Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 15:29   #21
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
U leest nog altijd niet wat er staat. Belgischgezind is niet altijd Belgicistisch of unitaristisch. Uit peilingen blijkt dat 87 % van de Vlamingen voor het behoud van België is. De lezersbrieven in de kranten zijn dus allesbehalve representatief voor de werkelijkheid, tot op de dag dat 8 tot 9/10 lezersbrieven pro-Belgisch zijn.
Pro-belgisch zijn hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat je altijd de kant van de franstaligen moet kiezen of doof moet zijn voor terechte Vlaamse verzuchtingen zoals l'union belge. Er wordt trouwens in de uitreksels met geen woord gerept over de vlaamse onafhankelijkheid.
Public energy is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:34   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
Pro-belgisch zijn hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat je altijd de kant van de franstaligen moet kiezen of doof moet zijn voor terechte Vlaamse verzuchtingen zoals l'union belge. Er wordt trouwens in de uitreksels met geen woord gerept over de vlaamse onafhankelijkheid.
Ik trek niet altijd partij van de franstaligen. Ik trek partij voor België, in ieders belang.

Het land is al klein genoeg.
Oud 5 mei 2005, 15:35   #23
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Kort samengevat: Alles wat in uw kraam past is representatief en de rest niet?
Confederalisme bv., past niet in mijn kraam. Maar confederalisten zijn wel voor het behoud van België. Begrijpt u?
Oud 5 mei 2005, 15:36   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik trek niet altijd partij van de franstaligen. Ik trek partij voor België, in ieders belang.
Aha. Wanneer stemde u dan in met een eis van de Vlamingen of Vlaamsgezinden? En waarover ging het dan?

Graag had ik wel meer geweten of deze wel heel uitzonderlijke en zeldzame stellingname, daar u voor de rest bijna 99,99999999% van de gevallen steeds het refreintje meezingt dat de Franstaligen aangeven. En in veel gevallen zelfs het liedje van het FDF,net zoals uw doorluchtige Voorzitter trouwens.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:49   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha. Wanneer stemde u dan in met een eis van de Vlamingen of Vlaamsgezinden? En waarover ging het dan?
- Van Cauwenberghe met zijn voorstel tot verfransing van Sint-Genesius-Rhode (coridor naar Brussel)
- Lutgen met zijn belachelijke ontketing van de 'frietoorlog' tussen VLA en WAL, terwijl de Vlamingen duidelijk hun goede wil hadden laten zien.
- Imperialistische franskiljons, waaronder het FDF

nog?
Oud 5 mei 2005, 15:55   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Van Cauwenberghe met zijn voorstel tot verfransing van Sint-Genesius-Rhode (coridor naar Brussel)
Dan staat u lijnrecht tegen uw eigen Voorzitter die hier op dit forum al meerdere malen aangaf de grenzen van Brussel aan te passen door de faciliteitengemeenten bij Brussel aan te laten sluiten, wat de facto hetzelfde is als wat Van Cau beoogt.
Oud 5 mei 2005, 15:56   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Lutgen met zijn belachelijke ontketing van de 'frietoorlog' tussen VLA en WAL, terwijl de Vlamingen duidelijk hun goede wil hadden laten zien.
Ja, voorwaar, die zaak van MacCain-frieten. Dat was pas een gewichtig politiek thema!
Oud 5 mei 2005, 15:57   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Imperialistische franskiljons, waaronder het FDF
Uw doorluchtige Voorzitter denkt ook daar wel wat anders over. Trouwens, over welke punten bent u het niet eens met het FDF?
Oud 5 mei 2005, 15:57   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog?
Ja! Laat maar komen!
Oud 5 mei 2005, 15:58   #30
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw doorluchtige Voorzitter denkt ook daar wel wat anders over. Trouwens, over welke punten bent u het niet eens met het FDF?
U had het toch tegen mij????
Oud 5 mei 2005, 15:59   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, voorwaar, die zaak van MacCain-frieten. Dat was pas een gewichtig politiek thema!
Het is toch meermaals in het nieuws, en zelfs op Terzake gekomen. Waarschijnlijk dus minstens zo gewichtig als het thema: BHV

Laatst gewijzigd door Yann : 5 mei 2005 om 16:00.
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:59   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan staat u lijnrecht tegen uw eigen Voorzitter die hier op dit forum al meerdere malen aangaf de grenzen van Brussel aan te passen door de faciliteitengemeenten bij Brussel aan te laten sluiten, wat de facto hetzelfde is als wat Van Cau beoogt.
U vroeg het aan mij, niet aan de voorzitter.
Oud 5 mei 2005, 16:01   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U had het toch tegen mij????
Daar u blijkbaar de vraag niet heeft zien staan, eventjes opnieuw: over welke punten bent u het niet eens met het FDF?
Oud 5 mei 2005, 16:05   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar u blijkbaar de vraag niet heeft zien staan, eventjes opnieuw: over welke punten bent u het niet eens met het FDF?
Ik kan mij absoluut niet vinden in de provocatieve acties van het FDF, die enkel olie op het vuur gooien. Compromissen moet je samen sluiten, niet afdwingen.
Oud 5 mei 2005, 16:49   #35
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Ik kan mij absoluut niet vinden in de provocatieve acties van het FDF, die enkel olie op het vuur gooien. Compromissen moet je samen sluiten, niet afdwingen.
Zoals het migrantenstemrecht dat ons door de Waaalse partijen in ons strot is geduwd op "zeer democratische wijze" (los van het feit of men nu voor of tegen is) ...

En nu maar janken ... hypocriet!

Als ik mijn Waalse familieleden en vrienden bezighoor over B-H-V dan weet ik genoeg: een constante stroom van desinformatie door de franstalige media en politici ...

Maar om hun eigen socio-economisch stort daar eens op te lossen daar hebben ze in 40 jaar nog geen tijd voor gehad. Nee, "solidair" moeten we zijn, want we zijn toch allemaal Belgen, tot we niet meer willen betalen natuurlijk ...

Mijn opa is in de Walen gaan werken voor zijn boterham te verdienen onder de Waalse ploegbazen in het Frans, maar o wee als de Walen en franstaligen in Vlaanderen zouden moeten komen werken .... nee, liever op hun lui gat zetten en profiteren van diegene die wel werken.

Arrogant, dat zijn ze. En Vlamingen veel te braaf en te laf ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 5 mei 2005 om 16:52.
Philips Inc. is offline  
Oud 6 mei 2005, 10:01   #36
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom mag men niet oproepen om lezersbrieven te sturen? Al jaren en jaren hebben de VB'ers de betreffende rubrieken in de kranten gekaapt. De VB'ers willen de schijn wekken dat de Vlamingen voor de splitsing van BHV zijn, en halen daarom enkele van die brieven als 'argument' aan, terwijl twee dagen geleden onderzocht werd dat maar liefst 60 % vd Vlamingen vindt dat er veel belangrijkere zaken zijn zoals de werkloosheid.
En wellicht vindt 100% van de Vlamingen dat de beschikbaarheid van drinkwater nog belangrijker is.
luc broes is offline  
Oud 6 mei 2005, 10:07   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hadden het niet over de acties van het FDF, maar wel hun programmapunten. Dus nu even opnieuw: in welke punten van het FDF kunt u zich niet vinden?
Oud 6 mei 2005, 10:10   #38
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hadden het niet over de acties van het FDF, maar wel hun programmapunten. Dus nu even opnieuw: in welke punten van het FDF kunt u zich niet vinden?
Het wordt wat gênant. Mag ik hem dus wat helpen?
Het juiste antwoord is het volgende: alle programmapunten van het FDF die door de strot van de Vlaamse meerderheidspartijen kunnen geduwd worden, zijn voor Yann aanvaardbaar.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 6 mei 2005, 10:43   #39
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sint-Genesius-Rode moet niet "verfranst" worden. Dat heb ik nooit gezegd. Ik vind wel dat er over de uitbreiding van Brussel moet kunnen worden gesproken gewoon omdat Brussel sociaal-economisch uit zijn voegen barst. En dat heeft hoegenaamd niets met taal te maken. Ik maak van taal immers geen existentieel principe zoals u.

Voorts ben ik een democraat en vind ik dat de bewoners van de rand daar zelf over moeten kunnen beslissen.
Hans1 is offline  
Oud 6 mei 2005, 10:46   #40
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
En wellicht vindt 100% van de Vlamingen dat de beschikbaarheid van drinkwater nog belangrijker is.
Over drinkwater gesproken. Ik heb het altijd totaal absurd gevonden dat het Vlaams Gewest zijn drinkwater moet gaan KOPEN van het Waals Gewest. Dit is gewoon belachelijk in een klein land als België. Laten we dat zo vlug mogelijk weer nationaal maken.
Hans1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be