Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 juni 2003, 14:15   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Dat heb ikj in een andere draad al toegelicht.
En welke was dat dan?
Welke was dat dan???
Patriot, ge zijt ne vuile leugenaar...
Oud 10 juni 2003, 15:15   #22
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Tsja, je gaat ervan uit dat het 1-man 1-stemprincipe aanvaardbaar is voor de Walen? Je hoopt toch niet dat die hun bevoorrechte positie zullen opgeven, waarin zij met een meerderheid van de minderheid alles kunnen tegenhouden?

Bovendien zal er altijd wel een Waalse en een Vlaamse keus zijn. Kijk maar naar de Koningskwestie en het referendum daarover in maart 1950:
Mja en u gaat ervan uit dat dat niet mogelijk is! Ik denk als er ooit referenda ingevoerd zouden worden dat het toch wel een vanzelfsprekendheid dient te zijn dat elke stem evenveel waard is. Verwijzen naar 1950 vind ik dan ook een beetje vergezocht. Ten slotte kunnen tijden veranderen. (zo erg vond ik het trouwens niet dat de Walen toen gelijk kregen, maar dat doet er hier niet veel toe zeker )
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 10 juni 2003, 18:38   #23
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Verwijzen naar 1950 vind ik dan ook een beetje vergezocht. Ten slotte kunnen tijden veranderen. (zo erg vond ik het trouwens niet dat de Walen toen gelijk kregen, maar dat doet er hier niet veel toe zeker )
Wat is er dan wel in wezen veranderd? De Walen zijn nog altijd met minder, en ze vinden het nog steeds onaanvaardbaar dat zij geminoriseerd zouden worden in een democratisch proces. Dat is begrijpelijk, maar hun koppig vasthouden aan het Belgisch kader maakt dat wel hypocriet.

Maar ik zou zeggen: Ga het maar in Wallonië uitleggen, uw voorstel van 1Man, 1Stem. Pek en veren, dat is het beste dat je gaat krijgen vrees ik.
zorroaster is offline  
Oud 17 juni 2003, 21:00   #24
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Met een BUB-regering zou dat geen enkel probleem zijn.
Hans1 is offline  
Oud 17 juni 2003, 21:06   #25
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Met een BUB-regering zou dat geen enkel probleem zijn.
Tja, die glazenbol weer zeker!! U komt er zo nog wel denk ik, uw politieke tegenstanders zullen verstomd staan van uw intelligente onderbouwde replieken...
alpina is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be