Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 12 mei 2005, 11:41   #21
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dankzij spirit is de parlementaire behandeling van de wetsvoorstellen stopgezet. Dankzij spirit zitten we nog opgezadeld met deze anti-Vlaamse federale regering. Spirit kan, in tegenstelling tot de N-VA, de regering laten vallen, maar verzuimt het (ook al had het dat beloofd).

In de N-VA zitten genoeg mensen die dit niet over zich heen zullen laten gaan.
Idd Men heeft de illusie gewekt dat spirit iets goed gedaan heeft ... maar het is een verfoeilijke techniek want eigenlijk hebebn ze hun woord evengoed gebroken.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:44   #22
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
vervang dankzij door ondanks en spirit door N-VA en je zinnen kloppen ook
dan mag jij me eens uitleggen hoe de N-VA de bespreking van het splitsingsvoorstel heeft tegengehouden of hoe de N-VA de federale regering kan doen vallen.
Oud 12 mei 2005, 11:45   #23
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Sta me toe te betwijfelen dat het Vlaams Belang het goed voor heeft met de partijpolitieke belangen van de N-VA.
ach ja, we moeten hier al maanden aanhoren dat de nva ondanks ze veel kleiner is dan het VB voor de vlamingen veel meer ging realiseren dan het VB ooit zal kunnen. de splitsing ging onverwijld doorgevoerd worden en als het even kon zelfs zonder de steun van het VB. we moeten ook al maanden aanhoren dat wij voorstanders zijn van een verrottingspolitiek en dat dat niets uithaalt terwijl de NVA met haar stap voor stap politiek en de gesprekken met de franstaligen alles eens op een deftige manier ging oplossen.

en dan bent u verschoten dat VB ers zich nu eens verkneukelen met de "realisaties" van de NVA, wie kaatst kan de bal verwachten
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:47   #24
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan mag jij me eens uitleggen hoe de N-VA de bespreking van het splitsingsvoorstel heeft tegengehouden of hoe de N-VA de federale regering kan doen vallen.
zij kan dat helemaal niet, maar feit is dat brussel halle vilvoorde niet gesplitst is ondanks het regeerakkoord waar ook de nva zijn poot heeft ondergezet. het is nu de taak van nva de regering te verlaten en samen met het vb in de oppositie te gaan zitten om de meerderheid het vuur aan de schenen te leggen.

als ze dat niet doet gaat ze dezelfde weg op van de VU
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:49   #25
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Misschien een domme vraag,maar wat wil de term "tsjeef" zeggen?Ik weet dat het een nick is voor CD&V-ers,maar zou toch graag de juiste betekenis kennen.
Merci.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:50   #26
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Van de zaken omkeren gesproken ... jullie kunenn zowel in Brussel als in vlaanderen de verraders onder druk zetetn. Maar jullie doen...NIETS. De boulevard van de gebroken beloftes. Nooit met de cdenv , nooit met de SPA... niet in een regering als b-h-v niet wordt gesplitst. Wat ben ik blij dat ik maar één jaar lid ben geweest van zo'n bende platbroeken. De vlaamse regering heeft géén hefbomen om een goed beleid te vormen. En daar waar men dan wel het verschil zou kunnen maken ... bij pakweg de VRT die objectie moet zijn , collaboreert bourgois vrolijk met de kremlinzender. Men vader is nog lid van de n-va , maar z'n lidkaart is vertrokken hoor. Wees blij dat het Vb er is omzoveel laffheid te bestraffen, dat is nl de taak van de oppositie in een democratie ... de meerderheid op hun leugens en tekortkomingen wijzen. Als jullie zomaar blijven zitten dan gaan jullie een pak leden verliezen... kiezers kunnen jullie niet veel meer verliezen , want er waren er nog amper.
Ilfalco, zoveel lafheid gaat zondermeer bestraft worden.
Er blijft ons Vlamingen nog één alternatief over om Vlaanderen te geven waar het grondwettelijk recht op heeft : HET VLAAMS BELANG.

Ik voorspel het kartel een zware verkiezingsnederlaag, indien ze nu gewoon in de Vlaamse regering blijven zitten.

Lafaard Bourgeois : "ZONDER SPITSING, GEEN VLAAMSE REGERING"
Wel er is geen splitsing. Dus Bourgeois : er is ook geen Vlaamse regering meer.

Zoals te verwachten was : Bourgeois en co : postjes boven Vlaams belang!!
Oud 12 mei 2005, 12:03   #27
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Dankzij spirit is de parlementaire behandeling van de wetsvoorstellen stopgezet. Dankzij spirit zitten we nog opgezadeld met deze anti-Vlaamse federale regering. Spirit kan, in tegenstelling tot de N-VA, de regering laten vallen, maar verzuimt het (ook al had het dat beloofd).

In de N-VA zitten genoeg mensen die dit niet over zich heen zullen laten gaan.
Voor zover ik weet kan de regering gemakkelijk verder zonder Spirit, dus de regering hoeft niet te vallen.
instromaniac is offline  
Oud 12 mei 2005, 13:44   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel de N-VA stapt uit de Vlaamse regering.

Wat gebeurt er dan? De Vlaamse regering gaat door zonder hen.

Wat levert dit de Vlamingen op? Niets, in tegendeel
En wat levert blijven zitten op? IETS ?

Citaat:
Kortom, het Blok schiet uit puur partijpolitiek eigenbelang op een Vlaams-nationalistische partij. Mooi is dat. (net nu de Vlaamse beweging nood heeft aan een eensgezing krachtig signaal tegen paars)
Het VB in de Vlaamse regering nemen en de Paarse partijen eruit zou idd een eensgezind krachtig signaal zijn....
Oud 12 mei 2005, 13:46   #29
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, het Blok schiet uit puur partijpolitiek eigenbelang op een Vlaams-nationalistische partij. Mooi is dat.
Een Vlaams-nationalistische partij zou nu uit de regering stappen.

N-VA = N-VU: Nieuwe Volksunie Alliantie
Oud 12 mei 2005, 13:47   #30
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

[SIZE=6]Foutieve versie die Knut heeft gelezen en die reeds uren geleden gecorrigeerd werd door vrtnieuwsnet, maar niet werd rechtgezet door Knut die hier klakkeloos overneemt wat erop vrtnieuws.net te lezen stond.[/SIZE]

Trouwens moest hij de bijbehorende audio-opname hebben beluisterd, had Knutje moeten toegeven dat Geert [SIZE=3]nergens [/SIZE] de uitdrukking “en dat kan” of “dat kan voor mij” gebruikt heeft!
Dit staat er nu te lezen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrt
do 12/05/05 - Vlaams minister Geert Bourgeois van N-VA vindt niet dat zijn partij uit de regering moet stappen nu Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst wordt. De Vlaamse coalitiepartijen, CD&V/N-VA, SP.A-Spirit en VLD waren nochtans overeengekomen om die splitsing "onverwijld" door te voeren.

[SIZE=4]Bourgeois vindt dat het regeerakkoord geschonden is op een essentieel punt, maar hij wil toch dat N-VA in de regering blijft.[/SIZE]"We kunnen niet doen alsof er niets aan de hand is, maar ik vind niet dat mijn partij uit de regering moet stappen omdat anderen het akkoord niet naleven", aldus Bourgeois.

Laatst gewijzigd door Johanna : 12 mei 2005 om 13:49.
Johanna is offline  
Oud 12 mei 2005, 13:49   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bourgeois vindt dat het regeerakkoord geschonden is op een essentieel punt, maar hij wil toch dat N-VA in de regering blijft."
En? Is dit nieuws of was dit voorspeld?
Oud 12 mei 2005, 13:49   #32
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Wat verandert dat aan de zaak? Helemaal niets.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be