![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de regering vallen over BHV? | |||
Ja. BHV moet maar eens eindelijk opgelost worden!! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 31,88% |
Ja. Wij Vlamingen willen splitsen. Als de Walen er een crisis voor over hebben, ze doen maar... |
![]() ![]() ![]() |
37 | 53,62% |
Neen. Geld, goud en andere snuisterijen moeten wij de Walen geven, opdat ze BHV willen splitsen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen. De Walen willen niet splitsen. We splitsen dan gewoon niet want anders gaat er oorlog uitbreken, hongersnood en misschien zelfs een Tsunami! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 14,49% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 mei 2005 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bon, dat vinden we dan allemaal bijzonder jammer voor u. Kunnen we dan nu terug on topic gaan aub? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb in ieder geval voor optie 1 gekozen. Er moet een oplossing komen, dwz een splitsing.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zou ontstaan die inmiddels tot de grootste partij in Vlaanderen is uitgegroeid, was wellicht niet zijn bedoeling. Conclusie : ik hoop dat de regering over probleem 177 valt en de welvoeglijkheid van dit forum verbiedt mij mijn echte mening over Tindemans te vertolken. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Uiteraard. Het moet maar eens gedaan zijn met dat windhaan-gedrag van de VLD. Principes moeten er zijn, en die moeten nageleefd worden.
Dat BHV gesplitst moet worden is de logica zelve. Een andere oplossing is uiteraard technisch wel mogelijk, maar druist in tegen tegen de achterliggende idee van ons federale land, en logischerwijs de constitutionele uiting daarvan. Halle-Vilvoorde liggen in Vlaanderen. Een aanpassing vd GW is dan ook even belachelijk als zielig. Een prijs voor de splitsing betalen is dat eveneens. Prijzen hebben we niet alleen al genoeg betaald (sinds de 1831 doen we niets anders), ook voor BHV is reeds betaald. Zij die vinden dat BHV helemaal niet hoeft gesplitste te worden: dit is Vlaanderen. Dit is niet Wallonië of zo. Hier moet men voor Vlaamse partijen (al dan niet met Walen op) kiezen. Niet voor partijen die in Brussel opkomen, noch voor partijen die in Turkije opkomen. Vlaanderen is het grondgebied. Wij eisen toch ook niet dat in Durbuy op de CDV kan gestemd worden?? En zij die denken dat een economische crisis gaat uitbreken: natuurlijk gaat die niet meer uitbreken als de regering valt... alsof deze regering zoveel broodnodige maatregelen neemt (niet dat de andere partijen beter zijn). |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Over BHV zijn we het blijkbaar eens. Dat mag ook. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zit fout*: deze poll bewijst het: behalve 1 zonderling kiest iedereen voor de splitsing. En dat zijn geen politici 'met teveel vrije tijd'. Wie dus geen maatschappelijk inzicht heeft, bent u. * het begint trouwens een gewoonte te worden van u ![]() Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 8 mei 2005 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wat een verdraaid maatschappijbeeld houd jij er op na als je in alle ernst denkt dat een uitermate tendentieuze peiling op dit forum - waar ochot ocharme 13 mensen stemden - een accurate weerspiegeling is van de samenleving...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beweer nergens dat deze poll een accurate weerspiegeling is. Wel dat het alvast veelzeggend is. 15 vs 2 geeft al een tendens aan... Laten we het erop houden dat het een 'vermoeden' schept in mijn voordeel, en in uw nadeel. het staat steeds vrij uw stellingen te onderbouwen met bewijzen, helaas slaagt u daar nooit in. Ook nu niet. U zit dus alweer ferm fout. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
De dag van de ondertekening van het Egmontpact ben ik voorgoed partijloos geworden, en bij de verkiezingen van 1977 hebben ik en mijn companen geen campagne meer gevoerd voor de VU. Resultaat: de VU verloor 1/3 van haar stemmen, en volledig terecht, ze had immers het omgekeerde gedaan van wat in haar partijprogramma stond. Waarvoor hadden we zo'n partij nog nodig? De VU heeft die les nooit kunnen verwerken, ze is tot enkele jaren geleden blijven ijveren voor allerlei verwezenlijkingen die het omgekeerde van haar partijprogramma waren. Het resultaat kent u. En weet u wat: ik denk dat de NVA de les nog altijd niet geleerd heft. Tant pis. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Als een topic over bhv niet meer behoort tot de politieke actualiteit, dan weet ik het ook niet meer: het is best mogelijk dat de regering erover valt, dat er nieuwe verkiezingen komen. Hoe actueler kan een discussie zijn?
#34 |
Partijlid
|
![]() Hoe kan BHV nu gesplitst worden?
Doordat alle Vlaamse partijen in de kamer (de kamer, wat voor een orgaan is dat ? zitten daar alleen Vlamingen in?) ervoor stemmen ? |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() En weet u wat: ik denk dat de NVA de les nog altijd niet geleerd heeft.
------------------------ Juist! Egidius. En ik ga daar in de toekomst op reageren. In het stemhokje. |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
- ofwel is het voorstel aanvaard en het kiesarrondissement gesplitst - ofwel trekt de franstalige minderheid de alarmbel, moet de regering zich gedurende 30 dagen over het probleem buigen, waarna de stemming in de Kamer gewoon kan overgedaan worden en het kiesarrondissement gesplitst is. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Wanneer we door een splitsing die arrogante, vlaamshatende liberalen kunnen dumpen zou al een enorme meerwaarde zijn voor Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Aan de alarmbel trekken is dan in de federale regering ? of ook in de kamer? |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Even zien of di Rupette de regering zal doen vallen omwille van de solidariteit met Frankofoon Bruxelles, wetende dat -37% vd Waalse actieven voor de overheid werken -20% werkloos is -de macht vd PS in Wallonie compleet, maar dan ook compleet afhankelijk is vh Vlaamse manna dat als een rente van 11,3 miljard euro jaarlijks aan Walenland wordt afgedragen. -bij verkiezingen zwarte zondag nummer zoveel te verwachten is.
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zolang de federale 'regering' maar valt, het maakt niet uit over wat.