Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 mei 2005, 21:15   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Het is dus een dun laagje vernis bij CD&V vindt u. Dank voor uw antwoord.

Want u zegt dus dat CD&V N-VA zal laten vallen als N-VA 'te veel' druk zet.
Als u dat graag daarin leest, zo zij het dan. Jammer dat ik anderhalve minuut heb uitgetrokken om iets te schrijven voor iemand die toch al wist wat hij wilde lezen...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 22 mei 2005 om 21:19.
zorroaster is offline  
Oud 22 mei 2005, 22:01   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als u dat graag daarin leest, zo zij het dan. Jammer dat ik anderhalve minuut heb uitgetrokken om iets te schrijven voor iemand die toch al wist wat hij wilde lezen...

Waarom zou men een deal afblazen als men door zijn medecontractant belogen en bedrogen word?
daiwa is offline  
Oud 22 mei 2005, 22:09   #23
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Sorry, Rik, maar je verdediging van de N-VA is écht niet geloofwardig meer. Het begint zielig te worden....
Zei iemand van de ..., ja hoe heet die groep idioten ook al weer
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 22 mei 2005, 22:26   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
CD&V stelt zich Vlaams op, omdat ze zowel door het Vlaams Belang als door de N-VA onder druk wordt gezet om dat te doen. Door het Belang omdat ze er veel kiezers aan verliezen, door de N-VA omdat ze het kartel nodig hebben om de grootste te zijn en te blijven.
Of de CD&V dat nu uit ganser harte doet of uit noodzaak, is van nul en generlei belang. Het gaat erom dat ze het doen.
Ik denk dat dit een zeer juiste diagnose is.
luc broes is offline  
Oud 23 mei 2005, 00:17   #25
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

In godsnaam zorro, welke andere conclusie kan je rationeel trekken uit jouw betoog?

Je zei zelf 'het gaat erom dat ze het doen'. Veel blabla van CD&V, maar toen ze zélf voor het blok (postjes of crisis omwille van de principes) werden gezet was alles binnen 1 week 'koek en ei' met VLD en SP-A.

En zo zal het élke keer gaan vrees ik.

De deelname van N-VA aan de regering heeft momenteel het volgende bereikt:

Forse vlaamse verklaringen. Géén vlaamse daden.

Wat N-VA hierbij te winnen heeft is me een raadsel. Wat N-VA bij deze gang van zaken te verliezen heeft is mij heel erg duidelijk.

Je denkt waarschijnlijk dat ik als VB stemmer me hierom verkneukel, maar dat is allesbehalve waar.

O/h forum zijn er ook heel wat N-VA'ers die de huidige gang van zaken niet meer pikken. Zijn dat ook allemaal 'verraders waar geen rekening met hoeft gehouden te worden Zorro?'.

N-VA is volgens mij goed bezig om wat er nog restte van zijn radikaal vlaamse en rechtse vleugel (die al zwaar uitgedund was) helemaal buiten te jagen.

Zie je dat dan echt niet?
Rr00ttt is offline  
Oud 23 mei 2005, 00:25   #26
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
N-VA is volgens mij goed bezig om wat er nog restte van zijn radikaal vlaamse en rechtse vleugel (die al zwaar uitgedund was) helemaal buiten te jagen.

Zie je dat dan echt niet?
De N-VA is sinds haar oprichting vier jaar terug al honderd keer ten grave gedragen door zowat alle strekkingen. Eerst liep de linkerzijde leeg, dan de rechterzijde, dan vertrokken al onze mandatarissen, dan was er een leegloop van de leden, dan van de kiezers... En kijk eens aan, vier jaar na dato hebben we nog altijd ACHT rechtstreeks verkozen parlementsleden (vergis u vooral niet, wij hebben van CD&V nooit gunsten in de opvolging gekregen noch gevraagd, al onze mandaten zijn op voorkeurstemmen binnengehaald), evenveel leden als bij het begin en blijven we in de peilingen constant. You win some, you lose some, elke politieke partij is daaraan onderhevig. Alleen wordt het tweede bij ons nogal graag geaccentueerd door mensen die hopen te profiteren van ons verdwijnen.

Na vier jaar word je dus nogal immuun voor dat soort apocalyptische uitspraken.
zorroaster is offline  
Oud 23 mei 2005, 10:55   #27
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is sinds haar oprichting vier jaar terug al honderd keer ten grave gedragen door zowat alle strekkingen. Eerst liep de linkerzijde leeg, dan de rechterzijde, dan vertrokken al onze mandatarissen, dan was er een leegloop van de leden, dan van de kiezers... En kijk eens aan, vier jaar na dato hebben we nog altijd ACHT rechtstreeks verkozen parlementsleden (vergis u vooral niet, wij hebben van CD&V nooit gunsten in de opvolging gekregen noch gevraagd, al onze mandaten zijn op voorkeurstemmen binnengehaald), evenveel leden als bij het begin en blijven we in de peilingen constant. You win some, you lose some, elke politieke partij is daaraan onderhevig. Alleen wordt het tweede bij ons nogal graag geaccentueerd door mensen die hopen te profiteren van ons verdwijnen.

You win some, you lose some?

Alsof het hier gaat over extra subsidies voor de VRT ofzoeits. We hebben het hier over het breekpunt van de N-Va. Een onverwijlde splitsing van BHV, waarzonder geen regering mogelijk was.

Kennelijk wel hé . Geloofwaardigheid van N-VA is nu "0.0"
Oud 23 mei 2005, 10:58   #28
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Geen regering met de sossen, maar er toch eentje beginnen...
Geen regering zonder splitsing van BHV, maar er toch eentje beginnen...
Geen uitstel toelaten van BHV, maar het toch laten uitstellen...

En dit allemaal om uiteindelijk geen splitsing te krijgen. Dat is niet regeren, dat is aanmodderen.
Oud 23 mei 2005, 11:13   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Geen regering met de sossen, maar er toch eentje beginnen...
Geen regering zonder splitsing van BHV, maar er toch eentje beginnen...
Geen uitstel toelaten van BHV, maar het toch laten uitstellen...

En dit allemaal om uiteindelijk geen splitsing te krijgen. Dat is niet regeren, dat is aanmodderen.

Vandaag in De Morgen geeft Bourgeois openlijk toe dat hij zijn kiezers bewust heeft belogen door te zeggen dat hij niet in een regering zou stappen vooraleer BHV was gesplitst.
daiwa is offline  
Oud 23 mei 2005, 11:52   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kijk eens aan, vier jaar na dato hebben we nog altijd ACHT rechtstreeks verkozen parlementsleden
(vergis u vooral niet, wij hebben van CD&V nooit gunsten in de opvolging gekregen noch gevraagd, al onze mandaten zijn op voorkeurstemmen binnengehaald), evenveel leden als bij het begin en blijven we in de peilingen constant. You win some, you lose some, elke politieke partij is daaraan onderhevig. Alleen wordt het tweede bij ons nogal graag geaccentueerd door mensen die hopen te profiteren van ons verdwijnen.

Bravo met uw eerste zwemdiploma.
Als het de N-VA dan zo fantastisch voor de wind gaat, dan duiken jullie de volgende verkiezingen toch wel zonder de zwemstok van de CD&V het water in?
Oud 23 mei 2005, 11:52   #31
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Vandaag in De Morgen geeft Bourgeois openlijk toe dat hij zijn kiezers bewust heeft belogen door te zeggen dat hij niet in een regering zou stappen vooraleer BHV was gesplitst.
"respect voor 6 miljoen Vlamingen" noemen ze dat dan!
jan hyoens is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:27   #32
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Vermoedelijk weer een
verklaring die uit zijn context gerukt is, een taktiek die hier door sommigen met veel verve toegepast wordt. Ik heb de webside van deze zogenaamde kwaliteitskrant geconsulteerd en er geen woord teruggevonden van deze verklaring. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de berichtgeving van deze uiterst tendentieuze snertkrant en nog meer van diegenen die er zich van bedienen als het in hun kraam tepas komt.
robert t is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:36   #33
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t[b
]Vermoedelijk weer een[/b]
verklaring die uit zijn context gerukt is, een taktiek die hier door sommigen met veel verve toegepast wordt. Ik heb de webside van deze zogenaamde kwaliteitskrant geconsulteerd en er geen woord teruggevonden van deze verklaring. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de berichtgeving van deze uiterst tendentieuze snertkrant en nog meer van diegenen die er zich van bedienen als het in hun kraam tepas komt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Lezen wat er staat daiwa!

Geert heeft nergens toegegeven dat hij zijn kiezers bewust wilde beliegen!
Hij geeft toe dat hij die uitspraak gedaan heeft binnen een bepaalde context waar de uitspraak is gebeurd.

Maar die uitspraak heeft hij reeds de volgende dag genuanceerd en verduidelijkt. Het was te lezen op de teletekst van de VRT.

...zoals "onverwijld" uit zijn context werd gerukt zeker?
jan hyoens is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:37   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Vermoedelijk weer een
De bron bezwadderen is makkelijk.
Als het gelogen is, dan moet GB maar een rechtzetting eisen. Zoniet is er geen reden om aan de correctheid te twijfelen.
Ik citeer de tekst vanop een nadere topic + mijn gedacht erover:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S®S
Geert Bourgeois:
‘Toen ik zei dat we niet in een Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dat niet haalbaar was'

Dit lijkt me overduidelijk.
Een belofte maken waarvan je op voorhand weet dat ze niet haalbaar is, is klinkklaar bedrog plegen.
'Heel goed weten' lijkt me bovendien een bekentenis dat Bourgeois zéér bewust zijn electoraat voorloog.
Hoe jullie dergelijke valse smeerlapperijen blijven(d) slikken, begrijp ik niet, tenzij je eigen postje van dat liegebeest zijn aanblijven afhangt.
Oud 23 mei 2005, 15:19   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De bron bezwadderen is makkelijk.
Als het gelogen is, dan moet GB maar een rechtzetting eisen. Zoniet is er geen reden om aan de correctheid te twijfelen.
Ik citeer de tekst vanop een nadere topic + mijn gedacht erover:

Ik sluit me volledig aan bij u, hoe de achterban van de N-VA dit bedrog nog kan blijven verdedigen is mij een raadsel.
daiwa is offline  
Oud 23 mei 2005, 15:19   #36
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als het de N-VA dan zo fantastisch voor de wind gaat, dan duiken jullie de volgende verkiezingen toch wel zonder de zwemstok van de CD&V het water in?
Heel graag. Helaas bestaat er zoiets als een kiesdrempel die ervoor zorgde dat de 200.000 stemmen die de N-VA alleen sprokkelde één verkozene opleverde (federale verkiezingen in 2003), terwijl de 200.000 stemmen (schatting gemaakt door analyse van de voorkeursstemmen op N-VA'ers op de kartellijsten bij de Vlaamse en Europese verkiezingen van 2004) die we haalden binnen het kartel resulteerden in zes Vlaamse en één Europese verkozene.

Wij hebben nooit om die ondemocratische kiesdrempel gevraagd, maar ze toch gekregen. Het staat ons dan vrij ons overleven te betrachten door één kartellijst te vormen zodat we die beperkende kiesdrempel kunnen ontvluchten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by zorroaster on 23-05-2005 at 16:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Heel graag. Helaas bestaat er zoiets als een kiesdrempel die ervoor zorgde dat de 200.000 stemmen die de N-VA alleen sprokkelde één verkozene opleverde (federale verkiezingen in 2003), terwijl de 200.000 stemmen (schatting gemaakt door analyse van de voorkeursstemmen op N-VA'ers op de kartellijsten bij de Vlaamse en Europese verkiezingen van 2004) die we haalden binnen het kartel resulteerden in zes Vlaamse en één Europese verkozene.

Wij hebben nooit om die ondemocratische kiesdrempel gevraagd, maar ze toch gekregen. Het staat ons dan vrij ons overleven te betrachten door één kartellijst te vormen zodat we die beperkende kiesdrempel kunnen ontvluchten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Heel graag. Helaas bestaat er zoiets als een kiesdrempel die ervoor zorgde dat de 200.000 stemmen die de N-VA alleen sprokkelde één verkozene opleverde (federale verkiezingen in 2005), terwijl de 200.000 stemmen (schatting gemaakt door analyse van de voorkeursstemmen op N-VA'ers op de kartellijsten) die we haalden binnen het kartel resulteerden in zes Vlaamse en één Europese verkozene.

Wij hebben nooit om die ondemocratische kiesdrempel gevraagd, maar ze toch gekregen. Het staat ons dan vrij ons overleven te betrachten door één kartellijst te vormen zodat we die beperkende kiesdrempel kunnen ontvluchten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door zorroaster : 23 mei 2005 om 15:20.
zorroaster is offline  
Oud 23 mei 2005, 15:20   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Vermoedelijk weer een
Loop dan ever naar de winkel en overtuig u zelf van zijn leugens.
daiwa is offline  
Oud 23 mei 2005, 15:25   #38
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Superstaaf, moest iedereen elke politicus zo hard beoordelen als jij doet, dan stemde gans België volgende keer blanco... Dit terzijde, is de N-VA mijns inziens nog altijd nuttig, al was het maar (zoals ook zorroaster te kennen geeft) om de CD&V er constant aan te blijven herinneren dat het een officiële confederale partij is, en dus de Vlaamse kaart dient te trekken. Op dat vlak stelt N-VA zich dan ook een pak mondiger en radicaler op dan de andere (zogezegd) Vlaams-nationale partij in kartel-vorm, nl. Spirit. Met betrekking tot hun concurrent doen ze het dan ook beter.
Oud 23 mei 2005, 19:21   #39
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Superstaaf, moest iedereen elke politicus zo hard beoordelen als jij doet, dan stemde gans België volgende keer blanco... Dit terzijde, is de N-VA mijns inziens nog altijd nuttig, al was het maar (zoals ook zorroaster te kennen geeft) om de CD&V er constant aan te blijven herinneren dat het een officiële confederale partij is, en dus de Vlaamse kaart dient te trekken. Op dat vlak stelt N-VA zich dan ook een pak mondiger en radicaler op dan de andere (zogezegd) Vlaams-nationale partij in kartel-vorm, nl. Spirit. Met betrekking tot hun concurrent doen ze het dan ook beter.
Elke politicus, Turkje? Ik zou het zo niet formuleren. Superstaaf viseert alleen de politici van de N-VA en dit vanuit een waarlijke obsessionele gedrevenheid.
Maar voor de rest is hij de perfecte democraat, hoor.
robert t is offline  
Oud 23 mei 2005, 20:55   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Superstaaf, moest iedereen elke politicus zo hard beoordelen als jij doet, dan stemde gans België volgende keer blanco...
Doe me niet dromen.........

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be