![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: welke optie past bij u? | |||
ik vrees dat de rand vervlaamst word |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,34% |
ik hoop dat de rand vervlaamst word |
![]() ![]() ![]() |
16 | 55,17% |
ik vrees dat de rand niet vervlaamst word |
![]() ![]() ![]() |
14 | 48,28% |
ik hoop dat de rand niet vervlaamst word |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vergelijk dit nu eens met Walen die in de faciliteitengemeenten komen wonen? die gaan er vanuit dat Vlamingen in Vlaanderen de Waal moet te woord staan in het Frans,dus alle inspanningen liggen bij de Vlaming! Is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen nietwaar.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 19 mei 2005 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jullie gaan er maar van uit dat wij dat in jullie plaats moeten doen. Ik heb geen enkel probleem met mensen die thuis een andere taal spreken,tenslotte zijn ze grootgebracht met hun moedertaal,maar verlang dan niet van Vlamingen dat zij dat wel doen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering zou beter tweetalige scholen oprichten. De extra lessen Nederlands daarentegen die ze willen geven, zijn een goede zaak. Als het goed is, zeggen we het ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat u toch eens aandachtig uw eigen onderschrift leest. Veel Franstaligen in de Rand zijn perfect tweetalig. Het probleem is helemaal niet zo groot, maar wordt de flaminganten voortdurend opgeblazen tot belachelijke proporties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
in dezelfde reeks: De aarde is plat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij moet er niet gesplitst worden,niks,nada,riente maar wel dezelfde rechten en plichten voor beide bevolkingsgroepen. En mijn onderschrift geeft juist aan dat macht corrumpeert.
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus niet de rollen omdraaien, hè. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus geen woning alleen voor "Vlamingen". Uw ivoren toren lijkt me die toren die de Vlaemsch-nationale media en politici hebben gebouwd tegen de Franstalige Belgen. Breek die eens af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 19 mei 2005 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
en het lijkt te werken: de meerderheid hier hoopr dat de vlaamse rand wordT vervlaamst maar vreest van niet kunnen we daar weer conclusies uit trekken: nieuw discussieforum opzetten.... en zo blijven we ons hier amuseren ![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Olé, olé. Hoe reageren de andere flaminganten hierop? Of zijn ze even nazistisch als Guderian?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen ik er van hoorde dacht ik : "Eindelijk schaffen ze België af en beginnen we met een schone lei : "P L O P S A L A N D" (met de vriendelijke en absolutt Nederlandstalige hond Samson als koning).
Is er al eens iemand in Plopsaland geweest in Adinkerke deelgemeente van De Panne ? Een franstalige enclave op Vlaams toeristisch gebied, men wordt er perfect 2-talig begroet door de gelaarsde kat "Bonjour - goeien dag"... Naar het schijnt gaan ze de holle bolle Gijs in den Efteling ook laten zeggen "Papier Hier - Papier ici - Paper Here"... Plopsaland is echt de plaats om zich aan een bourgondische niet te dure maaltijd lavend tot een besluit te komen om de Vlaamsheid van de Brusselse Rand eens flink te gaan versterken... Brussel is een Vlaamse Stad --------------------------- a forteriori is de rand van Brussel dus ook Vlaams... Rijsel is een Vlaamse Stad ------------------------- de mensen die er wonen zijn er zelfs trots op ! Maar inderdaad : er wonen franstalige Vlamingen, sedert mensenheugenis wonen er franstalige mensen in ..... Vlaanderen en sedert men Brabant en het graafschap Loon intussen ook Vlaanderen is gaan noemen, mag men gerust stellen dat Brussel een Vlaamse stad is... Franstalige Vlamingen ? Nu je moet mij niet geloven lees er "De Leeuw van Vlaanderen" van de onvolprezen franse nederlandstalige schrijver Henri Conscience maar op na nl. de passus over de "Brugse Metten" toen de Vlamingen het taalprobleem in Brugge gingen oplossen door de franstaligen af te slachten (inmiddels zijn we beschaafd geworden en maken we nog slechts verbaal ruzie). Of we ons land nu Plopsaland, Vlaanderen of België noemen : we zullen altijd moeten leren om te gaan met franstalige Vlamingen en aangezien we ervoor gekozen hebben van Brussels the Headquarters of Nato and "The Capital of europe" te maken zullen we de nodige hoffelijkheid voor anderstalige Europese Medeburgers en mede-Atlantiden moeten kunnen verdragen.. Verdrijft kapitaalkracht de minder begoede burger ? Reken maar dat dit inderdaad een probleem is: niet alleen rond Brussel maar ook in aan de Grenzen van dit nog altijd qua gronden te goedkoop geprijsde Plopsaland/België/Vlaanderen... Op een naar aanleiding van dit probleem gevoerde diskussie hoorde ik een Nederlander eens verklaren dat een modale Jan in Nederland bereid is de helft van zijn inkomen te spenderen aan de aanschaf van een huis (daarom zijn ze zo zuinig onze noorderburen). Onze meer gefortuneerde landgenoten (en daar zijn menig Nederlandssprekende Vlamingen onder) investeren met graagte in de Vlaamse Rand in luxueuze apartementen, villa's die gewoonlijk worden verhuurd aan prijzen die men met London kan vergelijken (die eurocraen weten niet beter). Een kansarme franstalige Vlaming of Waal kan intussen gerust Nederlands leren om als Nederlandstalige een sociale woning in Plopsaland te verwerven...