Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2003, 17:52   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Tot mijn diepe spijt dien ik te melden dat de B.U.B. nog altijd springlevend is !
Er zit iets fundamenteels mis als de voorzitter van een partij het spijtig vindt te melden dat zijn partij springlevend is.
Oud 22 mei 2003, 17:57   #22
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

En ik denk dat u hier weer aantoont dat het IQ van de gemiddelde Vlaams-nationalist niet verder reikt dan tot het roepen van: "Vlaanderen onafhankelijk!"
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 17:58   #23
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelfaceke
En ik denk dat u hier weer aantoont dat het IQ van de gemiddelde Vlaams-nationlist niet verder reikt dan tot het roepen van: "Vlaanderen onafhankelijk!"
Nou, zo'n scheldtirade uit uw monf onthaal ik gewoon op hoongelach
Oud 22 mei 2003, 17:59   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Monf, is dat Vlaemssch?
Oud 22 mei 2003, 18:04   #25
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
En ik denk dat u hier weer aantoont dat het IQ van de gemiddelde Vlaams-nationlist niet verder reikt dan tot het roepen van: "Vlaanderen onafhankelijk!"
Nou, zo'n scheldtirade uit uw monf onthaal ik gewoon op hoongelach
Scheldtirade? Neen hoor, dit is gewoon een vaststelling...
Oud 22 mei 2003, 18:10   #26
Tantist

Standaard

Citaat:

Scheldtirade? Neen hoor, dit is gewoon een vaststelling...
Maakt niet uit, ik neem mensen met een IQ van onder de 20 en/of leugenaars toch niet ernstig, of het nu gescheld is, of dat ze iets "vaststellen".
Oud 22 mei 2003, 18:19   #27
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik denk dat u hier weer aantoont dat het IQ van de gemiddelde Vlaams-nationalist niet verder reikt dan tot het roepen van: "Vlaanderen onafhankelijk!"
Ik moet helaas vaststellen dat u het bent die steeds uitpakt met dezelfde slogans. Geef trouwens eens wat argumenten om Belgie unitair te maken, dan kunnen we direct jou IQ eens testen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 18:38   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Geen enkel probleem.

1. Dit land telt nu 58 ministers, dat is een record. Wanneer we gaan splitsen, komen daar nog maar eens ministers bij. Lijkt mij een dure zaak, niet?
Maak gewoon één drietalige regering, zoals het hoort.

2. Europa is hét voorbeeld bij uitstek. Wij zijn het perfecte voorbeeld voor Europa, in plaats van alles te willen splitsten, zouden we verdorie fier moeten zijn op België.

3. Is het overigens Wallonië niet dat ons destijds heeft geholpen om er terug bovenop te komen?

4. De zogenaamde transfers die jullie aanhalen zijn gewoon ronduit overdreven. Zullen we het een keer hebben over de transfers naar Limburg? Over de transfers naar het Vlaams Blok zelf?

Ik ben als Belg geboren, ben daar fier op en zal dat altijd blijven!
Oud 22 mei 2003, 18:50   #29
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem.

1. Dit land telt nu 58 ministers, dat is een record. Wanneer we gaan splitsen, komen daar nog maar eens ministers bij. Lijkt mij een dure zaak, niet?
Zo fout als het maar zijn kan. Denkt u dat we de Belgische ministers gaan behouden als Belgie er niet meer is misschien? Natuurlijk niet, als we Belgie splitsen nemen we gewoon het Vlaams parlement als nieuwe en enige parlement, we zullen het dus kunnen stellen met minder ministers als nu.
Gewoon een drietalige regering zoals het hoort: wie zegt dat dat zo hoort? De koning? En wie zegt dat dat gewoon is? In welk land heeft men zo nog een drietalige regering???

Citaat:
2. Europa is hét voorbeeld bij uitstek. Wij zijn het perfecte voorbeeld voor Europa, in plaats van alles te willen splitsten, zouden we verdorie fier moeten zijn op België.
Europa zal een confederale unie worden en geen unitaire staat anders zou het trouwens idioot zijn om Belgie te behouden want daar is per definitie geen plaats voor in een unitaire staatsvorm. Ik denk dat iedereen nog al zal lachen als men Belgie gaat nemen als het ideale voorbeeld voor Europa, elke dag communautaire problemen en dat reeds sinds haar oprichting, laten we fier zijn!

Citaat:
3. Is het overigens Wallonië niet dat ons destijds heeft geholpen om er terug bovenop te komen?
Neen, er zijn nooit geldstromen van Wallonie naar Vlaanderen geweest er zijn wel veel Vlamingen geweest die voor hongerlonen moesten gaan werken in de Waalse industrie, maar dat is slechts een nuance voor de Belgicisten.

Citaat:
4. De zogenaamde transfers die jullie aanhalen zijn gewoon ronduit overdreven. Zullen we het een keer hebben over de transfers naar Limburg? Over de transfers naar het Vlaams Blok zelf?
Die transfers zijn niet overdreven, ze zijn enkele jaren geleden berekend door de KBC geen enkele studie heeft die transfers al tegengesproken. Er is nog geen studie geweest over transfers naar Limburg, en er is ook niemand die beweert dat er zulke ongehoorde transfers zijn, dit staat wel in scherp contrast met de Noord-Zuid transfers, niet? De trasfers naar het blok zijn inderdaad overdreven maar dat is dan ook de Belgische staat haar schuld en niet die van de Vlaamsnationalisten.

Citaat:
Proficiat!
Oud 22 mei 2003, 18:53   #30
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is ook nog altijd niet onafhankelijk he!
Nog niet inderdaad.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 18:55   #31
Tantist

Standaard

We veronderstellen dat u begint met een IQ van 100. Per slim ding dat je zegt, komt er 10 bij. Per dom, gaat er 10 af...

Citaat:
Geen enkel probleem.

Wanneer we splitsen, verdwijnen er juist ministers. Of denk je dat Vlaanderen nood heeft aan 58 ministers? IQ 90. Dat u spreekt over een drietalige regering vind ik dan weer positief, omdat de BUB voor het eerst zijn discriminatie laat vallen tegen de Duitstaligen. IQ 100.

Citaat:
Dat wij het perfecte voorbeeld zijn voor Europa, is lachwekkend. Allerlei institutioneel onrecht hier is helemaal geen pluspunt. IQ90. Eerder de trend om te decentraliseren en het bestuur dichter bij de burger te plaatsen, zoals de flaminganten dat voorstaan, is een voorbeeld voor Europa. IQ80. Internationale trends tot decentralisatie wijzen daar op (UK, Spanje, op kousevoeten Frankrijk (lichtjes door Corsica),...) IQ70.

Citaat:
Prof. Juul Hannes toont aan dat Wallonië ons vroeger ook uitgebuit heeft. SZ bestond toen nog niet, maar waar Arm Vlaanderen 44% van de belastingen betaalde, in de armste periode sinds eeuwen, kreeg het slechts 37% van de investeringen terug. IQ60. (deze mythe raakt maar niet uitgeroeid bij de belgicisten, ook al hebben zij geen cijfermateriaal, maar wij wel voor het tegendeel).

Citaat:
Die transfers binnen Vlaanderen zijn peanuts in vergelijking met de 8,5 miljard euro die naar Wallonië gaan. Ze bedragen slechts enkele tientallen miljoenen, en ik heb er nog geen kat over horen klagen, juist omdat ze effectief zijn. IQ50. Bovendien is het Vlaams Blok inderdaad een mooie provincie, die veel te veel geld krijgt IQ40.

Citaat:
Hoe kun je nu fier zijn op iets waar je geen verdienste aan hebt? IQ30.

Ik moet mij trouwens verontschuldigen: ik zei dat u een IQ van 20 had, blijkbaar heb ik me vergist, het is meer. 30 dus
Oud 22 mei 2003, 20:20   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu fier zijn op iets waar je geen verdienste aan hebt?
Dus je bent ook niet trots dat je Vlaming bent?
Is genoteerd.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 23:03   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Is genoteerd.
Fierheid op je volkskundige achtergrond heeft niets met "verdiensten" te maken, maar het zich gedragen en ingebed weten door en in een volk met een bepaalde geschiedenis, waarden en normen. Daaraan mogen deelnemen en zelfs daartoe iets bijdragen vormt een reden tot fierheid. Deze fierheid is tegelijkertijd een oproep het erfgoed te bewaren en er ook iets mee te doen voor de verdere ontwikkeling van je volk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 23:29   #34
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Is genoteerd.
hoe zou je nu trots kunnen zijn op een paspoort waar "belg" op staat hé? Wat is de inhoud van dat Belg zijn? Bestaat er een belgisch volk? Wat is de gemeenschappelijke taal, cultuur, geschiedenis van dat volk dan? belgië is een artificieel gegeven. Ik voel mij net zogoed belg als Braziliaan, ik heb er als sociale identiteit net zo min voeling mee. België is een staat, geen natie.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 23:35   #35
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Wauw, en u voelt zich wel Vlaams waarschijnlijk? Waarom? Wat is er zo typisch Vlaams? Waarom voelt u zich meer verbonden met Kim Clijsters dan met Justin Henin? ...l
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 23:40   #36
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Wauw, en u voelt zich wel Vlaams waarschijnlijk? Waarom? Wat is er zo typisch Vlaams? Waarom voelt u zich meer verbonden met Kim Clijsters dan met Justin Henin? ...l
Om dat Kim veel sympathieker is natuurlijk, dat kan je nu toch moeilijk ontkennen? En ze is nog beter ook!
Oud 22 mei 2003, 23:43   #37
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

En Limburgs!
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2003, 23:49   #38
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Kim symphatiek ? Dan toch ook enkel maar op TV. Ik ken de familie persoonlijk en Lei is een bijzonder aangename kerel, maar (al is het al veel veel beter dan vroeger) Kim is toch wel net iets minder symphatiek dan ze op TV overkomt, maar goed dit is compleet naast de discussie.
Ik prefereer trouwens het ietsje verfijndere tennis van Hennin, maar wat ik eigenlijk wens te weten te komen is waarom ik mij Vlaams moet voelen, want om eerlijk te zijn voel ik mij evenveel (zeg maar even weinig) verbonden met Timmy Simons als met David Beckham of Enzo Scifo (om maar 3mensen uit hetzelfde milieu te nemen)
Oud 22 mei 2003, 23:52   #39
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Kim symphatiek ? Dan toch ook enkel maar op TV. Ik ken de familie persoonlijk en Lei is een bijzonder aangename kerel, maar (al is het al veel veel beter dan vroeger) Kim is toch wel net iets minder symphatiek dan ze op TV overkomt, maar goed dit is compleet naast de discussie.
Ik prefereer trouwens het ietsje verfijndere tennis van Hennin, maar wat ik eigenlijk wens te weten te komen is waarom ik mij Vlaams moet voelen, want om eerlijk te zijn voel ik mij evenveel (zeg maar even weinig) verbonden met Timmy Simons als met David Beckham of Enzo Scifo (om maar 3mensen uit hetzelfde milieu te nemen)
Jij moet je helemaal niet Vlaams voelen, voel je voor mijn part een deel van het universum. Heeft er iemand gesteld dat jij je Vlaming moet voelen?

Het is echter wel zo dat jij objectief gezien tot het Vlaamse volk behoort, en niet tot het Belgische daar dat niet bestaat, maar of dat nu allemaal zo belangrijk is bepaal je gewoon zelf....
Oud 22 mei 2003, 23:59   #40
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

En waarom bestaat het Vlaamse? (mijn excuses voor mijn tijdelijke hardnekkigheid) Tenslotte toen de 1ste mensen zich ontwikkelde gebeurde dit niet waar nu Belgie gelegen is, maar wel in Eurazië. Volgens meest recente theorieën zouden we zelfs allemaal afstammen van slechts 7verschillende vrouwen!
Maar ik stelde de vraag omdat Jan het Vlaamsgevoel koppelde aan bepaalde waarden en normen, dus ik vroeg mij af welke deze dan wel mogen zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be