Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Welk soort Europa verkiest u?
Ik ben voorstander van een multicultureel Europa waar iedereen zich een vreemde in eigen straat voelt 4 40,00%
Ik ben voorstander van een concultureel Europa waar iedereen opgaat in de plaatselijke cultuur 6 60,00%
Ik ben voor een Europa met een eenheidsworst-cultuur 0 0%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2005, 23:36   #21
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Grieken, Italianen etc. die zeg maar naar Vlaanderen komen om er een groot deel van leven te spenderen dienen dan ook "Vlaming" te worden onder de Vlamingen op een gelijkaardige manier.
Zolang ze de goede huidskleur hebben meegekregen zijn ze niet te onderscheiden van een doorsnee Vlaming. Geen kat die het weet en bijgevolg geen kat die er om maalt. Zodra men ook maar iets afwijkt van de standaardnorm, is het zo evident niet meer.
Oud 16 mei 2005, 23:38   #22
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Maak jij dit onderscheid bewust of onbewust?
Misschien wel, misschien niet. Geen kat die het ooit zal weten en daarom totaal irrelevant.
Je zou natuurlijk ook de moeite kunnen doen om op de bal te spelen en commentaar te geven op deze paragraaf:

Citaat:
Grieken, Italianen etc. die zeg maar naar Vlaanderen komen om er een groot deel van leven te spenderen dienen dan ook "Vlaming" te worden onder de Vlamingen op een gelijkaardige manier.
MMM zie dat je toch een poging gedaan hebt.

Laatst gewijzigd door Wreker : 16 mei 2005 om 23:39.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 23:42   #23
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zolang ze de goede huidskleur hebben meegekregen zijn ze niet te onderscheiden van een doorsnee Vlaming. Geen kat die het weet en bijgevolg geen kat die er om maalt. Zodra men ook maar iets afwijkt van de standaardnorm, is het zo evident niet meer.
Probeer ook eens het verschil te achterhalen tussen cultuur en genetica.

Is heus hetzelfde niet hoor.

Misschien te moeilijk voor blokwatchers?
Oud 16 mei 2005, 23:45   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je zou natuurlijk ook de moeite kunnen doen om op de bal te spelen en commentaar te geven op deze paragraaf:

MMM zie dat je toch een poging gedaan hebt.
Waarom wis jij je oorspronkelijk bericht? Een poging om toch maar geen antwoord te moeten geven - pot, draaien, rond? Mag niemand weten dat jij op de man speelt doordat ik in jouw ogen toch maar een ordinaire blokbasher ben? Btw, laat dat hautain toontje maar achterwege, jij bent al lang geleden gewogen en veel te licht bevonden.
Oud 16 mei 2005, 23:49   #25
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen iemand die hier slechts tijdelijk verblijft, zeg maar voor een paar jaar, of iemand die zich voor een groot deel van zijn leven ergens gaat vestigen.
Owh, verklaar u nader.

Citaat:
Als ik bvb zou willen emigreren naar Griekenland zal ik me niet gaan terugtrekken in één of ander getto voor Vlamingen of Nederlanders, maar zou ik me de streektaal en de gewoonten trachten eigen te maken. Uit respect voor de plaatselijke bevolking en cultuur.
Wel ik woon al reeds 5 jaar in Spanje omringd door Nederlanders, Belgen en Engelsen. Ik kan je vertellen dat wij hier gerespecteerd worden als goden in Frankrijk door de Spanjaarden, zelfs de mensen die het Spaans niet machtig zijn worden hier gerespecteerd....

Citaat:
Zolang ze maar blank en niet moslim zijn dus...

Laatst gewijzigd door Andro : 16 mei 2005 om 23:49.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 23:50   #26
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarom wis jij je oorspronkelijk bericht? Een poging om toch maar geen antwoord te moeten geven - pot, draaien, rond? Mag niemand weten dat jij op de man speelt doordat ik in jouw ogen toch maar een ordinaire blokbasher ben? Btw, laat dat hautain toontje maar achterwege, jij bent al lang geleden gewogen en veel te licht bevonden.
Het staat er toch, je reageert eerst op twee paragrafen en dan wil ik daar op reageren. Dan zie ik dat je in een aparte posting op die derde paragraaf reageert, waardoor die opmerking plots onzinnig wordt, dus weg ermee. Niks achter zoeken.
Oud 16 mei 2005, 23:53   #27
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Wel ik woon al reeds 5 jaar in Spanje omringd door Nederlanders, Belgen en Engelsen. Ik kan je vertellen dat wij hier gerespecteerd worden als goden in Frankrijk door de Spanjaarden, zelfs de mensen die het Spaans niet machtig zijn worden hier gerespecteerd....
Help, het leven zoals het is in Benidorm.
Oud 16 mei 2005, 23:53   #28
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Zolang ze maar blank en niet moslim zijn dus...
Ach ja, natuurlijk. Ik was eventjes vergeten dat Wreker een moslimbasher is. Zo eentje die dan ook nog eens begint te lullen over het verschil tussen cultuur en genetica om zijn xenofoob gedachtengoed te maskeren.
Oud 16 mei 2005, 23:55   #29
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het staat er toch, je reageert eerst op twee paragrafen en dan wil ik daar op reageren. Dan zie ik dat je in een aparte posting op die derde paragraaf reageert, waardoor die opmerking plots onzinnig wordt, dus weg ermee. Niks achter zoeken.
Jij bent wel vergeten dat je oorspronkelijk bericht per email bij mij is binnengekomen.
Oud 16 mei 2005, 23:56   #30
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Help, het leven zoals het is in Benidorm.
?

Euh, mag ik u er even atent op maken dat ik niet in Benidorm woon, dank u.
Oud 16 mei 2005, 23:57   #31
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ach ja, natuurlijk. Ik was eventjes vergeten dat Wreker een moslimbasher is. Zo eentje die dan ook nog eens begint te lullen over het verschil tussen cultuur en genetica om zijn xenofoob gedachtengoed te maskeren.
En dan verwijt die mij dat ik op de man zou spelen.

Probeer u bij het topic te houden dat over het samen existeren van culturen in Europa gaat.
Oud 16 mei 2005, 23:58   #32
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan verwijt die mij dat ik op de man zou spelen.
Even ter herinnering.
Citaat:
Jij bent wel vergeten dat je oorspronkelijk bericht per email bij mij is binnengekomen.
Doei.
Oud 17 mei 2005, 00:09   #33
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat had ik al opgemerkt inderdaad, heel vermoeiend trouwens. Je dweilt met zo iemand's zijn argumenten de vloer aan en 5 minuten later zie je hem in een ander thread (of wat dan ook) weer exact dezelfde onzinnige stellingen herhalen. Men kan net zo goed tegen een boom gaan aanlullen, even zinvol...
En nu ga ik slapen welterusten iedereen.
Oud 20 mei 2005, 16:36   #34
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

De linkiewinkies hebben een beetje hun zeg gehad.

Waar blijven nu de reacties van het andere kamp?
Oud 1 juni 2005, 15:51   #35
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke keuze ontbreekt er dan volgens jou?

NB Het gaat hier wel over samen existeren van verschillende culturen, niet over iets anders.
Ik ga hiervan echt wel over mijn nek. Smijt uw aardappels dan buiten want die zijn ingevoerd uit Zuid-Amerika, en gelijk ook al uw tomaten, courgettes, paprikas, ananas, enfin je begrijpt me wel zeker. Ga terug rekenen in Romeinse cijfers, want die Arabische cijfers, da's niet volkseigen! Koffie, kruiden, weg ermee, da komt allemaal van die malafide multiculturaliteit. De Vlaamse leeuw, hebde gij hier ooit al zo'n beest zien rondlopen, vervangen door een zwijn en vlug een beetje! HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO MULTICULTURALITEIT IS EEN FEIT EN JEZELF OPSLUITEN EN AL DE REST BUITENHOUDEN VERANDERT DAAR NIKS AAN! Leer je geschiedenis, elk volk dat begint aan navelstaarderij te doen schrijft zichzelf ten dode op. Sparta was ook zo, moet je kijken wat er nog van hun 'cultuur' is overgebleven, geef mij dan maar de multiculturele tegenpool Athene, die nog steeds schittert. Elke bioloog zal u kunnen vertellen dat een vermenging juist een versterking betekent en dat incest verzwakking betekent. Verklaar uw eigen huis onafhankelijk en eet alleen nog spruiten, witlof en brood met varkensvlees.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be