![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat jij probeert te rationaliseren is je haat voor anderen. En zoals anderen in deze thread hebben opgemerkt, is deze haat vooral een teken van zwakte. Jouw zwakte, beste Ragnarok.
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eerst de strijd en dan het pacifisme, maak kapot wat jou kapot maakt. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Maar soit. Om op uw voorstel terug te komen, namelijk allochtonen, anderskleurigen, or whatever.., gelijkmatig te verspreiden over de gehele samenleving. Zo'n maatregel sterkt mij nog meer in de overtuiging dat enkel een totalitair regime een onracistische samenleving kan afdwingen. (Cuba is niet voor niets een geslaagde multi-etnische staat..) Wat je hier zegt is namelijk dat bepaalde mensen (de andersgekleurde namelijk) niet vrij mogen kiezen waar te wonen. Sommigen hebben het geluk in een villawijk te mogen wonen, anderen wonen in een eenvoudig appartementje. Qua discrinimatoir karakter kan dat tellen.. Zo'n maatregel doet het racisme ook exponentieel stijgen. Regio's met veel vreemdelingen zullen gewoon moeten geraken aan grote aantallen Vlamingen in hun buurt. Je weet wel, zo'n mensen die met ketterse honden op straat lopen en daarmee de Profeet beledigen.. En anderzijds regio's waar amper allochtonen wonen zullen worden geconfronteerd met mensen die ze enkel kennen van grootstadproblemen. Je gaat ervan uit dat allochtonen noodgedwongen bij elkaar gaan wonen. Dat, indien ze mochten kiezen, zeker in een Vlaamse straat zouden wonen met weinig allochtonen. Een belediging voor hun gemeenschapsgevoel, me dunkt. Je zegt een racistisch tintje te hebben, waarschijnlijk door de maatschappij.. Maar ligt jouw "zogezegde racistische tintje" niet in het feit dat je de allochtonen zodanig wil verspreiden dat ze opgaan in de Vlaamse gemeenschap? Dat ze na enkele generaties als het ware zich vermengd en.. verdwenen zijn? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Zeg mij eens, waarom zou ik (2de generatie) mij moeten aanpassen aan u? Ik zie mij al als vlaming, pinten drinken, dikke buik, vet op m'n bek van al dat varkensvlees.... ik blaas mij nog liever op in een trein. Een vriendelijk compromis: Jij legt mij niets op, en ik leg jou niets op? Wat is er eerlijker dan dat? Citaat:
Bij mij is dit alvast zo. En als u eerlijk bent tegen u zelf, u woont liever ook tussen Vlamingen, dan in't midden van molenbeek (want dat is eigenlijk wat u vraagt, enkele buitenlanders tussen een hele straat vlamingen)
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#26 |
|
Vreemdeling
|
dus Raven, als ik jou dus hoor is er geen probleem? Filip De winter als burgemeester van Antwerpen? We laten zoals het nu is er moet geen verbetering zijn het migrantenbeleid van de Regering is gelukt?
En wat is dat voor een onzin dat mensen van een ander land niet met elkaar kunnen samenleven. In Amerika bijvoorbeeld leven mensen met een ander land,kleur or whatever in harmonie met elkaar.( In Amerika heeft men in een regering altijd een minister met Afrikaanse roots: Rice,Powell en misschien een Amerikaanse president : Rice?) Nog iets: Een vriendelijk compromis: "Jij legt mij niets op, en ik leg jou niets op? Wat is er eerlijker dan dat?" Sorry, totaal niet akkoord mee maar hier worden geen vrouwen gestenigd als ze hun man bedrogen hebben. Volledig akkoord dat een vreemdeling zijn roots mag behouden,maar hij moet zich toch gedragen zoals de inwoner van het land, waar de vreemdeling is zich komen vestigen. (Misschien een overdreven voorbeeld het is gewoon om het aan te tonen) Italianen werden vroeger gehaald om in de steenkolen te werken omdat niemand hier het werk wou doen, doen is er ook zo een heisa ontstaan van:"Oh neen een Italiaan" in de pejoratieve zin. Maar na verloop van tijd is dit ook verdwenen en dit gaat met verloop van Tijd ook zo zijn op de Noord-Afrikanen. Het is gewoon de maatschappij haar schuld. |
|
|
|
|
|
#27 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zeer zeker niet. Discriminatie moet op alle mogelijke manieren weggewerkt worden met allerhande actieve quota en sensibiliseringscampagnes op de scholen. Maar wat betreft culturele aangelegenheden zoals het uitoefenen van geloof, scoort België erg goed hoor. Citaat:
Ja, vanuit Westers fascistisch/imperialistisch perspectief, is de verovering van het zwarte ras in Amerika een succes te noemen, gezien ze volledig in het gareel zijn opgenomen. Dit is gelukkig niet van toepassing op Noord-Afrikanen in Europa, die sowieso al een afkeer hadden van Westerlingen gezien de kolonisatie. Men heeft altijd zowat een segregatie-politiek gevoerd, pas sinds de immigratie-explosie na 1970, toen men het aandeel niet-Europese migranten zag vertien, verhonderd of zelfs verduizend-voudigen, is men beginnen spreken over inburgerings-projecten. M.a.w, men heeft niet voorkomen dat de oorspronkelijke inwijkelingen hier 2de, en nu 3de generatie Noord-Afrikanen ter wereld brengen, die sterk aanhangen aan zowel geloof, ras & afkomst, maar toch deze streken als eigen streek ervaren. Voor u zijn het 'buitenlanders', ooit bij stilgestaan dat zij dat ook wel eens van u (vlaming) vinden? Zeker te streken als molenbeek, genk & borgerhout? Als u vraagt dat zij zich meer gaan gedragen als Vlamingen (en dan bedoel ik waarschijnlijk qua kledingsstijl, taal, enzoverder), dan hebben 2de & 3de generatie Noord-Afrikanen perfect het recht te eisen dat u zich meer Islamitisch kleed, en arabisch leert. Maar vermits u dat waarschijnlijk niet zint, herhaal ik mijn compromis: Citaat:
U bent aanhanger van een multicultureel samenlevingsmodel zoals Amerika. Ik ben eerder aanhanger van een model waar de sterkste cultuur zal overwinnen (en gezien de bijzonder moeilijke integratie van specifiek Noord-Afrikanen, sta ik niet alleen met die mening), wat mij dan ook terugbrengt op m'n eerste post hier. Vermits niet iedere cultuur bereid is tot multicultuur, zal het ook niet lukken.
|
|
|
|
#28 | |||
|
Vreemdeling
|
Raven, dus als ik morgen naar Marokko integreer met gans mijn familie dan moeten de Inwoners van Marokko ook zich aanpassen aan mij? ( Zo interpreteer ik het toch van u )[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jerso : 26 mei 2005 om 18:07. |
|||
|
|
|
|
|
#29 | ||||||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 26 mei 2005 om 18:10. |
||||||||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Roots behouden? Indien de 100.000'en Vlaamse migranten die ooit naar Wallonië trokken uw raad hadden opgevolgd en Vlaams-culturele verenigingen daarginds hadden gesticht, Vlaamse taallessen zouden hebben georganiseerd, hun kinderen consequent Vlaamse namen hadden blijven geven.. Dan was Vlaanderen de dag van vandaag even groot als België. Als er tegen die tijd al geen burgeroorlog was uitgebroken.. 2) Dat je denkt dat het met de Noord-Afrikanen na verloop van tijd ook wel op z'n pootjes zal komen is een mooie hoop. Maar niet meer dan een hoop. Sorry, maar uw steeds wederkerende mantra dat het de maatschappij haar schuld is komt een beetje afgezaagd over. Zei je niet in je eerste post: "De schuld bij iemand anders steken is altijd gemakkelijk."? |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het is waar, racisme of xenofobie is eigen aan de mens. Dat heeft niks met zwakte te maken, maar met instinct. Onbesuisd racisme is daarom nog niet goed te praten vanuit ethisch standpunt, maar een gecontroleerde reactie op aangeven van een natuurlijke reflex heeft zijn evolutionair nut. Ik bedoel maar, het uitstoten of discrimineren van vreemden uit en in een maatschappij is een natuurlijk gegeven. Het maakt je maatschappij zelfs sterker. Dat is vergelijkbaar met groepstheorie: de aanwezigheid van een individu in een groep die als zwart schaap beschouwd en 'eruit gepikt' (uitdrukking komt oorspronkelijk van soortgelijk onderzoek bij kippen) wordt door de rest maakt dat de groep zelfs beter functioneert. Dat zijn bewezen eigenschappen, niet enkel bij de mens maar bij alle diersoorten. Dat is al één reden waarom de multiculturele samenleving nooit zal functioneren. Ethiek is één van de laatste antropocentrische dogma's, er zit een bron van juistheid in, maar het gezichtspunt is verkeerd. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
Tja, daar zit iets in, absolute gelijkheid is natuurlijk onmogelijk, maar het kan wel altijd als een ideaal de weg wijzen.
Maar tenslotte is de maatschappij natuurlijk niet 'maakbaar', zoals de politiek-correcten eigenlijk beweren. Trouwens, het feit dat er allerlei krakkemikkige wetten moeten in mekaar geflansd worden, is daar ook een bewijs van. Die hebben trouwens een averechts effekt. Neem nu het Centrum De Witte, laat ik het zo maar noemen, dat discrimineert zelf, terwijl het zogezegd is opgericht om discriminatie tegen te gaan... Daardoor wordt de maatschappij nog meer gepolariseerd enz.... Ik denk niet dat het politiek-correct discours nog lang kan uitgehouden worden.Er zitten trouwens nu al ferme barsten in... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Gouverneur
|
Als alle linkse ratten nu eens zouden beginnen met die vreemdelingen, die ze hier zo graag hebben rondlopen, in huis te pakken en vervolgens in hun plaats in den bak gaan zitten als ze strafbare feiten plegen,
dan zouden we al een heel eind verder zijn. If you should look how things really stand, you should see, we're all just niggers to the rules of this land!
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Binnen dit en x-aantal jaren zal de multiculturele samenleving tot ofwel de uitroeiing van de blanken in west-Europa geleid hebben, oftewel tot sarajevo-toestanden in dat zelfde europa. Spijtige is dat vooral wijzelf hier het slachtoffer zullen zijn.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sjans, dat die ook bestaan. Je hebt wel gelijk hoor. Als je allochtonen en inwijkelingen allemaal in dezelfde wijken bijeenstamp ver van de modale (en ook minder modale) Belg (of Vlaming). Het enige probleem dat er bij uw voorstel in de weg kan liggen, is de argwaan en achterdochtigheid van de meeste Vlamingen. Ik zie dat in mijn wijk ook. Er woont 1 marrokaans gezin in onze straat en 't is weer constant van "den bruinen" dit en "diene makkak" dat. Pfff... en dan schrikken ze er van dat sommigen allochtonen al eens vies durven kijken. |
|
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|