![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dus als er nog iemand een job weet voor een cel- en genner met ambitie ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Op ons bedrijf bieden we diensten aan, aan IBM. Van wat we zo te horen krijgen, zouden het toch eerder low- en mid-range managers zijn die hun baan verliezen.
Eigenlijk vind ik hetgeen Tavek zegt wel dicht bij de realiteit aanleunen dat geen enkel bedrijf een ramenlapper wil aannemen, ook al had ie het papiertje van ingenieur. Ik ben nu praktisch 2 jaar afgestudeerd als graduaat informatica en vind nergens een bedrijf waar ik aan de slag kan als programmeur. Telkens hetzelfde antwoord: Bij grote bedrijven zoals Siemens, Microsoft, Novell, ... "U heeft geen ervaring". "U heeft geen universitair diploma." Bij KMOs is het niet veel beter: "U heeft geen ervaring in Java of C++ of .Net"... Ik heb zelfs al het voorval gehad dat men gewoon zei dat ik maar verder met m'n marketing database kon blijven spelen. Dus ja.. opnieuw naar school / universiteit, voorzover je dat natuurlijk kan betalen, want met 1 jaar sparen valt universiteit niet te betalen, en biedt ge overheid ook geen steun. Deze optie ben ik momenteel aan het overwegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Java en C++ zijn btw voorbijgestreefd, hoewel nog masaal in gebruik. .Net daarentegen: Kun je geen avondschool gaan doen voor .Net?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Blazer : 24 mei 2005 om 20:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Java, C, C++, PHP, C#, Cobol, Progress 4GL, Visual Basic, .Net, Mono, GTK# ... ik hou me er allemaal mee bezig. Boeken over de materie worden thuis gewoon verslonden.
Probleem is dat ik dus geen "professionele" ervaring kan voorleggen. De hopen kleine tooltjes die ik thuis maak of op m'n werk voor efficiënter te werken tellen niet mee, gezien dat geen grote projecten zijn, of brengen onvoldoende gewicht met zich mee om een degelijk kans te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Voila,nu hoort ge het eens van een ander.
Ik denk dat ge nog het beste af zijt om een stage te regelen na uw studie om wat bedrijfservaring op te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben al jaren op zoek naar een ontwikkelaar op windows gebied om dat eens serieus over te maken en loop tegen een muur aan. Ik heb wel de source code niet. Maar wie het kan, heeft een programma in handen die velen (denk ik) graag willen kopen (mits goeie verkoopinhoud). Ben je geïnteresseerd? 30/70% ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad een vals gevoel van veiligheid alzou hun diploma hét van hét, terwijl het dat in de huidige sterk veranderende wereld juist niet is. Tal van hr managers klagen over een steevast gebrek aan creativiteit bij de sterk logisch en analystische gevormde ingenieurs, een sterke discrepantie tussen theorie en praktijk ( merendeel van de ingenieurs doet toch werk dat niet in het verlengde ligt van hun studies ) enz. De mooie tijd is voorbij, concurrentie vanuit oost europa waar men op 6 maanden nederlands leert ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() genehunter, kan je als bio-ingenieur in de cel en gentechnologie nergens aan een universiteit werken ?
ik heb ook gehoord dat het dramatisch is voor bio-ir's om deftig werk te vinden, heeft voor een stuk te maken met weeral eens een zeepbel die gebarsten is: de biotech. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan u nochtans wat adressen geven van ir.'s die zoiets doen! En rijk van worden soms. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
nog nooit bleven er zoveel hangen aan de universiteit ( doctoreren, wat resulteert in een generatie ingenieur die niet gewenst zijn in de industrie, vermits ze daar niet moeten hebben van die mensen ), nog nooit volgden er zoveel prutsbijkomende opleidingen waar je niets mee bent en dat bij werkgevers erg argwanend overkomt. Citaat:
Kennis van de univ is bij afstuderen al 5 jaar verouderd, het enige wat je gedaan hebt, is je hersenen misbruikt door alles analystisch, linkerhersenhelftig op te lossen, terwijl de realiteit in deze tijd veel meer nood heeft aan creatieve mensen, die slechts pareltjes zijn onder burgies. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke internationale markt ? Alleen al in hamburg zijn er 500 werkloze burgerlijk ingenieurs scheikunde. Ingenieurs in de States vinden ook niet zo makkelijk werk meer . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist u dat; hugo claus ramenlapper is geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist u dat; u in amerika de grote gebouwen u 7000 bfr/uur opbrengt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben weg mambo ! Ik ga direct een opleiding ramenlapper volgen en een ticket naar de States kopen ! Jawadde, met wat zijn we hier nog bezig ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd, maar u hoeft zover niet te gaan hoor!
Wist u dat; velen een ir. diploma hebben, u veel meer verdiend dan de gemiddelde hoge afgeschoolde werknemer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() de vraag is natuurlijk hoe dit blijft doorheen hun loopbaan ...
Veel hogeropgeleiden hebben er meerdere beroepen, hier en daar een bestuursfunctie, dat telt toch allemaal op.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 24 mei 2005 om 22:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn mensen die eindelijk hebben begrepen dat er meer is dan een diploma!
(heeft bij mij ook een tijdje geduurd) Diploma is a ticket not a solution! |
![]() |
![]() |