![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Misschien terug naar een unitair land met één man één stem???
Dan kan alles weer opnieuw beginnen en hopelijk dan met redelijke splitsingen en weer niet met toegevingen van Vlaamse kant. Of de betoelaging van Wallonië schrappen, de staatsschuld verplicht evenredig aflossen en dan maar zien hoe ze zullen smeken om te onderhandelen over van alles en nog wat. Laatst gewijzigd door omaplop : 15 mei 2005 om 14:38. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wou dat iemand hier eens de visie van de franstaligen op deze kwestie wou vertolken... En dan bedoel ik geen nep-Waal, om het oneerbiedig te zeggen... |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om met een letermeantwoord te antwoorden: uw vraag is een hypothetische vraag en daar ga ik dus niet op antwoorden. Onderhandelen is quasi zeker betalen, en hiervoor moet niet betaald worden, waarom dan onderhandelen. Er is een meerderheid, laten we ze gewoon gebruiken om de grondwet toe te passen. En moest er dan toch onderhandelt worden, dan zou dat in ieder geval niet zijn op de huidige "sorry dat ik u stoor maar mag ik even heel braafjes vragen om eventueel moest het kunnen en mogen de kieskring te splitsen" manier, maar eerst eens een paar financiële dossierkes op tafel leggen die misschien wel eens aan herziening toe zijn, en dan over bhv beginnen. De walen zullen wel rap genoeg plooien als hun geldstroom in het gedrang komt |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
B-H-V wordt NIET gesplitst. In Vlaams-Brabant en Waals-Brabant mag gestemd worden voor Vlaams- en franstalige lijsten. Everybody happy? |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder zie ik geen problemen. U wel? Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes (maar u wéét dat): er mag in Vlaams-Brabant gestemd worden voor franstalige, Chineestalige en weet-ik-veel-wat-voor-talige lijsten. Met of zonder splitsing, dat heeft er niets mee te maken. Het lijkt me dat u moeite heeft om een eigen positie te vinden in dit dossier. Juist? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moest dat zo zijn, dan was er zelfs geen kwestie B-H-V. Dus dat lijkt mij een meer dan duidelijke visie op dit 'probleem'. Alleen ben ik bereid om mij te engageren voor het vinden van een oplossing voor de huidge malaise. Dat is tenslotte de taak van elk politiek geëngageerd mens, denk ik zo... |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 15 mei 2005 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu weet je niet of een bepaalde partij echt nationaal gedragen wordt... U weet dat alleen gewestelijk! |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Als we die kieskomedie eens zouden afschaffen dan is al dat gezever over BHV niet meer nodig.
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() zinlose discusie.
Der enige echte oplossing is ofwel een autonoom vlaanderen ofwel totale splitsing waarbij financiële ondersteuning nog altijd mogelijk is maar via strikte regels en bovendien meer kontrole. Zoniet blijven we bij alle communautaire zaken hangen. Maar houd de boel wel in't oog want hier in't mechelse hoor ik de laatste jaren meer en meer frans. En dan gaat het niet over allochtonen of toeristen hoor. |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik discussieer liever over het oplossen van problemen binnen de huidige realiteit dan over wat zou kunnen zijn als... als... Als mijn kat een koe was, kon ik ze melken achter de stoof! |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ofwel onafhankelijkheid of verregaande gewestelijke autonomie. Laatst gewijzigd door Pavell : 15 mei 2005 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Blijkbaar is het hier ook al moeilijk om een compromis uit te werken.
Zijn we dan niets beter dan onze 'leiders'? Spijtige zaak zou ik zo zeggen... |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zou op zijn minst een spijtige zaak zijn, niet? |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bovendien vond Di Rupo dit kleine probleempje toch geen regeringscrisis waard? Door de regering te laten vallen zou hij zijn hypocrisie tonen. En dan stond de grondwet nog aan onze kant. Als de franstaligen zelfs deze al minimaliseren, dan vraag ik mij in godsnaam af waarom dit land nog bestaat. |
|
![]() |