Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 11 mei 2005, 00:46   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Vandeurzen heeft gelijk, dat hij inhakt op de VLD, want zij hébben mee het Vlaams regeerakkoord ondertekend en zij zitten in de paarse federale meerderheid, dus zij kunnen er ook effectief iets aan veranderen, niet de CD&V of VB maar de VLD én de SPA kunnen er iets aan doen. Waarom moet Vandeurzen verantwoordelijk worden gesteld wanneer de VLD iets ondertekend en dat het in de federale regering niet kan verwezenlijken.
De CD&V kan wél verantwoordelijk worden gesteld omdat ze éénzijdig via het vlaams regeerakkoord de vlamingen hebben beloofd voor een oplossing en die ze niet kunnen geven!

Dus zowel VLD als CD&V-NV-A zijn schuldig, maar de VLD twee keer en CD&V één keer.
VLD in Vlaams regeerakkoord en hun verantwoordelijkheid en machtigheid in de federale meerderheid.
De CD&V-nva in het Vlaams regeerakkoord.
Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten en oren' vind ik ziekelijk!
Voer gewoon uit wat jullie beloofd hebben!!
DE grote schuldigen zijn de Waalse politici die arrogant weigeren zich neer te leggen bij het arrest en de grondwet!!!!!
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:47   #22
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandeurzen heeft gelijk, dat hij inhakt op de VLD, want zij hébben mee het Vlaams regeerakkoord ondertekend en zij zitten in de paarse federale meerderheid, dus zij kunnen er ook effectief iets aan veranderen, niet de CD&V of VB maar de VLD én de SPA kunnen er iets aan doen. Waarom moet Vandeurzen verantwoordelijk worden gesteld wanneer de VLD iets ondertekend en dat het in de federale regering niet kan verwezenlijken.
De CD&V kan wél verantwoordelijk worden gesteld omdat ze éénzijdig via het vlaams regeerakkoord de vlamingen hebben beloofd voor een oplossing en die ze niet kunnen geven!

Dus zowel VLD als CD&V-NV-A zijn schuldig, maar de VLD twee keer en CD&V één keer.
VLD in Vlaams regeerakkoord en hun verantwoordelijkheid en machtigheid in de federale meerderheid.
Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten en oren' vind ik ziekelijk!
Dat is het hem net William,tot nu toe heeft de CD&V zich aan hun woord gehouden.Maar nu komt het erop aan.

Ik merkte bij Van Deurzen al enige terughoudendheid op de vraag wat hij gaat doen als de regering op vallen staat!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:48   #23
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:

Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten oren' vind ik ziekelijk!!
natuurlijk is hij niet de oorzaak van de afloop, maar het is maar al te gemakkelijk om zo te zagen over die splitsing alsof het "gewoon effe ne stront doorsasjen" is.

Het is idd de fout van paars om dat te ondertekenen, en de eindverantwoordelijkheid ligt bij hen. Maar nogmaals: een onverwijlde splitsing was van te voren geweten dat dat on-mo-ge-lijk was. Het federalisme zou zoiets nooit toestaan. Ik veronderstelde toch dat zij dat op voorhand zouden weten... De vraag over de leefbaarheid van dit model kan terecht in vraag worden gesteld, maar we zitten nu eenmaal met dat systeem opgescheept, dus moeten we ernaar leven, ook in dit dossier. En dat wisten zowel de cd&v/n-va, vb als spa.a/spirit en vld/vivant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
DE grote schuldigen zijn de Waalse politici die arrogant weigeren zich neer te leggen bij het arrest en de grondwet!!!!!
daar ben ik het volledig mee eens. De grootste schuld ligt bij de franstaligen.

Laatst gewijzigd door ray : 11 mei 2005 om 00:49.
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:49   #24
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar geef ik u volledig in gelijk, maar als de splitsing niet doorkomt hebben langs Vlaamse kant de regeringspartijen ook een verantwoordelijkheid.
"Splits B-H-V. Een Waals njet? Draai de kraan dan dicht voor het zuiden. Voil�*, zo lossen wij dat op!”--> deze tactiek zouden ze beter hanteren.
Oud 11 mei 2005, 00:51   #25
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
ik ben al van een zekere leeftijd en het is de eerste keer dat ik mee maak dat de Vlamingen niet plat op hun buik gaan voor de Walen.
We zijn op de goeie weg tot nu toe.
Tuurlijk daiwa,en je weet ook hoe dat komt hoop ik?

Het is door de hete adem van het VB!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:52   #26
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik ben al van een zekere leeftijd en het is de eerste keer dat ik mee maak dat de Vlamingen niet plat op hun buik gaan voor de Walen.
We zijn op de goeie weg tot nu toe.
wat krijgen we dan nu in ruil voor de niet-splitsing? Voor zover ik kan lezen in de media, reppen ze er geen woord over. Ik hoop dan niet dat mijn vermoedens kloppen. Indien die wel kloppen, staan we geen stap vooruit, maar opnieuw achteruit...

Laatst gewijzigd door ray : 11 mei 2005 om 00:53.
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:53   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar geef ik u volledig in gelijk, maar als de splitsing niet doorkomt hebben langs Vlaamse kant de regeringspartijen ook een verantwoordelijkheid.
"Splits B-H-V. Een Waals njet? Draai de kraan dan dicht voor het zuiden. Voil�*, zo lossen wij dat op!”--> deze tactiek zouden ze beter hanteren.
Inderdaad, die kraan dicht en dan wil ik nog wel eens zien hoelang de Walen non blijven zeggen, zal rap gedaan zijn.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:53   #28
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
wat krijgen we dan nu in ruil voor de niet-splitsing? Voor zover ik kan lezen in de media, reppen ze er geen woord over. Ik hoop dan niet dat mijn vermoedens kloppen. Indien die wel kloppen, staan we geen stap vooruit, maar opnieuw achteruit...
Dat is wachten tot morgen denk ik.............

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:56   #29
ray
Partijlid

Standaard

was het niet ver de eerste keer dat het de vlamingen zijn die iets eisten ipv omgekeerd? (vergeef mij deze onwetendheid)
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:57   #30
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Njet, rien, nikx, noegabollen, ... een schup in uw hol.
Genoeg?
Oud 11 mei 2005, 00:57   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we dit toegaven stonden we nog veel meer achteruit.

En als ik zag hoe razend Van Deurzen was zou die op zulke momenten wel eens kunnen zeggen: als jullie zich niet aan dat akkoord houden voel ik mij ook niet meer verplicht van mij aan het cordon te houden en ga ik praten met VB. (als dreigement)

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 mei 2005 om 00:58.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:00   #32
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als we dit toegaven stonden we nog veel meer achteruit.

En als ik zag hoe razend Van Deurzen was zou die op zulke momenten wel eens kunnen zeggen: als jullie zich niet aan dat akkoord houden voel ik mij ook niet meer verplicht van mij aan het cordon te houden en ga ik praten met VB. (als dreigement)
Dit is mijn prognose dan; onmiddelijk tegenreactie van het ACV, Dehaene en een ganse hoop paleislikkers, met andere woorden onmiddellijk buiten gesmeten, want praten met het Vlaams belang is 'not done!'...
Oud 11 mei 2005, 01:01   #33
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Het federalisme zou zoiets nooit toestaan.
Federalisme?Federalisme "my ass" als het dit niet toestaat.Ik heb de geschiedenis van Belgie nog eens opgefrist bij mij,het zijn de Franstaligen die ons altijd onderdrukt hebben verdomme.

We hadden een zeer goede regio onder Willem van Oranje en de Franstaligen hebben hier een stokje voor gestoken.Ze hebben daar in Engeland een zeer grote fout gemaakt,naar mijn inziens.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:02   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Tuurlijk daiwa,en je weet ook hoe dat komt hoop ik?

Het is door de hete adem van het VB!
De druk van het VB heeft idd een grote rol gespeeld bevreesd als ze waren voor verkiezingen die er nu toch misschien komen.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:04   #35
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Dit is mijn prognose dan; onmiddelijk tegenreactie van het ACV, Dehaene en een ganse hoop paleislikkers, met andere woorden onmiddellijk buiten gesmeten, want praten met het Vlaams belang is 'not done!'...
William,daiwa,hebben jullie Tindemans horen spreken zondag?

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:05   #36
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Federalisme?Federalisme "my ass" als het dit niet toestaat.Ik heb de geschiedenis van Belgie nog eens opgefrist bij mij,het zijn de Franstaligen die ons altijd onderdrukt hebben verdomme.

We hadden een zeer goede regio onder Willem van Oranje en de Franstaligen hebben hier een stokje voor gestoken.Ze hebben daar in Engeland een zeer grote fout gemaakt,naar mijn inziens.
dat kan waar zijn, maar wat baat het nu nog (meer bepaald in dit dossier)?

De regels bepalen dat een regio de andere regio zijn wil niet mag doordrukken... Indien de vlamingen dat hadden gedaan, dan was er de alarmbelprocedure voor de walen...
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:07   #37
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De druk van het VB heeft idd een grote rol gespeeld bevreesd als ze waren voor verkiezingen die er nu toch misschien komen.
Hoe graag ik het ook zou willen hé, ik denk niet dat er nu nieuwe verkiezingen komen, laat staan nog voor de zomer. Want Verhofstadt is zoals steeds een carrièrebeest geweest en zal stillens willens tot de laatste dag premier willen zijn ook al is dit ten koste van de Vlamingen en z'n carriere, maar z'n vetbetaald jobke en "hechte" vriendschap met de PS gaan eerst!!

En dit was nog de man die zei dat je z'n carriere/beleid mocht afmeten aan de achteruitgang van het Vlaams Blok/Belang!
Oud 11 mei 2005, 01:09   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zullen die oude knarren hem terug fluiten.
Maar hij zal dan misschien wel iet losgemaakt hebben.

Hem buiten zetten zie ik nog niet rap gebeuren want het is heel lang geleden dat CD&V zulke cordate voorzitter heeft gehad en die ongetwijfeld veel CD&V'ers achter zich heeft.
Ik ben wel gene CD&V fan maar eerlijk is eerlijk, een man naar mijn hart vandaag.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:09   #39
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
dat kan waar zijn, maar wat baat het nu nog (meer bepaald in dit dossier)?

De regels bepalen dat een regio de andere regio zijn wil niet mag doordrukken... Indien de vlamingen dat hadden gedaan, dan was er de alarmbelprocedure voor de walen...
Inderdaad,de ene regio mag de andere regio niet onderdrukken,daar hebt u gelijk in,maar hoe komen we in Gods naam uit die wurggreep los??We worden leeggeknepen als een citroen,hoe je het ook bekijkt.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 11 mei 2005 om 01:10.
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:11   #40
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hoe graag ik het ook zou willen hé, ik denk niet dat er nu nieuwe verkiezingen komen, laat staan nog voor de zomer. Want Verhofstadt is zoals steeds een carrièrebeest geweest en zal stillens willens tot de laatste dag premier willen zijn ook al is dit ten koste van de Vlamingen en z'n carriere, maar z'n vetbetaald jobke en "hechte" vriendschap met de PS gaan eerst!!

En dit was nog de man die zei dat je z'n carriere/beleid mocht afmeten aan de achteruitgang van het Vlaams Blok/Belang!
ik zie niet in waarom je verhofstadt zo de schuld wil geven van deze affaire. Je moet toch ook beseffen dat hij als premier onpartijdig moet zijn. Indien hij zou zeggen: splitsen die boel, dan zou hij het verwijt krijgen van de walen: "tis ne vlaming, hij staat weer aan hun kant." Indien hij een compromis probeert uit te werken, dan krijgt hij het verwijt van de vlamingen: "tis weer ne kontlikker van walen"

en er komen zeker al geen nieuwe verkiezingen...

Citaat:
Inderdaad,de ene regio mag de andere regio niet onderdrukken,daar hebt u gelijk in,maar hoe komen we in Gods naam uit die wurggreep los??We worden leeggeknepen als een citroen,hoe je het ook bekijkt.
probleem echter is, dat we idd nu al onderdrukt zijn, en eruit geraken is een groot probleem. De vlamingen zijn toch maar mietjes, en idd, morgen gaan we denk ik meer weten in hoeverre we een stap naar voor hebben gezet inzake weerbaarheid tov de walen

Laatst gewijzigd door ray : 11 mei 2005 om 01:15.
ray is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be