Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 12 mei 2005, 09:21   #1
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard Machtsgeile Geert Bourgeois: tsjeef onder de tsjeven !

Vanop VRT-net:

Bourgeois: "N-VA moet niet uit regering stappen"

do 12/05/05 - Vlaams minister Geert Bourgeois van N-VA vindt niet dat zijn partij uit de regering moet stappen nu Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst wordt. De Vlaamse coalitiepartijen, CD&V/N-VA, SP.A-Spirit en VLD waren nochtans overeengekomen om die splitsing "onverwijld" door te voeren.

[size=6]Bourgeois vindt dat het regeerakkoord geschonden is op een essentieel punt, maar voor hem kan dat.[/size]

"We kunnen niet doen alsof er niets aan de hand is, maar ik vind niet dat mijn partij uit de regering moet stappen omdat anderen het akkoord niet naleven", aldus Bourgeois.

Vlaams minister-president Yves Leterme van CD&V zegt ook dat het Vlaams regeerakkoord manifest geschonden is. Hij legt in de loop van de dag een verklaring af.

Volgens CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen is er sprake van een vertrouwensbreuk in de Vlaamse coalitie. "De Vlaamse partners moeten praten met elkaar, wij gaan onze fractie bijeenroepen, dit kan niet zomaar voorbijgaan", zei hij gisteravond in TerZake.
De Knut is offline  
Oud 12 mei 2005, 09:27   #2
Hagal
Burger

Standaard

Blij dat hij zo ver geraakt is: minister in een Vlaamse kleuterklas. Schande!
Hagal is offline  
Oud 12 mei 2005, 10:02   #3
eno2
Banneling

Standaard

Is deze materie wel Vlaamse bevoegdheid?
't Is maar een vraag, hé.
Overigens vind ik Bourgeois inderdaad machtsgeil, maar in een geslaagde politieker is dat niet altijd het allergrootste nadeel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2005 om 10:03.
eno2 is offline  
Oud 12 mei 2005, 10:08   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Vanop VRT-net:

Bourgeois: "N-VA moet niet uit regering stappen"

do 12/05/05 - Vlaams minister Geert Bourgeois van N-VA vindt niet dat zijn partij uit de regering moet stappen nu Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst wordt. De Vlaamse coalitiepartijen, CD&V/N-VA, SP.A-Spirit en VLD waren nochtans overeengekomen om die splitsing "onverwijld" door te voeren.

[size=6]Bourgeois vindt dat het regeerakkoord geschonden is op een essentieel punt, maar voor hem kan dat.[/size]

"We kunnen niet doen alsof er niets aan de hand is, maar ik vind niet dat mijn partij uit de regering moet stappen omdat anderen het akkoord niet naleven", aldus Bourgeois.

Vlaams minister-president Yves Leterme van CD&V zegt ook dat het Vlaams regeerakkoord manifest geschonden is. Hij legt in de loop van de dag een verklaring af.

Volgens CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen is er sprake van een vertrouwensbreuk in de Vlaamse coalitie. "De Vlaamse partners moeten praten met elkaar, wij gaan onze fractie bijeenroepen, dit kan niet zomaar voorbijgaan", zei hij gisteravond in TerZake.

Eerst zeggen niet in een regering te stappen vooraleer BHV was gesplitst en dan nu zeggen dat de niet splitsing kan is wel zéér hypocriet!!!!

Eens benieuwd wat zijn achterban daar op te zeggen heeft.
daiwa is offline  
Oud 12 mei 2005, 10:18   #5
de flandrien
Banneling

de flandrien's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk moet NVA noch CD&V uit de Vlaamse regering, want een Vlaamse regering zonder het Vlaams kartel is niet mogelijk. Wat moet NVA en CD&V doen, dat is een motie van wantrouwen indienen vrijdag, de vlaamse regering laten vallen en daarna een minderheidsregering vormen met steun van Vlaams Belang of een coalitie vormen met Vlaams Belang (natuurlijk de beste oplossing !).

Vanuit de Vlaamse regering kunnen CD&V, NVA en Vlaams Belang dan een clash aangaan tegen de federale regering en Verhofstadt in het bijzonder! 8)

Ik geef dus CD&V en NVA nog een kans tot vrijdag om hun geloofwaardigheid te bewijzen.

Laatst gewijzigd door de flandrien : 12 mei 2005 om 10:20.
de flandrien is offline  
Oud 12 mei 2005, 10:24   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zou nog wa zijn, Flandrien, maar heelaas te schoon om waar te zijn vrees ik, Leterme en vrienden hebben veel te veel schrik dat Bebert hun dan geen formateur zou maken bij de volgende verkiezing...

en dat ze dus achter het postje van Premier (eigenlijk dernier, want die pupo is de premier) kunnen fluiten.
Herr Flick is offline  
Oud 12 mei 2005, 10:40   #7
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ongelooflijk die Bourgois ... na z'n uitspraken over nooit een kartel , nooit met de spa .... wat een farce. Vlotte ernst .. men kloten ja.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 10:49   #8
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Stel de N-VA stapt uit de Vlaamse regering.

Wat gebeurt er dan? De Vlaamse regering gaat door zonder hen.

Wat levert dit de Vlamingen op? Niets, in tegendeel

Kortom, het Blok schiet uit puur partijpolitiek eigenbelang op een Vlaams-nationalistische partij. Mooi is dat. (net nu de Vlaamse beweging nood heeft aan een eensgezing krachtig signaal tegen paars)
Oud 12 mei 2005, 10:58   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon

Kortom, het Blok schiet uit puur partijpolitiek eigenbelang op een Vlaams-nationalistische partij. Mooi is dat. (net nu de Vlaamse beweging nood heeft aan een eensgezing krachtig signaal tegen paars)
Na er zijn strijdplan van gemaakt te hebben en na al zijn stoere uitspraken had ik wel wat meer weerwerk verwacht dat te zeggen : dit kan.
daiwa is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:00   #10
ilfalco
Minister-President

Standaard

Van de zaken omkeren gesproken ... jullie kunenn zowel in Brussel als in vlaanderen de verraders onder druk zetetn. Maar jullie doen...NIETS. De boulevard van de gebroken beloftes. Nooit met de cdenv , nooit met de SPA... niet in een regering als b-h-v niet wordt gesplitst. Wat ben ik blij dat ik maar één jaar lid ben geweest van zo'n bende platbroeken. De vlaamse regering heeft géén hefbomen om een goed beleid te vormen. En daar waar men dan wel het verschil zou kunnen maken ... bij pakweg de VRT die objectie moet zijn , collaboreert bourgois vrolijk met de kremlinzender. Men vader is nog lid van de n-va , maar z'n lidkaart is vertrokken hoor. Wees blij dat het Vb er is omzoveel laffheid te bestraffen, dat is nl de taak van de oppositie in een democratie ... de meerderheid op hun leugens en tekortkomingen wijzen. Als jullie zomaar blijven zitten dan gaan jullie een pak leden verliezen... kiezers kunnen jullie niet veel meer verliezen , want er waren er nog amper.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:03   #11
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Na er zijn strijdplan van gemaakt te hebben en na al zijn stoere uitspraken had ik wel wat meer weerwerk verwacht dat te zeggen : dit kan.
Is "dit kan" soms een citaat van Geert bourgeois of is het een interpretatie van een vrt-journalist?
Oud 12 mei 2005, 11:10   #12
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Van de zaken omkeren gesproken ... jullie kunenn zowel in Brussel als in vlaanderen de verraders onder druk zetetn. Maar jullie doen...
Wat denk je soms dat ze nu binnen het kartel aan het doen zijn, tiens. Maar zolang de CD&V niet mee uit de Vlaamse regering stapt, is zo'n actie totaal zinloos.

Waarom niet aan het Vlaams belang vragen om uit het federaal parlement te stappen omdat BHV niet gesplitst is? (kwestie van de zottigheid nog wat door te trekken)
Oud 12 mei 2005, 11:10   #13
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

u vindt dus dat een partij in een regering mag blijven als de andere partners het regeerakkoord weigeren na te komen? wat levert het de vlamingen overigens op dat de nva in de vlaamse regering blijft? inderdaad, ook niets....

het is de taak van nva om uit de regering te stappen, al was het maar om haar geloofwaardigheid een beetje te behouden.... verdergaan is politieke zelfmoord
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:14   #14
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

het is de taak van nva om uit de regering te stappen, al was het maar om haar geloofwaardigheid een beetje te behouden.... verdergaan is politieke zelfmoord
Sta me toe te betwijfelen dat het Vlaams Belang het goed voor heeft met de partijpolitieke belangen van de N-VA.
Oud 12 mei 2005, 11:16   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wel dan moet de cdenv de blutsen er maar bijnemen als ze in de regering willen blijven.
Dan kunenn jullie stemmen afpakken van de cdenv. Als ze niets doen da tonen ze toch aan dat ze op vlaams gebeid onbetrouwbaar zijn en nog steeds tsjeefs ... dan kan men enkel het kartel opblazen. OF de cdenv heeft RESPECT voor haar kartelpartner en haar eigen minimale belofte ... of het kartel heeft geen enkele bestaansreden. Macht om de macht wordt afgestraft.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:28   #16
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Het is waar dat het niets zou veranderen, maar in de Vlaamse regering blijven evenmin. Groen! was tenminste slim genoeg om in de oppositie te stappen, N-VA zou dat beter ook doen omdat ze anders nog meer stemmen zullen verliezen.
Het regeerakkoord is trouwens zwaar geschonden, de grondwet verkracht en de Vlamingen moesten nu pas echt onderdoen voor de Franstaligen. Dat dat geen redenen zijn om uit de regering te stappen, awel merci hoor.
Mijn stem en steun heeft N-VA alvast verloren en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben. Als ze zo verder doen kan ik je verzekeren dat N-VA hetzelfde lot heeft als Spirit, een zielig kartelpartnertje dat éénmaal per jaar z'n tanden laat zien. Trouwens krijgt Spirit in deze situatie een stuk meer sympathie van mij door hun durf; zonder hen zaten we opgezadeld met een schandalig compromis dat niet eens een compromis is.
instromaniac is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:31   #17
ilfalco
Minister-President

Standaard

allemaal opgezet spel als je het mij vraagt ... de eisen zo hoog stellen dat er geen akkoord mogelijk is ... en dan iedereen(Paars) tevreden.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:34   #18
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Trouwens krijgt Spirit in deze situatie een stuk meer sympathie van mij door hun durf; zonder hen zaten we opgezadeld met een schandalig compromis dat niet eens een compromis is.
Dankzij spirit is de parlementaire behandeling van de wetsvoorstellen stopgezet. Dankzij spirit zitten we nog opgezadeld met deze anti-Vlaamse federale regering. Spirit kan, in tegenstelling tot de N-VA, de regering laten vallen, maar verzuimt het (ook al had het dat beloofd).

In de N-VA zitten genoeg mensen die dit niet over zich heen zullen laten gaan.

Laatst gewijzigd door Xenon : 12 mei 2005 om 11:35.
Xenon is offline  
Oud 12 mei 2005, 11:37   #19
Brel
Vreemdeling

Brel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
jullie kunenn zowel in Brussel als in vlaanderen de verraders onder druk zetetn. .
Als ik naar uw "avatar" kijk zie ik een VBelang logo, en wie heeft VBlok gesticht ?

Karel Dillen... een puur nazi marrionette, nieks meer nieks minder.

Dus spreek niet te rap van "verraders" enz ivm met politieke mensen die democratisch gekozen werden.
Oud 12 mei 2005, 11:41   #20
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij spirit is de parlementaire behandeling van de wetsvoorstellen stopgezet. Dankzij spirit zitten we nog opgezadeld met deze anti-Vlaamse federale regering. .
vervang dankzij door ondanks en spirit door N-VA en je zinnen kloppen ook
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be