Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Mag de regering vallen over BHV?
Ja. BHV moet maar eens eindelijk opgelost worden!! 22 31,88%
Ja. Wij Vlamingen willen splitsen. Als de Walen er een crisis voor over hebben, ze doen maar... 37 53,62%
Neen. Geld, goud en andere snuisterijen moeten wij de Walen geven, opdat ze BHV willen splitsen. 0 0%
Neen. De Walen willen niet splitsen. We splitsen dan gewoon niet want anders gaat er oorlog uitbreken, hongersnood en misschien zelfs een Tsunami! 10 14,49%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 8 mei 2005, 13:39   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De kinderachtigheid en onverdraagzaamheid van sommigen op dit forum kent inderdaad geen grenzen.
Inderdaad, ik erger me daar ook altijd groen en blauw aan...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 8 mei 2005 om 13:39.
Raf is offline  
Oud 8 mei 2005, 13:42   #22
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Inderdaad, ik erger me daar ook altijd groen en blauw aan...

Bon, dat vinden we dan allemaal bijzonder jammer voor u.

Kunnen we dan nu terug on topic gaan aub?
MaXiMuS is offline  
Oud 8 mei 2005, 13:46   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb in ieder geval voor optie 1 gekozen. Er moet een oplossing komen, dwz een splitsing.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 mei 2005, 13:50   #24
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om Leo Tindemans nog maar eens te citeren: de Grondwet is geen vodje papier. Dus ja, de regering mag hierover vallen (en ook over het feit dat ze er nu al ongeveer twee jaar lang niet in slaagt om echt te regeren).
Geachte Jozef. Ik volg de nationale politiek ruim 40 jaar, ben democratisch vlaams-nationalist (dit terzijde) en met de mededeling van onze grote staatsman dat de grondwet geen vodje papier is heb ik destijds eens ferm gelachen. Wel zuur. Want ik besefte onmiddellijk de wansmakelijke comedie die Leo opvoerde. Hij wist dat het Egmontpakt door de toenmalige Vlaamse Beweging ongenadig afgeschoten werd, en deze opportunist heeft daar handig gebruik van gemaakt met als enige reden nieuwe verkiezingen uit te lokken omdat hij heel goed wist dat de toenmalige VU een rammeling van jewelste ging krijgen. Dat daardoor ook "Het Belang"
zou ontstaan die inmiddels tot de grootste partij in Vlaanderen is uitgegroeid,
was wellicht niet zijn bedoeling. Conclusie : ik hoop dat de regering over probleem 177 valt en de welvoeglijkheid van dit forum verbiedt mij mijn echte mening over Tindemans te vertolken.
robert t is offline  
Oud 8 mei 2005, 13:54   #25
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Uiteraard. Het moet maar eens gedaan zijn met dat windhaan-gedrag van de VLD. Principes moeten er zijn, en die moeten nageleefd worden.

Dat BHV gesplitst moet worden is de logica zelve. Een andere oplossing is uiteraard technisch wel mogelijk, maar druist in tegen tegen de achterliggende idee van ons federale land, en logischerwijs de constitutionele uiting daarvan. Halle-Vilvoorde liggen in Vlaanderen. Een aanpassing vd GW is dan ook even belachelijk als zielig. Een prijs voor de splitsing betalen is dat eveneens. Prijzen hebben we niet alleen al genoeg betaald (sinds de 1831 doen we niets anders), ook voor BHV is reeds betaald.

Zij die vinden dat BHV helemaal niet hoeft gesplitste te worden: dit is Vlaanderen. Dit is niet Wallonië of zo. Hier moet men voor Vlaamse partijen (al dan niet met Walen op) kiezen. Niet voor partijen die in Brussel opkomen, noch voor partijen die in Turkije opkomen. Vlaanderen is het grondgebied. Wij eisen toch ook niet dat in Durbuy op de CDV kan gestemd worden??

En zij die denken dat een economische crisis gaat uitbreken: natuurlijk gaat die niet meer uitbreken als de regering valt... alsof deze regering zoveel broodnodige maatregelen neemt (niet dat de andere partijen beter zijn).
MaXiMuS is offline  
Oud 8 mei 2005, 13:56   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo
Kunnen we dan nu terug on topic gaan aub?
Ik zou wel willen, maar ik vind geen gepast antwoord in die uiterst tendentieuze peiling van je. Neen, BHV zal niet splitsen, omdat daar helemaal geen behoefte toe is. Niemand is daar vragende partij voor, buiten enkele politiekers met teveel vrije tijd en te weinig maatschappelijk inzicht.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 8 mei 2005, 13:57   #27
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Geachte Jozef. Ik volg de nationale politiek ruim 40 jaar, ben democratisch vlaams-nationalist (dit terzijde) en met de mededeling van onze grote staatsman dat de grondwet geen vodje papier is heb ik destijds eens ferm gelachen. Wel zuur. Want ik besefte onmiddellijk de wansmakelijke comedie die Leo opvoerde. Hij wist dat het Egmontpakt door de toenmalige Vlaamse Beweging ongenadig afgeschoten werd, en deze opportunist heeft daar handig gebruik van gemaakt met als enige reden nieuwe verkiezingen uit te lokken omdat hij heel goed wist dat de toenmalige VU een rammeling van jewelste ging krijgen. Dat daardoor ook "Het Belang"
was wellicht niet zijn bedoeling. Conclusie : ik hoop dat de regering over probleem 177 valt en de welvoeglijkheid van dit forum verbiedt mij mijn echte mening over Tindemans te vertolken.
Wij verschillen duidelijk van mening over de figuur van Leo Tindemans. Meningsverschillen zijn gezond.
Over BHV zijn we het blijkbaar eens. Dat mag ook.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 mei 2005, 13:59   #28
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou wel willen, maar ik vind geen gepast antwoord in die uiterst tendentieuze peiling van je. Neen, BHV zal niet splitsen, omdat daar helemaal geen behoefte toe is. Niemand is daar vragende partij voor, buiten enkele politiekers met teveel vrije tijd en te weinig maatschappelijk inzicht.

U zit fout*: deze poll bewijst het: behalve 1 zonderling kiest iedereen voor de splitsing. En dat zijn geen politici 'met teveel vrije tijd'.

Wie dus geen maatschappelijk inzicht heeft, bent u.

* het begint trouwens een gewoonte te worden van u

Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 8 mei 2005 om 14:00.
MaXiMuS is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:02   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo
U zit fout: deze poll bewijst het: behalve 1 zonderling kiest iedereen voor de splitsing. En dat zijn geen politici 'met teveel vrije tijd'.

Wie dus geen maatschappelijk inzicht heeft, bent u.

Wat een verdraaid maatschappijbeeld houd jij er op na als je in alle ernst denkt dat een uitermate tendentieuze peiling op dit forum - waar ochot ocharme 13 mensen stemden - een accurate weerspiegeling is van de samenleving...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:14   #30
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat een verdraaid maatschappijbeeld houd jij er op na als je in alle ernst denkt dat een uitermate tendentieuze peiling op dit forum - waar ochot ocharme 13 mensen stemden - een accurate weerspiegeling is van de samenleving...

Ik beweer nergens dat deze poll een accurate weerspiegeling is. Wel dat het alvast veelzeggend is. 15 vs 2 geeft al een tendens aan...

Laten we het erop houden dat het een 'vermoeden' schept in mijn voordeel, en in uw nadeel. het staat steeds vrij uw stellingen te onderbouwen met bewijzen, helaas slaagt u daar nooit in. Ook nu niet.

U zit dus alweer ferm fout.
MaXiMuS is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:20   #31
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij verschillen duidelijk van mening over de figuur van Leo Tindemans. Meningsverschillen zijn gezond.
Over BHV zijn we het blijkbaar eens. Dat mag ook.
Uiteraard. Als we het maar eens zijn over het essentiële.
robert t is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:32   #32
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
was wellicht niet zijn bedoeling.
Wel beste Robert, ik volg de nationale politiek ook al bijna 40 jaar, eveneens als "democratisch" flamingant. Als inwoner van de Rand, VU-lid én militant van het Egmontcomité kan ik u verzekeren dat ik bijzonder verheugd was dat Leo Tindemans het pact opblies. Tenminste iemand die het fatsoen had om naar de Vlaamse Beweging te luisteren. Parvenus als Hugo Schiltz keken alleen maar op de flaminganten neer: "ze hebben het niet goed begrepen"....
De dag van de ondertekening van het Egmontpact ben ik voorgoed partijloos geworden, en bij de verkiezingen van 1977 hebben ik en mijn companen geen campagne meer gevoerd voor de VU. Resultaat: de VU verloor 1/3 van haar stemmen, en volledig terecht, ze had immers het omgekeerde gedaan van wat in haar partijprogramma stond. Waarvoor hadden we zo'n partij nog nodig?
De VU heeft die les nooit kunnen verwerken, ze is tot enkele jaren geleden blijven ijveren voor allerlei verwezenlijkingen die het omgekeerde van haar partijprogramma waren. Het resultaat kent u. En weet u wat: ik denk dat de NVA de les nog altijd niet geleerd heft. Tant pis.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:35   #33
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Als een topic over bhv niet meer behoort tot de politieke actualiteit, dan weet ik het ook niet meer: het is best mogelijk dat de regering erover valt, dat er nieuwe verkiezingen komen. Hoe actueler kan een discussie zijn?
Oud 8 mei 2005, 14:36   #34
Storm
Partijlid

Standaard

Hoe kan BHV nu gesplitst worden?

Doordat alle Vlaamse partijen in de kamer (de kamer, wat voor een orgaan is dat ? zitten daar alleen Vlamingen in?) ervoor stemmen ?
Storm is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:38   #35
Don Quichote
Banneling

Standaard

En weet u wat: ik denk dat de NVA de les nog altijd niet geleerd heeft.
------------------------

Juist!
Egidius.

En ik ga daar in de toekomst op reageren.
In het stemhokje.
Don Quichote is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:40   #36
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm
Doordat alle Vlaamse partijen in de kamer (de kamer, wat voor een orgaan is
dat ? zitten daar alleen Vlamingen in?) ervoor stemmen ?
Als de meeste Vlaamse volksvertegenwoordigers in de federale Kamer (het parlement) voor het splitsingsvoorstel van de burgemeesters stemmen, dan zijn er twee mogelijkheden:
- ofwel is het voorstel aanvaard en het kiesarrondissement gesplitst
- ofwel trekt de franstalige minderheid de alarmbel, moet de regering zich gedurende 30 dagen over het probleem buigen, waarna de stemming in de Kamer gewoon kan overgedaan worden en het kiesarrondissement gesplitst is.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:41   #37
rik47
Gouverneur

Standaard

Wanneer we door een splitsing die arrogante, vlaamshatende liberalen kunnen dumpen zou al een enorme meerwaarde zijn voor Vlaanderen.
rik47 is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:43   #38
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als de meeste Vlaamse volksvertegenwoordigers in de federale Kamer (het parlement) voor het splitsingsvoorstel van de burgemeesters stemmen, dan zijn er twee mogelijkheden:
- ofwel is het voorstel aanvaard en het kiesarrondissement gesplitst
- ofwel trekt de franstalige minderheid de alarmbel, moet de regering zich gedurende 30 dagen over het probleem buigen, waarna de stemming in de Kamer gewoon kan overgedaan worden en het kiesarrondissement gesplitst is.

Egidius
In de kamer zijn de vlamingen in de meerderheid en moeten ze 50 % halen ?

Aan de alarmbel trekken is dan in de federale regering ? of ook in de kamer?
Storm is offline  
Oud 8 mei 2005, 14:45   #39
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm

Doordat alle Vlaamse partijen in de kamer (de kamer, wat voor een orgaan is dat ? zitten daar alleen Vlamingen in?) ervoor stemmen ?
Yep, zo eenvoudig is dat. Vlamingen hebben er een meerderheid.
Even zien of di Rupette de regering zal doen vallen omwille van de solidariteit met Frankofoon Bruxelles, wetende dat
-37% vd Waalse actieven voor de overheid werken
-20% werkloos is
-de macht vd PS in Wallonie compleet, maar dan ook compleet afhankelijk is vh Vlaamse manna dat als een rente van 11,3 miljard euro jaarlijks aan Walenland wordt afgedragen.
-bij verkiezingen zwarte zondag nummer zoveel te verwachten is.
Oud 8 mei 2005, 14:46   #40
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Zolang de federale 'regering' maar valt, het maakt niet uit over wat.
Flandriar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be