Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 22:33   #1
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard Onderhandelingen over B-H-V zijn afgesprongen!!

di 10/05/05 - De vergadering van de federale toponderhandelaars is dinsdag om 22.30 uur zonder resultaat beëindigd. Woensdag zal premier Guy Verhofstadt kort na de middag een verklaring namens de regering afleggen in het parlement.

Over deze verklaring zal hij voorafgaandelijk verslag uitbrengen bij de koning,
zo verklaarde de woordvoerder van de eerste minister.

Of dit nu betekent dat Verhofstadt morgen het ontslag van zijn regering aan de koning zal aanbieden, is hoogst onduidelijk. De woordvoerder van de premier wou daarover ook niks meer kwijt.

Volgens PS-kringen zouden de onderhandelaars zonder akkoord uit mekaar gegaan zijn en bleek het niet mogelijk om verder te onderhandelen. De PS zou nu een inititiatief van Verhofstadt verwachten.

De gesprekken over Brussel-Halle-Vilvoorde liepen bijzonder moeizaam. Groot pijnpunt is de uitbreiding van de faciliteiten van Franstaligen.

www.vrtnieuws.net

--->> Einde Verhofstadt II??
Oud 10 mei 2005, 22:37   #2
time bomb
Vreemdeling

Standaard

de standaard is iets beter ingelicht:

BRUSSEL - Het topoverleg over de kwestie B-H-V is afgebroken. De onderhandelaars zouden zijn overeengekomen dat er geen oplossing komt, maar dat de regering blijft voortregeren. Er is geen oplossing voor B-H-V, de onderhandelaars willen niet dat regering valt. Vrijdag vertrouwensstemming in de Kamer.
Premier Verhofstadt zal morgen verslag uitbrengen bij de koning en een verklaring afleggen in de Kamer. Vrijdag zou een vertrouwensstemming volgen.

Hebben ze voor het vetrouwen te behouden 50% of 66% nodig?
Oud 10 mei 2005, 23:19   #3
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door time bomb

BRUSSEL - Het topoverleg over de kwestie B-H-V is afgebroken. De onderhandelaars zouden zijn overeengekomen dat er geen oplossing komt, maar dat de regering blijft voortregeren. Er is geen oplossing voor B-H-V, de onderhandelaars willen niet dat regering valt. Vrijdag vertrouwensstemming in de Kamer.
Premier Verhofstadt zal morgen verslag uitbrengen bij de koning en een verklaring afleggen in de Kamer. Vrijdag zou een vertrouwensstemming volgen.

Als ik me niet vergis, een gekwalificeerde meerderheid of een volstrekte meerderheid?

Laatst gewijzigd door William : 10 mei 2005 om 23:22.
William is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:44   #4
ray
Partijlid

Standaard

was het niet de bedoeling dat de walen iets in ruil zou geven aan de vlamingen bij een niet-splitsing??
ray is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:48   #5
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door time bomb

dat doet er nu niet eens meer toe, hij zou het bijna zeker krijgen:

Citaat:
Het lijdt geen twijfel dat Verhofstadt, wellicht vrijdag, dit vertrouwen zal krijgen. De meerderheidspartijen spraken af dat ze niet willen struikelen over dossier 177, zoals SP.A-voorzitter Steve Stevaert het steeds noemde. De zitting van de kamercommissie voor Binnenlandse Zaken, waar deze middag na maandenlang gefilibuster eindelijk over een Vlaams splitsingsvoorstel zou worden gestemd, wordt afgeblazen.
ray is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:53   #6
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
was het niet de bedoeling dat de walen iets in ruil zou geven aan de vlamingen bij een niet-splitsing??
Ben beniewd naar de reaktie van de CD&V/NVA in de Vlaamse regering...[size=3]onverwijld[/size]
Oud 11 mei 2005, 00:04   #7
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
dat doet er nu niet eens meer toe, hij zou het bijna zeker krijgen:
Waar haal je vandaan dat de Kamercommissie van morgen niet doorgaat?
zorroaster is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:08   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ben beniewd naar de reaktie van de CD&V/NVA in de Vlaamse regering...[size=3]onverwijld[/size]
Uw reactie is ongehoord. Vanuit de Vlaamse regering krijg je niet meer gedaan dan dit. Het weekeinde ervoor hadden CD&V en N-VA reeds de VLD die bij monde van Dewael (what's in a name) een proefballonnetje opliet in de richting van niet-splitsing teruggestuurd met de dreiging het Vlaamse regeerakkoord op te blazen. De VLD en de SP.a storen zich daar niet langer aan omdat ze weten dat de grootste vetpotten nog op Brussel-Frans te vinden zijn.

Ik voel wel onmacht. Dat mijn stem, hoezeer mijn gekozenen ook proberen, niets uitmaakt omdat er een consensus is om die slappe machtsgeile figuur aan de macht te houden zodat er weer naar hartelust kan gesloeberd worden in de vetpotten door de anderen, is zo frustrerend dat ik zin heb om hen hoogstpersoonlijk allemaal het ziekenhuis in te meppen.

Ach ja... we zien wel waar hij eindigt, "de man die zijn succes zou afmeten aan het inkrimpen van het VB".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:24   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik heb Jo Van Deurzen bezig gehoord in Terzake en ik moet zeggen,nog niet te dikwijls een politieker zo kwaad gezien om niet zeggen razend.

Wij willen geen crisis maar wel dat de andere partijen hun woord dat ze drie!!! keer hebben gegeven nakomen en dat is: een splitsing ZONDER COMPENSATIES!!!!
Was die kwaad zeg.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:25   #10
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Ben echt benieuwd met welk verhaal Verhofstadt morgen gaat afkomen!De eisen die de Franstaligen op tafel hebben gelegd zal ons,Vlamingen,nog verder in het hoekje drijven.

De strijd voor de Vlaamse rechten,die bloed zweet en tranen hebben gekost,komt hier wel erg in het gedrang.Als Belgie barst is het wel degelijk de schuld van de Franstaligen,een wet is een wet,en een wet kun je niet omzeilen!!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:27   #11
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik heb Jo Van Deurzen bezig gehoord in Terzake en ik moet zeggen,nog niet te dikwijls een politieker zo kwaad gezien om niet zeggen razend.

Wij willen geen crisis maar wel dat de andere partijen hun woord dat ze drie!!! keer hebben gegeven nakomen en dat is: een splitsing ZONDER COMPENSATIES!!!!
Was die kwaad zeg.
Heb ik ook gezien,tot nu toe hebben ze hun aan het woord gehouden,nu is het afwachten als ze dat ook gaan doen als ze voelen dat de regering op vallen staat daiwa.En zover gaat het komen!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:29   #12
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
mijn reply was op de persoon ervoor die zich afvroeg hoeveel % ze nodig zouden hebben om het vertrouwen te behouden en hij misschien luidop had gehoopt dat verhofstadt dat vertrouwen niet zou krijgen. Bron was De Standaard.

Ze konden eigenlijk nu kiezen:
- macht behouden en proberen nog het beste van te maken nog voor de volgende verkiezingen
- regering laten vallen en wat meer geloofwaardigheid behouden bij de kiezers van dat het probleem niet bij hen lag.

hoe het ook zij, stemmen zouden ze sowieso verliezen, alleen wat minder bij het 2e alternatief. Het was maar een kwestie van het beste slechte te kiezen (voor hun verdere politieke macht). En toch snap ik nog altijd niet waarom de vlamingen nu niets meer heeft gekregen door deze niet-splitsing.
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:31   #13
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Was die kwaad zeg.
Ik heb eigenlijk wel sympathie voor die mens, ook al is het een kattekop, hij zegt steeds waarop het staat en is geen good-news-show-beest maar beloofd wat hij nakomt. Hij zou welkom zijn in het VB, hij zegt wat hij denkt, en vooral wat de meeste Vlamingen denken!
Oud 11 mei 2005, 00:31   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Heb ik ook gezien,tot nu toe hebben ze hun aan het woord gehouden,nu is het afwachten als ze dat ook gaan doen als ze voelen dat de regering op vallen staat daiwa.En zover gaat het komen!
Zover gaat het zeker komen Grellig.
Of BHV nu gesplitst word of niet vallen zal ze en ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van de Walen straks. Die gaan dat zomaar niet aanvaarden denk ik.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:35   #15
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:

Was die kwaad zeg.
jup, maar hij speelt het ook heel slim door in te spelen op de domheid van vele vlamingen. hij weet evengoed dat die "onverwijld" onmogelijk is en was. Ze zijn er natuurlijk in geslaagd om dat te laten optekenen in het Vlaamse regeerakkoord, wat de grootste fout was vd de paarse regering, ze hadden zich wat laten meeslepen van de verkiezingsgekte en de overwinning van cd&v/n-va. Nu kan hij zoveel hij wil hakken op de federale regering zonder zelf te worden aangetast want hij zit mooi in de vlaamse regering. Ik vraag mij af of onze Jo ook zo moedig zou geweest zijn indien zij in de plaats van vld of spa/spirit zou zijn.

De eisen van de walen waren echt wel onaanvaardbaar. Een halve splitsing + die hele waslijst aan eisen + dat inschrijvingsrecht! Dat was pas onaanvaardbaar. Belachelijk. De walen hebben ervoor gezorgd dat de populaire gedachte van een onafhankelijk vlaanderen een pak groter wordt.
ray is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:36   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Ik heb eigenlijk wel sympathie voor die mens, ook al is het een kattekop, hij zegt steeds waarop het staat en is geen good-news-show-beest maar beloofd wat hij nakomt. Hij zou welkom zijn in het VB, hij zegt wat hij denkt, en vooral wat de meeste Vlamingen denken!
Hij heeft zeker de juiste mentaliteit om bij het VB te komen, zonder rond de pot te draaien zeggen waar het op staat.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:37   #17
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Zover gaat het zeker komen Grellig.
Of BHV nu gesplitst word of niet vallen zal ze en ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van de Walen straks. Die gaan dat zomaar niet aanvaarden denk ik.
Ze hebben zoveel niet aanvaard daiwa,maar we laten ons niet kisten!!

Het is verdorie nu al alles Frans wat de klok slaat,je kunt geen 80km rijden in Belgie of je zit met die verdomde franse wegwijzers en straatplannen,en dan nog Franstaligen die het vertikken om een woord Nederlands te praten!

We zijn het onze voorvaderen verschuldigd mensen,we laten ons niets opdringen!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:41   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jup, maar hij speelt het ook heel slim door in te spelen op de domheid van vele vlamingen. hij weet evengoed dat die "onverwijld" onmogelijk is en was. Ze zijn er natuurlijk in geslaagd om dat te laten optekenen in het Vlaamse regeerakkoord, wat de grootste fout was vd de paarse regering, ze hadden zich wat laten meeslepen van de verkiezingsgekte en de overwinning van cd&v/n-va. Nu kan hij zoveel hij wil hakken op de federale regering zonder zelf te worden aangetast want hij zit mooi in de vlaamse regering. Ik vraag mij af of onze Jo ook zo moedig zou geweest zijn indien zij in de plaats van vld of spa/spirit zou zijn.

De eisen van de walen waren echt wel onaanvaardbaar. Een halve splitsing + die hele waslijst aan eisen + dat inschrijvingsrecht! Dat was pas onaanvaardbaar. Belachelijk. De walen hebben ervoor gezorgd dat de populaire gedachte van een onafhankelijk vlaanderen een pak groter wordt.
Hij heeft het op een bepaald punt wel iet gemakkelijker ja, maar hij heeft vandaag voor de CD&V de lat wel erg hoog gelegd door te zeggen: géén compensaties.
Hij had het de CD&V ook gemakkelijker kunnen maken door te zeggen wij willen wel iet geven maar niet zoveel.
daiwa is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:42   #19
William
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Vandeurzen heeft gelijk, dat hij inhakt op de VLD, want zij hébben mee het Vlaams regeerakkoord ondertekend en zij zitten in de paarse federale meerderheid, dus zij kunnen er ook effectief iets aan veranderen, niet de CD&V of VB maar de VLD én de SPA kunnen er iets aan doen. Waarom moet Vandeurzen verantwoordelijk worden gesteld wanneer de VLD iets ondertekend en dat het in de federale regering niet kan verwezenlijken.
De CD&V kan wél verantwoordelijk worden gesteld omdat ze éénzijdig via het vlaams regeerakkoord de vlamingen hebben beloofd voor een oplossing en die ze niet kunnen geven!

Dus zowel VLD als CD&V-NV-A zijn schuldig, maar de VLD twee keer en CD&V één keer.
VLD in Vlaams regeerakkoord en hun verantwoordelijkheid en machtigheid in de federale meerderheid.
De CD&V-nva in het Vlaams regeerakkoord.
Maar ook SPA heeft een verpletterende verantwoordelijkheid, vooral de nonchalantheid van Stevaert over 'probleem 177' en 'wit konijn met gebroken poten en oren' vind ik ziekelijk!
Voer gewoon uit wat jullie beloofd hebben!!

Laatst gewijzigd door William : 11 mei 2005 om 00:44.
William is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:44   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ze hebben zoveel niet aanvaard daiwa,maar we laten ons niet kisten!!

Het is verdorie nu al alles Frans wat de klok slaat,je kunt geen 80km rijden in Belgie of je zit met die verdomde franse wegwijzers en straatplannen,en dan nog Franstaligen die het vertikken om een woord Nederlands te praten!

We zijn het onze voorvaderen verschuldigd mensen,we laten ons niets opdringen!
ik ben al van een zekere leeftijd en het is de eerste keer dat ik mee maak dat de Vlamingen niet plat op hun buik gaan voor de Walen.
We zijn op de goeie weg tot nu toe.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be