Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2005, 23:10   #21
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Als Turkije in de EU komt, zullen de Koerden hoogstwaarschijnlijk even goed als de Basken behandeld worden.
Laat ons maar eerst eens zien of Turkije dat wel kan. Zulke chantage werkt niet en werd al door de nazi's gebruikt om joden uit te moorden: stop de oorlog, of...
Oud 1 mei 2005, 02:25   #22
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
het stoort mij niet dat er turken in een bmw zitten maar die doen alles om het te laten zien...

Er reed zo een bmw met 5 turken voor mij vandaag. Plots stopt die en stappen al die turken deruit ;o (wtf????) ze gaan rond hun auto en stappen terug in... resultaat : ik moest wachten..

ik ben nog altijd aan het denken : waarom hebben ze het gedaan ? waarom gedragen turken zich overal zo ? kunnen ze iets anders dan stoeffen ? hun gezichtjes zijn ook meestal uitdagend en niet vriendelijk
Shizie doet het weer.

Ze zagen vast een sukkel die stond te wachten om 'gepakt' te worden. Gij valt zeker te hard op met jouw duivelkop.

Maar hoe weet je eigenlijk dat die mannen Turken waren?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 05:38   #23
puud
Parlementslid

Standaard

Aan Shizie
Ik heb net hetzelfde tegengekomen.
Er stonden hier gisteren 35 BMW's voor mijn deur met allemaal turken die voortdurend in en uitstapten en ge had hun smoel moeten zien.
Er zat één Marokkaan tussen (te herkennen aan zijn smoel).
Wat kwam die daar doen?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 08:48   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
We zijn nog niet aan de nieuw patatten, zegt mijn moeke...

Bron: www.nu.nl
Aan onze would-be kommunistische forumbroedertjes: we waren hier in Vlaanderen-Wallonië nog niet aan ons nieuw patatten toen de CCC haar bommenkampagne begon. Hoe lang geleden?
Aan onze kokosnoot-harde blokkertjes: nieuw patatten met de Bende van Nijvel-achtige aanslagen?

En al die Turken die in- en uitstappen in dure wagens .... ik heb er een duaal gevoelen over.
Enerzijds: laat die gasten maar doen met hun speelgoed, ik ken genoeg Vlaamse pubers die met hun brommertjes ook show verkopen. Late pubers soms, die Turken, soms tot hun 75 jaar ...
Anderzijds: ze beseffen vaak zelf niet, of ze beseffen het maar al te goed, dat ze door hun gedrag, dat voor onze kultuur als bedreigend en angstaanjagend overkomt, de mensen ongerust maken. Zo gooien ze hun eigen multikul- en moslimruiten in.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 10:03   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Turkije in de EU komt, zullen de Koerden hoogstwaarschijnlijk even goed als de Basken behandeld worden.

Waarom kan dat niet zonder Europa?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2005 om 10:05.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 11:17   #26
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Willen ze dat wel? Een vriendin was er pas nog op vakantie, heeft daar met wat mensen gebabbeld enzo. Volgens haar ziet 80% van de Turken de EU niet eens zitten.

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 1 mei 2005 om 11:22.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 12:05   #27
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom kan dat niet zonder Europa?
Gewoon een spelletje afdreigen: als wij niet bij de EU komen, gaan we Koerden vermoorden. De nazi's hadden ook al zo'n praktijken.
Oud 1 mei 2005, 13:09   #28
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Shizie doet het weer.

Ze zagen vast een sukkel die stond te wachten om 'gepakt' te worden. Gij valt zeker te hard op met jouw duivelkop.

Maar hoe weet je eigenlijk dat die mannen Turken waren?
Hoe herken je turken ? misschien aan hun agressieve niet europese koppen ? of aan de turkse vlaggen die ze erg graag van achter hun auto soms leggen ?

De meeste turken zijn show mannekes, in dit geval probeerden ze hun minderwaardigheidscomplex te verbergen achter een dure autoke.
Hier op de forums doen ze het door Turkije de hemel in te prijzen en door ons te overtuigen dat de wereld zonder turkije niet verder kan ...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 13:21   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Shizie, ik heb een msn contactpersoon in Turkije. Een vrouw. En ze heeft een hekel aan die macho's ginders.

Tja ,als christene in Istanbul zal ze wel meer problemen hebben zeker?
Oud 1 mei 2005, 14:02   #30
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Hoe herken je turken ? misschien aan hun agressieve niet europese koppen ? of aan de turkse vlaggen die ze erg graag van achter hun auto soms leggen ?

De meeste turken zijn show mannekes, in dit geval probeerden ze hun minderwaardigheidscomplex te verbergen achter een dure autoke.
Hier op de forums doen ze het door Turkije de hemel in te prijzen en door ons te overtuigen dat de wereld zonder turkije niet verder kan ...
Hoe bedoel je niet-europese koppen? Zijn de Grieken en Zuid-italianen volgens jou dan ook niet-europeanen? De Turken of beter gezegd de Grieken en Zuid-Italianen(en nog andere maar om concrete voorbeelden te geven) lijken hard op de Turken.

Waar ergens woon je weer? Want over het algemeen zijn de Turken wel rustige mensen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 14:19   #31
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Aan onze would-be kommunistische forumbroedertjes: we waren hier in Vlaanderen-Wallonië nog niet aan ons nieuw patatten toen de CCC haar bommenkampagne begon. Hoe lang geleden?
Aan onze kokosnoot-harde blokkertjes: nieuw patatten met de Bende van Nijvel-achtige aanslagen?
CCC = franstaligen.
Bende van Nijvel = franstaligen.
Oud 1 mei 2005, 14:24   #32
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Wat ene hoop schele zever hier, iedereen spreekt hier van dé rurken, dé italianen, dé vlamingen...
What the fuck! Als je ergens iemand tegenkomt die problemen maakt, maakt nie uit hoe ie eruit ziet of vanwaar ie komt, dan is dat die kerel die problemen maakt en niet zijn verre familie die nog Istanboel woont, die mensen hebben daar toch geen zak mee te maken, die wonen meer dan 2000km verder, ik vind dat iedereen hier nogal redelijk debiel over doet. Al die veralgemeningen...

Ik woon in Belgisch Limburg in Opglabbeek, langs Genk, maar kom niet af met die vlaams-nationalistische zever, ik zit nu m'n 4e jaar op kot in Kortrijk en kheb dus niks gemeen met die mensen van daar, ze wonen in Vlaanderen ja, SO? Ik versta maar de helft van dat West-Vlaams gebrabbel, ik voel me bijvoorbeeld veel eerder thuis in Nederlands Limburg, 't voelt niet alsof je je land verlaat, je blijft in Limburg hé, maar daar houd het ook op, nationalisme is dom en leid alleen maar tot discriminatie want je gaat je eigen natie als superieur zien tegenover een ander waardoor je niet meer open staat voor andere, nieuwe dingen...

(de reden waarom ik zo ver van huis op kot zit is omdat ik die studierichting enkel daar kan volgen, is uniek, als je me niet gelooft --> www.pih.be , richting MCT)
Oud 1 mei 2005, 14:37   #33
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Lees
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ik woon in Belgisch Limburg in Opglabbeek, (...) ik zit nu m'n 4e jaar op kot in Kortrijk en kheb dus niks gemeen met die mensen van daar, (...) Ik versta maar de helft van dat West-Vlaams gebrabbel, ik voel me bijvoorbeeld veel eerder thuis in Nederlands Limburg, (...) je blijft in Limburg hé, (...)
En
Citaat:
nationalisme is dom en leid alleen maar tot discriminatie want je gaat je eigen natie als superieur zien tegenover een ander waardoor je niet meer open staat voor andere, nieuwe dingen...
Citaat:
Wat ene hoop schele zever hier,
Inderdaad.
Oud 1 mei 2005, 14:39   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Krizis, je hebt gelijk, je kan geen slechte voorbeelden gebruiken om een hele bevolkingsgroep te stigmatiseren.

Toch is het de norm. Altijd en overal, in het heden, verleden en toekomst. Een wij en zij ding.
Oud 1 mei 2005, 14:59   #35
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik voel me bijvoorbeeld veel eerder thuis in Nederlands Limburg, 't voelt niet alsof je je land verlaat, je blijft in Limburg hé, maar daar houd het ook op, nationalisme is dom en leid alleen maar tot discriminatie want je gaat je eigen natie als superieur zien tegenover een ander waardoor je niet meer open staat voor andere, nieuwe dingen...
Je voelt je eerder thuis in Nederlands-Limburg, verneem ik hier toch niet een soort Limburgs 'nationalisme' ?

Dus laat we maar beter het songfestival, het WK voetbal, de olympische spelen en dergelijke afschaffen.. en kom niet af dat je trots bent als Belg op Kim of Justine, want nationaliteitsgevoel is toch een slecht gegeven?
Oud 1 mei 2005, 15:28   #36
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Dude,
ge moet wel de hele zin lezen hè! Ik zei:
"'t voelt niet alsof je je land verlaat, je blijft in Limburg hé, maar daar houd het ook op"
Met, "daar houd het ook op" wil ik zeggen, en verder niets, ik heb niet de behoefte om met een Limburgse vlag te gaan zwaaien die 100 jaar geleden ontworpen is op dag van de Limburger ofzo... Ik wil zeggen, Nederlands Limburg en Belgisch Limburg, dat heeft meer met mekaar gemeen dan Belgisch Limburg met West-Vlaanderen, meer wou ik niet zeggen en nee, Limburgs nationalisme daar voel ik ook niks voor, ik ben inwoner van planeet Aarde.
Ik ben ook niet trots op Kim of Justine, wat heb ik dermee te maken dat die tenissen, die wonen toevallig in't zelfde land ja, so?
Oud 1 mei 2005, 15:56   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Willen ze dat wel? Een vriendin was er pas nog op vakantie, heeft daar met wat mensen gebabbeld enzo. Volgens haar ziet 80% van de Turken de EU niet eens zitten.
't Is mijn woord tegen 't jouwe; maar met mijn meerdere keren vakantie in Turkije, en met Turkse kollega's op 't werk, heb ik een duidelijk omgekeerde indruk.
Wat misschien wel waar is: 80 procent gelooft niet goed dat die droom zal uitkomen, maar dat dachten de Spanjaarden uit Extramadura wellicht ook wel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 15:59   #38
cashflow
Banneling

Standaard

dit is een ijdele discussie.
Tegen dat Turkijke ooit kans gaat maken om mee te praten, is de EU al verbrokkeld in duzend gruzelmenten.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:01   #39
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Wij zijn deze vakantie nog in Turkije geweest.
In het begin was het overgrote deel van de bevolking voor, maar het aantal tegenstanders groeit inderdaad.
De mensen die voor zijn nog steeds in de meerderheid denk ik, maar het verschilt waarschijnlijk ook per plaats.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 1 mei 2005 om 16:02.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:01   #40
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
't Is mijn woord tegen 't jouwe; maar met mijn meerdere keren vakantie in Turkije, en met Turkse kollega's op 't werk, heb ik een duidelijk omgekeerde indruk.
Wat misschien wel waar is: 80 procent gelooft niet goed dat die droom zal uitkomen, maar dat dachten de Spanjaarden uit Extramadura wellicht ook wel.
Ik geloof je best hoor, ik vond het al vreemd dat ze dat zei.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be