![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België worden we allemaal verplicht om nationale Belgen te zijn. In het vrije Vlaanderen zullen we allemaal, automatisch nationale Vlamingen zijn. ![]()
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We zullen allemaal met onze neus op feiten worden gedrukt en pijnlijk zien dat ons luxe leventje weldra uit is. De lagere klasse voelen deze economische achteruit gang natuurlijk het eerste maar ook de hogere beroepen zullen er aan zijn voor de moeite of denkt u dat ze in china of elders geen goede geleerden hebben?En laten we ook vooral de tekorten en hoge prijzen van de aardolie niet vergeten. Wat word er dan van Europa en meer bepaald west-Europa? Door de economische achteruitgang zullen de aloude wonden weer openrijten en het nationalisme viert weer hoogtij in elk EU land. Het 1 gemaakte europa valt uiteen en de crisissen in elk EU land stapelen zich op.De grenzen gaan terug dicht en iedereen probeert zijn eigen vel te redden.Spanningen tussen bevolkingsgroepen lopen hoog op en men gaat mekander verwijten en de schuld geven.het nationalisme gaat extreem worden en de eerste gewelddadige conflicten blijven niet uit en in belgië zal dit gaan tussen de 2 taalgroepen (franstalige en vlamingen) maar ook veel tussen autochtonen en allochtonen, moslims en al de rest. Overal zullen trouwens twisten ontstaan met moslim gemeenschappen omdat zij de meest vreemde eend in de vijver zijn en dus de schuld van alles zullen krijgen.Men kan het een beetje vergelijken met ex-joegoslavië maar dan in elk europees land en eventueel de landen onderling. Dit is enkel 1 van de vele scenario's van de toekomst maar wat vast staat is dat nationalisme altijd groter word wanneer het economisch minder gaat en dat heeft de geschiedenis al meer dan 1 keer pijnlijk aangetoond. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 mei 2005 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 mei 2005 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 13 mei 2005 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd voor een doorgedreven autonomie / zelfbestuur !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 13 mei 2005 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Groen zou er beter aan doen, eens hun standpunt te bepalen over BHV en ruimer, over de Vlaamse onafhankelijkheid, inplaats van zich achter de bomen te blijven verschuilen.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klein beetje. Als ik moest zeker zijn van de loyauteit van het grootste deel van de federale politie, zoals nu al van dat van een meerderheid van de Vlamingen, riep ik onmiddelijk de onafhankelijkheid uit. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat had Verhofstadt, in dezelfde hoedanigheid, maar dan effectief, ook moeten doen met die 200.000 jobs, waarvan hij echter bedoelde, dat ze door andere werkgevers dan hemzelf zouden ingevuld worden. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Artificieel Arm gehouden? Sinds wanneer zijn we niet meer he rijkste volkje van de wereld meer? |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beman de barricaden
bestorm het paleis Leve de revolutie... On topic: de Guy zijn gat zal nu wel stilaan kapot geneukt zijn door Di Rupo denk ik. Op dat gebied heeft hij niet gefaald. Ik denk dat Di Rupo nog nooit zo'n gewillig knaapje heeft gehad dat dadelijk de broek laat zakken als Di rupo een kik geeft.... We moeten trouwens ook de Steve zijne loop eens in het oog houden... als die wat ongemakkelijk loopt de laatste dagen dan is het van die nachtelijke sexclaven euh conclaven .... Al goe dat de Lambert de billen dicht hield...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een groene visie op staatshervorming ![]() Want goede structuren zijn noodzakelijk voor een goed beleid. Een democratische werking in België is enkel mogelijk als structuren ook efficiënt en doorzichtig zijn. Hiervoor kan het nodig zijn bevoegdheidspakketten te verschuiven van de ene naar de andere overheid. Want het is belangrijk dat de bevoegdheden toegewezen worden aan het meest geëigende niveau. Voor de Groenen blijft de toetssteen voor elke hervorming: gaat het beleid voor de mensen zelf er kwalitatief op vooruit, wordt de democratie er beter van? Een belangrijk element is dat Vlaanderen met de bevoegdheden die zij heeft, ook zelf haar eigen beleid vorm kan geven. Op die manier zien wij emancipatie als een democratisch surplus. Een ander element van een kwalitatieve democratie is de solidariteit tussen burgers. De Groenen organiseren die solidariteit in een federale staat. De financiering van de sociale zekerheid is een vorm van interpersoonlijke solidariteit. Daarom blijft die voor ons federaal. Voor ons is het debat over de staatshervorming niet gesloten, maar is er wel meer nood aan dialoog. Groen! wil bijkomende beperkte hervormingen doorvoeren om beter beleid te kunnen voeren, maar kant zich tegen communautair opbod dat de aandacht afleidt van problemen waar de burger echt van wakker ligt. ![]() Groen! pleit ervoor de staatsstructuren en de federale grondwet verder te herzien vanuit de volgende bekommernissen en uitgangspunten:
![]()
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() @ Groen:
Het federale kader behouden... Dat is het dan wel. Niet zo'n goede Vlamingen, die Groenen, maar ja, de natuur stopt natuurlijk niet aan de grens van Vlaanderen, in feite, ze begint pas daar. Misschien moet ik beter maar eens voor een separatistische partij beginnen stemmen. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je moet toch begrijpen dat samenwerking nodig is om iets te bereiken op het vlak van milieubeleid. Niemand wil immers de eerste zijn om een milieumaatregel in te voeren omdat dat de concurrentiële positie aanpast... Als iedereen de regel gezamelijk invoert, is er veel minder weerstand...
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aandacht voor het leefmilieu is trouwens een bij uitstek rechts thema. |
|
![]() |