Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2003, 22:27   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Voorbeelden van bevoordeliging van Franstalige partijen:
- De N-VA haalt met 201.399 stemmen één zetel. Ecolo haalt met 201.123 stemmen 4 zetels. De stemmenaantallen zijn voor beide partijen gelijk, maar de zetels kosten voor de N-VA vier maal zo duur als voor Ecolo.
- De MR haalt met 748.954 stemmen 24 zetels. Het Vlaams Blok haalt met 761.407 stemmen slechts 18 zetels. De prijs van een MR-zetel bedraagt 74% van de prijs voor een Vlaams Blok-zetel.

Meest frappante resultaat: VLD en SP.A -Spirit halen samen 1.988.973 stemmen voor de kamer. Dat levert hen 48 zetels op. CD&V, Vlaams Blok, N-VA, Agalev, Vivant en Liberaal Appel samen halen 2.069.858 stemmen, wat deze ‘minderheid’ 40 zetels oplevert. De komende paarse regering zal bij de Vlaamse burgers dus geen meerderheid hebben.
Komaan kleine Belg!
Laat jouw argumenten nu maar horen die bewijzen dat dit land iets anders dan een nep-democratie is!!!!!!
1) Ik ben dat spotten met mijn nick, die ik als persoonlijke aanvallen beschouw, beu.
2) Heb ik dat systeem uitgevonden?
3) Er zijn inderdaad aspecten die ondemocratisch zijn, maar om daarvoor België een nep-democratie te noemen...
4) In uw Vlaamse staat zal het uiteraard democratie al wat de klok slaat zijn zeker?
Ik begrijp dat je je beledigd voelt omdat ik je nick naar het nederlands vertaal.

Als het Belgisch systeem nog niet uitgevonden was had jij het zeker gedaan, P'tit Belge

Een land waar ondemocratische 'aspecten' troef zijn is een NEP-DEMOCRATIE.

In een Vlaamse staat zijn deze 'aspecten' inderdaad totaal nutteloos en overbodig.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2003, 23:16   #22
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge

4) In uw Vlaamse staat zal het uiteraard democratie al wat de klok slaat zijn zeker?
Natuurlijk, al deze ondemokratische regeltjes en drempels zijn er gekomen om de communautaire vrede te bewaren. Eén keer Vlaanderen onafhankelijk is, kan men beginnen werk maken van de echte demokratie bv bindend referendum ed....

Het bindend referendum zal er in de Belgische context nooit komen, omdat dit een indringing van de Vlamingen op Waals grondgebied zou betekenen.
Oud 21 mei 2003, 00:42   #23
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Het bindend referendum zal er in de Belgische context nooit komen, omdat dit een indringing van de Vlamingen op Waals grondgebied zou betekenen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be