Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2005, 14:26   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Wat is je punt?
Slechte besteding van overheidsgeld. Maar misschien is dat inderdaad voor sommigen de essentie zelf, zodat deze zich afvragen wat nu weer het punt is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 14:46   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ook de daklozen ? En dan volgens welk principe fifo ?
vind u het rechtvaardig dat mensen op straat moeten leven en buiten moeten slapen bij weer en wind?
zo ja, volgens welk principe?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 14 mei 2005 om 14:46.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 15:17   #23
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Weet je wat steek de zieken, minderbedeelden... enzv van onze samenleving in een vuilniszak en gooi deze op het stort. Zo opgeruimd staat netjes.... want ze kiezen er tenslotte zelf voor om arm, ziek, gehandicapt... enzv te zijn. Toch?
Ja, daar zit wat in. Ze kunnen ook een feest geven voor al de armen en na afloop allemaal een spuitje. Dat is nog de kortste pijn.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 15:22   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

werkende "mensen" die vinden dat de mensenrechten voor daklozen niet moeten tellen verdienen niet beter dan te worden leeggemolken door de belastingen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 mei 2005 om 15:22.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 16:31   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
leve de gefokte slaven die niet beseffen wie de echte profiteurs zijn. Leve de werkezels die te laf zijn om hun echte uitzuigers aan te pakken.
Troost u, het leger gefokte slaven wordt steeds kleiner.
Ik ben eens benieuwd wie de nieuwe helden gaan aanpakken als die lafaards niet meer bijdragen om uw maag te vullen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 16:39   #26

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Troost u, het leger gefokte slaven wordt steeds kleiner.
Ik ben eens benieuwd wie de nieuwe helden gaan aanpakken als die lafaards niet meer bijdragen om uw maag te vullen.
Het feit dat iemand een uitkering ontvangt in het kader van de (gebrekkige) uitvoering van de mensenrechten geeft belastingbetalende mensen niet het recht om degenen die een, uitkering ontvangen ook maar iets te verwijten. Werkezels die dat wel doen zullen door het VWS gerechtelijk vervolgd worden wegens discriminatie en smaad. Mocht dit wettelijke niet mogelijk zijn dan zullen vws-militanten zich het recht toeeigenen om al de anderen ook te beledigen en te discrimineren. Alleen gefokte slaven denken dat ze getrakteerd hebben wanneer een uitkeringstrekker naast hen een pint besteld. Doordat voornamelijk de na oorlogse generatie voor 99 percent uit dergelijke gefokte slaven bestaat is dit ook zo gegroeid. Zij zijn de schuld van de armoede van vandaag.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 mei 2005 om 16:44.
Oud 14 mei 2005, 16:41   #27

Standaard

ik heb eens gehoord ergens dat van die gefrustreerde werklozen bashers er velen ziek van worden.
Weet evenwel niet meer waar ik dat juist vandaan heb ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 mei 2005 om 16:53.
Oud 14 mei 2005, 16:48   #28
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel nee, laat ze zich in een kartonnen doos onder een brug vestigen. Uiteindelijk is er toch iets mis.De echte sukkelaars worden niet geholpen, en zij die de weg kennen, vriendjes hebben... komen wel aan den bak.
O, je zou eens een ticketje moeten bestellen en naar hier komen te Spanje, dan kun je die echte rijke Belgische sukkelaars eens zien, in hun kasten van villas. Ze zijn in België voor 66% arbeidsongeschikt (invaliede) verklaard sommigen zelfs tot 100% en krijgen de volle pot uitbetaald. Sommigen van deze rijke invaliede mensen hebben een versleten rug, missen een vingertje of twee, hebben luie darmen, hebben migraine sommigen hebben zichzelf zelfs zot laten verklaren.... enzv. Deze rijke invaliede mensen beste Bob werken hier 40-60 a 80 uur per week anderen hebben weer een eigen zaak.... Dat zal door die zon komen zeker? Maarja deze rijke mensen kennen dan ook iedereen hé die hebben een arm die rijkt tot in het Vaticaan bij wijze van spreken....

En de ECHTE zieke mensen die het echt nodig hebben zijn er de dupe van, die worden ook meestal afgeschreven of krijgen het minimum. Om een voorbeeld te geven, zo heb ik eens een arme invaliede jongen gekend in België, hij had een hartafwijking en kreeg toens +-600 euro per maand. Deze jongen werd jaarlijks opgeroepen om op controle te komen bij een adviserende geneesheer, deze heeft hem arbeidsgeschikt verklaard weg uitkering, één maand nadien was deze arme jongen bezweken 33 jaar jong.
Helaas, maarja deze arme jongen kende niemand hij had geen (lange arm) zoals sommige rijken..... Dan had deze arme jongen (misschien) nu nog geleefd.

Laatst gewijzigd door Andro : 14 mei 2005 om 17:11.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 17:59   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat iemand een uitkering ontvangt in het kader van de (gebrekkige) uitvoering van de mensenrechten geeft belastingbetalende mensen niet het recht om degenen die een, uitkering ontvangen ook maar iets te verwijten. Werkezels die dat wel doen zullen door het VWS gerechtelijk vervolgd worden wegens discriminatie en smaad. Mocht dit wettelijke niet mogelijk zijn dan zullen vws-militanten zich het recht toeeigenen om al de anderen ook te beledigen en te discrimineren. Alleen gefokte slaven denken dat ze getrakteerd hebben wanneer een uitkeringstrekker naast hen een pint besteld. Doordat voornamelijk de na oorlogse generatie voor 99 percent uit dergelijke gefokte slaven bestaat is dit ook zo gegroeid. Zij zijn de schuld van de armoede van vandaag.
Ziet maar dat U niet vervolgd wordt wegens discriminatie, smaad en dreigementen...

Tja, de toekomst van de andersrijke lui is in goede handen...

Ik zou in uw plaats me veel constructiever opstellen... Niet voor mijn eigen ambities, maar voor het welzijn van de andersrijke lui...

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 mei 2005 om 18:02.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 18:04   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
vind u het rechtvaardig dat mensen op straat moeten leven en buiten moeten slapen bij weer en wind?
zo ja, volgens welk principe?
Nee, en mijn vraag was, waarom helpt men deze niet. Meer nog, aangezien zij waarschijnlijk al veel langer een woning nodig hebben, komen zij als eerste in aanmerking, en waarom is dat niet ? Daar had ik graag antwoord op.
Oud 14 mei 2005, 18:08   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
werkende "mensen" die vinden dat de mensenrechten voor daklozen niet moeten tellen verdienen niet beter dan te worden leeggemolken door de belastingen.
Maar blijkbaar vind gans (of bijna gans) de maatschappij dit, en niet in het minst de bewoners van sociale woningen. Dus nogmaals, waarom laat men de daklozen aan hun lot over (en helpen wij wel mensen naar hier gekomen met een visum, om dure operaties te laten uitvoeren, die ze niet kunnen, of willen betalen) ?
Oud 14 mei 2005, 20:13   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar vind gans (of bijna gans) de maatschappij dit, en niet in het minst de bewoners van sociale woningen. Dus nogmaals, waarom laat men de daklozen aan hun lot over (en helpen wij wel mensen naar hier gekomen met een visum, om dure operaties te laten uitvoeren, die ze niet kunnen, of willen betalen) ?
Omdat ze in het hospitaal goeie relaties hebben zeker bij de ziekenkas en daar allicht wel één en ander voor vangen. Of via een goed doel org. die eens wat pr doet?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2005, 20:55   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doordat voornamelijk de na oorlogse generatie voor 99 percent uit dergelijke gefokte slaven bestaat is dit ook zo gegroeid. Zij zijn de schuld van de armoede van vandaag.
Dat kunt u waarschijnlijk ook nog uitleggen.
Ik ben benieuwd.
Oud 15 mei 2005, 01:10   #34

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik ben benieuwd.
eerder seniel aan t worden. Ik legde u dat immers al ongeveer 27 keer uit.
Oud 15 mei 2005, 01:14   #35

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar vind gans (of bijna gans) de maatschappij dit, en niet in het minst de bewoners van sociale woningen.
Wat insinueert u daarmee ?
Citaat:
Dus nogmaals, waarom laat men de daklozen aan hun lot over
Omdat de bevolking (vooral het armere gedeelte ) dit van de overheid tolereert vanwege een gebrek aan constitutioneel bewustzijn
Citaat:
(en helpen wij wel mensen naar hier gekomen met een visum, om dure operaties te laten uitvoeren, die ze niet kunnen, of willen betalen) ?
insinueren is gemakkelijk - onderbouwen is wat anders.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2005 om 01:16.
Oud 15 mei 2005, 07:34   #36
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Bobke
Ik ben benieuwd.

Citaat:
Een volgend slachtoffer gevonden om rot te schelden, King?
Nutuurlijk, wil men bij sommigen stoer overkomen, dan moet men wild om zich heen slaan... Dat ik kei neig... Dat is stoer... Dat maakt indruk...
Herhaal nog eens uw verhaal tegen Bob hoe U die wolf verslagen heeft? Hij zal U ook grenzeloos beginnen te bewonderen...

U heeft het misschien al 27 keer uitgelegd, maar ofwel heb ik het niet begrepen of heb ik die postings niet gelezen... Bob alleszins niet...
Kunt U dat nog eens bewijzen?
Dank bij voorbaat... Weldoener en zelfverklaarde manager in spe...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 07:48   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel juist jongen.
Nu ben ik voor altijd overtuigd dat België tot de armste landen ter wereld behoort.
Oud 15 mei 2005, 09:47   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat insinueert u daarmee ?
Dat geen enkele bewoner van een sociale woning zal zeggen. Eigenlijk heeft die dakloze voorrang op mij. Dus bedien hem maar eerst.
Citaat:
insinueren is gemakkelijk - onderbouwen is wat anders.
Leeft ge op Pluto, of bent ge een beetje van slechte wil ? De Antwerpse ocmw voorzitster (van spa signature) heeft van de week de noodklok geluid over dit soort van praktijken. Zij heeft er zelfs cijfers bijgeplakt. Zo kunt ge wel op alles antwoorden, insinueren is gemakkelijk, onderbouwen is wat anders.
Oud 15 mei 2005, 12:03   #39

Standaard

herhaling op veelvuldig verzoek !

[size=3]Omdat de bevolking (vooral het armere gedeelte ) dit van de overheid tolereert vanwege een [/size][size=5]gebrek aan constitutioneel bewustzijn. [/size]

[size=1]( Of maw een gebrek aan kennis aangaande de grondwet en de burgerlijke rechten bij de bevolking. )[/size]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2005 om 12:06.
Oud 15 mei 2005, 12:15   #40

Standaard

Citaat:
Dat geen enkele bewoner van een sociale woning zal zeggen. Eigenlijk heeft die dakloze voorrang op mij. Dus bedien hem maar eerst.
Daarin geef ik u natuurlijk 100 percent gelijk. Maar wilt ge dan dat de ene dakloos wordt om de ander zijn dakloosheid teniet te doen ? in een land waar iedereen volgens de grondwet zonder uitzondering recht heeft op degelijke huisvesting ?
Citaat:
Leeft ge op Pluto,
Pluto is in de mythologie de god van de onderwereld. In die zin heb ik hem weleens ontmoet.
Citaat:
of bent ge een beetje van slechte wil ?
ben ik van slechte wil omdat ik asielzoekers het voordeel van de twijfel geef wat betreft uw insinuatie als zouden ze niet WILLen betalen. Nog zo n belangrijk constitutioneel gegeven waarvan u zich blijkbaar niet bewust bent - Iemand is onschuldig tenzij de schuld bewezen werd. Toon mij maar eens zwart op wit aan he dat de asielzoekers die niet betalen voor hun medische verzorging dat doen uit onwil en niet uit onmacht. Stel uzelf bovendien ook eens voor dat u een beenprothese nodig hebt bvb.
Citaat:
De Antwerpse ocmw voorzitster (van spa signature)
Diezelfde snoeshaan dus van de zelfde partij die de grootste verraders zijn van de arbeidersklasse uit onze geschiedenis. En die tegenover de bevolking ook altijd het beeld ophangt dat langdurig werklozen niet zouden willen werken omdat ze te laf zijn om toe te geven dat ze falen in hun tewerkstellingsbeleid en in het biezonder in het bijkreeren van jobs ? Wat een referentie ! U slaat me werkelijk plat !

Citaat:
heeft van de week de noodklok geluid over dit soort van praktijken. Zij heeft er zelfs cijfers bijgeplakt. Zo kunt ge wel op alles antwoorden, insinueren is gemakkelijk, onderbouwen is wat anders.
Alleee kom. Ik wacht op de tot nu toe uitgebleven onderbouwing.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2005 om 12:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be