![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de na-oorlogse jaren hadden de meeste voormalige "collaborateurs" geen burgerrechten: ze konden dus niet stemmen en zich al evenmin politiek beschikbaar stellen. Daarenboven was het hen verboden in een politieke partij actief te zijn. U weet blijkbaar niets af van de ontstaansgeschiedenis van het Vlaams Blok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
* Het Blok had onmiddelijk een potentieel en een verkozene. Meer nog, Dillen kreeg als verkozene de hulp van de toenmalige CVP om lijsten te kunnen indienen! Parlementsleden van de CVP verleenden in de jaren '80 de vereiste handtekeningen, omdat ze -terecht!- dachten dat het Vlaams Blok stemmen kon afsnoepen van hun concurrent Volksunie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nog enkele andere voorbeelden: België is ontsproten uit het gedachtengoed van Fransgezinde liberalen (die zelfs geen Vlaams spraken). De CD&V is jarenlang de partij geweest die stond voor meer invloed van de Kerk. Nu spreek ik wel van zeer lang geleden maar dat doe jij toch ook? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Meer hoeft dat niet te zijn:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ten tweede die zetels waar gij over spreekt is van de VU. Dus wat had gij gedacht een partij splitst in twee en ze halen al direct al hun oude zetels ofwat ? De NVA moet zich gewoon opwerken. Ok, Bourgeois heeft niet bepaald veel uitstraling. Kdenk momenteel de houterigste politicus in België. Maar daarom hebben ze Brepoels erin. ![]() Citaat:
Gelukkig een bijna uitgestorven ras. Ok, mensen die tegen de bezetter vechten in volle oorlogstijd zijn ineens terroristen. Chance dat gij niet in die tijd leefde anders liep ge met een kaal kopke rond na den oorlog.
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() beste vrienden, ik die werd uitgescholden voor vuile sos enzoverder ben dan toch maar content dat er nog redelijk wa meer sossen zijn bijgekomen. sp.a vooruit !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Karel van Horebeke (NVA): niet herverkozen! Frieda Brepoels (NVA): niet herverkozen! Danny Pieters (NVA): niet herverkozen! ![]() Volgende keer eten CD&V en Blok dat NiVeA-restantje op met huid en haar. En ja, als het van mij zou afhangen worden alle monumenten ter ere van die terroristen die zich "verzet" noemden afgebroken! ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() In de NVA fascistische Neonazie.
Dat ze niet gekozen is weet ik ook. NVA heeft ne langere houdbaarheidsdatum dan ge zoudt denken. Nog een paar verkiezingen en ze halveren het Vaal Blok. Verdeel en heers ![]() BTW CD&V leeft ook niet meer lang als ze niks doen. Aangezien ze jaar na jaar verliezen. Vorige keer zaten ze aan de natuurlijke bodem zeiden ze toen. En nu dan ? De VLD en SP.A zijn ze stilaan aan't afknabbelen. Wat wilt ge ook met de clerck. Zo zwak als iets in politieke debatten. En zo'n uitspraken als uw laatste, en ook die van het executeren van verzetsstrijders, toont alleen maar aan, dat Anke Vandermeersh nog meer verstand heeft dan u, en dat Filip Dewinter nog meer fatsoen heeft dan u.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Al ruzie in het Vlaemsche kamp?
![]() ![]() Waar is Zeno toch? ![]() ![]() Wat die eerste zetel van het Vlaams Blok betreft. Vandenberghe weet blijkbaar niet dat het Vlaams Blok een afscheuring was van de VU. De B.U.B. is van nul af aan gestart, wij zijn een afscheuring van niets en het is dan ook niet meer dan normaal dat wij de eerste keer niet veel halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen de VU voor het eerst opkwam, haalden zij ook maar 1 zetel in de Kamer, maar 4 jaar later hadden ze er al 2. Daarna bleven ze maar groeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Partijlid
|
![]() Tot de Geert zich ging scheuren, toen waren ze weer met 1
![]()
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() Ok, dat moet ik toegeven, de NVA had 4 zetels als de kiesdrempel er niet was.
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Dat de groenen wel nog verkozenen hebben is logisch, de kiesdrempel geld daar ook, ze hebben minder stemmen, akkoord maar in procenten halen ze wel de kiesdrempel in het minder bevolkte gedeelte.
En dit heeft totaal geen invloed op de Vlaams - Waalse verhouding, de zetels liggen toch vast. Als Ecolo ze niet had had de PS en MR er een paar bij. En dat we invloed op elkaar kunnen uitoefenen vindt ik totaal niet erg, we leven immers in 1 land, waar tot uw grote spijt, bepaalde dingen nog federaal worden beslist.
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA 200.000 kiezers, VB 3�*4 maal meer, maar in zetels 18 keer meer. Je hoeft dus niet enkel de beschuldigende vinger naar Wallonië uit te steken.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit valt niet te verklaren vanuit de kiesdrempel, maar wel vanuit een doelbewust scheefgetrokken verdeling van de zetels. Er worden 4 zetels minder gegeven aan de Vlamingen en 4 meer aan de Walen. Een verschil van 8 zetels!! De kiesdrempel heeft hier NIETS mee te maken.
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() Kijk VB'erkes - ik zie niet wie wat gaat afknabbelen van de N-VA.
- als wij blokkers waren dan zaten we nu al bij het Blok - hetzelfde met de Tseeven De N-Va is gewoon consequent (en spirit jammer genoeg niet, maar dat heeft dan weer met het verschil tussen idealisme en 'realpolitik' te maken) voor een Vlaamse staat in Europa en de wereld. Waarom? Omdat dit verdorie democratisch is - omdat we met eigen bevoegdheden veel beter aan een beter, sociaal en groen Vlaanderen kunnen werken - omdat wij zo de vlamingen verlossen van de belgische gespleten persoonlijkheid - omdat wij zelf eens die verantwoordelijkheid moeten kunnen en durven opnemen - omdat we geloven dat hierdoor een gemeenschap politiek emancipeert en de vlamingen dichter bij de politieke bestuursniveaus brengt. En daar staat het Blok noch de CD&V (laat staan VLD en SPa-spirit) niet voor! Wij staan voor integrale demicratie: de mensen opvoeden tot politieke burgers die meebesturen - meedenken - mee integreren - mee oplossen! Niet voor een Belgie waar men bovenaan denkt wat goed is voor de mensen en via regeltjes en wetten de maatschappij denkt te kunnen organiseren. Niet voor een Vlaanderen die tot dezelfde wanstaat evolueert.