![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Verhofstadt heeft gefaald op alle fronten
[size=3]Groen! kijkt, net als de hele bevolking, met toenemende verbazing naar de politieke vaudeville die wordt opgevoerd rond Brussel-Halle-Vilvoorde. “Er wordt in dit land al maanden niet meer geregeerd, er worden geen problemen opgelost. Verhofstadt heeft gefaald op alle fronten. Dit is een uitermate slechte zaak voor het vertrouwen in de politiek,”meent Groen!-voorzitter Vera Dua.[/size] [size=3]Het zielige schouwspel rond Brussel-Halle-Vilvoorde versterkt enkel maar de antipolitiek. “De federale regeringspartijen – SP.A, Spirit en VLD – dragen hierin een verpletterende verantwoordelijkheid,” reageert Groen!-voorzitter Vera Dua. “De ploeg rond premier Verhofstadt slaagt er al maanden niet meer in nog te regeren. Er worden geen problemen meer opgelost, er worden er telkens weer nieuwe gecreëerd. DHL liep af op een sisser, de vaudeville rond BHV is intriest. Een probleem dat maandenlang de politieke agenda beheerst, wordt nu simpel in de ijskast gestopt![/size] [size=3]Nog triestiger is het feit dat het deze regering aan elke daadkracht ontbreekt om de echte problemen op te lossen. Waar is het begin van oplossing rond de vergrijzing, rond de eindeloopbaan? Waarom zitten er in dit land nog altijd 600.000 mensen zonder werk? Ook die problemen schuift de regering al maanden voor zich uit. Ook die problemen zal deze regering niet oplossen. Het wordt tijd dat ook premier Verhofstadt dat onder ogen durft zien.”[/size] [size=3]Deze regering regeert al maanden niet meer; ze heeft geen daadkracht, geen politiek project meer. Zelfs het uitstapje naar de koning zal deze regering geen nieuw leven inblazen,” aldus nog Vera Dua.[/size]
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mededeling van het VB?
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Vooruit! Ook de Groenen beginnen het licht te zien.
Ik vraag me werkelijk af of de heren in de ivoren torens te Brussel wel beseffen wel impact op de opinie dit triestig schouwspel heeft. Mijn brave buurman geraakte zelfs niet meer uit zijn woorden van koleire. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het afvoeren van de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde staat in schril contrast met tal van straffe verklaringen van de voorbije 12 maanden.
Enkele woorden als ONVERWIJLD en ONMIDDELLIJK kregen een nieuwe dimensie Aan straffe uitspraken geen gebrek met enkele voorbeelden: “De splitsing moet meteen na de verkiezingen geagendeerd worden in het federaal parlement en tegen het einde van het jaar 2004 goedgekeurd worden." "Zonder splitsing komt er geen NV-A in het Vlaams Parlement !" En meest recent nog : "Zo nodig is er geen andere uitweg dan het parlement zijn werk te laten verder zetten, tot en met de stemming van het wetsvoorstel" (Geert Lambert, 11 april 2005). "We kunnen onze verantwoordelijkheid niet langer ontlopen. De besprekingen gaan van start en mocht blijken dat er niet gepraat kan worden, dan gaan we meteen over tot de stemming" (Willy Cortois, 20 april 2005). "Ik wil die kwestie niet nog twee jaar meeslepen tot aan de volgende federale verkiezingen. Er moet nu een oplossing komen” (Steve Stevaert, 22 april 2005).
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() het is inderdaad zo dat deze regering al lang niet meer regeert.
triestigste van al is dan nog dat het een kwestie van niet kunnen is. de economische toestand verslechtert van maand tot maand, belgie treedt een economische recessie in, dhl zaventem werd een banenramp door het geklungel en stijfkopperij van alweer de franstaligen, di rupo zegt grijnzend dat vlaanderen zware tijden te wachten staan doordat de grote industriele bedrijven stilaan hun biezen beginnen te pakken ( hij vergeet er wel bij te vertellen dat ze hun biezen pakken owv de enorme lasten op arbeid, bedoeld om het waalse communisme te financieren ), het vergrijzingsdebat is geen debat waard volgens de vakbonden omdat er gewoon geen probleem is ( een erge en quasi misdadige vorm van denial is dat ), vlaanderen trekt quasi geen internationale investeringen meer aan... en dit allemaal op de achtergrond van drastische economische hervormingen in onze buurlanden ( verlaging van de vennootschapsbelasting in nederland, lastenverlagingen ) om ginder de economie terug zuurstof te geven, terwijl dit in belgenland met een communistisch regime aan de macht quasi onbespreekbaar is: hoe moeten de waalse communistische broeders dan betaald worden . 40 % werkt er aan de staat en 30 % is er werkloos ... |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de lakse houding van de "vlaamse" regeringspartijen zullen, wij Vlamingen, weer zware toegevingen moeten doen in het zoveelste pact met de duivel - de franstalige imperialisten - om wat eerst vóór de verkiezingen onmiddellijk of onverwijld zou gesplitst worden, NVA ging zelfs niet in een Vlaamse regering stappen, of was er slechts 5 minuten politieke moed voor nodig... allemaal praatjes.
Intussen zijn we één jaar later, na de massale betoging in Halle verpanden de VLD en SPa zelfs hun laatste "vlaamse" trots om toch maar aan de macht te blijven. Ze hebben er alles voor over om hun parlementair zitje te behouden en vooral het postje van premier is heilig ! Indien de franstaligen het inschrijvingsrecht is Brussel eisen zou dat misschien kunnen volgens sommigen... maar voor mij dan enkel op voorwaarde dat ook alle Vlamingen, die nu reeds in Waals Brabant of over de taalgrens wonen ook het inschrijvingsrecht krijgen om in Brussel te gaan stemmen op een Vlaamse partij : dan zijn alle Belgen gelijk voor de wet ! Indien niet is dit een pure discriminatie van een Vlaamse burger aan de andere kant van de taalgrens, ten opzichte van de franstalige burgers ! Leo Tindemans zei in "de zevende dag" van zondag 8 mei, "de Grondwet is toch geen vodje papier ?" Hopelijk is het Arbitragehof nog steeds het hoogste rechtscollege en neutraal in dit land ? Of zijn dan toch niet alle Belgen gelijk voor de Wet ?
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als de walen ons de snel-belg-wet door de strot rammen; als de walen ons het vreemdelingenstemrecht door de strot rammen; als de walen er de Francochampswet door de strot rammen; als de walen de wapenwet door de strot rammen; moeten de Vlamingen hun bakkes houden en meeknikken mijn beste guy verafstoot ! als de vlamingen hun rechten vragen moeten ze ook hun bakkes houden ! bij de volgende stembus krijgt gij op uw (...) dubbel en dik verdiend terug !!
|
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Voor één keer ben ik het eens met groen!
|
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Laten we hopen dat dit het begin van het einde van België is.
Dan is hier toch iets positief aan. Ik hoop echt dat er toch nog nieuwe verkiezingen komen zodat de kiezer de VLD en SP.a eindelijk eens de rekening kunnen presenteren voor al hun leugens en wanbeleid. En de oprichting van 1 sterk vlaams front ( ik zou toch willen dat VB,CD&V en NVA aan 1 koord gaan trekken) om de waalse dictatuur de doorbreken en voorgoed te begraven. En verhofstad is nog niet in staat om een dorp te leiden laat staan een heel land. |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het begin van het einde van het Vlaams-nationalisme, zal u bedoelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U kent het gezegde: als de magen vol zijn, is het verstand leeg, als de magen leeg zijn, is het verstand vol. Economisch staan vlaanderen zware tijden te wachten, komt wel in orde, het laatste artificieel landje heeft met de farce van vandaag wsh haar eigen ondergang in gang gezet? Maar waar maak ik mij druk om, om de worden van iemand van wiens partij ik nog nooit gehoord heb, een marginaal fenomee, zoals wow ( waardig ouder worden ) ? |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen is inderdaad zeer artificieel. Voor één keer zijn we het eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Als je al door Groen! op communautair vlak wordt voorbijgestoken, ben je wel erg laag gevallen. Verhofstadt moet toch stilaan de bodem hebben bereikt?
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb nog nooit zoveel leugens en achterbakse postjesmelkerij gezien in mijn leven. Dit heeft de grens van het geloofwaardige overschreden. En dan nog vertrouwensstemming kunnen behalen, dat is the top of the top.
Ik woon in één van de faciliteiten gemeenten en vind het onaanvaardbaar wat er nu gebeurd. Als je alles op een heel objectieve manier bekijkt moet deze regering haar ontslag aanbieden. Ze zullen nu al een zware prijs betalen in stemmenverlies. Komt er geen vervroegde verkiezingen dan zal de regering toch moeten vallen nog voor 2007 want het vertrouwen is zowiezo totaal zoek. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een mens zou bijna heimwee krijgen naar Dehaene... |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De federale regering is dood: leven de revolutionaire Vlaamse regering!
De Vlaamse Republiek uitroepen (na drie jaar ijskast ontploft België toch) en Eno2 for President! |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ps: dit is helemaal geen Blok-mededeling! Groen! vindt gewoon dat er meer belangrijke zaken in dit land zijn dan communautaire problemen...