![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik vind de meeste ( niet alle ) geloofsvormen verderfelijk omdat zij door de eeuwen heen tot niets anders dan oorlog en bloedvergieten hebben geleidt. Hoeveel oorlogen zijn er niet ontstaan in de naam van het geloof ? En wie zijn dan de zondaars ? wat een hypocrisie zeg.... moorden in de naam van een geloof....? Geloofsvormen worden gewoon gehanteerd om een volk te manupuleren, meer niet. In tijden van oorlog zitten de kerken vol, omdat de mensen een houvast zoeken, achter altijd tervergeefs. Geloof dient maar voor één ding en dat is macht uitoefenen en manipulatie van goedgelovige en zwakzinnige mensen die zich laten gebruiken. de titel van uw topic geeft het al aan "...alle zondaars opgelet..." Ik leef volgens mijn eigen regels, ik ga niet vreemd, dood geen mensen, leef niet met haat, houd van mijn medemens, ik ga niet stelen en ik ga niet bedriegen ...... maar ik ben atheïst, dus dan ben ik een zondaar omdat ik niet in een opperwezen geloof maar wel in de evolutietheorie van Charles Darwin ? Ik kan iedereen die aanhanger is van een geloof aanraden om DEZE tekst eens te lezen, hopelijk gaat er bij jullie dan een lichtje op .
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 mei 2005 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
''Een hoop stront'' komt niet echt sympathiek over. Laatst gewijzigd door sinan123 : 21 mei 2005 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kleine tip: gebruik een smiley ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus bij voorbaat zijn mijn ideëen gedoemt tot het aanvullen van uw aalput ? triestig om te moeten vaststellen dat andersdenkenden dan uzelf gewoon op een berg stront worden gegooid, maar het typeert alweer de verdraagzaamheid van de goedsdienst die ge aanhangt. ! En dan had ik nu graag uw inhoudelijke mening gehad, zonder te schelden of wat dan ook ?
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaal moei ik mij niet met godsdienstige onderwerpen.
Meestal heb ik weinig zin om in het luchtledige over religieuze hersenspinsels te redetwisten. 't Zet zo weinig zoden aan de dijk, en de meeste gelovigen reageren op die onderwerpen veel minder rationeel en krijgen plots lange tenen, wanneer ik rechtaf mijn gedacht over religie zeg. Vooral wanneer ik een hoogstpersoonlijke interpretatie van bepaalde godsdiensten weergeef, laaien de negatieve emoties nogal hevig op. Mijn gedacht erover is inderdaad zeer kwetsend voor gelovers. Zelfs niet gelovigen vinden af en toe dat mijn denkbeelden erover zijn. ![]() Daarom hou ik ze meestal voor mezelf: ze ventileren heeft zo weinig zin. De gekweekte vijandschap weegt meestal niet op tegen het plezier van me te 'outen' ![]() Maar in koetjes en kalfjes mag al eens wat meer. En in deze tekst zitten toch een paar vreemde zaken, waarover ik me vraagjes stel. Op hoop van zegen dus (no pun intended) Citaat:
Ik heb evenals jij veel vertrouwen in de vrije wil en degoede intentie van de meeste mensen. Citaat:
Ofwel kan hij alles ofwel niet. Waar en wanneer legde hij zichzelf die restrictie op? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik ben een god in 't diepst van mijn gedachten.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2005 om 16:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
naïeve klojo die ik ben |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() die gasten zien er de humor toch niet van in, dus doe geen moeite..
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad. Laatst gewijzigd door TC : 21 mei 2005 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Religies buiten!
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U weet het dus niet meer: Er staat nergensi n de Bijbel dat ongeloof een zonde is. Meer zelfs, God is vergevingsgezind. Zalig zijn de simpelen van geest, sprak Hij in het aanschijns des doods. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde