met vuurwapens bijgehouden worden......
Oud 1 mei 2005, 01:44   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Halooooo ?????? Werkt perfect ?????????????????????????

sinds ze enige jaren geleden in engeland de burgers hun wapens en sportwapens doen inleveren hebben is de gewapende criminaliteit er op 3 jaar tijd met [size=4]32 procent gestegen[/size] !!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar zoiets is hier niet controleerbaar gezien er geen statistische gegevens over overvallen of moorden met vuurwapens bijgehouden worden......
Zie je wel!
Het is beter wel een wapen te mogen hebben, dat scheelt 32%.
En wie zegt dat ze hier geen statistieken hebben?
Oud 1 mei 2005, 05:19   #29
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Daar heb je ook gelijk in.
In België pakt men wie man kan pakken.
Van de echte criminelen zijn ze precies bang.
Echter, de enige eerlijk wapenbezitter die ik ken is iemand die op levenloze dingen schiet, zoals blikjes of kleiduiven of pijpkes op de kermis.
Dat kan wel leuk zijn.
Maar die agressieve mannekes die alles weten van een Magnum tot een weet ik wat van zoveel .mm enz. mag men gerust zijn wapens afpakken.
Wapens verzamelen is geen postzegels verzamelen.
De "gewone" mannen bij de nazi's die de joden doodschoten waren wel dikwijls al bij de politie of dergelijke toen de oorlog begon.
Het waren geen echte SS'ers, maar toch.
Neen. Iemand die van wapens houdt vind ik per definitie verdacht.
En de jacht mag van mij ook afgeschaft worden. Ik vind dat barbarij.
Je kan ook jagen met een fototoestel.
[font=Times New Roman][size=3]Wa een zever man![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Mijn beste vriend is een wapenverzamelaar heeft ondertussen 10 wapens thuis gaande van magnum tot fal![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Voor jou is hij dus geen normale persoon![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Van vooringestelheid gesproken zeg![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hij werkt heeft 2 dochters is gelukkig getrouwd en loopt niet rond met zijn wapens met het gedacht om alles omver te schieten dat hij ziet![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]En het is hier gemakkelijk om over homejacking te praten als men het niet heeft meegemaakt![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hij heeft dat aan den lijve ondervonden(met een kind van 4 maanden oud in de andere slaapkamer kan ik je verzekeren dat er van alles in je hoofd spookt)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als er nu nog één inbreker komt krijgt die gegarandeerd een kogel in ze boog en ik kan hem alleen maar gelijk geven![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]MAMBO en hoe ga je je voelen als uwen auto weg is?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als je die nodig hebt voor het werk![/size][/font]

Laatst gewijzigd door ago : 1 mei 2005 om 05:21.
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 09:03   #30
jef
Gouverneur

Standaard

Als ik Mambo kan volgen kunnen we beter de misdaad legaliseren. de zware car-jacking zijn volgens hem een gevolg van de betere beveileging van de wagens, we kunnen dus beter onze auto NIET op slot doen en de sleutel op het kontakt laten zitten. Spijtig kunnen we dan wel een boete oplopen terwijl de car-jackers na het oppaken terug in vrijheid worden gesteld.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 09:05   #31
jef
Gouverneur

Standaard

Een groot voordeel van het legeliseren van de criminaliteit is dat Guyke kan uitpakken met statestieken dat de misdaad spectakulair gedaald is.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 09:05   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]Wa een zever man![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Mijn beste vriend is een wapenverzamelaar heeft ondertussen 10 wapens thuis gaande van magnum tot fal![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Voor jou is hij dus geen normale persoon![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Van vooringestelheid gesproken zeg![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hij werkt heeft 2 dochters is gelukkig getrouwd en loopt niet rond met zijn wapens met het gedacht om alles omver te schieten dat hij ziet![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]En het is hier gemakkelijk om over homejacking te praten als men het niet heeft meegemaakt![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hij heeft dat aan den lijve ondervonden(met een kind van 4 maanden oud in de andere slaapkamer kan ik je verzekeren dat er van alles in je hoofd spookt)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als er nu nog één inbreker komt krijgt die gegarandeerd een kogel in ze boog en ik kan hem alleen maar gelijk geven![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]MAMBO en hoe ga je je voelen als uwen auto weg is?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als je die nodig hebt voor het werk![/size][/font]
Als hij binnen de eerste 6 maanden weg is krijg ik een mooie nieuwe en nadien zou ik nergens zo een goede prijs krijgen. Wees dus blij!
Niet dat ze daarvoor moeten binnenkomen, dat wil ik niet gezegd hebben.
En daarbij ge moet uw sleutel niet laten zitten hé.
Oud 1 mei 2005, 09:09   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Als ik Mambo kan volgen kunnen we beter de misdaad legaliseren. de zware car-jacking zijn volgens hem een gevolg van de betere beveileging van de wagens, we kunnen dus beter onze auto NIET op slot doen en de sleutel op het kontakt laten zitten. Spijtig kunnen we dan wel een boete oplopen terwijl de car-jackers na het oppaken terug in vrijheid worden gesteld.

Tussen legaliseren en te zwaar vervolgen ligt een waaier van verschil. Ik zeg nergens dat ze moeten legaliseren maar ze moeten minder zwaar vervolgen.
Kijk naar amerika met straffen tot soms 1000 jaar voor soms nietmandal maar gewoon omdat het 3é keer is of zo. Die zijn verwonderd dat ze dan met een uzi rondlopen en iedere getuige proberen omver te schieten.
En hier zijn de car-jackings pas begonnen als ze de sleutels beginnen coderen zijn. Daarvoor was dit ons een onbekent fenomeen.
Oud 1 mei 2005, 09:10   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En recht op een wapen is geen recht op schieten hé.
Vraagje; hoeveel wapens schat je dat er nu in omloop zijn en hoeveel staan er op straat te schieten?
Niemand toch.
Oud 1 mei 2005, 09:18   #35
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje gelijk de engelse bobby's. Werkt perfect! Wie daar van het milieu een wapen durft te trekken wordt uitgespuwd en dus doen ze dat daar meestal niet. Tenzij de echt zware criminaliteit maar daar heb je als burger totaal geen last van.

En ja, laat openstaan zoveel mogelijk en zorg dat er niets te halen is.
Mijn auto staat dag en nacht open. Ik haal mijn radio er uit en papieren die ik nodig heb en de rest kunnen ze zo pakken. Anders slaan ze toch maar een venster in of gebruiken ze een breekijzer en is gans de boel kapot.
Gewoon openstellen en leegmaken.
En waar woon jij?
Ik heb nog geen TV en DVD-speler.
Ik wil er liefst niet teveel moeite voor doen, let wel, leg de gebruiksaanwijzing erbij....... ik ben geen straffe in die dingen.

Ik ben akkoord dat wapengedrag aan banden moet gelegd worden, maar om nu te zeggen dat de 'verbaliserende macht' zijn wapens moet afgooien.......
Daarom dat de 'crimies' het nog niet doen, die zijn al voorzien.

Gewoon enorm strenge straffen voor illegaal wapenbezit, dat zou al genoeg moeten zijn....... en niet dat soft gedoe van 1/3 van de straf en ge moogt wandelen.
Illegaal wapen........... zitten!
Oud 1 mei 2005, 12:11   #36
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Het recht op een wapen staat gelijk met het recht op verdediging.
Oud 1 mei 2005, 18:53   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
En waar woon jij?
Ik heb nog geen TV en DVD-speler.
Ik wil er liefst niet teveel moeite voor doen, let wel, leg de gebruiksaanwijzing erbij....... ik ben geen straffe in die dingen.

Ik ben akkoord dat wapengedrag aan banden moet gelegd worden, maar om nu te zeggen dat de 'verbaliserende macht' zijn wapens moet afgooien.......
Daarom dat de 'crimies' het nog niet doen, die zijn al voorzien.

Gewoon enorm strenge straffen voor illegaal wapenbezit, dat zou al genoeg moeten zijn....... en niet dat soft gedoe van 1/3 van de straf en ge moogt wandelen.
Illegaal wapen........... zitten!
Sorry het is het omgekeerde.
Niet dat nichterige gedoe van enorm strenge straffen voor bezit maar gewoon straffeloos u eentje kunnen aanschaffen wie dat wenst.
Aanschaffen en gebruik is gans wat anders. Ongewenst staan schieten op straat dat mag gestraft worden natuurlijk. Gebruiken op schietbanen en binnen veilige discours mag ongestraft en iedereen moet er welkom kunnen zijn.
Het is toch beter een veilig wapen te hebben dan zo'n oude trommelstok van de tijd van hitler zekers?
En mensen kunnen daar plezier in hebben van zo eens te gaan schieten ergens waar dat mag, waarom niet?
Zo hebben we nog een grote inkomst uit onze eigen wapenstal ook alweer trouwens. Bovendien zelfs vele vrouwen zouden maar al te graag ook eens gaan schieten of zoiets kunnen kopen!

Trouwens ik vind dat recht op duel ook zou moeten kunnen!
Wat nog niet wil zeggen dat je het verplicht moet aanvaarden.

Elk zijn mening en dat is de mijne.
Oud 2 mei 2005, 06:23   #38
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als hij binnen de eerste 6 maanden weg is krijg ik een mooie nieuwe en nadien zou ik nergens zo een goede prijs krijgen. Wees dus blij!
Niet dat ze daarvoor moeten binnenkomen, dat wil ik niet gezegd hebben.
En daarbij ge moet uw sleutel niet laten zitten hé.
[font=Times New Roman][size=3]En denk je dat iedereen een diefstal verzekering kan betalen?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Stel je koopt een nieuwe auto één die in het budget past maar toch ook telt daar je nog je hypothecaire hebt lopen.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Uit economische overweging besluit je geen diefstal meer te nemen na 1 jaar.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]En redeneer je erbij den auto staat toch binnen als het nacht is![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan komt een sympathieke homejacker even langs![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Auto weg![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar jij neemt dat nog sportief op daar het de schuld is van uzelf als die bij u thuis is komen schoppen(ik moet het maar niet beter hebben dan die sukkelaar)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar nu komt het he[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Amai, ik ben hier nog aant betalen voor een auto die gestolen is en kheb er één nodig om te werken(wat van dien homejacker niet het geval is).[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ga jij dan maar naar je bankdirecteur die zal zijn mensenlieve kant tonen en je lening seponeren om dan spontaan een nieuwe toe te staan aan een nog lagere intrest voet![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Iedereen content den homejacker,jij,den bankdirecteur,den autoverdeler![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Jammer genoeg zal het zo niet gaan en staat heel je gezin in den stront![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]De bankdirecteur zal je vriendelijk zeggen dat ze niet meer kunnen lenen aan jou omdat je het toegelaten limiet zou overschrijden![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dus behalve als je een paar miljoentjes staan hebt zit je duidelijk in de stront![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Vind je den inbreker nog altijd zo sympathiek? [/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 07:46   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]En denk je dat iedereen een diefstal verzekering kan betalen?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Stel je koopt een nieuwe auto één die in het budget past maar toch ook telt daar je nog je hypothecaire hebt lopen.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Uit economische overweging besluit je geen diefstal meer te nemen na 1 jaar.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]En redeneer je erbij den auto staat toch binnen als het nacht is![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan komt een sympathieke homejacker even langs![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Auto weg![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar jij neemt dat nog sportief op daar het de schuld is van uzelf als die bij u thuis is komen schoppen(ik moet het maar niet beter hebben dan die sukkelaar)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar nu komt het he[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Amai, ik ben hier nog aant betalen voor een auto die gestolen is en kheb er één nodig om te werken(wat van dien homejacker niet het geval is).[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ga jij dan maar naar je bankdirecteur die zal zijn mensenlieve kant tonen en je lening seponeren om dan spontaan een nieuwe toe te staan aan een nog lagere intrest voet![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Iedereen content den homejacker,jij,den bankdirecteur,den autoverdeler![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Jammer genoeg zal het zo niet gaan en staat heel je gezin in den stront![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]De bankdirecteur zal je vriendelijk zeggen dat ze niet meer kunnen lenen aan jou omdat je het toegelaten limiet zou overschrijden![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dus behalve als je een paar miljoentjes staan hebt zit je duidelijk in de stront![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Vind je den inbreker nog altijd zo sympathiek? [/size][/font]
Vanaf een zeker bedrag is dergelijke verzekering toch al een voorwaarde om uw lening of leasing te kunnen krijgen. Onder dat bedrag gaan ze geen home jacking doen want het brengt te weinig op!
Maar om home jacking te lijf te kunnen gaan, want idd je zal het maar voorhebben vind ik dat het recht om een wapen te bezitten en de bijkomende wet op zelfverdediging moet kunnen aansluiten op wat jij zegt.
Dus ik klap de diefstal niet goed, heb er wel enig begrip voor soms maar soms lokt men de problemen zelf een beetje uit door alles over te beveiligen.
En van de kant van de snoodaart bekeken? Die zal zich ook aanpassen aan de situatie en als die te gevaarlijk begint te worden dan doet die gevaarlijk ook. Het klint mss. niet zo leuk maar het is wel zo.
Oud 2 mei 2005, 10:37   #40
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens ik vind dat recht op duel ook zou moeten kunnen!

Elk zijn mening en dat is de mijne.
Die eerste zin............. nou, dat is dan een brug (of tien) te ver.

Die tweede, daarom is dit een forum en ben ik blij anderen hun mening te kunnen lezen, om zo de mijne te kunnen vergelijken, kijken wat er 'onder de mensen' leeft en desnoods mijn mening bijschaven als de argumenten goed zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be